Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Carisma 27-03-12 21:11

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1322083)
oi igjen :o ja, da må det vente til jeg har penger så jeg kan melde meg på et kurs..

Ikke noen timer på treningssenteret? Jeg går på elixia sine timer. Rettelse, gikk før lillegutt ankom.... *savne!!!*

vaskeklut 27-03-12 21:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1322085)
Ikke noen timer på treningssenteret? Jeg går på elixia sine timer. Rettelse, gikk før lillegutt ankom.... *savne!!!*

senteret mitt har en time yoga i uka, og det er studenter som er veiledere, og de timene jeg har vært på har ikke akkurat vært imponerende bra.. når jeg får jobb blir det forhåpentligvis et annet senter, men til den tid så får jeg bare ta til takke med det som er.

Kanskje 27-03-12 21:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1322078)
Jeg har holdt på i 3 år i september, og jodda, jeg får fortsatt suuuuug.

Akkurat jafset i meg pisket krem med litt syltetøy :p

Hehe jeg håpet at det kom til å gå over jeg.

men lurer på om jeg ikke må få meg noe å spise likevel.
Det begynner å bli en del timer siden middag, og er dumt å bli liggende kjempesulten i natt.

Carisma 28-03-12 00:42

Hvor lenge er det ok å gå uten å gjøre kjæresteting før det begynner å gå ut over forholdet? Med kjæresteting mener jeg ikke sex, selv om det selvfølgelig er en del av det....

TrillTrall 28-03-12 07:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1322173)
Hvor lenge er det ok å gå uten å gjøre kjæresteting før det begynner å gå ut over forholdet? Med kjæresteting mener jeg ikke sex, selv om det selvfølgelig er en del av det....

Det kommer vel helt an på det enkelte par. Noen stortrives jo i eget selskap eller med å gjøre egne ting og treffe partneren ved frokost- og middagsbordet. Andre igjen skal helst holde partneren i hånden 24/7. Så man må finne en ordning som passer begge parter rett og slett.

Selv er jeg overbevist om at en av grunnene til at ekteskapet mitt gikk fløyten er at vi sluttet å være kjærester og ble for opptatte av å gjøre ting hver for oss (blant annet). På den annen side har jeg det så utrolig bra nå at jeg ikke klarer å være bitter over det heller! :D

Lillemy71 28-03-12 08:11

Noen som vet hvilken dosering Q10 man kan kjøpe trygt på Iherb? Har lest alle veier i alle linker jeg har, men finner ikke noe om q10?

Carisma 28-03-12 08:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1322190)
Det kommer vel helt an på det enkelte par. Noen stortrives jo i eget selskap eller med å gjøre egne ting og treffe partneren ved frokost- og middagsbordet. Andre igjen skal helst holde partneren i hånden 24/7. Så man må finne en ordning som passer begge parter rett og slett.

Selv er jeg overbevist om at en av grunnene til at ekteskapet mitt gikk fløyten er at vi sluttet å være kjærester og ble for opptatte av å gjøre ting hver for oss (blant annet). På den annen side har jeg det så utrolig bra nå at jeg ikke klarer å være bitter over det heller! :D

Vi har alltid gjort masse hver for oss, men det har vi ikke mulighet til i samme grad nå når vi har fått barn. Det blir mer det å ende opp i hvert vårt hjørne i en alt for stor sofa. :rolleyes: og ingen orker å ta tak i det, eller har tid og overskudd. Men hvor lenge kan det fortsette er det jeg lurer på.

Photobscura 28-03-12 09:16

Noen som har kjøpt solkrem på iherb, og har noen å anbefale? Gjerne en separat ansikts- og kroppskrem, hvor ansiktskremen ikke er for fet. :)
(Og helst parabenfri og sånn).

Catwoman 28-03-12 10:10

Kan man fortsatt kjöpe litt heavy doser d-vit fra Iherb?

Charlott 28-03-12 10:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1322282)
Kan man fortsatt kjöpe litt heavy doser d-vit fra Iherb?

Mine ble stoppet og returnert.

