![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Det er derfor det aldri lønner seg betale regninger med kredittkort fra Mastercard som leverandør. Du kan kun betale for direkte varer og tjenester. Håper du skjønte forskjellen? |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg slo de av og fikk en batterilevetid som er bedre enn 4 og 4S. Har mailsynk og wifi påslått hele døgnet. Kan ha tlf i nesten 2 dager med lite surfing og spilling. Bør lade om kvelden, men må ikke. Slå av bakgrunnstjenester som dynamisk skjerm, bakgrunnsoppdatering, GPS i alle applikasjoner (har kun GPS aktivert i applikasjonen kart) bl.annet. Sjekk sidene til amobil for tips om forlenge batterilevetid på iphone 5. Står mye bra der. |
Sitat:
|
Er Replay et bra dongerimerke? God kvalitet?
Har fått en slik i gave og mener dette var et typisk motemerke? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Aldri hørt om det merket..
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du trodde ikke at å laste ned materiale fra internett som en artist, TV kanal eller filmselskap har jobbet hardt for å lage var lovlig vel? Netflix har ikke de nyeste TV serier, og jeg regner med du ønsker se de så raskt som mulig etter at de er releaset i USA? (f.eks), eller har du ikke hørt om Netflix? Kjøp deg et abonnement og betal for TV serier og filmer istedetfor. |
Sitat:
|
Sitat:
Siden trådposter her åpenbart referer til nedlasting av TV serier og ny lovgivning så er dette gjort via ulovlige nettsteder/sider som er med på å ødelegge åndsverket til både artister, filmselskaper og forlag. I dette tilfellet skuespillere og film/TV selskaper. Beklager at jeg blir litt udregelig, men tyveri av åndsverket til hardt arbeidende mennesker og filmselskaper ødelegger for de som ikke synes det er ok å stjele andres jobb... |
Poenget var vel snarere at du ikke svarte på hva Lemen spurte om, men ga en moralsk pekefinger i stedet for. De aller aller fleste vet vel at det er ulovlig å laste ned opphavsbeskyttet materiale fra nettet, og trenger ikke å bli fortalt det åpenbare. Enkelte av oss ser på akkurat tv-serier som mer en moralsk gråsone, men det er nå en heeelt annen diskusjon. Spilte du inn musikk med kassett fra radioen da du var tenåring, eller tok opp film fra tv med vhs? Det er juridisk sett så og si det samme.
Og, ja. Det går an fortsatt. Men jeg forstår det sånn at det lønner seg å bruke magnetlinks i stedet for torrents, noe som stort sett er mulig overalt. |
Jeg venter på å få installert internett i mitt nye hus, derfor er ikke Netflixet alternativ helt ennå. Jeg var dessuten ute etter en sesong av en tv-serie som ikke er på netflix, og som jeg ikke har funnet i butikken, og som jeg hadde lyst å kose meg med i julen.
Jeg vet utmerket godt hva som er lov og ikke, og trenger ingen spydige kommentarer på det. |
Sitat:
Du kan jo også stjele DVD filmer fra butikken i gaten så lenge ingen ser deg, men så klart, hvis eieren installerer flere kameraer i butikken sin så blir det fremdeles mulig, men vanskeligere å gjøre uten å bli tatt. Etter å ha sett flere svar, så jregner jeg nå med at det var dette du lurte på? Kan du fremdeles stjele åndsverk uten å bli tatt for det liksom? Ja det kan du. Samme gjelder internett også med ny DLD direktiv og lovgivning. Flere kan monitorere hvem og hva som skjer på disse sidene og sjansen er større for å bli tatt. Lite sannsynlig fremdeles, men sjansen er større. |
Sitat:
|
Sitat:
Det er ikke TV de pleier å slå ned på uansett. Det er jo helst film og musikk. Jeg har ikke noe behov for å laste ned film eller musikk (annet enn å ta opp fra spotify i blant for å brenne ut CD til å ha i bilen siden jeg har et eldgammelt anlegg uten bluetooth, USB eller noe sånt). Men TV? Det laster jeg ned slik at jeg kan se det når det passer og hvor det passer i stedet for å være bundet til TV og så er det rett og slett enklere. |
Jeg laster ikke ned musikk (og særs sjelden film) det synes jeg blir feil. Jeg laster dog ned tv-serier, som har gått på tv, og sletter dem etterpå. Noe som har gått på tv rett i forkant av at jeg får se det selv har jeg lite problemer med. Uten at jeg føler jeg må forsvare meg akkurat. Synes uansett ikke at Lemen skal behøve å få moralprekener, når spørsmålet hennes hadde et helt konkret og enkelt svar.
