![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Bøyde meg fremover for å smøre guttungen med solkrem da vi var på Kreta. Hadde bare på meg bikinibukse og 3- åringen titter opp og sier betuttet: Mamma, puppup ødelagt?!?!?:eek: Gubben bare satt og nikket! Godt det finnes mye fint i silikon!:p |
Sitat:
|
Hei. Jeg har et dataspørsmål. Min mann tok sikkerhetskopi på min iphone på sin pc nå, gjennom Itunes. Kan han da gå inn på mine ting som fb, mail og lavkarboforum?
|
Noen som har sett noe lignende dette her i landet?
http://www.amazon.co.uk/Cut-To-Fit-D...aught+excluder Har funnet mange plasser i utlandet, men enten sender de ikke til Norge eller så blir det alt for dyrt (produkt og frakt). |
Jeg kom plutselig på at jeg fikk en ismaskin i sommer som jeg enda ikke har prøvd :eek: Tenkte å prøve den i helga, så ser jeg i oppskriftene her inne at folk driver og pisker sammen krem og hviter og eggeplommer og greier før man har den i ismaskinen. Men må man egentlig det, holder det ikke å bare røre alt sammen og ha i maskinen? Hilsen lat cyan, som ikke ser helt poenget med ismaskin hvis man likevel må piske og vende ting sammen i forkant :p
|
Sitat:
Dette siste er nok kanskje mer en ukvalifisert gjetning, da. ;) |
Sitat:
|
Sitat:
Jo, det høres jo plausibelt ut, men du kan jo google litt rundt og se om du finner andre oppskrifter. Å lavkarbofisere iskrem er jo en nobrainer, stort sett bare sukker som må byttes ut. :) |
Har kun prøvd med å blande alt sammen før det går i bollen jeg! Og isen blir god den, ikke noe å si på det. Prøver kanskje med separat pisking en gang, men det blir jo straks mer tidkrevende da...
|
Sitat:
|
Mamma sa det er farlig å bruke komfyr med stekeplater fortært av rust. Stemmer det? Komfyren er 7 år men har vært utsatt for fukt tydeligvis. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan få tak i en treplate å legge over?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Et problem..skrev det som et "svar" på mitt eget blogginnlegg istad, men skriver det igjen som et eget innlegg...
Septiktanken er full (jeg gav huseier beskjed for noen dager siden, om at noe var galt...doen fylte seg opp da jeg dro ned).... Han sendte ikke rørlegger, men la mer eller mindre skylda på meg, og sa de aldri hadde hatt lignende problem før... I dag ringte jeg han, da samme problem oppstod... Han hadde sjekka, og tanken var altså full... Nå kan jeg ikke bruke vann i det hele tatt..Ingen dobesøk, ingen vaskbruk, vaskemaskin eller dusj... Det jeg lurer på da... Har jeg krav på noe?..Et annet sted å oppholde meg til det er fiksa?.. Redusert husleie?? Sitter her, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.... |
Sitat:
Kan han fra sin pc lese mine gamle meldinger, mine email og mine fb-mail? Kan han legge det inn på sin telefon, eller må man legge det inn på samme telefon som man tar det fra? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Det stilles faktisk ganske strenge krav til utleier i Husleieloven om hvilke plikter denne har. Du kan jo se om du finner svar der, kan jo være litt vanskelig å forstå enkelte punkter men er ikke den verste jeg har lest. Det kan være greit å ha en forståelse for denne loven om man er på leiemarkedet for man har faktisk ganske mange krav og rettigheter som leietaker. og mange huseiere synder mot loven, de synder stort og leietaker vet ikke bedre og godtar det. Dersom du er på leiemarkedet for en stund fremover vil jeg anbefale deg og melde deg inn i Leieboerforeningen. Det er verdt hver en krone av kontigenten og man kan få juridisk bistand på dagen om nødvendig. Melder man seg inn får man også tilgang på masse artikler, veiledning, Q&A m.m. på nettsidene. Hadde det ikke vært for de, hadde jeg nok ikke kommet meg ut av en veldig kinkig situasjon her for et år tid siden uten stort økonomisk tap. |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Har du prøvd å snakke med han om at du ikke liker det? |
Hvorfor er det sånn at folk blir irriterte på meg når jeg prøver å forklare hvorfor jeg spiser sånn jeg spiser og prøver å forklare at vi faktisk ikke trenger så mye kh og ihvertfall ikke tilsatt sukker? :confused:
De går rett i forsvar og sier, nei dette gidder jeg ikke og diskutere!! :eek: I utgangspunktet spurte jo de meg, jeg prøver bare og svare og gi mine meninger om saken OG jeg prøver aldri å presse mine meninger om kosthold på andre. Jeg blir så irritert. Hvis du ikke vil høre min mening/forklaring så ikke spør heller da!!! Bare godta at jeg ikke spiser brød, sukker, ris uten å lage diskusjon av det :mad: Lurer på om de hadde diskutert og kranglet like mye om jeg hadde sagt det var pga av religiøse grunner? Kanskje de er sure på seg selv for at jeg er flinkere enn de?:D |
Sitat:
|
Kosthold er innmari personlig, og det er nok også en del 'skam' i det å ikke skulle føle at man kontrollerer noe så hverdagslig som mat. "Alle" lager jo hele tiden unnskyldninger for å spise noe som liksom ikke er programfestet; man må jo få lov til å unne seg litt, jeg var egentlig mett men ... et stykke til kan vel ikke skade, det er jo tross alt lørdag. Og så videre og så videre. Jeg tror folk går rett i forsvarsposisjon fordi de kanskje føler din mestring er et angrep på deres egne valg og svakheter. Jeg sier IKKE at det er greit, det er ikke gode premisser for en meningsfull og kunnskapsbasert diskusjon, og det å ta andres valg som kritikk av sine egne styrer jo bare det hele til noe følelsesbasert i stedet, og kan man ikke ta ansvar for sine egne følelser i diskusjon, kan man like godt la være.
Jeg har mer eller mindre sluttet å ta sånne diskusjoner, og gjør jeg det så gjør jeg det helt klart at jeg snakker ut fra egne valg og erfaringer, og hva andre gjør bryr jeg meg katten om. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Folk er så rare når det gjelder lavkarbo, tydeligvis at de tror alt VG og BlaBla skriver. Og nå sa jeg egentlig ikke at jeg lever lavkarbo, jeg forklarte bare at enkelte matvarer spiser jeg ikke pga av intoleranse og andre har jeg valgt bort for jeg synes ikke det er bra for min kropp og helse. Sørens kjerring altså, diskusjonen endte med at jeg utfordret henne til å være helt borte fra sukker i minimum 14 dager, men det fikk jeg klar beskjed om at det, det går ikke :D dumme nek!!:D:D:D |
Jeg vrir meg helst litt unna når jeg kommer innpå sånne temaer med folk jeg ikke kjenner så godt. Det er ikke en oppmerksomhet jeg ønsker eller trenger. Men klart, ønsker de virkelig informasjon, så svarer jeg jo på spørsmål, så får de gjøre hva de vil med informasjonen.
Når det gjelder min egen omgangskrets, har jeg i grunn mest latt kroppen min tale for seg selv, og være mitt beste argument, og flere har både lagt om og forsøkt seg på en form for lavkarbo med hell. :) Voksne folk trenger som regel ikke formaninger, men å finne ut av ting selv. Men det er jo litt komisk når det man sier om seg selv oppfattes som nettopp det. :p |
Sitat:
Hva angår kosthold, om jeg må forklare noe om hvorfor jeg velger sånn og sånn, så holder jeg det helt på personlig plan - jeg sier at jeg ikke tåler ditt og datt så godt, og prøver ikke å servere noen større "teoripakke". |
Noen som vet om Relifex (betennelsesdempende) kan tas samtidig med paracet? Jeg glemte helt å spørre legen om det :o Står ikke noe om det i pakningsvedlegget, men vil helst være sikker.
|
Sitat:
|
Sitat:
Ofte blir effekten bedre ved samtidig inntak av paracetamol. God bedring! :klem: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |