Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

milena 30-10-13 22:11

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1464432)
Mye dekkes av helseforsinkringen, men ikke hjemreise eller noe for ledsager feks.
Vi har helårsreiseforsikring som gjelder selv på små turer og for hele familien. Hadde ALDRI turt å bevege meg utenfor landegrensene uten. Selv innenfor Europa variere kvaliteten på helsetilbudene mye.

Skaffer meg forsikring "as we speak". Kan si meg enig i at 135kr i måneden er liten pris å betale for ro i sjela på reise!

Ziltoidia 31-10-13 00:27

I enkelte perioder, som f eks nå, våkner jeg med skrekkelig tørr munn og full blære. Andre som opplever det samme og/eller vet hva det kommer av?

Jeg drikker verken for mye eller for lite, og har alltid sovet med åpen munn, så jeg forstår ikke helt hva som er så annerledes nå. :p

Photobscura 31-10-13 00:48

Ingenting anerledes i kostholdet? Ny overgang til ketose eller noe? Bytte av varmekilde? (Panelovner og andre eletriske varmekilder tørrer jo ut lufta) Jeg har forresten hørt at det kan være lurt å spise noe salt rett før man legger seg for å binde vann dersom man har problemer med å våkne for å gå på do i løpet av natta, if that applies? Å få i seg nok salt i det hele tatt er jo lurt dersom man lett dehydreres?

Lillemy71 31-10-13 08:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1464442)
I enkelte perioder, som f eks nå, våkner jeg med skrekkelig tørr munn og full blære. Andre som opplever det samme og/eller vet hva det kommer av?

Jeg drikker verken for mye eller for lite, og har alltid sovet med åpen munn, så jeg forstår ikke helt hva som er så annerledes nå. :p

Jeg har det også sånn i enkelte perioder og har det slik akkurat nå. Har dessverre ikke klart å forstå hvorfor, men har merket at jeg også svetter noe mer om nettene nå så jeg skal til akupunktur så fort det er ledig time. Det hjelper på så mangt.

Bønna200 31-10-13 19:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1464428)
Takk, takk, skriver ned alle tips! Når på året reiste du? Er så redd for været...

Vi var der i desember en gang og da var det fantastisk vær, godt og varmt. I år var vi der i månedskiftet februar/mars og da var det regn og kaldt nesten hele tida, og vi hadde "gleden" av å oppleve to orkaner. :rolleyes: I følge dem som bodde der, var det normalt på den tida.
Ellers så synes jeg at det bruker å være ganske varmt og pent ut desember, men at det er ganske kjølig fram til midten av mars igjen. (Ut i fra de gangene jeg har vært på Kanariøyene.)
Også glemte jeg å si at nabobyen, Los Christianos er veldig koselig. :ja:

Ziltoidia 02-11-13 13:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1464444)
Ingenting anerledes i kostholdet? Ny overgang til ketose eller noe? Bytte av varmekilde? (Panelovner og andre eletriske varmekilder tørrer jo ut lufta) Jeg har forresten hørt at det kan være lurt å spise noe salt rett før man legger seg for å binde vann dersom man har problemer med å våkne for å gå på do i løpet av natta, if that applies? Å få i seg nok salt i det hele tatt er jo lurt dersom man lett dehydreres?

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1464456)
Jeg har det også sånn i enkelte perioder og har det slik akkurat nå. Har dessverre ikke klart å forstå hvorfor, men har merket at jeg også svetter noe mer om nettene nå så jeg skal til akupunktur så fort det er ledig time. Det hjelper på så mangt.

Mulig det er en kombinasjon av flere faktorer. Etter eggeforbruket mitt i det siste å dømme kan det godt være jeg har gått inn i ketose, óg jeg sover rett ved en panelovn (tror jeg hvertfall at det er).

før var det å våkne med tørr munn nesten synonymt med å gå ned i vekt (ikke at jeg helt har forstått sammenhengen), men det gjør jeg ikke foreløpig, så jeg får ikke det helt til å stemme.:p

nellie 03-11-13 18:06

Kan man ha på bluse og jeans i kirkedåp?

TrillTrall 03-11-13 18:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1464803)
Kan man ha på bluse og jeans i kirkedåp?

Hvis du med jeans mener dongeribukse og du etterpå skal i selskapet i samme antrekk - nei. Hva er galt med å pynte seg litt?

nellie 03-11-13 19:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1464809)
Hvis du med jeans mener dongeribukse og du etterpå skal i selskapet i samme antrekk - nei. Hva er galt med å pynte seg litt?

Tenkte pynte meg med bluse og jeans da.:p Altså skinny-jeans, pyntet bluse og pumps.

Vet ikke hvordan man pynter seg annerledes jeg. Ser jo ut som et helvete i kjole.

langaard 03-11-13 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1464813)
Tenkte pynte meg med bluse og jeans da.:p Altså skinny-jeans, pyntet bluse og pumps.

Vet ikke hvordan man pynter seg annerledes jeg. Ser jo ut som et helvete i kjole.

Syns du skal gå for jeans, bluse og pumps ;)

nellie 03-11-13 19:38

Kjøpte en kjole, får se hvordan den sitter.:)

vaskeklut 03-11-13 23:28

nellie: om kjolen ikke sitter bra så gå for skinny jeans og bluse du - det viktige er at du synes du er fin! :) om du ikke er komfortabel med kjolen så vises det på deg, garantert.

trilltrall: "hva er galt med å pynte seg litt?" det er pyntete med bluse og skinny jeans for noen. ikke alle som er komfortable med å gå i perlekjeder og rosa schiffon-kjoler.

nellie 03-11-13 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1464882)
nellie: om kjolen ikke sitter bra så gå for skinny jeans og bluse du - det viktige er at du synes du er fin! :) om du ikke er komfortabel med kjolen så vises det på deg, garantert.

trilltrall: "hva er galt med å pynte seg litt?" det er pyntete med bluse og skinny jeans for noen. ikke alle som er komfortable med å gå i perlekjeder og rosa schiffon-kjoler.

Takk for det!:D

Jeg liker å pynte meg, men føler heller ikke jeg trenger gå i kjole for det.

Tenker mer på hva som passer seg og hva som ikke passer seg.. Ikke hva enkeltmennesker synes er finest.

vaskeklut 03-11-13 23:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1464884)
Takk for det!:D

Jeg liker å pynte meg, men føler heller ikke jeg trenger gå i kjole for det.

Tenker mer på hva som passer seg og hva som ikke passer seg.. Ikke hva enkeltmennesker synes er finest.

Du trenger ikke gå i kjole om du ikke føler for det! :) Jeg ser ingen problemer med å ha det antrekket i en barnedåp, med mindre noen har en svær pinne opp i r**a... Ta på deg et smykke eller noe om du har, og så er du jo pynta i mine øyne :)

nellie 03-11-13 23:39

Familien som skal ha dåp er ikke noe kjempejålete, så jeg tenker det går bra. Men skal teste kjolen.:)

Lemen 03-11-13 23:44

Her er det vanlig å gå i bunad i barnedåp, så etter min mening er ikke skinnyjeans pent nok sammen med de bunadskledde, samme hvor in det er akkurat. Jeans passer godt til fest, bursdagsfeiringer og sånt, barnedåp er vanligvis litt stivere.

Carisma 03-11-13 23:47

Sånn er det her også, sånn som Lemen sa :ja:
En dåp er jo en av livets fire største begivenheter (sammen med konfrmasjon, bryllup og begravelse)

vaskeklut 03-11-13 23:48

Tja, nå sier jo nellie at familien hennes ikke er jålete. Det er ikke min heller. Min ville definitivt akseptert jeans selv om noen bruker bunad. Folk er forskjellige. og gjett hva? de gjør forskjellige ting! Tenke seg til.

nellie 03-11-13 23:51

Dere får krangle om det, bli enig og si i fra. :p Jeg har aldri beveget meg i nærheten av en bunad, så det er ihvertfall utelukket. Har ikke sett at folk stivpynter seg for dåp, konfirmasjoner osv. Bor jo tross alt i Østfold.:o

Hva skal man ha på da? Lang kjole? Sømmer seg vel ikke med pupper og lår i kirken?

vaskeklut 03-11-13 23:52

bikini, nellie :D

nellie 03-11-13 23:54

Kjolen er over knærne.. Må ha strømpebukse da. Er det sømmelig?

Carisma 03-11-13 23:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1464899)
Hva skal man ha på da? Lang kjole? Sømmer seg vel ikke med pupper og lår i kirken?

http://www.selskabelig.no/?p=640

nellie 03-11-13 23:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1464904)

Jeg setter pris på hjelp, men jeg skal ikke i kongelig dåp.

Pynte seg med hatt?

Må da finnes noen retningslinjer for en helt normal dåp?

nellie 04-11-13 00:01

Jeg leta litt og fant ut at kjole til rett over knærne er greit.

Hatt....

vaskeklut 04-11-13 00:02

du trenger ikke hatt... (om du ikke vil)

nellie 04-11-13 00:03

Takk for det du!

