![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Tror det om visdomstenner blir trukket gjerne blir vurdert ut fra
- hva tannlegen mener om visdomstenner - hvor god plass man har i kjeven - om de får hull (de fleste er vel enige i at det er liten vits i å lappe på visdomstennene) - om de kommer opp "rett" Jeg har tatt en oppe og en nede... og nå er det plass til de to andre, samt at de står rimelig rett og er friske. Min tannlege vil ikke fjerne en rett og frisk tann med god plass, selv om den tilfeldigvis er en visdomstann... (Og lommeboka mi synes jo det er helt greit.) ;) Hun sier også at de oftere får hull siden de er vanskeligere å børste godt, men det er heller ingen grunn til å ta den sorgen på forskudd. Med elektrisk børste eller en mono-brush går det greit med mine iallfall. |
Sitat:
(beklager igjen for trådkupping...) |
Så bra at du har det godt, under omstendighetene!
Jeg har en merkelig reaksjon på forte-tabletter som ingen skjønner. Av Pinex blir jeg helt koko etter et par dagers bruk -lydsensitiv og generelt overfølsom, men av Paralgin forte skjer ikke dette. Det skal ikke være mulig, har jeg hørt. :o Det som ellers funker best på meg er Ibux+Paracet brustabletter, eller Fenazon. |
Ja, og så lurer jeg på noe (kanskje jeg har spurt om det før?!): Noen som har bestilt solkrem fra Iherb og har noen å anbefale? Både for kropp og ansikt. Jeg tror jeg skal gå for faktor 20-30.
|
Er kokosoljen fra Jarrow Formulas okei å bruke i matlaging?
|
Sitat:
|
Sitat:
Den var ganske ok. Litt tykk, men ikke fettete. Men det er en sunblock. Siden den er mineralbasert blir man litt hvit av den.. Men jeg ble ikke solbrent (og jeg blir alltid hummer) og jeg trengte ikke smøre meg så mange ganger.. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hmmm ... Ser at de kaller faktor 30 for sunblock. Trodde 50+ var sunblock, jeg ...
|
Sitat:
|
Sitat:
Den var ganske lik i konsistensen som den andre. Denne brukte jeg i ansiktet også. Jeg har ganske normal hud som er hverken det ene eller det andre :p Så den var ganske ok. Til litt fetere hud er den kanskje ikke god i ansiktet. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg har begynt å få slike fremtredende blå "nettverk" på beina....hva heter det? Det er jo ikke åreknuter fordi det er vel slike "tråder" under huden?
Og aller viktigst - hvordan fjerner man slike? |
Sitat:
Det finnes en del preventive midler på nettet - kompressjonsstrømper (andre sier at man skal unngå det), bevegelse, å ikke stå lenge stille... . Vil tror at alt som er bra for åreveggene vil være bra for småvenene også. http://myvaricoseveinstreatment.com/ Naturlegerettet: http://www.herbcompanion.com/health/...naturally.aspx http://jellybellyover40.com/varicose...ins-treatment/ |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
De som kommer på kroppen ellers, lår/legger feks, er verre å fjerne, krever maaange behandlinger og DYRT og uten garanti for at det ikke kommer tilbake i løpet av bare noen måneder. Danner man slike årer, gjør man det, liksom. Det er ikke noe man bare kan fjerne og være kvitt! Desverre! :nedfor: |
Hvor går man når katta har velta Sony Ericsson-mobilen din sånn at den har løsna littegrann foran, og det har kommet støv mellom dekselet og selve skjermen, som man veldig gjerne skulle ha fjernet? (Har prøøøøvd å åpne det, men tør ikke helt ...)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hmmm - mitt pengetre vokser dårlig for tiden så da satser vi på masse sol i løpet av våren som genererer brunfarge som igjen kamuflerer "Spider web"- et mitt!... Takk for svar!
|
Sitat:
Mine hadde så dårlig plass at den ene nede begynte å råtne nede i kjevebeinet fordi den ikke klarte å komme opp og ga meg en heidundranes kjevebensbetennelse!:eek: Min datter på snert 13 har allerede vondt pga visdomstann som ligger laaaangt opp i kjeven, men som alt trykker på saker og ting! Arvelig betinget? Ingen tvil!:p |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30. |