Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

vaskeklut 12-04-12 11:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supah (Innlegg 1329245)
:rolleyes: Hva gjør man når man har vunnet 15 poser chips og ikke spiser sånt?

Jeg er nødt til å hente de på postkontoret i dag.. Kanskje gi de bort til venner?

gi de til noen du kjenner som du vet spiser slik! kanskje du kjenner noen studenter eller andre med dårlig råd?

amritam 12-04-12 14:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1328848)
Dette liker jeg ikke. Jeg har de siste par ukene fått noen flekker med noe jeg mener er atopisk eksem. De er omtrent runde og på strl med ett kronestykke. En på ryggen, en bak på hoften, og nå dukket det opp en bak på overarmen. Dette liker jeg ikke, og er redd for at det skal dukke opp flere, på synlige steder slik som på armen.

Skal for sikkerhetsskyld bytte på sengen.

Bør jeg smørre disse flekkene med feit krem, eller med hydrokortison?

Klør disse utslettene? Hvis ikke, kan det være en type sopp som opptrer i sånne rundinger, og det er ganske enkelt å behandle. Dette er instuksjonene jeg fikk av legen:
1. Kjøp Selsun shampoo på apoteket (reseptfritt)
2. I løpet av en kveld smører du inn utslettene godt med shampooen 3 ganger og lar det trekke godt inn og tørke mellom hver gang, og så sover du med det om natta.
3. Etter ei uke gjentar du samme prosedyre.
4. En måned etter det igjen, gjentar du det en siste gang.

Hvis du vil kan du jo prøve dette, hvis du blir kvitt det er jo saken grei. Hvis ikke bør du vel oppsøke lege for å finne ut hva det er. Eventuelt kan du besøke legen først.

nellie 12-04-12 14:48

Jeg skal på sånt halvtårsoppfølgingsmøte på NAV i morgen.. Sammen med sjefen min.. De syntes ikke jeg trengte ha med lege. Har da altså vært sykemeldt i et halvt år.. Hva kan jeg forvente meg?

Ser ikke helt poenget, siden jeg skal begynne å jobbe igjen 1. mai, men det er kanskje sånn i tilfelle jeg finner ut at jeg ikke er bra nok til å jobbe likevel?

vaskeklut 12-04-12 16:57

visdomstann kirurgisk fjerna nå. fått pinex forte, men den tar bare toppen av smertene. hjelp?? hva gjør jeg?

Kanutten 12-04-12 16:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1329468)
visdomstann kirurgisk fjerna nå. fått pinex forte, men den tar bare toppen av smertene. hjelp?? hva gjør jeg?

Hold ut, det er ikke farlig. :klem:

Kanskje 12-04-12 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av amritam (Innlegg 1329394)
Klør disse utslettene? Hvis ikke, kan det være en type sopp som opptrer i sånne rundinger, og det er ganske enkelt å behandle. Dette er instuksjonene jeg fikk av legen:
1. Kjøp Selsun shampoo på apoteket (reseptfritt)
2. I løpet av en kveld smører du inn utslettene godt med shampooen 3 ganger og lar det trekke godt inn og tørke mellom hver gang, og så sover du med det om natta.
3. Etter ei uke gjentar du samme prosedyre.
4. En måned etter det igjen, gjentar du det en siste gang.

Hvis du vil kan du jo prøve dette, hvis du blir kvitt det er jo saken grei. Hvis ikke bør du vel oppsøke lege for å finne ut hva det er. Eventuelt kan du besøke legen først.

Hm, de klør når jeg tar på dem, men det er sikkert fordi det irriterer. Fikk tips om å ta noen spesielle D vitamin dråper i dag. Og så har jeg legetime neste uke.

Huldr 12-04-12 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1329468)

Jeg synes ikke Pinex forte hjalp noe mot tannsmerter i det hele tatt, ble bare groggy. Ibux, 600 mg hjelper mye bedre på meg :)

Carisma 12-04-12 18:05

Pinex hjelper ikke på meg, hverken vanlige eller sterke. Apoteket tror meg ikke, siden det er samme virkestoffer som i paracet, men det er faktisk sånn. Paracet funker da.

Sanney 12-04-12 18:08

tja, jeg blir dårlig av ibux, men ibumetin funker finfint på meg... skal jo lissom være det samme... pinex forte hjalp meg da jeg trakk mine 3 visdomstenner. men jeg brukte ikke opp første pakka engang, gikk over til vanlige smertestillende dagen etter.

vaskeklut 12-04-12 18:20

Nai. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre altså. Jeg har så absurd lav smerteterskel:o Men det er greiere nå enn hva det var da jeg våkna av at bedøvelsen var gått ut, da holdt jeg på å kaste opp av smerte :eek: sank sammen på kjøkkengulvet i krampegråt mens jeg brakk meg. Nå gjør det heldigvis bare veldig vondt :lol:

amritam 12-04-12 18:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1329484)
Hm, de klør når jeg tar på dem, men det er sikkert fordi det irriterer. Fikk tips om å ta noen spesielle D vitamin dråper i dag. Og så har jeg legetime neste uke.

Da er det kanskje noe annet. Mine klødde ikke i det hele tatt. Lykke til hos legen!

