Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Mariann S 03-04-12 14:59

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1325446)
Det tror jeg ikke Yrla. Mandelkverna er nok altfor grov. Men jeg leste på en eller annen blogg at noen brukte stavmikseren til å kverne sukrin til melis. Hvis du har stavmikser da :)

Og bruker du stavmikser, må du passe på at det er tett....
Husker når eg skulle male sesamfrø, og det ikkje var tett :D

Dietta 03-04-12 15:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1325448)

Ha, ha. Du er ikke alene om å ha testet ut det der....... :lol:

Yrla 03-04-12 16:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Mariann S (Innlegg 1325448)

takk, det var det jeg trodde også, men ble forvirra av en oppskrift. takk

elien 03-04-12 18:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1325359)
skal nav betale direkte til deg? går ikke pengene via henne? uansett er hun som leier den ansvarlige. Om nav bare garanterer i mangel på depositum er det bare henne du skal ha i kontrakten. hun får antakeligvis penger to ganger i mnd så du gjør lurt i å akseptere at hun betaler halve husleia hver 14 dag sånn at hun skal klare å betale og få en fin rytme.

NAV setter pengene rett inn på vår konto. Det var en betingelse vi satte.

Elin

vimsen85 03-04-12 20:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1325435)
Jeg forsøker å koke fudge.... Den inneholder fløte, smør, vaniljepulver og sukrinmelis. HVORFOR skiller den seg og blir ... icky? Jeg rører ikke mer enn en sjelden gang, men likevel så bare.. Æsj.

Litt sent svar, men min bruker også å skille seg, men blir bra dersom jeg rører kraftig eller tar en liten skvett kald fløte og rører godt..

Yrla 03-04-12 20:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1325490)
NAV setter pengene rett inn på vår konto. Det var en betingelse vi satte.

Elin

da er du heldig. ville prata med nav hvordan skrive i kontrakten da

vaskeklut 03-04-12 21:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1325549)
Litt sent svar, men min bruker også å skille seg, men blir bra dersom jeg rører kraftig eller tar en liten skvett kald fløte og rører godt..

fant løsningen!svak varme som økes litt etter hvert, og røring veeeeldig ofte. og når det tykner og koker litt så røres det hele tida :)

Ziltoidia 04-04-12 10:33

Mens vi snakker om å ha skilt seg... SKILT KOKOSMELK: er det noen som vet om det er noen forskjell i næringsinnhold (i så fall hva) mellom den flytende og faste delen?

Dietta 04-04-12 10:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1325723)
Mens vi snakker om å ha skilt seg... SKILT KOKOSMELK: er det noen som vet om det er noen forskjell i næringsinnhold (i så fall hva) mellom den flytende og faste delen?

Jeg har en boks med kokoskrem, den er merket 3 kh/100 (fra Kara). Kokosmelken fra Santa Maria er merket 1 kh/100.
Innbiller meg at den høyere kh'n i kremen er fordi det er ren krem uten melk. Når de merker varer, skal det jo gjenspeile snittet hvis det er flere indigredienser, så jeg tror du må regne litt mer i den skilte melken :)

Yrla 04-04-12 12:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1325723)

den faste delen tro jeg er mer fet pga mindre vanninnhold, men hvor karbohydratandelen er størst vet jeg ikke, men antakeligvis i den flytende delen.

Dietta 04-04-12 12:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1325771)
den faste delen tro jeg er mer fet pga mindre vanninnhold, men hvor karbohydratandelen er størst vet jeg ikke, men antakeligvis i den flytende delen.

Det hadde jo vært supert for oss, men hvorfor er da ren kokoskrem merket mye høyere i kh ?

Rin 04-04-12 14:07

Bør man ikke være i ketose ved narkose? Eller er det en myte? Skal gjøre noe fikkel med narkose i begynnelsen av mai, bare lurer på om jeg må forberede meg matmessig også. :cool:

Ziltoidia 04-04-12 14:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1325782)
Det hadde jo vært supert for oss, men hvorfor er da ren kokoskrem merket mye høyere i kh ?

Hm... nå ble jeg bare enda mer nysgjerrig. :P Er jo den faste delen som er best, så det hadde jo vært greit å vite.

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1325825)
Bør man ikke være i ketose ved narkose? Eller er det en myte? Skal gjøre noe fikkel med narkose i begynnelsen av mai, bare lurer på om jeg må forberede meg matmessig også. :cool:

Jeg var i narkose i desember, og fikk aldri beskjed om det. Jeg tror også at legene visste sånn nogenlunde at jeg var i ketose.
Dvs noen dager før tok de urinprøve, og sa at "det var utslag som sikkert bare var pga at jeg ikke hadde spist på en stund" - og jeg fikk jo beskjed om å ikke spise før operasjonen. Så, en skulle jo tro at legene tok i betraktning at jeg kunne være i ketose da også, dersom det var det han refererte til i utgangspunktet.
Uansett var jeg i ketose, og det gikk helt fint!

