Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lava 27-03-12 12:44

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg fryse laks igjen etter at den har tint?

Har skåret opp en hel laks til skiver, og får ikke spist opp alt nå. Er det kanskje best å trekke eller steke den før den blir frosset igjen?

Lillemy71 27-03-12 12:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1321726)
Takk for svar! Jeg har nok ikke UVI, jeg bare spør om ting jeg lurer på :D

Etter som jeg stadig vekk lurer på noe, så har jeg et nytt spørsmål: hva er egentlig mest effektivt for fettforbrenning; styrketrening eller kondisjonstrening?

kombinasjon - uten tvil

Kitt 27-03-12 13:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1321749)
Kan jeg fryse laks igjen etter at den har tint?

Har skåret opp en hel laks til skiver, og får ikke spist opp alt nå. Er det kanskje best å trekke eller steke den før den blir frosset igjen?

Bør ikke fryses igjen ubehandlet, men etter steking/trekking er det ikke noe problem!:)

vaskeklut 27-03-12 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1321752)
kombinasjon - uten tvil

jeg vet at kombinasjonen er det aller beste, men det var ikke det jeg lurte på ;)

Lava 27-03-12 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1321765)
Bør ikke fryses igjen ubehandlet, men etter steking/trekking er det ikke noe problem!:)

Takk, da får jeg trekke den tror jeg :ja: eller steke.. :p

Lava 27-03-12 13:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1321766)
jeg vet at kombinasjonen er det aller beste, men det var ikke det jeg lurte på ;)

Jeg tror det er kondisjonstrening :ja:

Kitt 27-03-12 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1321775)
Takk, da får jeg trekke den tror jeg :ja: eller steke.. :p

Valgets kval! ;)
Veldig godt begge deler, syns jeg!:sikle:

Carisma 27-03-12 14:55

Sitat:

Etter som jeg stadig vekk lurer på noe, så har jeg et nytt spørsmål: hva er egentlig mest effektivt for fettforbrenning; styrketrening eller kondisjonstrening?

Styrketrening. Fordi det er musklene som forbrenner fett, og dessuten øker insulinfølsomheten når man trener styrke. Kondisjonstrening kan for mange opprettholde et høyt stressnivå i kroppen som igjen trekker insulin.

Kitsu 27-03-12 17:43

Noen som vet om en Prosecco med lavere sukkerinnhold? Har lyst å prøve noe annet en Cava for en gangs skyld.

Kanutten 27-03-12 17:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1321918)
Noen som vet om en Prosecco med lavere sukkerinnhold? Har lyst å prøve noe annet en Cava for en gangs skyld.

Denne har 7 karber pr liter. Vet ikke om det er mer eller mindre enn cava.

Kitsu 27-03-12 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1321924)
Denne har 7 karber pr liter. Vet ikke om det er mer eller mindre enn cava.

Er en del mer enn de jeg har brukt å kjøpe. Men det kan se ut som produksjonsmetodene gjør at det blir mer restsukker i Prosecco en i Cava. Eller så er det druene sin "feil". Kanskje jeg bare må holde meg til Cava da. :P

vaskeklut 27-03-12 20:18

Dersom jeg som er arbeidsledig pr d.d. får en jobb som starter .. la oss si den 1. juni, har jeg da krav på ferie i år? At den ikke er betalt i så tilfelle (etter som jeg gikk skole i fjor) er jeg klar over. Spørsmålet er om jeg faktisk har krav på ferie i det hele tatt?

nellie 27-03-12 20:32

Sitat:

Sånn der og da er det vel kardio som forbrenner mest fett. En rask gåtur med en fin blanding av oppover og bortoverbakker er fint! Men styrkebaseøvelser som f.eks Knebøy og markløft, hvor hele kroppen er i sving kommer ikke så ille langt bak!:) Styrketrening som bare går på en enkelt kroppsdel, som f.eks biceps, skuldre osv er ikke så veldig effektive sånn sett.:)

En tung styrkeøkt med 30 minutter moderat kardio som avslutning, er fine greier!:D

vaskeklut 27-03-12 20:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1322049)
Sånn der og da er det vel kardio som forbrenner mest fett. En rask gåtur med en fin blanding av oppover og bortoverbakker er fint! Men styrkebaseøvelser som f.eks Knebøy og markløft, hvor hele kroppen er i sving kommer ikke så ille langt bak!:) Styrketrening som bare går på en enkelt kroppsdel, som f.eks biceps, skuldre osv er ikke så veldig effektive sånn sett.:)

En tung styrkeøkt med 30 minutter moderat kardio som avslutning, er fine greier!:D

Hmmm. Litt dumt at jeg sliter veldig med et kne da.. Nåja. Får bare fortsette med turgåing på mølla da :cool:

nellie 27-03-12 20:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1322055)
Hmmm. Litt dumt at jeg sliter veldig med et kne da.. Nåja. Får bare fortsette med turgåing på mølla da :cool:

Bare pass på at du alltid har minst 1.5 i stigning, for mølle uten stigning er det verste du kan gjøre for knærne dine. Huff og huff.

