![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Er det snakk om sånn utstikkende greie som ser ut som en utstikkende føflekk men ikke er føflekk? Det er ganske vanlig, og de er ikke farlige visstnok. Men ikke direkte fine... Jeg fant en gang ett navn på dem, men husker ikke nå hva det var. Fikk plutselig en på halsen. Tok tak med neglene og røsket til, og vips så var den borte.
|
Sitat:
Ja det er en slik på halsen :ja: |
Det spørs jo hva det er for noe... Jeg fikk en liten vortesak på en finger, den pleier jeg å klippe vekk med en negleklipper - men den kommer alltid tilbake! Og hver gang jeg klipper den vekk, tenker jeg at NÅ må jeg bestille time hos legen og få den fryst vekk eller skjært vekk, men det har bare ikke blitt gjort enda :rolleyes:
|
Gracella: du kan kjøpe vortemiddel på apoteket, så går det bort for alltid. Er nemlig smittsomt, derfor kommer den igjen og igjen.
Sånn dupper på halsen har jeg også! super irriterende, for gensere henger seg fast i de. Men føles jo litt teit å gå til legen for en sånn bagatell. Hudlege kanskje?? |
Jeg fjerna en sånn hos legen min for noen år siden, alt han gjorde var å skjære den bort og ha på noe sølv? greier. Usikker på hva det var... den har hvertfall ikke komt igjen etter det.
Jeg spurte senere om han kunne fjerne en på halsen også, men det ville han ikke siden det var et synlig område. Ringte litt rundt og fant ut at det kosta rundt 1000 kr pr prikk å få fjernet de andre steder. Funker det å ha vortemiddel på sånne vorter? De er jo svært ulike vorter en har på hendene feks. |
Er vaniljeekstrakt det samme som vaniljedråper? Og Essens?
|
Sitat:
|
Sitat:
Dette diskuterte vi i fjor sommer Essens vs ekstrakt |
Sitat:
|
Jeg skal ha en planlagt sprekk på alkohol om noen uker, bare en dag. Det blir endel øl den dagen. Hvordan bør jeg spise da? Jeg mener å ha sett her et sted at jeg da bør spise lavkarbo med lite fett?
|
Du kan hvertfall vurdere Lite øl, den har 5g karbo pr halvliter, mens vanlig har 20g! Det utgjør jo endel om du har noen øl!
|
Sitat:
|
Hvis du er i ketose, så kan du regne med at det kanskje ikke blir 'endel øl' heller, for jeg har (som mange andre) erfart at ketosefylla kommer tidlig, brått og er forferdelig vond dagen etter :liste: Jeg ble overstadig beruset av 5 shots med rom/cola zero - vanlige bittesmå shot-glass, husker ikke no etter det - og dagen etter lå jeg rett ut og var superdårlig :( Vanligvis tåler jeg fint en haug med drinker.......
|
Sitat:
Jeg drikker aldri sprit da, men tåler nok ikke like mye øl som vanlig nå nei. Får vel holde meg til fet mat allikevel da tenker jeg, lage et godt grunnlag! Og så tror jeg at jeg kanskje skal vente med å drikke til etter konserten (skal på KISS-konsert og før/etter-party).. :rolleyes: |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Ser ikke mye ut som en vorte heller da,.. (ja ikke jeg, men utveksten) :lol: |
Søkte litt, og jeg det virker som at det er stilkvorter er ett annet ord for hudtagger. I følge denne her så er overvekt en predisponerende faktor for hudtagger, og det står også at 25% har dem og at de øker med alderen. Jeg har heller ikke PCOS (har alltid hatt stabil syklus), så jeg stemmer heller for at det er insulinresistens eller noe som gjør det.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
De holder seg vel ikke i 2 uker, men de holder seg i hverfall borti en uke. Dessuten ser de litt bedere ut om den grønne kanten ikke er der. Pass på at egga er tørre, ikke ligger i noen form for fuktighet. |
Sitat:
Men på før/etterpartyet hadde jeg tenkt å drikke litt. Får drøye det til etterpartyet da vel, så er jeg safe. Da kan jeg jo dra hjem hvis jeg blir full. ;) |
Jeg oppfatter smaken i zero som mer konsentrert i lakrissmaken og søtsmaken. Mer koffein i er det også føler jeg.
|
Jeg trenger tips om noe reseptfritt effektivt slimløsende! Brukte noe bronk .... et eller annet tabletter (har kasta pakka), men det smakte så grusomt, som appelsinsaft -hvilket jeg hater :p. Men det funka greit. Noen supertips?
|
Sitat:
1ts timian, hell på kokende vann, legg lokk på koppen og la det trekke i ca 10 minutter. Sil vekk urten og drikk. Både fersk og tørket timian brukes, men jeg har kun prøvd med tørket siden det er noe som alltid står i krydder hyllen. Timian har forøvrig god effekt på tarmsystemet, sår hals (gurgle timiante), luftsmerter og ikke minst kan man bruke et avkok til å vaske uren hud med. Bruker da 2-3 ganger mer urt enn når jeg lager te. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hvor får man tak i vaniljestang? Hvordan ser den ut, er det en stang eller ett pulver?
|
Sitat:
|
Grotingeling: Det hjalp faktisk! Men det smakte helt forj***ig, da :p.
|
Sitat:
Men så bra at det hjalp :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du finner en god del informasjon om timian her. For min del er det egen erfaring som tilsier at timian fungerer, og det skyldes nok helt og holdent min mor som alltid har brukt timian og andre urter i stede for apotekvarer til diverse ikke-livstruende-daglidagse plager :D |
Noen som vet hvor lenge man bør være ute av ketose, før man skal på fest for å slippe ketosefylla?
Vi skal på storfest et par ganger i sommer, og med erfaring her hjemmefra med å bli overbrisen av et par glass med vin, så har jeg ikke lyst til det på sommerfestene med masse ukjente mennesker og på ukjent plass....der går det i ett fra fredag til søndag, og da er det surt og ligge rett ut og kokelimonke for seg sjøl etter en dram...... Å være edru er ikke et alternativ, siden jeg er så sjenert at da møter jeg ikke opp - dessuten orker jeg ikke å være sammen med fulle folk hvis jeg er edru sjøl :( |
Sitat:
|
Jeg prøver å finne på noe kult å ha på meg på Grand Prix-festen vi skal arrangere på lørdag, men sliter med inspirasjonen. Noen tips?
Helst noe med glitter og fjas som ikke er åletrangt :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Leige Photo til å sy? Men ho skal vel snart på festival....
|
Noen som vet hvor lenge man bør være ute av ketose, før man skal på fest for å slippe ketosefylla?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |