![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Det startet heller dårlig. Det er vannlekkasje ned i etasjen under, og det skal komme fra at vi har hatt vinduet åpent mens det regner.. Og vi må betale kostnadene for det.
Er ikke så sikker på at dette er helt lovlig, men det er ord mot ord, og han sier at rørleggeren som var her og så på, sa at vinduet var åpent. Så da så. Han er en "storkar" og jeg er en "liten jentunge". "Er man frekk nok kan man bare stoppe langs veien og laste på ved som tilhører andre, så åpenlyst, tror alle det er helt ok." Kanskje det ikke er slik det fungerer, kanskje han satser på at jeg ikke vet, og/eller ikke tør krangle om det. Hvem vet, kanskje det er helt riktig. Og at jeg bare er sur og har vondt i hodet? Håper ikke dette er en indikasjon på hvordan resten av året blir, for da blir jeg ødelagt. Helt ødelagt. "kopiert fra min side" |
Lava: er det et spørsmål inni der? Jeg skjønner ikke helt hvor du vil med posten din! :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Er det krise om jeg tørketromler stretchjeansene mine én gang?
|
Sitat:
Utleier skal dekke normal slitasje og utbedringer som kan forventes ved normert bruk av boenheten. Dvs vedlikehold styrt av borettslag, sameier osv er normalt huseiers ansvar. Huseier har også ansvar for rørledninger inn til huset, men ikke inne i selve huset. Dvs at hvis et rør sprekker inne i huset så er det leietaker som må dekke skader. Er det sprekk i bunnledning inn til selve huset, men ikke inne i huset, ja da er det utleier sitt ansvar. I ditt tilfelle, så er det ikke snakk om vedlikeholdsskader, men vannlekkasje som følge av at leietaker ikke har lukket igjen et vindu. Dette må da erstattes av leietakeren. Utleier kan jo ikke ta ansvar for at leietaker ikke lukket vinduene under regnskyll som gjorde at regnvann kom inn i huset og utgjorde skader. Så et enkelt svar på ditt spørsmål er jo at her er det du som leietaker som har utvist uaktsomhet og ikke gjort nødvendige tiltak for å hindre regnvann sive inn gjennom vinduet og skade inventaret dessverre. At huseier sender regningen til deg er ikke noe han gjør for å være slem, men du kan jo sette deg inn i utleiers sko. Hva om din leietaker hadde glemt å lukke vinduet i regnvær, vann siver inn og lager vannskader? Rett og rimelig at du skal betale fordi du eier huset? |
Sitat:
Skal ikke mye vind før vann kommer inn under regnvær, selv på toppsvingvinduer dessverre. |
Sitat:
Men, jeg gikk til en akupunktør og etter 3 behandlinger var alle symptomer borte. Har stor tro på akupunktur for senebetennelser, muskelsmerter som ikke skyldes sykdomsplager, men belastningsskader etc. Prøv det! ;-) |
Sitat:
|
Finnes det noen tips mot forkjølelse som faktisk funker? :p Har nemlig en storebror som er ytterst utålmodig og helst skulle vært frisk i går... :lol:
|
Sitat:
Nesespray om tett nese er plagsomt og dempende hostesaft om hosten er slitsom. Men som de fleste vet, en forkjølelse lever sitt eget liv og kommer og går som det passer den!;) |
Sitat:
Takk som alltid for svar, kjære Kitt! :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Supera: Refluks kanskje? Jeg opplevde noe av det samme spesielt på morgenen rett etter frokost. Akkurat som om maten stopper opp/halsen blir trang - og så blir jeg veldig kvalm. En periode kasta jeg opp hver morgen også. Sliter aldri med halsbrann eller noe sånt, kun kvalme og følelsen av trang hals. Var til gastroskopi og legen sa jeg har refluks. Står nå fast på somac (får på blå resept) og er så og si kvitt plagene. Dersom jeg glemmer å ta somac et par-tre dager kommer kvalmen tilbake igjen.
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Det plager meg ikke så mye. Trodde ikke det var noe legetime-verdig. Jeg lurte bare på hva det var. Og så leser jeg at vanlige råd er å gå ned i vekt hvis man er overvektig. :rulleøyne Så da får jeg vel bare standard-svaret av legen. Jaja, jeg får prøve å drikke mindre brus og Farris i en periode fremover og ta meg et glass Nyco av og til, så kanskje det gir seg. Mmm Nyco. Det er det lenge siden jeg har drukket. |
Om det er refleks, er det like greit å få sjekket det ut. Jeg har hatt slik som du beskriver i perioder, og jeg endte jo med kraftig infeksjon pga syrelekkasje.... :o
|
Sitat:
|
Hvor selger de rimelige bokser med papir, slike man trekker opp av en firkantet boks?
Fant noen til 5.- på Nille i høst, men finner ingen nå http://i185.photobucket.com/albums/x...ps5d784c6f.jpg |
Hvor sterk eddik bruker dere til bløtlegging av klær?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Spørsmål: Fysioterapauten mener jeg har såkalt snapping hip. Forsøkte å finne info om det på NHI's nettsider, men fikk bare et treff på noe annet. Google ga meg innmari mange treff på forum. Noen som kan guide meg til et sted som gir info om dette fremstilt på omtrent samme måte som på nhi? |
Sitat:
Ikke akkurat vitenskapelig, men kort forklart.:) Eller. Fysioterpauter er vel litt vitenskapelige, men du leta kanskje etter mer info..:) Jeg tøyer før jeg f.eks skal gå tur, for får vondt, hvis jeg går for langt. Men tøying hjelper som bare det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
noen råd? har et heftig jævlig vondt herpesutbrudd i underlivet, med åpne sår. har vært hos legen, og fikk resept på Valtrex, men er regelrett blakk, får ikke penger før om en uke. og ingen å spørre om å få låne noe akkurat nå heller. :/
er det noe jeg kan gjøre for å dempe smerten og hjelpe det gro fortest mulig. Leste litt om evnt grønnsåpe-bad, men har ikke badekar, eller noen balje jeg får plass i. Litt desperat akkurat nå :/ |
Sitat:
Fant for så vidt denne - kanskje finner du noe der som kan hjelpe? God bedring! :klem: |
Sitat:
Hos meg hjälp det med MYE tøyning av illiosoas muskeln, samt triggerpunktsmassasje. Enten vha partner eller ved bruk av en slik "foam roller" med skikkelig knudrete pigger. Akupunktur med nåler rett inn i psoas muskelen ga også god effekt på min diagnostiserte snapping hip.I praksis så fungerte altså denne metoden for meg ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg ser dum ut der jeg ligger og delvis ruller, holder trykkpunktet, men det fungerer og er utrolig effektivt. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |