Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Marella77 30-11-13 20:13

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kan ta 1-2 biter mørk sjokolade hver dag, uten større behov! Men ofte drømmer jeg om melkesjokolade!! Har nå spist 3 biter av barnas gotteri, lurer på om jeg skal kjøre på butikken...

Jeg Sprekker 1 gang i uka, noe som gjør at jeg ikke går ned. Lei av å ikke gå ned. Kan liksågodt gå opp, da får jeg kost meg iallefall!!

j88 30-11-13 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468512)
Tusen takk for svar j188 :) Bra at noen brukte dem ;)
Har ikke snakket med min lege om det..vet at jeg skulle gjøre det.
Jeg går på bodtrykkmedisiner i flere år, sovepiller, antidepresiva og liknende :(
Sannsynligvis MÅ jeg kutte dem :rolleyes:

Da ville jeg nok kutta de ut frem til jeg hadde snakket med legen om det. Ta med deg pakka så kan han/hun vurdere innholdet i forhold til medisinene du bruker. Men om du vil rense kroppen så kan du jo eventuelt bruke kun ren chorella og spirulina. Blir jo en mildere rens men absolutt bra.

senka 30-11-13 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1468535)
Jeg kan ta 1-2 biter mørk sjokolade hver dag, uten større behov! Men ofte drømmer jeg om melkesjokolade!! Har nå spist 3 biter av barnas gotteri, lurer på om jeg skal kjøre på butikken...

Jeg Sprekker 1 gang i uka, noe som gjør at jeg ikke går ned. Lei av å ikke gå ned. Kan liksågodt gå opp, da får jeg kost meg iallefall!!

Ikke kjør til butikken Marella,når du er så flink i hverdagen.:klem:

senka 30-11-13 20:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1468537)
Da ville jeg nok kutta de ut frem til jeg hadde snakket med legen om det. Ta med deg pakka så kan han/hun vurdere innholdet i forhold til medisinene du bruker. Men om du vil rense kroppen så kan du jo eventuelt bruke kun ren chorella og spirulina. Blir jo en mildere rens men absolutt bra.

Takk for det :) det var lurt ( men tror ikke at jeg får lov ).
Jeg bruker hvetegress ;)

j88 30-11-13 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468539)
Takk for det :) det var lurt ( men tror ikke at jeg får lov ).
Jeg bruker hvetegress ;)

Nei legene bruker desverre å si nei, men man skal være forsiktig med den type ting når man bruker medisiner, spesielt noen type urter. Men milk thistle tror jeg da du kan bruke? Så da kan du eventuelt ta en boks av det for å få en bra rens av leveren. Hvetegress er supert, om du bruker det daglig så vil det i de fleste tilfeller holde, men hør med legen om milk thistle, den er suveren i forhold til å rense leveren, som ofte trenger en rens om man bruker medisiner.

Lava 30-11-13 21:15

Måtte sjekke nett på hva Milk thistle var:

Does Milk Thistle Have Any Side Effects?

Usually, milk thistle causes few, if any, serious side effects. Studies show that it’s safe when taken for up to 41 months.

Milk thistle may cause diarrhea. More rarely, it may cause nausea, bloating, gas, and upset stomach.

Women who are breastfeeding or pregnant should avoid using milk thistle.

If you have a ragweed allergy, you should also avoid milk thistle. Milk thistle may cause a rash or lead to severe allergic reaction.

Since milk thistle may mimic the effects of estrogen, some women should avoid this herb. This includes women who have fibroid tumors or endometriosis. Additionally, women with breast, uterine, and ovarian cancers should not take milk thistle.

