Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Bønna200 10-04-12 20:03

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1328295)
Prøv en eggekur, pisk 2 egg, masser det inn i hår og hodebunn, la det virke i 15min, vask håret som vanlig:)

Seriøst? Ikke noe mer enn grising med egg?

Egwene 10-04-12 20:10

Egg og kokosolje har jeg prøvd, det funker :)

langaard 10-04-12 20:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1328320)

Det funker, ja:ja:

Bønna200 10-04-12 20:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1328325)
Det funker, ja:ja:

Da får jeg prøve. Takk! :suss: Hvor ofte skal jeg gjøre dette? Hver dag til det blir bedre?

Kanutten 10-04-12 20:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1328328)
Da får jeg prøve. Takk! :suss: Hvor ofte skal jeg gjøre dette? Hver dag til det blir bedre?

Så lenge høna legger egg. :ja:

langaard 10-04-12 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1328328)

Jeg kurer håret en gang i uka:)

langaard 10-04-12 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1328335)
Så lenge høna legger egg. :ja:

Tullsjur:D

Carisma 10-04-12 21:31

Help, jeg skal på trønderfest på lørdag og aner ikke hva jeg skal ha på meg!
Dette er den eneste kvinnelige trønderen jeg kan komme på, og det antrekket er liksom ikke helt meg... http://2.bp.blogspot.com/-J362Q7SyL5...BDahl_6368.jpg :eek::rolleyes:

langaard 10-04-12 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1328372)
Dette er den eneste kvinnelige trønderen jeg kan komme på, og det antrekket er liksom ikke helt meg... http://2.bp.blogspot.com/-J362Q7SyL5...BDahl_6368.jpg :eek::rolleyes:

Kle deg som en mann da vel, med løsbart og skinnvest:D

shailene 10-04-12 21:44

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1328320)

Greit å være nøye når man vasker ut kokosoljen, ellers gir det alvorlig med kviser i hodebunnen, har jeg erfart.. :eek:

smgj 10-04-12 21:53

Sitat:

Dama fra Gåte, Flettfrid Andresen...

Catwoman 10-04-12 23:54

Gode råd for å få litt sövn mottas med takk.. Bronkitt og lungebetennelse har tatt knekken på meg her. Det surkler og piper på både inn og utpust her :o Tenkte kanskje det ble lettere hvis jeg halvsatt opp, men kjennes ut som en sementsekk i brystet mitt. Så nå er jeg på forumet istedet...

shailene 11-04-12 00:13

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1328467)
Gode råd for å få litt sövn mottas med takk.. Bronkitt og lungebetennelse har tatt knekken på meg her. Det surkler og piper på både inn og utpust her :o Tenkte kanskje det ble lettere hvis jeg halvsatt opp, men kjennes ut som en sementsekk i brystet mitt. Så nå er jeg på forumet istedet...

Noe som kan hjelpe å løse opp slim midlertidig og lette litt på trykket er å puste inn damp. Kok en kjele vann og hold ansiktet over kjelen med et håndkle over hodet, ha gjerne i noen dråper eucalyptus eller peppermynte hvis du har det (et par poser peppermynte-te funker også bra). Hvis du plages veldig med hoste og ingenting annet funker kan det jo være greit å få noe Cosylan til å bruke kun før sengetid, ellers er det vel bedre å få hosta opp slimet.. Håper du føler deg bedre snart :klem:

Huldr 11-04-12 00:14

Sitat:

Anne B. Ragde :D

http://gfx.dagbladet.no/magasinet/2002/06/18/anne_b.jpg

Charlott 11-04-12 00:32

Sitat:

Noe som har hjulpet meg ved atypisk lungebetennelse er te av timian. Det har hatt en overraskende god effekt på kikhostetilstander hos meg :)

Riktig så god bedring! :klem:

vaskeklut 11-04-12 00:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1328477)

:eek: :eek: :eek:

nå sier jeg opp medlemsskapet mitt som trønder og blir østerdøl i stedet :eek:

smgj 11-04-12 09:13

Sitat:

Hvit eller rød tigerbalsam massert inn på bryst og rygg... Ikke behagelig, men virksomt. :( God bedring.

