Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kitt 06-04-12 23:06

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1326698)
å hakke er ikke det jeg trenger, det er å kverne nøtter til smør, og det går vel ikke med stavmikser? tenker kjøpe en mandelkvern på nille også for å lage nøttemel.

En stavmikser med bolle kan brukes til nesten alt du måtte ønske!
Du trenger ikke kjøpe den dyreste varianten, men kjøp et kjent merke ellers sliter du den veldig fort ut, tror jeg!

Braun har mindre pakker enn den jeg la ut bilde av. Ta deg en tur rundt og se hva de har! Jeg fikk min billigere fordi det var utstillingsmodellen feks!;)

Yrla 06-04-12 23:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1326742)
En stavmikser med bolle kan brukes til nesten alt du måtte ønske!
Du trenger ikke kjøpe den dyreste varianten, men kjøp et kjent merke ellers sliter du den veldig fort ut, tror jeg!

Braun har mindre pakker enn den jeg la ut bilde av. Ta deg en tur rundt og se hva de har! Jeg fikk min billigere fordi det var utstillingsmodellen feks!;)

med foodprocessor kan det ta 20 min å få mandler til å bli smør, det går vel kanskje fortere med en stavmikser da? hadde vært greit med en liten sak.

Photobscura 07-04-12 15:56

Er det bare meg, eller har kommentarfeltet fra kjøpere på iherb forsvunnet? :confused:

vaskeklut 07-04-12 16:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1326951)
Er det bare meg, eller har kommentarfeltet fra kjøpere på iherb forsvunnet? :confused:

høh? neei? jeg ser kommentarer jeg? :confused:

Bønna200 07-04-12 16:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1326951)

De har forsvunnet her og.

Photobscura 07-04-12 16:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1326962)
høh? neei? jeg ser kommentarer jeg? :confused:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1326969)
De har forsvunnet her og.

Så rart! Jeg har kikka overalt, bort og fram, ingen kommentarer. Det pleier jo å være en fane ved siden av beskrivelsen av produktet, but it's goooone! :(

vaskeklut 07-04-12 17:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1326971)
Så rart! Jeg har kikka overalt, bort og fram, ingen kommentarer. Det pleier jo å være en fane ved siden av beskrivelsen av produktet, but it's goooone! :(

:confused::confused::confused: :blinke:

jeg skal se litt mer nøye en dag jeg ikke er høy på smertestillende, tror jeg :rolleyes: (visdomstenner suger!!!)

vimsen85 07-04-12 17:46

Ikke borte hos meg. Får opp stjernene både på søkesida og på sida og kan trykke på de og få opp reviews.. Merkelig at dere ikke får det opp.

Kanutten 07-04-12 18:14

Mange opplever rykninger i armer og bein rett før de sover.... Hva skyldes det? Jeg lurer fordi jeg har de siste nettene hatt rykninger i mage/brystregionen. Jeg regner med at det er diafragmaen, men hvorfor?

Photobscura 07-04-12 18:16

Aha! Fanen er borte, men jeg kan jo fortsatt trykke på de stjernene. :)

Bønna200 07-04-12 18:19

Så det var ikke verre. Nå fikk jeg det til også. :p

shailene 07-04-12 18:46

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1326996)
Mange opplever rykninger i armer og bein rett før de sover.... Hva skyldes det? Jeg lurer fordi jeg har de siste nettene hatt rykninger i mage/brystregionen. Jeg regner med at det er diafragmaen, men hvorfor?

Den mest sannsynlige forklaringa jeg har lest er at hjernen blir forvirret av at musklene plutselig "kobler av" og tror at du faller, særlig hvis du har en uforutsigbar døgnrytme.. Har også hørt at hjernen innimellom tolker den synkende pulsen som at du holder på å dø, og derfor rykker til. Tror ikke de vet nøyaktig hvorfor dette skjer, så det blir uansett snakk om teorier.

Photobscura 07-04-12 18:54

Er det noen spesiell grunn til at jeg plutselig skal ha vondt i venstre pupp? I form av stikk/verking som plutselig kommer uprovosert, og at det gjør (litt) vondt å trykke i yttersiden brystet ...? (Som en slags stølhet).

vaskeklut 07-04-12 20:30

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av shailene (Innlegg 1327006)
Den mest sannsynlige forklaringa jeg har lest er at hjernen blir forvirret av at musklene plutselig "kobler av" og tror at du faller, særlig hvis du har en uforutsigbar døgnrytme.. Har også hørt at hjernen innimellom tolker den synkende pulsen som at du holder på å dø, og derfor rykker til. Tror ikke de vet nøyaktig hvorfor dette skjer, så det blir uansett snakk om teorier.