Ellipsemaskin da? Jeg synes det er lettere å få opp pulsen der, siden både armer og bein er i sving. Men ikke sikkert det gjelder for alle da.:)

vaskeklut 27-03-12 20:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1322056)
Bare pass på at du alltid har minst 1.5 i stigning, for mølle uten stigning er det verste du kan gjøre for knærne dine. Huff og huff.

Ellipsemaskin da? Jeg synes det er lettere å få opp pulsen der, siden både armer og bein er i sving. Men ikke sikkert det gjelder for alle da.:)

Har alltid stigning! Jeg er klar over det med at 0 i stigning på mølle egentlig er nedoverbakke :) Ellipsemaskin diigger jeg, men jeg får så lett vondt i hodet av det? :confused::confused: Og det er ikke fordi jeg ikke drikker nok, jeg drikker mer enn nok.

Carisma 27-03-12 20:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1322055)

Eller tenke helt nytt? Kroppen min begynte ikke å forbrenne før jeg gikk fra styrke og spinning til yoga....

vaskeklut 27-03-12 20:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1322065)
Eller tenke helt nytt? Kroppen min begynte ikke å forbrenne før jeg gikk fra styrke og spinning til yoga....

Ja, jeg har tenkt på det, men det er så mange øvelser som er fryktelig vanskelige og vonde pga at jeg er så stor som jeg er :(

Kanskje 27-03-12 20:58

Hva gjør du når suget kommer?
Jeg er ikke sulten, og man skal jo bare spise når man er sulten.
Men suget er der, etter noe søtt, etter noe forbudt.
Jeg prøver å kvele det ved å drikke masse vann, men det tilfredstiller meg liksom ikke helt da, dette vannet.
Det er vel bare å være standhaftig og holde ut. Men det er ikke lett.

Er det slik for dere også som har holdt på lenge? Eller er dette suget noe som dukker opp helst i begynnelsen ?

nellie 27-03-12 20:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1322064)
Har alltid stigning! Jeg er klar over det med at 0 i stigning på mølle egentlig er nedoverbakke :) Ellipsemaskin diigger jeg, men jeg får så lett vondt i hodet av det? :confused::confused: Og det er ikke fordi jeg ikke drikker nok, jeg drikker mer enn nok.

Det var rart! Sykle da?

Carisma 27-03-12 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1322066)
Ja, jeg har tenkt på det, men det er så mange øvelser som er fryktelig vanskelige og vonde pga at jeg er så stor som jeg er :(

Jeg er ikke så fryktelig mye mindre, og har nesten alle kiloene over beltestedet... :o. Så jeg begynte med det jeg klarte, fordelen var at jeg hadde utrolig rask fremgang. Fra å ikke klare å bøye meg nitti grader ned mot bakken kunne jeg bøye meg rett ned fremover og ta i gulvet i løpet av tre uker.

Charlott 27-03-12 21:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1322068)
Hva gjør du når suget kommer?
Jeg er ikke sulten, og man skal jo bare spise når man er sulten.
Men suget er der, etter noe søtt, etter noe forbudt.
Jeg prøver å kvele det ved å drikke masse vann, men det tilfredstiller meg liksom ikke helt da, dette vannet.
Det er vel bare å være standhaftig og holde ut. Men det er ikke lett.

Er det slik for dere også som har holdt på lenge? Eller er dette suget noe som dukker opp helst i begynnelsen ?

Jeg har holdt på i 3 år i september, og jodda, jeg får fortsatt suuuuug.

Akkurat jafset i meg pisket krem med litt syltetøy :p

vaskeklut 27-03-12 21:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1322072)
Jeg er ikke så fryktelig mye mindre, og har nesten alle kiloene over beltestedet... :o. Så jeg begynte med det jeg klarte, fordelen var at jeg hadde utrolig rask fremgang. Fra å ikke klare å bøye meg nitti grader ned mot bakken kunne jeg bøye meg rett ned fremover og ta i gulvet i løpet av tre uker.

oi! jeg får se om jeg ikke får kjøpt meg en matte da, og prøve :) det står ikke på viljen, nemlig!

nellie: ja, straks alt dette drittregnet begynner å gi seg litt så skal jeg ta med sykkelen ut! det har jeg tenkt på :)

Carisma 27-03-12 21:08

Jeg vil anbefale å ikke forsøke på egenhånd i starten. En kyndig veileder dytter deg inn i rett stilling slik at det ikke gjør vondt. Ofte er det bare millimeter som skiller belastningsskade fra rett utført. :o

vaskeklut 27-03-12 21:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1322082)
Jeg vil anbefale å ikke forsøke på egenhånd i starten. En kyndig veileder dytter deg inn i rett stilling slik at det ikke gjør vondt. Ofte er det bare millimeter som skiller belastningsskade fra rett utført. :o

oi igjen :o ja, da må det vente til jeg har penger så jeg kan melde meg på et kurs..

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.