![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Sitat:
|
Hei Ada-Emilie
Jeg ser du sier at du forholder deg til egenkomponert lavkarbo, men for ikke å forvirre andre lavkarbere( som naturligvis kan helle til helt spesifikke lavkarbokosthold),så må det spesifiseres litt bedre. Feks: Fedon Lindberg anbefaler....eks antall proteiner om dagen, samt så og så mye karber og fett.... Likeledes med Atkins, Ketolyse, Bedre uten brød osv... For du og vet at det ikke er vilkårlig hvor mye proteiner, fett og karber du spiser i de forskjellige filosofiene... Litt skummelt å bare anbefale 50 gr gravlaks til middag....-Det er jo mindre enn hva min GBP opererte datter spiser i et måltid det jo:confused: ( eller unnskyld...du anbefalte jo egentlig ikke...du sa hva du hadde spist...) Vær snill å vær litt obs på hva du anbefaler i et normalt kosthold, sånn at ikke nye tror at de ikke kan spise mer, for det stemmer kun om de spiser mange måltider om dagen...feks 6-8:) |
Må si meg enig i innleggene over her.. Og når du i tilegg har skrevet i et annet innlegg at du du hater å være overmett, og får deg selv til å kaste opp, så lurer jeg litt på hvilket forhold du har til mat desverre :(
|
Sitat:
|
Jeg synes dette var et litt unødvendig personangrep. Dersom Ada-Emilie har et vanskelig forhold til mat tror jeg ikke dette gjør det noe bedre (jeg vet ikke noe om hvordan du spiser, men fra kommentaren over skjønner jeg det sånn). Jeg har spist et nannahknekkebrød med ost til middag noen ganger når jeg har dårlig matlyst. Det betyr ikke at jeg anbefaler det som middag til alle andre. Man må da få lov å bestemme selv hva man spiser. Her om dagen var jeg deppa og spiste ikke mer enn et kyllinglår hele dagen. Sånn nå kan dere angripe meg og si jeg går forann med et dårlig eksempel.
|
I går spiste jeg ovnsteskt kyllingfile med hvitløkssmør, blomkålmos og salat :) :sikle:
|
Sitat:
|
Ostegratinert bacalao! :sikle:
Inneheld: Klippfisk, squash, paprika, løk, tomatsaus, soltørka tomat, svarte oliven. Toppa med reven Jarlsberg og bacon. (Oppskrift og bilete vil bli lagt ut neste gong eg lager ei form) :snill: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Middagen i dag: Spinat- og tilsiterostemuffins. Nydelige med salat til.
|
Du ser visst ikke helt poenget mitt her, Ada-Emilie. Det er ikke snakk om å bare vise sine beste sider, men å skjønne at det man sier kan ha påvirkningskraft. Det er sikkert mange nye (og gamle) som titter i blant annet denne tråden for både inspirasjon og veiledning. Jeg tror nok at du selv vet at det du spiser er veldig lite med mindre man spiser veldig mange måltider i løpet av dagen.
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Kyllingfilet i strimler. Stekt med sopp. Serveres med stekt asparges og blåmuggostsaus.
|
I dag hadde jeg faktisk bare vafler med rørte bringebær.. Lavkarbo såklart! :)
|
Beklager om det ble oppfattet som personangrep.. Men når man spiser langt under gjennomsnittet fra hva andre som prøver å leve på lavkarbo gjør, og i tilegg skriver at man får seg selv til å kaste opp hvis man overspiser, så er vel kanskje ikke det den beste reklamen for lavkarbomat og den helsemessige gevisten??
Men jeg skal ikke kommentere det mere... Og heller konsentrere meg om det tråden gjelder. Middag! I dag ble det kjøttsaus med stekt squash :D |
Her ble det stekt seifilet, saus av fløte og ost, og blomkål og brokkolimos (med meierismør og melk)
|
Sitat:
|
ostelasagne med hjertesalat :)
|
Bakt laksefilet med purreløk og CF. Brokkoli og blomkål grateng ved siden av.
|
Tacokjøttdeig med diverse grønnsaker.
|
Nakkekoteletter uten ben med blomkål, sopp, løk og skysaus.
|
Tomatsuppe av hakkede tomater, soyasaus, tabasco, smør og grønnsaksbuljong - med sprengte egg (og da mener jeg sprengte, lot de stå *litt* for lenge i microen, jepp - lat i dag. Bam! sa det.)
|
Grillkylling med fullkornsris og bernaisesaus
|
biff i bitte små biter med litt løk og sopp og litt fløte og salat
|
Salat med kyllingfiletbiter (mer enn 50 g;) og avokado.
|
Sitat:
|
Kjøttkaker med fetaost, rosenkål. Kokte ut av pannen med en skvett fløte for å få saus.
|
gryterett med rømme, reinkjøtt, sopp og løk. pluss salat
|
Vi hadde kyllingfilet surret i bacon bakt i ovnen. MEd blåmuggost og fløtesaus. Stekte egenplukka kantareller med blomkålris og en liten salat ved siden av. mmmmmm!
|
I dag blir det shepherd's pie, har jordskokk og sellerirot i kjøleskapet. :D
|
Hjortesteik!
|
Frankfurterpølser med ost + rosenkålmos med fløte, smør og masse muskat.
|
Hjemmelagde kjøttkaker og brokkolibuketter
|
I går: koteletter med sopp. Rosenkål og løk stekt og så fikk de putre litt i en blåmuggostsaus.
|
lakse middag
|
Lammeskav i føtesaus m/grønnsaker og sprøstekt bacon:)
|
Svin indrefilèt, stekte sellerirotstaver og peppersaus til sambo, blomkålmos til meg samt stekte grønnsaker i store knaskebiter :D
|
Ovnsbakt laks med brokkoli og sandefjordsmør
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38. |