![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Det apotekeren snakket om er om karbohydratene bruker kort (Høy GI) eller kort (lav GI) tid på å gå over i blodsukkeret. Vi ønsker selvsagt å spise mat med lavest mulig GI. Men i og med at det er snakk om såpass lavt inntak i utgangspunktet er ikke det noe som snakkes så mye om. MEN alle de grønnsaker som anbefales har lav GI, og du skal holde deg borte fra de som har høyest (Poteter, hvetemel, sukker etc). |
Jeg er straks tom for magnesium, og vindusshopper litt på shopping4net etter et nytt tilskudd. Kom over et ganske biliig, men organsik kombitilskudd av magnesium og kalsium. Jeg må innrømme at jeg aldri har vært opptatt av kalsium, men jeg har lengre perioder hvor jeg får i meg lite grønt, og planlegger også sånn halvveis en periode med null-karbo.
Hva er det egentlig, bortsett fra for tenner og skjelett, kalsium er bra for? Har skjønt såpass som at det bør taes sammen med magnesium. Jeg drikker også fryktelig mye vann, da jeg er mye tørst, og således skiller jeg nok ut en del mineraler fra kroppen også. Noen meninger? |
Sitat:
|
Men tar du multi-tilskudd? Jeg tar ikke kalsium i tillegg til multitilskuddet mitt (men tar magnesium). Kalsiumopptaket er avhengig av nok magnesium, og nok D-vitamin, så alt henger sammen :) Men jeg vet egentlig heller ikke om jeg burde ta kalsiumtilskudd. Det er ikke bra å ta for mye av det heller, man kan bli trøtt og sløv og det kan kalsifisere bløtvevet over tid.
Men uten grønnsaker og med mye tissing, så er det nok ikke dumt med et tilskudd av det :) |
Hmmm ... Ja, det er ikke lett å vite, er jo en jungel der ute når det kommer til tilskudd. Vitaminer er jeg jo ikke redd for, jeg spiser jo en del kjøtt og fett, og tar et multitilskudd, men mineraler er det jo litt verre med. Magnesium vet jeg jo at jeg bør ha, for jeg kjenner en markant endring den negative veien når jeg ikke tar det. De tablettene jeg snakker om har 275 mg magnesium og 325 mg kalsium i hver tablett, forresten.
|
Ja, men det er jo mineraler i multitilskuddene også :)
Jeg merker også veldig godt når jeg mangler magnesium. Jeg har lurt på å ta kalium i tillegg, det er vanlig å trenge tilskudd av når man går på vanndrivende ihvertfall ... |
Nei, veitu! Det gjør det faktisk ikke! Sjekka nå, og med mindre kalsium heter noe heeelt annet på svensk, så er det ikke så mye som et mikrogram i den. Bra med magnesium, da. 90 mg, men altså, ikke no kalsium, gitt.
|
Da er det vel bare å shoppe :)
Sitat:
|
Sitat:
|
Hohoo!
Da blir det den, da. 59 spenn for 180 tabletter er jo ikke akkurat avskrekkende heller :) Og sakset fra Wikipedia: Sitat:
|
For en flott link;)
Blekkpatroner til skriver - hvor kjøper dere de billigst på nett? Tror ikke jeg behøver de dyre originale, det er stort sett bare til min visionboard etc. Har en Canon pixma mp 620. Jeg slår et slag for hønene i samme slengen: "Rias egg", der får hønene gå fritt (innomhus) og eggene skal ha eks mere omega3 enn burhønseggene. En 18 pk er bare litt dyrere enn de andre. Det er Bunnpris sitt merke, de økologiske er jo ganske dyre,(der får hønene t.0.m sandbade) så de kjøper jeg sjeldnere. Prøver å bruke både fornuften og hjertet :)..det blir best |
Neelam, kjøp originale patroner om skrivaren framleis er innafor garanti. Snakkar av erfaring. Uoriginale patroner = null garanti. Har ikkje kjøpt anna enn originale patrone til min skrivar så langt.
|
*HASTER* Kan jeg sette en glassform i fryseren så lenge den ikke er varm? (Ildfast form)
|
Sitat:
|
Sitat:
Sikkert et smart tips for endel andre retter også :ja: |
Sitat:
Jeg lager store middager, og fryser ned porsjonsvis i aluminiumsformer :) |
Når en kran drypper med mindre man stenger igjen den med rå makt, betyr det da at pakninga er gåen? (Det er en sånn litt gammeldags kjøkkenkran, med et rødt og blått skruhåndtak).
|
Sitat:
Bør skiftes :) |
Sitat:
Er nye pakninger dyre? Og hvor sitter de som regel? |
Sitat:
De sitter i overgangen fra kranhåndtaket og til selve kranen. Det er en diger slags "mutter" der du må løsne med tang. Kraner som drypper er tortur :cool: |
Husk å stenge av vannet før du begynner, ellers kan du få deg en våt opplevelse ;)
|
Sitat:
Originalprodukter, billig! Sitat:
|
Sitat:
|
Kan jeg erstatte soyprotein med soyamel i en kakeoppskrift?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36. |