![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Tror man må ha gått ned i timer/jobb så og så mye, og ha tjent så og så mye for å få dagpenger. Det skader ikke å søke. Om du jobber mer noen uker, fyller du det bare ut på meldekort og får ikke betalt den/de ukene. Må si det er lenge siden jeg hadde behov for dagpenger.. sikkert noen som kan dette mye bedre enn meg. |
Sitat:
sidene sier at man skal ha gått ned minst 50% i arbeidstid, og fått utbetalt minst 1,5G (folketrygdens grunnbeløp) i siste avsluttede kalenderår. begge deler har jeg jo, men timene jeg har jobbet har ikke alltid vært mine faste timer, dvs jeg har jobbet for andre ved sykdom osv. har det noe å si?? Uansett, du har rett. Nav-kontoret neste, får vel de svarene jeg trenger der :rolleyes: |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Noen som har erfaring med falsk krupp hos barn? Hvor lenge varer det?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som vet om man trenger pass eller noe når man reiser med små barn på fly innenlands? Og må man ha med fullmakt av far?
|
Innenlands skal man da ikke trenge pass, med mindre dette er den eneste legitimasjoen man har. Bankkort, førerkort holder. og hvorfor skulle man ha fullmakt fra faren? Med mindre man har en rettskjennelse mot reising?
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror de er nok så strenge med det nå, må nok vise legitimasjon innenlands også Elin |
Sitat:
Til utlandet må alle passasjerer vise ID. Ved reise innen Norge må barn over 12 år som reiser alene vise ID dersom de reiser med bagasje. Når barn under 12 år reiser alene og uten ID må foresatt kunne verifisere identiteten ved sjekk inn. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Trodde voksne trengte leg, uansett. Elin |
Nei, du trenger ikke det for å reise innenlands.
Norwegian krever ikke id uansett om man sjekker inn bagasje eller ikke. Innenlands kan du sånn sett reise hvor du vil iden å vise ID |
Sitat:
Hos mine kom det som regel i overgang mellom vinter og vår og mellom sommer og høst! Det varte jo kun noen få timer av gangen vha behandling med kald luft og evnt stikkpiller, men kom gjerne 2-3 kvelder på rad. Sønnen fikk det først i den alderen han skulle ha vokst det av seg, ca 5-6 år, og hadde det et par år. Snuppa debuterte den våren hun var nesten året og hadde det vel et par tre ganger i året frem til hun var 4, tror jeg! |
Jeg mer hvor lenge et anfall varer. Var på legevakta og fikk konstatert det i natt ved to-tida, men han er ikke merkbart bedre enda... Litt mindre tungpustet, men hosten er verre og han griner veldig hver gang han må hoste. Men feberen er borte da....
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Han har nok vondt i halsen etter nattens "bjeffing", så pass på at han drikker nok. Pass også på at han ikke blir for varm, det trigger bare mer hoste, og la han sitte, ikke ligge! Masse god bedring! Slitsomt med sykt barn! :klem: Har to syke barn hjemme i dag, men de er 12 og 18 år gamle og er nok slitsomme, men heldigvis ikke på samme måte lenger!;) |
Sitat:
Minsten min fikk det første anfallet 2 måneder gammel og hadde jevnlig anfall frem til han var fem år. Eldstemann fikk det første våren etter at han ble 6 år og hadde det jevnlig til han var ni år. |
Sitat:
Sitat:
Tips: Husk mascaraen tørker fortere ut, enn den blir tom. Så tørk av kosten med papir av og til. Og skru mascaraen ned, ikke dytt den ned. Da dytter du luft ned også, og den blir fortere tørr. Et annet tips... Når du holder kosten helt inntil, ta den litt frem og tilbake, sånn sikksakk, for så å dra ut... Gjenta mange ganger, helt til lokkene er lokkende ;) hehe... |
Takk for alle svar ang. flytur og barn. Ps, trodde man måtte ha med fullmakt fra far fordi jeg har hørt det, men tydeligvis bare tull det da, heldigvis :)
|
Hvordan foregår en utredning med mistanke om ME??
Jeg skal til legen i neste uke for å starte en utredning. Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13. |