Always tell your doctor of any supplement you are taking. Milk thistle may interact with certain medications.

senka 30-11-13 21:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1468543)
Nei legene bruker desverre å si nei, men man skal være forsiktig med den type ting når man bruker medisiner, spesielt noen type urter. Men milk thistle tror jeg da du kan bruke? Så da kan du eventuelt ta en boks av det for å få en bra rens av leveren. Hvetegress er supert, om du bruker det daglig så vil det i de fleste tilfeller holde, men hør med legen om milk thistle, den er suveren i forhold til å rense leveren, som ofte trenger en rens om man bruker medisiner.

Tusen takk, for et flott svar og informasjon j88 :blomster::hearts:
Mulig at jeg holder meg bare til hvetegress, etter at jeg ble for kjapp å
bestille og nå sitter jeg med smerter i magen.:rolleyes:

senka 30-11-13 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1468544)
Måtte sjekke nett på hva Milk thistle var:

Does Milk Thistle Have Any Side Effects?

Usually, milk thistle causes few, if any, serious side effects. Studies show that it’s safe when taken for up to 41 months.

Milk thistle may cause diarrhea. More rarely, it may cause nausea, bloating, gas, and upset stomach.

Women who are breastfeeding or pregnant should avoid using milk thistle.

If you have a ragweed allergy, you should also avoid milk thistle. Milk thistle may cause a rash or lead to severe allergic reaction.

Since milk thistle may mimic the effects of estrogen, some women should avoid this herb. This includes women who have fibroid tumors or endometriosis. Additionally, women with breast, uterine, and ovarian cancers should not take milk thistle.

Always tell your doctor of any supplement you are taking. Milk thistle may interact with certain medications.

Uff kjære Lava :) det ble litt vanskelig for meg,alt på engelsk, kan ikke så mye :( men leste litt på Iherb. Det betyr først snakke med legen.
Tusen takk :):)

Kanutten 30-11-13 21:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468548)
Uff kjære Lava :) det ble litt vanskelig for meg,alt på engelsk, kan ikke så mye :( men leste litt på Iherb. Det betyr først snakke med legen.

Hvis det er det samme som maria tistel så kan jeg fortelle at jeg lever fremdeles og jeg går på blodtrykksmedisin, blodfortynnende, kalium og denne vidundermedisinen min. :ja:

j88 30-11-13 21:51

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1468549)
Hvis det er det samme som maria tistel så kan jeg fortelle at jeg lever fremdeles og jeg går på blodtrykksmedisin, blodfortynnende, kalium og denne vidundermedisinen min. :ja:

det er det samme som maria tistel:) skal ikke være noe problem å bruke sammen med medisiner, men er jo alltid greit å snakke med lege først. Men maria tistel er veldig bra , men greit å bruke som kur og ikke sammenhengende over lang tid

Ziltoidia 30-11-13 21:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1468552)
Jeg googlet litt for deg og fant dette:
"CTRL + ALT + pil i den retningen du ønsker at skal være toppen".

Håper det fungerer! ;)

Hahaha, så gøy! :D Må si det var veldig imponerende av en katt altså.

senka 30-11-13 22:24

Sitat:

Tusen takk Kanutten, nå ble jeg klokere :blomster::klem:

senka 30-11-13 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1468551)
det er det samme som maria tistel:) skal ikke være noe problem å bruke sammen med medisiner, men er jo alltid greit å snakke med lege først. Men maria tistel er veldig bra , men greit å bruke som kur og ikke sammenhengende over lang tid

Tusen takk snille deg, for alle svarene dine :klem:

senka 30-11-13 23:05

Sitat:

Hei igjen :D
Hvor kjøper du maria tistel ? Hvis på Iherb, har du en link, eller på helsekost?

Kanutten 30-11-13 23:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468569)
Hei igjen :D
Hvor kjøper du maria tistel ? Hvis på Iherb, har du en link, eller på helsekost?