Kanutten 04-04-12 14:25

Sitat:

Det eneste jeg har fått høre er at man kanskje trenger litt lavere dose av narkosemiddelet.

Photobscura 04-04-12 14:37

Sitat:

Jeg har vært i narkose flere ganger i ketose, null problem. :) Eneste jeg har vært påpasselig med er å nevne at jeg ikke skal ha glukose i IV-en.

Kitt 04-04-12 15:03

Sitat:

Dr Torkil anbefaler at man går ut av ketose på forhånd dersom det er snakk om større inngrep med flere innleggelses- døgn og lang rekovalens.
Ved dagkirurgi der de kun gir deg Ringer- oppløsning iv bør det ikke være noe problem å være i ketose!

Yrla 04-04-12 17:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1325782)

kokoskrem er jo et annet produkt, du kan jo spørre produsenten om det er mest karbo i det faste eller flytende, jeg vet ikke

vimsen85 05-04-12 14:48

Vi skal ha ost og kjeks en kveld i påsken. Er det noen som har en god oppskrift på kjeks som er uten gluten og kli?

Kitt 05-04-12 14:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1326131)
Vi skal ha ost og kjeks en kveld i påsken. Er det noen som har en god oppskrift på kjeks som er uten gluten og kli?

Du kan jo titte litt nedi denne tråden!
Eller denne!
Eller du kan søke opp Gerds grove eller fine brødpinner!

Yrla 05-04-12 15:45

hva er det billigste, men holdbart, produktet jeg kan kjøpe for å få lagd mandelsmør selv?

Lillemy71 05-04-12 15:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1326146)
hva er det billigste, men holdbart, produktet jeg kan kjøpe for å få lagd mandelsmør selv?

Mener du redskap??

Kanutten 05-04-12 18:23

Jeg har begynt å vemmes hver gang jeg skal til putten grunnet vekt og kroppsfasong. Pga minimalt med bevegelse de siste årene har kroppen blitt pløsete. Jeg har ikke gått opp i vekt, jeg har bare endret fasong. :(

Jeg synes som sagt at det begynner bli pinlig. Jeg liker ikke kle meg omtrent naken og 'slippe' musklene. Det er jo det han vil for det er det som er med på å gjøre meg syk, mener han.

Jeg klarer ikke nyte behandlingene lengere, jeg vemmes mest over hvordan jeg ser ut. Putten er slank, snerten og kjekk så det bidrar jo ikke akkurat på MIN følelse. Jeg ser for meg at han grøsser for hvert stryk eller hver kontakt han må ha med kroppen min. Jeg liker ikke meg selv for tiden. Så, hvordan få en stram sprek kropp på en uke?

Bønna200 05-04-12 18:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1326180)
Jeg har begynt å vemmes hver gang jeg skal til putten grunnet vekt og kroppsfasong. Pga minimalt med bevegelse de siste årene har kroppen blitt pløsete. Jeg har ikke gått opp i vekt, jeg har bare endret fasong. :(

Jeg synes som sagt at det begynner bli pinlig. Jeg liker ikke kle meg omtrent naken og 'slippe' musklene. Det er jo det han vil for det er det som er med på å gjøre meg syk, mener han.

Jeg klarer ikke nyte behandlingene lengere, jeg vemmes mest over hvordan jeg ser ut. Putten er slank, snerten og kjekk så det bidrar jo ikke akkurat på MIN følelse. Jeg ser for meg at han grøsser for hvert stryk eller hver kontakt han må ha med kroppen min. Jeg liker ikke meg selv for tiden. Så, hvordan få en stram sprek kropp på en uke?

Stoppe tiden? :p
Men trening med strikker er veldig effektivt da.

Dietta 05-04-12 18:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1326180)

Å kjære, hadde jeg vist det, hadde jeg vært et meget rik dame.
Ikke noe god følelse det der, been there - done that. Kan egentlig ikke annet enn å gi deg en veldig god trøste :klem: og husk, han har garantert sett værre.

vimsen85 05-04-12 18:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1326133)
Du kan jo titte litt nedi denne tråden!
Eller denne!
Eller du kan søke opp Gerds grove eller fine brødpinner!

Takk :) Hadde ikke ingrediensene til disse, men fant noen på LCHF-bloggen som jeg nettopp har satt i ovnen. Håper de blir gode :)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.