Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Nerthus 28-03-12 18:59

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1322524)
Sitter med diett .no, og lurer på en ting.
Skal det ikke gå an å legge inn ferdige oppskrifter som er der - i min liste over dagens måltider? Slik at jeg kan skrive at jeg har spist 1 porsjon, og så regner diett.no det ut? :confused:

Trodde det gikk an, at jeg ikke må skrive inn alle ingredienser selv?:confused:

Joda, det skal gå an :) Skriv navnet på oppskriften i feltet og vent til listen med valg kommer opp. Velg så rett oppskrift og antall porsjoner :)

Kanutten 28-03-12 19:01

Hva jeg kan gjøre med nesa mi som alltid er tett uten at jeg er forkjølet eller allergisk?! Jeg holder på å bli småtøven! :( Jeg fikk svidd nesemuslingene rett før jul, men det hjalp ikke det dugg. Må ringe neselegen igjen.

Nerthus 28-03-12 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1322535)
Hva jeg kan gjøre med nesa mi som alltid er tett uten at jeg er forkjølet eller allergisk?! Jeg holder på å bli småtøven! :( Jeg fikk svidd nesemuslingene rett før jul, men det hjalp ikke det dugg. Må ringe neselegen igjen.

Sjekket du ut kobbertilskudd? Eller var det noen andre som gjorde det da jeg fortalte om gode erfaringer? 2 tabletter 3 ganger om dagen i to uker. Hvis det ikke fungerer, prøv med sink et par uker. (Disclaimer: På eget ansvar, jeg fikk anbefalt å prøve dette, har gått et år med tett nese... mener det hjalp med kobbertilskuddet, og siden jeg har ekstremt lavt kobbernivå i vevet - så er det kanskje ikke så rart?)

Sliter fremdeles med tett nese da... men nå er det muligens avhengighet av nesespray så jeg får forsøke å slutte - igjen ;)

Kanutten 28-03-12 19:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1322537)
Sjekket du ut kobbertilskudd? Eller var det noen andre som gjorde det da jeg fortalte om gode erfaringer? 2 tabletter 3 ganger om dagen i to uker. Hvis det ikke fungerer, prøv med sink et par uker. (Disclaimer: På eget ansvar, jeg fikk anbefalt å prøve dette, har gått et år med tett nese... mener det hjalp med kobbertilskuddet, og siden jeg har ekstremt lavt kobbernivå i vevet - så er det kanskje ikke så rart?)

Sliter fremdeles med tett nese da... men nå er det muligens avhengighet av nesespray så jeg får forsøke å slutte - igjen ;)

Jeg har vært uten otrivin i snart to år etter å ha brukt det omtrent daglig i 20 år. :o Men det har som sagt ikke hjulpet å få fikset muslingene. Skal prøve DITT råd. :ja:

Kanutten 28-03-12 19:11

Tillegg: Jeg bruker sesamolje og kortisonspray daglig, men det funker ikke.

Nerthus 28-03-12 19:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1322544)
Tillegg: Jeg bruker sesamolje og kortisonspray daglig, men det funker ikke.

Har vært hoven i slimhinnene siden oktober 2010 - tro meg når jeg forstår hvordan du har det :klem: Lykke til snuppa! :D

Kanutten 28-03-12 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus (Innlegg 1322549)
Har vært hoven i slimhinnene siden oktober 2010 - tro meg når jeg forstår hvordan du har det :klem: Lykke til snuppa! :D

Jeg kommer til å sprekke en dag. Med skamfølelse og ønske om at ingen ser meg kommer jeg til å kjøpe meg ei lita flaske med noe sterkt, noe som gir meg ro for en stakket stund. Håper ingen ser meg der jeg jeg står å skal betale disse edle dråpene. Når jeg kommer hjem håper jeg ingen skjønner hva jeg kjøpt. Og ikke minst; jeg håper de ikke finner flaska!

Otrivin, MED mentol, jeg savner deg! :hylgrine:

vimsen85 28-03-12 19:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1322511)
Noen som vet om når man søker uførestønad, skal det ikke stå i svaret om man er invilget dette eller om det er avslått?
Jeg fikk ei seks siders tettskrevet lefse som konkluderer med at jeg er arbeidsudyktig i mitt yrke og i andre yrker, og at dette er livslangt, men at jeg ikke har rett på penger fra NAV, men de kan hjelpe meg hvis jeg ønsker og arbeide i skjermet bedrift?
Står ingenting om jeg er invilget uførepensjon i det hele tatt, så nå sitter jeg og lurer på om de sier at jeg er ikke i stand til og arbeide i vanlig jobb, men at jeg ikke har rett på uførepensjon?:forvirret

Er det nav som betaler uførepensjon da? Og arbeide i skjermet bedrift? Det høres nå veldig merkelig ut. Har ikke mye peiling på NAV. Kanskje du må ringe noen å spørre. Jeg håper det ordner seg i alle fall. :klem:

vaskeklut 28-03-12 20:17

Sånn derre toalettseter med f.eks piggtråd, fargeblyanter og eller fisker i, hvor får man kjøpt det?

akas 28-03-12 20:45

Sitat:

Jeg har også vært konstant hoven i slimhinnene i over et år, og jeg har veldig trange passasjer til bihulene. Har også vært uten smaks- og luktesans mye av tiden. :(
Legen gav meg (for ei uke siden) resept på "Nasonex", egentlig en allergi-spray, og den har hjulpet meg! Men hun trodde at jeg antagelig må bruke denne for alltid!
Håper du finner noe som kan hjelpe. :klem:

Kanutten 28-03-12 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av akas (Innlegg 1322616)
Jeg har også vært konstant hoven i slimhinnene i over et år, og jeg har veldig trange passasjer til bihulene. Har også vært uten smaks- og luktesans mye av tiden. :(
Legen gav meg (for ei uke siden) resept på "Nasonex", egentlig en allergi-spray, og den har hjulpet meg! Men hun trodde at jeg antagelig må bruke denne for alltid!
Håper du finner noe som kan hjelpe. :klem:

Jeg har brukt nasonex og avamyz, ingenting hjelper.

BenteR 28-03-12 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1322574)
Er det nav som betaler uførepensjon da? Og arbeide i skjermet bedrift? Det høres nå veldig merkelig ut. Har ikke mye peiling på NAV. Kanskje du må ringe noen å spørre. Jeg håper det ordner seg i alle fall. :klem:

Fikk akkurat høre at mest sannsynlig er det skrivet jeg har fått, det som min saksbehandler har konkludert med, og som skal sendes videre til den som skal avgøre søknaden min. Tenker jeg ringer og spør i morgen.
Ganske utrolig at det er seks tettskrevene sider men inget skikkelig svar....

Lava 28-03-12 21:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1322511)
Noen som vet om når man søker uførestønad, skal det ikke stå i svaret om man er invilget dette eller om det er avslått?
Jeg fikk ei seks siders tettskrevet lefse som konkluderer med at jeg er arbeidsudyktig i mitt yrke og i andre yrker, og at dette er livslangt, men at jeg ikke har rett på penger fra NAV, men de kan hjelpe meg hvis jeg ønsker og arbeide i skjermet bedrift?
Står ingenting om jeg er invilget uførepensjon i det hele tatt, så nå sitter jeg og lurer på om de sier at jeg er ikke i stand til og arbeide i vanlig jobb, men at jeg ikke har rett på uførepensjon?:forvirret

I mitt brev sto det klart at jeg var ute av jobb og sånn, hvis det ikke står her, g dette er "en kopi" som skal sendes videre, kan du tolke det dit at du får uføre, etter min mening.
Det står ikke om du får eller ei, men om de leser hva de skriver, så er der jo ingen tvil.

Det med at nav ikke skal betale deg noe, skjønner jeg ingenting av, beklager :klem:

Evt, KLAG!!!!!

Lava 28-03-12 21:31

Går det an å regne ut generell, gjennomsnitt uførepensjon?

