![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Mye kule mariusting Ziltoildia!
Og kjempefin genser og søt jenta Camomilla! |
Sitat:
|
Sitat:
Tenker om du kan øke halvparten før første bord og andre halvparten etter første bord og det er mange masker. |
Sitat:
|
Kennygirl: Du som har gjort dette før, hva tenker du?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg pleier å fordele det over flere pinner slik at det vises minst mulig :) |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har strikket til meg selv i høstferien også. Etter genseren til Ida trengte jeg noe kjapt - Drops Eskimo, pinne nr. ti og Snowdrop Sweaterjacket: http://www.ravelry.com/patterns/libr...sweater-jacket Siden garnet mitt var endel tynnere strikket jeg i XL, og endte vel opp med en jakke i S/M. Strikket den også noe lenger enn originalen egentlig ved et uhell siden jeg blingset på målene i oppskriften, men jeg synes det ble fint :) http://i631.photobucket.com/albums/u...ps8e6a0335.jpg |
Kul! Jeg liker perlestrikk! :D
|
Sitat:
Eneste problemet med denne synes jeg er at knappestolpen/knappehullstolpen er litt "slapp i strikken" - nederste knappen "henger" litt, og knapphullene ble altfor store. Har heldigvis masse garn igjen, så jeg kan forsterke knapphullene og kanskje feste knappene i litt flere masker i stolpen. Det er ren ull - kanskje det er derfor det ikke er like mye "hold" i dette garnet? Kanskje jeg burde strikket på en pinnestr. mindre - men da ville det blitt veldig feil ift. oppskriften igjen :p |
Sitat:
|
Utrolig fin jakke Camomilla!
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Kjemper litt med lysten til å stryke på vlieselin, men det kommer til å se kjempestygt ut når jakken er åpen - ikke vet jeg hvordan vlieselin oppfører seg på strikk heller :p Kanskje den bare (for)blir sjarmerende med "feilene" sine. Uansett MÅ jeg forsterke knapphullene, for disse vider seg alt for mye ut! |
Sitat:
|
Takk, Trilltrall :) Har brukt den to dager nå og den er sååå deilig :) Den er ganske tjukk, så det blir litt trangt i ermene på jakka mi, mulig dette blir en ha-på-jobben-til-de-grøssne-dagene-jakke :p
Jeg kan forøvrig melde at det ble mye bedre hold i stolpene bare ved å forsterke knapphullene. Sydde i tillegg i en liten hjelpeknapp på innsiden av knapphullstolpen som knappes inn mot kroppen (så flink til å forklare, da :o ), så nå slipper jeg spriket mellom de to nederste knappene. Synes ikke i det hele tatt :) |
Å, så fin jakke Camomilla!
|
1 Vedlegg
Da var mariusen min ferdig! Og den passet aldeles perfekt, som et skudd over skuldrene ikke minst! Yay! Tusen takk for øketips, Kennygirl!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk! :) Veldig fornøyd!
|
Sitat:
|
Tusen takk! :D
|
Oooooh, lekkre gensre Camomilla og Photobscura! :D
Gleder meg til å begynne på et større prosjekt selv når jeg endelig er ferdig med alle disse små julegavene (luer, grytekluter osv) |
Lekker marius Photo! :)
|
Sitat:
|
Bah, kom borti "avslutt abonnement" - *abonnere på nytt* :)
|
Noen som har artige forslag til hva jeg kan strikke med garnet jeg har liggende rundt omkring her?
Har ikke så mange nøster per unike farge men har uansett mange nøster totalt av: Sandnes Mandarin & Søstrene Grene (bomullsgarn, pinne 3, DK) Sandnes Sisu (ullgarn, pinne 2-3, fingering) Sandnes Smart og Drops Karisma (ullgarn, pinne 3-4, DK) Tenker helst på ting til julegave ala sokker, votter, luer, nyfødt-klær/ting, hunde-klær/ting, ymse interiør, praktisk, artig... Leker meg gjerne med tradisjonelle mønstre ala Setesdal, Fana, Marius, Islandsk, Selbu... ispedd moderne gøyaliteter. Jobber for øyeblikket med Mariussokker i Kvikk Lunsj-farger f eks (ble innspirert av noen på Ravelry). Vurderer Mariuspute med elger som har det artig. :p Restegarnet av hva jeg nå enn kommer til å lage blir til julekuler hvertfall. :p |
1 Vedlegg
Jeg strikker stort sett sokker, luer og votter jeg. :) Ble nettopp ferdig med et par i offwhite, lys og mørk lilla - blir bursdagsgave til en venninne som ønsker seg nye ullsokker hvert år. :)
|
Sitat:
|
1 Vedlegg
Ikke det beste bildet, men jeg var på loppis og fikk tak i stoff. Og på en liten time hadde jeg sydd meg nytt skjørt.
|
Sitat:
|
Du er superflink, Imse :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Vekta står stille, men har mista noen cm i midjen, så, ja jeg minker:D |
Er det noen her som vet hvordan pinnestørrelser regnes?
Er èn pinne(str) ned, fra feks 3,5 ned til 2,5 , eller er det den halve ned, til 3.0 ? |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:38. |