Huldr 12-04-12 19:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1329533)
Nai. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre altså. Jeg har så absurd lav smerteterskel:o Men det er greiere nå enn hva det var da jeg våkna av at bedøvelsen var gått ut, da holdt jeg på å kaste opp av smerte :eek: sank sammen på kjøkkengulvet i krampegråt mens jeg brakk meg. Nå gjør det heldigvis bare veldig vondt :lol:

Uff :klem:

Men det kan være verdt å prøve Ibux altså, dama jeg snakket med på apoteket den gangen sa også at det var mye bedre i forhold til tannsmerter. Og det er det jeg har fått hos tannlegen også når det har vært noe, visdomstenner eller en stor fylling som jeg måtte ta i fjor da det var blitt hull under en tidligere fylling ... Men det bør være litt stor dose for at det skal hjelpe.

Når jeg tenker på det husker jeg at jeg ikke bare følte meg groggy, men fikk vondt i hodet av Pinex forte. Men det er vel den eneste gangen jeg har tatt det, så vidt jeg kan husker (kanskje noe for mange år siden, men er usikker), så har ikke noen bred erfaring ...

Carisma 12-04-12 19:26

Sitat:

Legg en isbit på

shailene 12-04-12 19:36

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Uff, så fælt.. Har man ikke tannlegeskrekk fra før av.. :(

Har dessverre ikke noen gode råd å komme med.. Men håper det går over snart!

vaskeklut 12-04-12 19:44

Yeah, har prøvd ibux nå, nå er alt mye lettere :D til og med fått i meg litt mat! Hurra!

Charlott 12-04-12 19:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1329628)
Yeah, har prøvd ibux nå, nå er alt mye lettere :D til og med fått i meg litt mat! Hurra!

Fortsatt god bedring! krysser fingre og knær for at du blir smertefri rimelig kjapt :klem:

Huldr 12-04-12 19:56

Sitat:

Så braaa! :klem:

Fortsatt god bedring :blomster:

Dietta 12-04-12 20:05

Sitat:

Så flott :) Ibux er tingen. Speedy recovery fra meg også :klem:

vaskeklut 12-04-12 20:19

tusen takk folkens, dere er gode! :love: (var ikke helt meninga å kuppe tråden her altså.. o.O )

Bønna200 12-04-12 20:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1329666)
tusen takk folkens, dere er gode! :love: (var ikke helt meninga å kuppe tråden her altså.. o.O )

Det hørtes ikke godt ut, kluten. :o Pinex forte virker aldri på meg heller. Men som nevnt er ibux veldig fin. Den kan fint kombineres med paracet. En av hver pleier å gjøre underverker.
Men nå går det nok fint framover. Klemme litt på deg, jeg. :klem: :suss:

Kitt 12-04-12 20:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1329672)
Det hørtes ikke godt ut, kluten. :o Pinex forte virker aldri på meg heller. Men som nevnt er ibux veldig fin. Den kan fint kombineres med paracet. En av hver pleier å gjøre underverker.
Men nå går det nok fint framover. Klemme litt på deg, jeg. :klem: :suss:

Det er paracetamol i Pinex forte, så sammen med ibumetin virker det gull på tannsmerter!
2- 3 dager så har du glemt alt om hvor vondt det var og kan glede deg til å ta de 3 neste, Vaskeklut!

vaskeklut 12-04-12 20:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1329680)
Det er paracetamol i Pinex forte, så sammen med ibumetin virker det gull på tannsmerter!
2- 3 dager så har du glemt alt om hvor vondt det var og kan glede deg til å ta de 3 neste, Vaskeklut!

:lol: jeg skal heldigvis bare ta en til :o (..håper jeg! tannlegen sa i hvertfall at de i overkjeven så fine ut og de er på plass og alt det der..)

Kitt 12-04-12 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1329682)
:lol: jeg skal heldigvis bare ta en til :o (..håper jeg! tannlegen sa i hvertfall at de i overkjeven så fine ut og de er på plass og alt det der..)

Så rart! Jeg og mange med meg får beskjed om at de andre må tas etterhvert(helst snart) fordi de ikke vil ha noe å tygge mot/bryne seg på og dermed vil "rotne på rot" temmelig fort!

Tannlegen min tar alltid en nede og en oppe på samme side samtidig. Da slipper man på en måte unna med 2 vondter fordi man ikke likevel ikke kan bruke den siden av munnen!;)

vaskeklut 12-04-12 22:59

Kitt: så rart! Jeg må spørre tannlegen litt mer inngående i neste uke når jeg skal ta stingene! Har jo ikke lyst på råtnende tenner heller da :eek:

Dietta 13-04-12 07:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1329841)
Så rart! Jeg og mange med meg får beskjed om at de andre må tas etterhvert(helst snart) fordi de ikke vil ha noe å tygge mot/bryne seg på og dermed vil "rotne på rot" temmelig fort!

Tannlegen min tar alltid en nede og en oppe på samme side samtidig. Da slipper man på en måte unna med 2 vondter fordi man ikke likevel ikke kan bruke den siden av munnen!;)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1329843)
Kitt: så rart! Jeg må spørre tannlegen litt mer inngående i neste uke når jeg skal ta stingene! Har jo ikke lyst på råtnende tenner heller da :eek:

Jeg opererte bort de 2 nede som 20-åring. De 2 oppe hadde seff ikke noe å tygge mot, men de holdt nå stand helt til for 1 år siden. Da var de begge litt løse, og tannlegen trakk de før det skulle gå betennelse i de.
Må nok være veldig individuelt hvor lang tid det tar før man får problemer med de gjenværende, men mine holdt ut i 25 år :eek:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.