Sanney 04-11-13 00:04

i england blir man omtrent skutt om man ikke går med hatt i barnedåp som kvinne... jeg skal aldri i barnedåp der, ever.
bruker gjerne svart penbukse og bluse jeg, har aldri fått kommentarer om at det ikke var bra nok.

nellie 04-11-13 00:06

Jeg kommer liksom fra Sarpsborg. Her hadde jeg vel blitt sett rart på om jeg gikk med hatt i dåp. Hadde nok vært en av 1-2. Kanskje jeg finner frem penbuksa mi, hvis kjolen ikke ser ut!:) Skjønner jeans kan bli litt too little.

Photobscura 04-11-13 00:06

Jøss, så mange merkelige konvensjoner det er da? Klart man skal kle seg pent i en barnedåp, men hatt og bunad ...? Er det standard? :p Sist jeg var i barnedåp hadde jeg en helt enkel pen svart kjole og flate sko. Dama til fetteren min kom i slitte jeans og allværsjakke, så det finnes selvfølgelig ytterpunkter alle veier. Den eneste jeg vet om som finner på å bruke hatt i barnedåp er pappa, men han går alltid i hatt, da. :)

Lemen 04-11-13 00:08

Nellie spurte, jeg svarte hva jeg synes. :-) Man har lov å ha forskjellige meninger, Vaskeklut. :-)

vaskeklut 04-11-13 00:08

kåbbåihatt, photo? :D det er alltid tillatt :D

nellie 04-11-13 00:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1464918)
Nellie spurte, jeg svarte hva jeg synes. :-) Man har lov å ha forskjellige meninger, Vaskeklut. :-)

Nei, jeg spurte ikke om hva folk synes, men hva som er akseptert.:)

Photobscura 04-11-13 00:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1464919)
kåbbåihatt, photo? :D det er alltid tillatt :D

Ekte Stetson, what else. ;)

Jeg sier ikke at det er noe galt i å bruke hatt eller bunad, altså. Jeg bare syntes det hørtes litt stivt ut som rettesnor. Er det pene jeans og en pen bluse man ikke bruker til hverdags, sammen med pumps og et og annet smykke, synes jeg det høres pynta ut. :) Like viktig å se resten av selskapet an, også!

vaskeklut 04-11-13 00:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1464921)
Ekte Stetson, what else. ;)

Klut approves :cool:

Lemen 04-11-13 00:11

Her er det helt standard å gå med bunad i barnedåp ja. :-) Så og si alle får det i konfirmasjonsalder (uansett om man komfirmeres eller ikke), og da er barnedåp en fin anledning til å gå med den. :-)

Photobscura 04-11-13 00:14

Jeg går jo nesten aldri i verken dåp eller konfirmasjon og sånn, så mulig min kunnskap om temaet er noe utdatert. Men hadde jeg blitt invitert nå, hadde jeg nok latt bunaden henge, og gått for ca noe av det samme som jeg skisserte over. :)

Carisma 04-11-13 00:17

Jeg syns det er viktig å tenke på hvem man pynter seg for, å hedre hovedpersonen. Da blir det å møte i jeans respektløst for meg.... :o

Forøvrig, i junior sin barnedåp hadde nesten alle bunad eller mørk dress, ei hadde halvlang kjole. Og det er jo så sjelden man bruker bunad, så for meg er det også en anledning til å bruke det dyreste klesplagget jeg har og ikke bare la det henge i skapet.

Lemen 04-11-13 00:18

Med ørten tantebarn så har jeg vært i en del barnedåper de siste årene, i tillegg har jeg hjulpet til på kjøkkenet hos et par venninner. Er vant til at kleskoden er omtrent som i en konfirmasjon, så her tror jeg ikke skinnyjeans hadde vært akseptabelt. :) Så jeg svarer med bakgrunn i det jeg er vant med, slett ikke ute etter å krangle.

vaskeklut 04-11-13 00:19

hovedpersonen bryr seg jo ikke, den har mer enn nok med å gulpe og sove... hos oss hadde vi sett mer rart på noen med hatt enn jeans.

sonim 04-11-13 00:32

Man kan jo gifte seg i dykkerdrakt så tror det meste går nellie. Pene jeans funker nok bra det. Tror kanskje det er greit å vurdere antrekk ut fra hva som en i respekt for de som arrangerer er en grei regel. I et HA bryllup/konfirmasjon funker det med bikerjeans, fillete dongerivest og møkkete klær. Et ekte indremisjonsbrullup/konfirmasjon forventes det kanskje noe litt annet. Jeg bruker kle meg i respekt for de som er verter og noen ganger er det i tråd med hva jeg selv liker og er komfy i, mens andre ganger må jeg svelge en kamel...mothårs og gå i bunad f.eks. Det meste vil nok aksepteres så lenge det er rent, pent og gjennomført. Tror ikke det er ansett som respektfullt å kle seg alt for minimalistiske klær i kirka, så mulig singleten og hotpantsen bør velges til festen etter at man er ferdig i kirka 😂

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.