Kanskje 11-04-12 19:46

Dette liker jeg ikke. Jeg har de siste par ukene fått noen flekker med noe jeg mener er atopisk eksem. De er omtrent runde og på strl med ett kronestykke. En på ryggen, en bak på hoften, og nå dukket det opp en bak på overarmen. Dette liker jeg ikke, og er redd for at det skal dukke opp flere, på synlige steder slik som på armen.

Skal for sikkerhetsskyld bytte på sengen.

Bør jeg smørre disse flekkene med feit krem, eller med hydrokortison?

manne 11-04-12 19:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1328848)
Dette liker jeg ikke. Jeg har de siste par ukene fått noen flekker med noe jeg mener er atopisk eksem. De er omtrent runde og på strl med ett kronestykke. En på ryggen, en bak på hoften, og nå dukket det opp en bak på overarmen. Dette liker jeg ikke, og er redd for at det skal dukke opp flere, på synlige steder slik som på armen.

Er huden like ru på hele feltet eller er huden friskere i midten? OM den er frisk i midten av flekkene og du har vært bortpå katt eller hund i det siste kan det være Ringorm. Er det det får du salve på apoteket som tar det bort. :)

nellie 11-04-12 19:51

Når begynner de å klippe skiltene til de som ikke har betalt veiavgift? (Kjære NAV, please send meg penger snart!)

Bønna200 11-04-12 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1328851)
Når begynner de å klippe skiltene til de som ikke har betalt veiavgift? (Kjære NAV, please send meg penger snart!)

Det vet jeg ikke. Men OI! Det hadde jeg glemt. Takk for påminnelsen. :o

Kitsu 11-04-12 20:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1328848)

Har du hatt eksem før? Hvis ikke er det vel liten sjanse for at det er atopisk eksem. Er det det, så funker vel både kortison og fet krem, men greit å prøve kremen først. Kortison skal ikke brukes over lengre tid.

vaskeklut 11-04-12 20:57

hvorfor må alle på død og liv fortelle meg hvor fælt jeg kommer til å ha det etter tanntrekking i morra?? jeg som ikke grudde meg i hele tatt er begynt å grue meg masse, ettersom jeg har veldig lav smerteterskel... :(

Rin 11-04-12 21:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1328914)
hvorfor må alle på død og liv fortelle meg hvor fælt jeg kommer til å ha det etter tanntrekking i morra?? jeg som ikke grudde meg i hele tatt er begynt å grue meg masse, ettersom jeg har veldig lav smerteterskel... :(

Jeg har trukket samtlige visdomstenner og to til før regulering en gang i tida - og jeg har aldri hatt smerter etter at bedøvelsen har gått ut i det hele tatt.

:klem: Prøv å slappe av og ikke ta smerten på forskudd - det kommer bare til å bli utrolig deilig å bli kvitt en tann som faktisk gjør vondt. Tannpine er verst!

smgj 11-04-12 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1328914)

Men JEG har trekt visdomstann både oppe og nede og begge gangene var gruingen mye verre enn å gjøre det. Litt verre i underkjeven enn i overkjeven, men ikke noe problem noen av gangene, egentlig.
Overkjeven var omtrent som å felle en melketann (tannlegen min setter godt med bedøvelse og venter til den virker, fordi hun vet jeg kan komme til å bite... ;) fakta!) - litt "rart", men ikke vondt.

Og underkjeven var litt skummel fordi da tanna var "løs".. var den ikke løs likevel. Tannlegen delte den og det viste seg at den hadde to røtter som pekte mot hverandre som LJ. Men ikke vondt da heller.

Og ikke spesielt vondt etterpå. Samt at jeg fikk med meg nok smertestillende til å bedøve en liten elefant i tilfelle jeg trengte det... Men den tanna jeg har rotfyllt var vondere før fylling enn tanntrekkingen var. Jeg har mens som er mye vondere enn det der... (Og på det verste kan jeg ta en sykedag for mensen - ikke i nærheten for tennene.)

Helt sant!

Håper du kjenner deg bedre nå.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:19.