Det som skjer er at pulsen blir litt for lav, og dermed setter kroppen inn "nødinstansene" og hiver i deg litt adrenalin for å få den raskt opp.

Kanskje 07-04-12 22:28

Hvilke nettbutikker handler du hos, som har store størrelser? har handlet en del hos Ellos som har sin Pluss koleksjon, og ok priser. Men finnes sikkert fler. Blir jo å sende til bake en del hver gang, det er ikke alt som passer. Finne klær i butikker er ikke lett.

vaskeklut 07-04-12 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1327087)
Hvilke nettbutikker handler du hos, som har store størrelser? har handlet en del hos Ellos som har sin Pluss koleksjon, og ok priser. Men finnes sikkert fler. Blir jo å sende til bake en del hver gang, det er ikke alt som passer. Finne klær i butikker er ikke lett.

dette lurer jeg også på! spesielt ikke svindyre klær...

Kitt 07-04-12 23:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1327087)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1327102)
dette lurer jeg også på! spesielt ikke svindyre klær...

Sportmann, Cellbes, H&M, Spar Kjøp

Lillemy71 08-04-12 10:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1326757)
med foodprocessor kan det ta 20 min å få mandler til å bli smør, det går vel kanskje fortere med en stavmikser da? hadde vært greit med en liten sak.

Jeg har en Braun på 450W (mer enn foodprocessoren min) men den duger ikke til mandelsmør - hakking går greit men ikke noe mer enn det. Kan godt være en større og kraftigere stavmikser duger, men stavmiksere er (ifølge min kokkevenn) ikke beregnet til å gå over lang tid og skal brukes til å "blitze" mat. Selv bruker jeg begge deler om en annen for de utfyller hverandre rett og slett, hadde ikke klart meg med bare en av delene :)

Photobscura 08-04-12 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1327011)
Er det noen spesiell grunn til at jeg plutselig skal ha vondt i venstre pupp? I form av stikk/verking som plutselig kommer uprovosert, og at det gjør (litt) vondt å trykke i yttersiden brystet ...? (Som en slags stølhet).

Ingen som vet ...? :o

vimsen85 08-04-12 11:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1327176)
Ingen som vet ...? :o

Jeg har sånn omentrent hver gang jeg har mensen.. Så kanskje noe hormonelt?

Photobscura 08-04-12 11:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1327178)
Jeg har sånn omentrent hver gang jeg har mensen.. Så kanskje noe hormonelt?

Jeg har aldri hatt det sånn før. Det er ikke sånn "ømme pupper"-greie, altså. Og det har kommet og gått daglig i en uke eller to (eller lenger?! Tidsperspektiv er ikke min sterke side ...) Det er nesten en slags blåmerkefølelse, samt den stikkinga, som minner om verking. Ikke ømt som i hormonelt. Uten at jeg skal utelukke hormoner, for de er jo erfaringsmessig på bærtur rett som det er ...

vimsen85 08-04-12 11:59

Hos meg stikker det og er vondt i deler av brystet. Men to uker høres litt lenge ut..

Photobscura 08-04-12 12:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1327187)
Hos meg stikker det og er vondt i deler av brystet. Men to uker høres litt lenge ut..

Ja ... Sånn mensen-pupper har jeg knappest lenger (hadde det da jeg gikk på p-piller), men dette er heelt annerledes. Nå kjenner jeg med ett ingenting, da ...

Kanutten 08-04-12 12:10

Hva slags jakke eller topp kan jeg ha til denne røde kjolen og i hva slags farge?? Jeg skal bruke den i konfirmasjonen til poden. Tilbehøret blir svarte høyhælte sko, svart veske og store smykker i sølv. Hvis jeg ikke finner annen topp blir det den svarte skinnjakken min.

Jeg bruker sjelden kjoler og hvis jeg bruker er de ikke såpass anstendige at jeg kan bruke dem i konfirmasjon. Så dette er en kjole jeg anser som tekkelig nok. :p Eller hva??

Kitt 08-04-12 12:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1327192)
Hva slags jakke eller topp kan jeg ha til denne røde kjolen og i hva slags farge?? Jeg skal bruke den i konfirmasjonen til poden. Tilbehøret blir svarte høyhælte sko, svart veske og store smykker i sølv. Hvis jeg ikke finner annen topp blir det den svarte skinnjakken min.

Jeg bruker sjelden kjoler og hvis jeg bruker er de ikke såpass anstendige at jeg kan bruke dem i konfirmasjon. Så dette er en kjole jeg anser som tekkelig nok. :p Eller hva??

Denne finnes i mange farger hos HM. Kun 99,-

http://lp.hm.com/hmprod?set=key[...product/large]

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.