Jeg kjøper på helsekosten. Damen der er flink og kan anbefale meg utifra hva slags medisin jeg går på. :ja:

senka 30-11-13 23:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1468572)
Jeg kjøper på helsekosten. Damen der er flink og kan anbefale meg utifra hva slags medisin jeg går på. :ja:

Flott,enda enklere ;) Ja de er flinke, og det må de være !!
Takker så mye :):)

Marella77 01-12-13 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av senka (Innlegg 1468538)
Ikke kjør til butikken Marella,når du er så flink i hverdagen.:klem:

Takk for omtanken/tilbakemeldingen Senka! Jeg kjørte! Desverre.... Spiste en halv baguett med banan, en stor sjokolade og noe smågodt! Og pluss litt is! MYE sukker og jeg ble kvalm... Gikk meg en lang tur, og la meg. Vekten viste pluss 0,7 kg i dag, og det er ok. Har vært flink idag! Problemet er om jeg skeier ut flere dager på rad... Håper vannvekten er borte om noen dager!

:)

Kanutten 02-12-13 22:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1468638)
Takk for omtanken/tilbakemeldingen Senka! Jeg kjørte! Desverre.... Spiste en halv baguett med banan, en stor sjokolade og noe smågodt! Og pluss litt is! MYE sukker og jeg ble kvalm... Gikk meg en lang tur, og la meg. Vekten viste pluss 0,7 kg i dag, og det er ok. Har vært flink idag! Problemet er om jeg skeier ut flere dager på rad... Håper vannvekten er borte om noen dager!

:)

:klem: Du klarer det!! :meditere:

Marella77 03-12-13 00:17

Takk Kanutten!! Ned 400 g i dag, i morra håper jeg alt er borte :)

Lava 03-12-13 19:28

En mann, ingen foreldre i live, en bror og 2 nevøer. Hvem arver om det ikke foreligger testament?
Og finnes det noe "pliktarv" (eller hva det heter) i et sånnt tilfelle?

Bønna200 03-12-13 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1468916)
En mann, ingen foreldre i live, en bror og 2 nevøer. Hvem arver om det ikke foreligger testament?
Og finnes det noe "pliktarv" (eller hva det heter) i et sånnt tilfelle?

Han kan gi hva han vil til hvem han vil. Foreligger det ikke testamente tror jeg det er broren som arver.

annex 03-12-13 21:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1468921)
Han kan gi hva han vil til hvem han vil. Foreligger det ikke testamente tror jeg det er broren som arver.

Pliktarv kommer kun inn i bildet når man har egne barn (og er begrenset til ca en mill, utover det kan arvelater testamentere fritt).
Enig i svaret over, gitt at det ikke fins andre avdøde søsken med barn.

Bønna200 03-12-13 22:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1468949)
Pliktarv kommer kun inn i bildet når man har egne barn (og er begrenset til ca en mill, utover det kan arvelater testamentere fritt).
Enig i svaret over, gitt at det ikke fins andre avdøde søsken med barn.

Ja, hvis nevøer er barn av andre søsken mener jeg det blir delt likt mellom bror og nevøer.

Lava 03-12-13 22:34

Flott, takk for svar. :)

Photobscura 04-12-13 01:26

Dersom jeg maler innsiden av en lampeskjerm i metall rød, vil da lyset endre seg? Reflektere fargen inne i lampen og bli varmere i kuløren? (Dette er i så fall ønskelig).

vaskeklut 04-12-13 08:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1468987)
Dersom jeg maler innsiden av en lampeskjerm i metall rød, vil da lyset endre seg? Reflektere fargen inne i lampen og bli varmere i kuløren? (Dette er i så fall ønskelig).