Catwoman 28-03-12 10:40

Crap :cool:

Charlott 28-03-12 10:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1322297)
Crap :cool:

:ja:

nellie 28-03-12 10:46

Det kommer vel litt an på hva man legger i "heavy doser"? Noe er det vel fortsatt lov å innføre?

langaard 28-03-12 10:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1322287)
Mine ble stoppet og returnert.

Mine også:mad:

Photobscura 28-03-12 10:56

Catwoman: Sjekk denne!

Catwoman 28-03-12 11:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1322307)
Catwoman: Sjekk denne!

Takk Photo :klem:

smgj 28-03-12 14:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1322217)
Vi har alltid gjort masse hver for oss, men det har vi ikke mulighet til i samme grad nå når vi har fått barn. Det blir mer det å ende opp i hvert vårt hjørne i en alt for stor sofa. :rolleyes: og ingen orker å ta tak i det, eller har tid og overskudd. Men hvor lenge kan det fortsette er det jeg lurer på.

Godt spørsmål.
Jeg tror desssverre ikke det finnes noe "universelt" svar. Kan bare svare at for vår del går det ut over "nærhet"/"parfølelsen" bare etter noen uker der hvor vi konstant opererer som separate enheter. Men det er heldigvis langt derfra til skilsmisse hos oss. :D
En middagsavtale eller en lengre gåtur er nok til å dytte skuta i riktigere retning igjen. *tenker - kanskje jeg bør hjelpe litt til med den båtpussen en dag ... sukk*

Furine 28-03-12 17:32

Kor mykje er det vanleg å betale per månad for å leige ei garasje? Reknar med det er dyrare i større byar, men er det nokon som veit?

Photobscura 28-03-12 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1322477)
Kor mykje er det vanleg å betale per månad for å leige ei garasje? Reknar med det er dyrare i større byar, men er det nokon som veit?

Her i Oslo pleier det å ligge på alt fra 500-1500 kroner, litt ettersom, vet jeg fra folk som har bil.

Furine 28-03-12 17:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1322479)
Her i Oslo pleier det å ligge på alt fra 500-1500 kroner, litt ettersom, vet jeg fra folk som har bil.

OK, takk!

TrillTrall 28-03-12 17:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Furine (Innlegg 1322477)

I borettslaget vårt (Trondheim) betaler vi 1200,- i året for parkeringsplass og 168,- / 203,- pr. mnd for garasje (to typer garasje). :)

Photobscura 28-03-12 17:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1322488)
I borettslaget vårt (Trondheim) betaler vi 1200,- i året for parkeringsplass og 168,- / 203,- pr. mnd for garasje (to typer garasje). :)

Jeg bare antok at Furine skulle leie separat garasje. Bor man i borettslag eller blokk hvor det er tilbydt er det nok mye billigere, ja. :) Men det gjør vel ikke Furine, så vidt meg bekjent.

Furine 28-03-12 18:05

Nei, det er ikkje borettslag eller noko, men eg tenkjer at det kanskje er litt billigare i mindre byar...? Eller er eg på bærtur? Er uansett glad for alt av innspel! :)

BenteR 28-03-12 18:21

Noen som vet om når man søker uførestønad, skal det ikke stå i svaret om man er invilget dette eller om det er avslått?
Jeg fikk ei seks siders tettskrevet lefse som konkluderer med at jeg er arbeidsudyktig i mitt yrke og i andre yrker, og at dette er livslangt, men at jeg ikke har rett på penger fra NAV, men de kan hjelpe meg hvis jeg ønsker og arbeide i skjermet bedrift?
Står ingenting om jeg er invilget uførepensjon i det hele tatt, så nå sitter jeg og lurer på om de sier at jeg er ikke i stand til og arbeide i vanlig jobb, men at jeg ikke har rett på uførepensjon?:forvirret

Kanskje 28-03-12 18:40

Sitter med diett .no, og lurer på en ting.
Skal det ikke gå an å legge inn ferdige oppskrifter som er der - i min liste over dagens måltider? Slik at jeg kan skrive at jeg har spist 1 porsjon, og så regner diett.no det ut? :confused:

Trodde det gikk an, at jeg ikke må skrive inn alle ingredienser selv?:confused:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.