|
Noen som har peiling på boksesekker? Hva er grei vekt på en boksesekk for en ikke så veldig godt trent mann? Fant en fin en til grei pris på 22 kilo, med mulighet for etterfylling av ca 18 kilo sand. Er det greit nok? Og er vegg- eller takbrankett det beste?
|
Er den vanlig å bli veldig utilpass når man venter mensen? Og da tenker jeg ikke på humøret, ødemer, vondt i magen/ryggen/nedover føttene. Etter at gynnisen tok ut kobberspiralen og satte inn en hormonspiral er jeg rett og slett begynt å bli dårligere og dårligere rett før jeg får mensen. Ubehaget oppleves som et angstanfall med både indre skjelvinger, kaldsvetting, følelse av feber samt influensaslapphet. Dagen etter jeg har fått mensen forsvinner dette og det er like slitsomt hver gang. Men HVORFOR er det sånn og HVA kan jeg gjøre for å unngå det?
|
Sitat:
men ikke jeg :( |
Sitat:
|
Jeg har en sykkel som er 10 år gammel, som jeg den gang ga 2000,- for. Den har ikke blitt brukt de siste 7 årene (har stått i en kald kjeller). Nå ønsker jeg å begynne å sykle igjen (transport, ikke treningsturer). Tror dere det vil lønne seg å levere sykkelen min inn til overhaling (Den har aldri blitt overhalt før, kjedet er rustent, dekkene er muligens morkne, girene må sikkert justeres osv), eller er det like greit å kjøpe ny sykkel?
|
Sitat:
Du trenger joikke nødvendigvis å kjøpe en dyr sykkel? Sjekk også hvor mye det koster for å få en overhaling vs. å kjøpe ny? |
Noen som har tips mot en kropp som samler på vann i varmen?
Reiser på ferie om noen dager, opplever å få tommerstokk legger i varmen. Sist gang jeg var på ferie var ett av resultatene at alt som er galt med beina mine slo ut, det å gå 3 meter gjorde forferdelig vondt! Alle tips mottas med takk :) |
Sitat:
Følelsen av feber og influensa slapphet er nok ikke noe uvanlig, det hadde jeg i starten da jeg fikk det. De andre kan jeg nok ikke uttale meg noe om desverre :( |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er det en "gammeldags", tung sykkel med dårlige gir, vil du sannsynligvis ikke bli fornøyd med den og det kan lønne seg å kjøpe en nye, god sykkel du vil ha glede av å bruke. |
Skikkelig og skikkelig sykkel ... Den er vel helt grei, men mener å huske at den tidvis var litt kranglete på gira. Den har stått i kjeller de siste 7 årene. De 3 første årene sto den ute. Har vært nede i kjelleren i dag og tatt en titt på den, og det er mye rustne vaiere, kjedet er rustent og ser for meg at det fort kan bli litt vel dyrt for en full overhaling på en så billig og gammal sykkel. Hva bruker pris å ligge på for en standard våroverhaling?
Jeg får vurdere det litt. Det er en terrengsykkel uten bagasjebrett, og jeg sykler jo evt bare på asfalt og litt grusvei, så kanskje en hybrid hadde egnet seg bedre. Med bagasjebrett så jeg kunne festet et barnesete bakpå til poden. |
Sitat:
Har du sett på finn.no? Mye rimelig og godt brukbart der. |
Jeg betalte 800 for en fulloverhaling med bytte av gir-vaier for ca 4 år siden på den sykkelsjappa i sigurdsgate.
Når ungen er såpass stor som din ville jeg vurdert sykkelvogn fremfor barnesete. Det er mye mindre belastning på den som sykler og ikke minst tryggere ift om de kan finne på å lene seg ut til siden. + at det er masse lasteplass i vogna. Vi har en sånn rimelig fra Biltema, og den var mer enn bra nok for vårt bruk. Jeg har en rimelig hybridaykkel fra Biltema og en dyrere terrengsykkel (kjøpt billig brukt), og terrengsykkelen med vogn er mye bedre å sykle med enn den billige med bagasjebrett og barnesete. Legg ut et kjøpsønske på sykkel i disse selges-gruppene på nettet, f.eks for Oslo, Romerike og Nittedal i tillegg til å følge med på finn, så bør du kunne gjøre et kupp. |
Sitat:
|
Hvorfor blir jeg alltid så utrolig deprimert foran høytidsdager og andre "overganger"?
De siste dagene før nyttår klarte jeg nesten ikke puste engang fordi jeg var så stressa og så så mørkt på det, men nå når det er overstått føler jeg meg mye bedre selv om ingenting egentlig er endret enn datoen? Er sånn med bursdager og til en viss grad ferier også... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:28. |