Vil tro det? I hvert fall fra undersida kan jeg tenke meg. Ta forhåndsregler for varmen (om du har glødepærer) da,så du ikke ender med en potensiell (smelte)brannfelle :)

Photobscura 04-12-13 08:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1468992)
Vil tro det? I hvert fall fra undersida kan jeg tenke meg. Ta forhåndsregler for varmen (om du har glødepærer) da,så du ikke ender med en potensiell (smelte)brannfelle :)

Kool. Bruker sparepære. Skal male med emaljelakk. :)

vaskeklut 04-12-13 08:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1468994)
Kool. Bruker sparepære. Skal male med emaljelakk. :)

ikke bli sint om jeg tar feil da :o

Photobscura 04-12-13 08:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1468995)
ikke bli sint om jeg tar feil da :o

Haha, nei, da. Håpet er litt ute for lampeskjermen uansett, da den har blitt veldig ripete i lakken, så om det ikke blir bra, er det ingen krise. :)

index 04-12-13 09:23

Du vil få et varmere lys med rød skjerm ja, men samtidig også mindre lys. Emaljelakken tåler 150 grader, så det er det ingen fare med. Særlig ikke med en sparepære...

Photobscura 04-12-13 09:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1468999)
Du vil få et varmere lys med rød skjerm ja, men samtidig også mindre lys. Emaljelakken tåler 150 grader, så det er det ingen fare med. Særlig ikke med en sparepære...

Emaljelakken er jeg ikke bekymret for! :D Det gjør ingenting om det blir mindre lys, det snakk om å få litt mer koselig belysning på kjøkkenet. Takk for svar! :)

Marella77 06-12-13 16:48

Hei! Var det noen som så på God Morgen Norge nå nylig hvor de kom med sminketips? De brukte en consealer/ fondation med 4 farger. Grønn, lilla og to til... Dem grønne kunne brukes på røde kinn under vanlig fondation. Så tror jeg de brukte gul under øynene? Noen som har sett en slik en? Den var rund og delt inn i fire deler, akkurat som en rund, stor øyenskygge...

j88 06-12-13 16:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1469239)
Hei! Var det noen som så på God Morgen Norge nå nylig hvor de kom med sminketips? De brukte en consealer/ fondation med 4 farger. Grønn, lilla og to til... Dem grønne kunne brukes på røde kinn under vanlig fondation. Så tror jeg de brukte gul under øynene? Noen som har sett en slik en? Den var rund og delt inn i fire deler, akkurat som en rund, stor øyenskygge...

Jeg så ikke på det så vet ikke helt hvilken type de brukte, men jeg har brukt en slik fra flo minerals lenge og er superfornøyd.
http://www.coverbrands.no/merker/glo...camouflage-kit

Kanutten 06-12-13 22:15

Jeg tror det var en tråd engang om damer her på Lavkarbo.no som gikk til fotograf for å få tatt ymse bilder som kun var ment for kjæreste/sambo/mannen.

Jeg vurderer det samme til sambos bursdag til sommeren. :p

Nå vil jeg gjerne høre mer om erfaringer?? :rodme:

langaard 06-12-13 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1469291)
Jeg tror det var en tråd engang om damer her på Lavkarbo.no som gikk til fotograf for å få tatt ymse bilder som kun var ment for kjæreste/sambo/mannen.

Jeg vurderer det samme til sambos bursdag til sommeren. :p

Nå vil jeg gjerne høre mer om erfaringer?? :rodme:

Jeg kan komme å ta bilder jeg :p

Kanutten 06-12-13 22:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1469296)
Jeg kan komme å ta bilder jeg :p

:lol: Gjerne det! Tror jeg ville ha følt meg mer komfortabel da. :p

langaard 06-12-13 23:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1469298)
:lol: Gjerne det! Tror jeg ville ha følt meg mer komfortabel da. :p

Si ikke det, mannen min sier han vil være med :p

Kanutten 06-12-13 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1469306)
Si ikke det, mannen min sier han vil være med :p

Nåhh :D

Carisma 06-12-13 23:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1469239)

Hvis du googler complexion perfection får du opp en variant av slike. Jeg hadde noe lignende fra oriflame for 15-20 år siden, og den funket veldig bra på mine kronisk frostskadde kinn.

Marella77 07-12-13 02:36

Tusen takk for svarene!! :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.