Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 15-10-13 21:49

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1462579)
Det er fordi Change har litt spesielle størrelser. Jeg har en E-cup alle andre steder, men G-cup på Change. Så å få målt BH størrelsen sin på Change er helt bortkastet hvis man ikke har tenkt å kjøpe BH på Change.

Jeg brukte d fra før av og gikk rett opp til h. Det skal sies at den bh'n var veldig god og det tøt ikke ut noe noen sted!! I morgen drar vi til Dublin så jeg skal sjekke der også. :ja:

Cyan 15-10-13 21:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1462580)
Jeg brukte d fra før av og gikk rett opp til h. Det skal sies at den bh'n var veldig god og det tøt ikke ut noe noen sted!! I morgen drar vi til Dublin så jeg skal sjekke der også. :ja:

Ja, Change har mange gode BH-er med fin passform og god støtte for store byster, men de opererer med litt annen cup-størrelse enn andre steder :)

TrillTrall 15-10-13 23:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1462582)
Ja, Change har mange gode BH-er med fin passform og god støtte for store byster, men de opererer med litt annen cup-størrelse enn andre steder :)

Har de sitt eget merke da? De fleste butikker fører jo mange ulike bh-merker og det er jo ikke sånn at Thriumph hos Change er annerledes i størrelsen enn samme bh hos Reimers.

Lava 15-10-13 23:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av blåbær (Innlegg 1462562)
Hvilket fyll er det i dem?

Ja det var dèt da, noe søtt lyst noe.. :p

Tror jeg må spør min mor, hun husker alt mulig rart :D

vaskeklut 15-10-13 23:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462587)
Har de sitt eget merke da? De fleste butikker fører jo mange ulike bh-merker og det er jo ikke sånn at Thriumph hos Change er annerledes i størrelsen enn samme bh hos Reimers.

Change selger ikke Triumph, så vidt jeg vet. Og jo, størrelser kan variere veldig fra merke til merke. Change er som folk over sier, "egne" i størrelsene. De er mindre i størrelsene.

Cyan 16-10-13 06:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462587)

Jeg kan ikke huske å ha sett andre merker enn change sitt eget hos dem, men jeg ville ikke tatt mitt ord på det da jeg generelt ikke er så oppmersom på merker.

TrillTrall 16-10-13 07:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462592)
Change selger ikke Triumph, så vidt jeg vet. Og jo, størrelser kan variere veldig fra merke til merke. Change er som folk over sier, "egne" i størrelsene. De er mindre i størrelsene.

Det jeg spurte om var jo om Change bare selger sitt eget merke siden de er spesielle i størrelsene. :) Jeg vet godt at størrelsene varierer fra merke til merke, de varierer fra modell til modell innen samme merke også. Egentlig ganske håpløst å forholde seg til, jeg har gjort en del bomkjøp for å si det sånn... :mad:

kennygirl 16-10-13 11:01

Noen som vet hvor jeg kan få tak i buksehengere? Sånn med klyper til å feste buksene...

Ziltoidia 16-10-13 11:21

DA har jeg funnet meg tre par BH-er - som tok meg en ettermiddag i én Marks & Spencer. Ikke mye BH-fitting der nei. Måtte styre showet selv. Attpåtil holdt de på å bytte ut varer før jul, og mente at det ikke ville komme nye BH-er før om fire uker. Så det var ikke det beste utvalget.

Har resonert meg frem til at jeg er 32DD-32E, muligens 34D, og kaaanskje 34C. Endte opp med en 32DD push-up (som jeg helst vil ha) og to 32E 'vanlig plunge'. De er veldig behagelig stramme, og alt sitter på riktig plass. Ulempen er bare at nå vises det hvilket tragisk tilfelle av overflødig hud jeg er, som etterlater røde striper tross ok størrelse. :p Muligens jeg finner meg en forlenger til hektene enn så lenge.

vaskeklut 16-10-13 17:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462601)
Det jeg spurte om var jo om Change bare selger sitt eget merke siden de er spesielle i størrelsene. :) Jeg vet godt at størrelsene varierer fra merke til merke, de varierer fra modell til modell innen samme merke også. Egentlig ganske håpløst å forholde seg til, jeg har gjort en del bomkjøp for å si det sånn... :mad:

Mja, jeg tror det! Mulig de tar inn et og annet, men for det meste er det dems eget.

Ja, pga at det er fort gjort med bomkjøp er det ganske anbefalt å prøve før man kjøper/be om deponering/byttelapp :)

vaskeklut 16-10-13 17:16

Og Ziltoidia: Forlengere er gull verdt i "begynnelsen" av en ny bh! :)

TrillTrall 16-10-13 17:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462663)
Mja, jeg tror det! Mulig de tar inn et og annet, men for det meste er det dems eget.

Ja, pga at det er fort gjort med bomkjøp er det ganske anbefalt å prøve før man kjøper/be om deponering/byttelapp :)

Får man byttet bh'er? Noen plasser er det jo i overkant strikse når det gjelder bytting, spesielt av den typen tøy.

vaskeklut 16-10-13 17:32

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462665)
Får man byttet bh'er? Noen plasser er det jo i overkant strikse når det gjelder bytting, spesielt av den typen tøy.

det er forskjellig fra butikk til butikk. spør betjeningen!

TrillTrall 16-10-13 17:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462668)
det er forskjellig fra butikk til butikk. spør betjeningen!

For det er vel ikke bare jeg som har opplevd at selv om bh'en både kjennes og ser fin ut i prøverommet (selv når man prøver å hoppe litt forsiktig) så kan det endre seg en del når man begynner å bruke den og puppene siger på plass... :p Da blir det plutselig dobbeltpupp gitt! Og DET er stygt det! :eek:

vaskeklut 16-10-13 19:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462670)
For det er vel ikke bare jeg som har opplevd at selv om bh'en både kjennes og ser fin ut i prøverommet (selv når man prøver å hoppe litt forsiktig) så kan det endre seg en del når man begynner å bruke den og puppene siger på plass... :p Da blir det plutselig dobbeltpupp gitt! Og DET er stygt det! :eek:

da ville jeg bedt om hjelp fra betjeningen til å finne riktig. de har som regel noen "triks" på lager når det kommer til å se om den sitter som den skal og ikke :ja:

Kanutten 16-10-13 20:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1462687)
da ville jeg bedt om hjelp fra betjeningen til å finne riktig. de har som regel noen "triks" på lager når det kommer til å se om den sitter som den skal og ikke :ja:

Det har med smak og behag også å gjøre. Jeg så jo at en av bhen jeg testet i går satt rett etter bhdama, men jeg følte at den ble alt for stram!

Kanutten 16-10-13 20:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1462670)

Det har jeg også erfart! Det eller motsatt; at stoffet liksom siger ut straks man begynner bruke dem. Jeg nekter å tro at det er puppene som blir mindre omtrent over natta! :lol:

Kanutten 16-10-13 20:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1462696)
Det har jeg også erfart! Det eller motsatt; at stoffet liksom siger ut straks man begynner bruke dem. Jeg nekter å tro at det er puppene som blir mindre omtrent over natta! :lol:

Menspupp og ikke er to vidt forskjellige pupper!

vaskeklut 16-10-13 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1462695)
Det har med smak og behag også å gjøre. Jeg så jo at en av bhen jeg testet i går satt rett etter bhdama, men jeg følte at den ble alt for stram!

selvsagt kan en bh som sitter riktig føles for stram. da sier man det til betjeningen og så kan man f.eks be om en forlenger som gjør at bh-en blir løsere uten at man trenger endre størrelse. at hun ikke foreslo en forlenger var jo stusslig.

Annala 17-10-13 10:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1462624)
Noen som vet hvor jeg kan få tak i buksehengere? Sånn med klyper til å feste buksene...

Kjøpte sånne med klyper på europris tror jeg, eller var det clas ohlson? Formann i korttidsminneforeningen jeg....haha. Ganske sikker på at det var Europris :rolleyes:

kennygirl 17-10-13 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annala (Innlegg 1462745)
Kjøpte sånne med klyper på europris tror jeg, eller var det clas ohlson? Formann i korttidsminneforeningen jeg....haha. Ganske sikker på at det var Europris :rolleyes:

Takk :) Da skal jeg se der senere i dag :)

Carisma 17-10-13 12:40

Noen som kjenner til eatclub og kan fortelle litt om konseptet?

Supera 17-10-13 15:08

Jeg kan få ny mobil fra jobb nå. Hvilken er den beste nå? Android eller Windows. Er det noen kule på vei?

Supera 17-10-13 15:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1462624)

De har blant annet på IKEA.

Anne 17-10-13 17:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Annala (Innlegg 1462745)

Du kan spørre der du handler klær. De har ofte for mange av den typen hengere...er min erfaring.

Photobscura 21-10-13 14:13

For de som bor i Oslo kan jeg bare skryte Change ved Oslo city opp i skyene! Veldig flinke og hyggelige folk!

