![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Nå har jeg fått flere tilbud, er vel ikke så "venneløs" som jeg først sa. :p Jeg takker høflig nei til forslaget ditt, setter stor pris på tilbudet :klem: |
Sitat:
Sitat:
|
Leter etter en sang jeg hørte i helga. De sa den het "when I die", men de sangene jeg finner ved å søke på det passer ikke.
Det er en rolig sang, det synges på engelsk med innslag av spansk? Eller italiensk.. Den dukker opp i hodet som små strofer som forsvinner når jeg prøver å sette sammen nok til å lete mer. :p Nydelig sang som jeg gjerne skulle hørt igjen. |
Sitat:
Hvis det ikke stemmer, kan du nynne den? Last ned SoundHound og nynn sangen og se om SoundHound klarer å finne den. |
Sitat:
Nynne ja... hehe kanskje |
Jeg fant sangen. Det var en jeg valgte bort først. Jeg husket kun noen toner her og der, :p
Og det er nok ikke helt samme, for den jeg hørte var det to språk, og denne er kun engelsk. http://www.youtube.com/watch?v=uA_g87FeWps |
Sitat:
|
Sitat:
|
Dere som har gått ned endel og er "ferdige", hva bruker dere den ekstra tida og energien til? Jeg bruker ca 80% av tankekapasiteten min til å tenke på (og skamme meg over) utseendet, og på å planlegge mat osv. Sånn har det vært siden hvertfall tidlig tenårene. Jeg tenker at om jeg blir "normal" noen gang vil jeg jo få enormt mye tid og hjernekapasotet plutselig? Eller tenker man like mye på det likevel?
|
Flere enn meg som ikke takler muskat i kjøttkaker? Muskat er en fisketing. :ja:
Lurer derfor på om medisterkaker kan ha noe annet krydder enn muskat? Vet jo at medister betyr svinekjøtt med litt oksekjøtt ispedd, men det trenger da ikke være krydret med muskat? :( |
Sitat:
|
Sitat:
Skjønner ikke helt hva du mener, tiden og dagen er jo der uansett hva man spiser :) Du trenger litt mer hjelp enn hva vi kan gi her, Carisma. Har tilbudt deg før, og sier det igjen: Vil du komme innom en kveld du er her, så er du velkommen :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Kanskje jeg som er unormal, men jeg bruker ikke mer tid på planlegging, matlaging, etc nå enn tidligere....eller, det er ikke helt sant akkurat nå i omleggingen til et nytt kosthold, men ikke en gang nå når jeg må holde karbohydratene nede på 5-6 til måltidet og må holde meg unna alt av hvete/gluten, alle melkeprodukter, eggehvite, mandler/nøtter/peanøtter, soya og torsk, bruker jeg mer enn en drøy halvtime på og planlegge måltidene mine.
Jeg tror at om man bruker ekstremt mye tid på og planlegge maten/påkledning nå, så vil man fortsette med det senere, om man ikke finner en måte og bryte mønsteret. |
Tja, maten har jo for lengst blitt rutine, så der er det ingen forskjell, men jeg må jo si at det å kle på seg/velge antrekk er langt mer ukomplisert og mindre tidkrevende enn før. Men det innebar jo for min del mye jobbing med det mentale på vei nedover, for å faktisk se endringene og hva det innebærer. Jeg tenker sjelden på hvordan jeg ser ut i visse vinkler og sånn lenger, men det vet jeg jo at det finnes mennesker som er like slanke som meg som gjør ... Men ja, det er deilig å gi faen, og det frigjør nag og tid. Tid jeg bruker på å late meg i sofaen før f.eks. fest enn med hue i klesskapet. :p
|
Det har kanskje litt med historien å gjøre også? Jeg har planlagt og regnet og tenkt på det siden jeg var åtte år, så ser ikke for meg at det blir enkelt å bare ikke. Men ser også for meg at jeg er nødt til å være bevisst resten av livet, da vaner lett sklir ut, her i gården. Men bruker ikke så mye tid og energi på det nå, så hvis jeg da bruker enda litt mindre på å tenke på det i fremtiden, så er det ihvertfall ikke en problemstilling.