Da regner jeg med at de svakeste blir minste-pensjonister, og at det er et tak på hvor mye man kan få fra staten.

og da holder man borte egne pensjonsordninger ol. kun rent fra staten.

akas 28-03-12 21:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1322623)
Jeg har brukt nasonex og avamyz, ingenting hjelper.

Føler med deg! Man blir så fryktelig trøtt av å ha det slik!

langaard 28-03-12 21:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1322596)
Sånn derre toalettseter med f.eks piggtråd, fargeblyanter og eller fisker i, hvor får man kjøpt det?

Jeg kjøpte et med barberblader på en rørleggerbutikk:D

vaskeklut 28-03-12 23:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1322639)
Jeg kjøpte et med barberblader på en rørleggerbutikk:D

En rørleggerbutikk! Åkai, skal notere meg det :D

Dietta 28-03-12 23:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1322697)
En rørleggerbutikk! Åkai, skal notere meg det :D

For et par år siden så jeg mange forskjellige på en Badena butikk her i byen.

Carisma 28-03-12 23:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1322477)
Kor mykje er det vanleg å betale per månad for å leige ei garasje? Reknar med det er dyrare i større byar, men er det nokon som veit?

Vi betaler 345 i mnd, i nabobygget koster det 1200 (vi har større plasser :D)

Sitat:

Comfort

Røsslyng 28-03-12 23:44

Sitat:

Pappa er plaget med akkurat det samme, vært sånn i 20 år til han. Operert flere ganger, men like tett. Han begynte å ta noe som heter Antihomocystin, fåes kjøpt på helsekost, og noen mnd senere var det helt borte!:) Han har ikke vært plaget siden, og dette er hvertfall et par år siden. 1 tbl daglig, en boks inneholder 90 tbl :) bare et tips;)

Kanutten 29-03-12 07:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Røsslyng (Innlegg 1322707)
Pappa er plaget med akkurat det samme, vært sånn i 20 år til han. Operert flere ganger, men like tett. Han begynte å ta noe som heter Antihomocystin, fåes kjøpt på helsekost, og noen mnd senere var det helt borte!:) Han har ikke vært plaget siden, og dette er hvertfall et par år siden. 1 tbl daglig, en boks inneholder 90 tbl :) bare et tips;)

Da skal det testes! Tusen takk for tips

Rin 29-03-12 07:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1322626)
Fikk akkurat høre at mest sannsynlig er det skrivet jeg har fått, det som min saksbehandler har konkludert med, og som skal sendes videre til den som skal avgøre søknaden min. Tenker jeg ringer og spør i morgen.
Ganske utrolig at det er seks tettskrevene sider men inget skikkelig svar....

'Det var nok arbeidsevnevurderingen, ja? (Jeg ble like perpleks som deg da jeg fikk den, heh.)

Cyan 29-03-12 09:02

Hvordan er kjøreforholdene over Dovre these days? Skal kjøre Oslo-Steinkjer på lørdag og har skjønt at ikke alle har vært like heldige med været som vi har vært i det siste ...

Gerd 29-03-12 09:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1322746)
Hvordan er kjøreforholdene over Dovre these days? Skal kjøre Oslo-Steinkjer på lørdag og har skjønt at ikke alle har vært like heldige med været som vi har vært i det siste ...

fra vegvesen.no:
Ev 6

Dovrefjell

Oppland, Sør-Trøndelag - Vær- og føreforhold Vekslende bart, snø- og isdekke. Klokken 05:45 var det -2 grader, stiv kuling og lette snøbyger.

Supera 29-03-12 09:42

Sitat:

Faren min kom hjem med ett med piggtråd og ett med hjerter en gang. Så da bør det gå an å få tak i i noen normale butikker. Faren min hadde aldri gått inn i en designerbutikk... Og han hadde heller ikke kjøpt det hvis det hadde vært for dyrt, men det kan jo ha vært et tilbud. Så rørleggerbutikker stemmer jeg også for at du skal lete i.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.