Jeg lurer på: Har nettopp fått brødformer og bakematte i ildfast silikon fra ebay, og lurer på om disse trenger noen forbehandling f.eks. med varme eller noe før bruk, eller om det bare vaske dem litt og bruke dem som de er?

smgj 21-10-13 14:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1463150)
For de som bor i Oslo kan jeg bare skryte Change ved Oslo city opp i skyene! Veldig flinke og hyggelige folk!

Jeg lurer på: Har nettopp fått brødformer og bakematte i ildfast silikon fra ebay, og lurer på om disse trenger noen forbehandling f.eks. med varme eller noe før bruk, eller om det bare vaske dem litt og bruke dem som de er?

Vask og bruk!

Photobscura 21-10-13 14:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1463152)
Vask og bruk!

Takk! :D

Lemen 21-10-13 16:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1463150)

Signerer denne! Jeg legger alltid bh-shoppingen min til denne butikken, selv om jeg bor laaangt unna. Stikker helst innom på dagtid dersom det er mulig, da ekstrahjelpene på kvelden ikke har like mye erfaring. :)

Photobscura 21-10-13 16:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lemen (Innlegg 1463165)
Stikker helst innom på dagtid dersom det er mulig, da ekstrahjelpene på kvelden ikke har like mye erfaring. :)

Godt tips!

Photobscura 22-10-13 16:57

Noen som er gode på å balansere stevia og sukrin for best mulig smak? Jeg har denne steviaen, og jeg har sukrin gold, som skal brukes i en oppskrift (hvor det også skal være vanilje). Har sett flere steder at med steviapulver og sukrin skal man ha et 1:2 blandingsforhold, men ikke så lett å vite med dråper ...

Marella77 22-10-13 18:35

ROZEX; krem mot utslett på haken og rundt munnen. Noen som har prøvd denne kremen og blitt MYE værre? Fått skikkelig utbrudd! Hjelp! ;)

Kitt 22-10-13 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1463277)
ROZEX; krem mot utslett på haken og rundt munnen. Noen som har prøvd denne kremen og blitt MYE værre? Fått skikkelig utbrudd! Hjelp! ;)

Jeg har roscsea og det kan blusse opp om jeg bruker Rozex mot eksem/psoriasis.
Det skal ikke være lett!:p

smgj 22-10-13 22:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1463271)
Noen som er gode på å balansere stevia og sukrin for best mulig smak? Jeg har denne steviaen, og jeg har sukrin gold, som skal brukes i en oppskrift (hvor det også skal være vanilje). Har sett flere steder at med steviapulver og sukrin skal man ha et 1:2 blandingsforhold, men ikke så lett å vite med dråper ...

Min framgangsmåte er å ALLTID ha i steviaen først. Jeg har i dråpe for dråpe til det smaker passe vanilje. Da har det også vanligvis begynt å bli søtt. Og så fortsetter jeg med de andre søtstoffene til det smaker passe søtt.

Photobscura 22-10-13 22:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1463299)
Min framgangsmåte er å ALLTID ha i steviaen først. Jeg har i dråpe for dråpe til det smaker passe vanilje. Da har det også vanligvis begynt å bli søtt. Og så fortsetter jeg med de andre søtstoffene til det smaker passe søtt.

Ah, takk for tips!

smgj 23-10-13 08:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1463301)
Ah, takk for tips!

Motsatt vei blir ofte fryktelig søtt og en smaksmessig katastrofe på kjøkkenet hos oss. Det er bare å huske at kakerøre ofte må være bittelitt i overkant søt på pekefingeren for å bli kjempegod ute av ovnen (synes jeg da).

Photobscura 23-10-13 08:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1463315)
Motsatt vei blir ofte fryktelig søtt og en smaksmessig katastrofe på kjøkkenet hos oss. Det er bare å huske at kakerøre ofte må være bittelitt i overkant søt på pekefingeren for å bli kjempegod ute av ovnen (synes jeg da).

Jah, har erfart det samme! Skal teste idag. Polydextrose-brownie-eksperiment!

Lillemy71 23-10-13 09:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1463316)
Jah, har erfart det samme! Skal teste idag. Polydextrose-brownie-eksperiment!

Ohhhh, tror det er mange her som heier på deg og venter spent på resultatet :D

Photobscura 23-10-13 09:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1463322)
Ohhhh, tror det er mange her som heier på deg og venter spent på resultatet :D

Hoi! Håper jeg treffer på første forsøk! Har lest haugevis av amerikanske oppskrifter, og har en viss formening, så det blir veldig spennende! Skal lage litt ut på dagen. :)

elien 23-10-13 09:16

Går det an å bruke røkt svine-kam som basis til ertesuppe
istedet for røkt svine-knoke?

Å vis tilfelle er det best å ha den i skiver under koking?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.