Ting er gjerne ikke noe problem før man føler seg hemmet av det? |
Jeg har en IPhone 5 som er 1 år gammel. Batteriet er elendig, telefonen slår seg av uten grunn... Fått virus tro? Noen med samme opplevelse?
|
Jeg brukte ikke særlig med tid på å tenkte på/ planlegge mat/ klær før da jeg var tjukk, og gjør det heller ikke nå. Annet enn hva jeg skulle ha på meg på fest og i spesielle anledninger, og det gjør jeg fortsatt.
Så det er vel kanskje litt individuelt hva man bruker tiden sin på, og hva som er viktig for hver enkelt? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Finnes det ett fast underlag til laptop?
Nå bruker jeg ett trekk ment som beskyttelse ved reise, og det er litt mykt. hadde ett annet trekk til minipc, men det funker ikke her. har vifte under, men det blir varmt okke som. Glad for tips :) |
Sitat:
|
Takk, Carisma!
|
Bortsett fra julestjerne og hyasinter, hva annet kan man nyse av i huset?
Og tenker ikke på div støv osv. har nyst særlig mye på kveldene i lang tid nå. *phføy* De nevnte plantene kom i hus etter nysingen startet. Og ikke si dyr da, har huset fullt :lol: |
Sitat:
|
Juletre. Og det fuktige været.
|
Er det mulig å bruke fiberhusk i rømmegrøt? Vet noen prøvde å bruke det, og det ble gummikonsistens, men det kan jo også ha med mengde å gjøre ... Johannesbrødkjernemel er jo knapt mulig å få tak i lenger (i hvert fall her på fjellbygda :p).
|
Hvordan er det å laste ned tv-serier for tiden, etter den nye loven som kom i sommer. Er det fortsatt mulig å gjøre, eller er det bare å glemme?
|
Sitat:
|
Netflix har en hel del serier, det er sant, men ofte får man bare en eller to sesonger der...:(
Jeg lurer meg grønn på hva NoEgg har med egge-erstatning og gjøre. 2 ts pulver og 1 ss vann skulle erstatte 3 eggehviter og skulle kunne stivpiskes.....hos meg endte det opp som om jeg hadde prøvd og stivpiske potetmel og vann :( |
Sitat:
(Jeg vet forøvrig ingenting om hvilke lover som gjelder her i landet med tanke på slikt - men så bryr jeg meg for så vidt heller ikke noe særlig. Fælt, I know. :p) |
Sitat:
|
Sitat:
|
catnip, hvor lenge holder det seg?
Kan det brukes til annet, eller skal det kastes når kattene ikke bryr seg? Kjøpte masse.. (halvkilo) og kattene syns det er fint fortsatt, men er ikke like ivrige. Tjukken gidder ikke bry seg, storegutten maler som en motor. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Lurer på om noen vet: Jeg har et bank Norwegian kredittkort, kortet har inntil 45 dagers rentefri kreditt.
Dersom jeg skulle ha betalt en regning med kortet står det at det koster kr 0, men at renter løper fra datoen regningen blir betalt. Betyr det at jeg må betale renter uansett? Eller, at dersom jeg betaler hele beløpet ved forfall så betaler jeg ikke rente? Men dersom jeg ikke betaler hele beløpet ved forfall betales også renter fra uttaksdato? :confused: |
Vet ikke hvordan det er akkurat med norwegian, med det er ganske vanlig praksis ved kredittkort. Dersom man betaler hele beløpet innen et visst antall dager er det rentefritt, men hvis du ikke betaler hele beløpet løper renter fra den datoen uttaket ble gjort.
|
Sitat:
Sitat:
Men ja, det er Apple rett og slett. Det er utrolig dårlig kvalitet sammenlignet med mye annet, og utrolig at de selger som de gjør kun pga merket. :rolleyes: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |