![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Om man rister nøtter etc som har harsknet litt, blir den harske smaken borte. Kanskje man rister dem på forhånd for at de skal holde seg bedre?
Dessuten er det ekstra godt, da! |
Vel, de harske solsikkekjernenen ble ikke bedre etter å ha blitt stekt i ovnen på Oopsier! ;) Måtte pille de av, hehe!
Men smaker det annerledes med ristede fremfor ikke ristede?? Hm! Må testes ut tror jeg. :) Jeg pleier jo bare gjøre som oppskriften sier jeg. |
Hvor ofte er det "vanlig" at man bruker ketostixen? Hver dag? En gang i uka?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sikkert noen som har et fornuftig svar på det. |
Mange som ikke er på ketolyse vil ha ketoner i urinen om morningen fordi det er så lenge siden de har spist/drukket.
Etter en hel dag med mat, og noen timer etter siste måltid, vil man være heeeelt sikker på at de ketonene man kan måle, kommer fra kroppens fettforbrenning og ikke noe annet! |
Takk for svar Kitt :D
|
Jeg lurer på hvordan jeg kan bli kvitt tilbaklevendene bronkitt??
Også lurer jeg på om jeg skal si opp gamlejobben min før helga, eller vente til mandag... Hvis jeg sier opp før blir sjefen glad, og jeg er ikke sikker på om jeg unner han en god helg... :rolleyes: |
Sitat:
ang. jobben: Vent til mandag ;) :D |
Sitat:
Hvis du ikke røyker, er det mye luftforurensing der du bor? Slik det f.eks har vært i Bergen i vinter? Er du allergisk mot noe? Jeg var allergisk mot katt og fikk bronkitt av min daværendes samboers katter... Hvordan er luftkvaliteten på jobb og hjemme? Jeg synes du bør snakke med en lege om det hvis du er ofte plaget og du ikke kan finne noen eksterne årsaker. Lungene er ikke noe man bør ta lett på... Edit: (og ja, enig med Gerd! Vent til mandag, hehe) |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Jeg hadde det i høst (fikk det av å ta dampbadstu med forkjølelse), og trodde det hadde gått over, men nå når kulda kom så klemmer det ganske bra i brystkassa. Men det kan være stress relatert også, blir litt lite søvn for tida. |
Sitat:
Sitat:
Bronkitt.. vet ikke, eldste datter fikk det ofte før, men vokste det heldigvis av seg. :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på om man nødvendigvis går ned når man er i ketose? *dum nybegynner som er fornøyd med åvære i ketose*
|
Sorry! Ketose betyr ikke automatisk vektnedgang!
|
Heisann. Jeg er ganske fersk med lavkarbo, og jeg lurte egentlig på produkter med en del karbohydrater (f,eks fedon brød), men hvor en god del av karbohydratene ikke er sukkerarter. Hvordan skal man lese dette? Skal man kun regne med de karbohydratene som er sukkerarter, eller vil alle typer telle likt? Og hvordan er det med karbohydrater mot fiber? Vil et gram fiber utligne et gram karbohydrater, slik at disse kan tas bort fra regnestykket?
Setter pris på svar, ettersom jeg er litt forvirret:confused: |
Sitat:
Fiber telles ikke med, men i Norge skal fiber IKKE være medregnet i karbohydratene. Fiber utligner ikke karbohydrater (tenker du sammenblander med at i andre land og også tidligere i Norge var fiber tatt med som en del av karbohydratene, og altså skulle man trekke fra fiber for å få netto karbohydrater). |
KOSTfiber er alt trukket fra på varedeklarasjonen på norske matvarer, for å være presis ;)
|
Heisan.
Jeg lurer på om noen vil være mine hjelpe/støtte venner når jeg nå skal gjennoppta denne ketolysekuren. Begynte så fint her i november med å ta av 8kg til jul, men så skulle jeg ha et lite opphold i jula for å kunne unne meg litt godt. Siden da har jeg ikke klart å kommet meg igang igjen. Nå ser jeg vektnålen kryper sakte oppover med gru. Klarer ikke helt å finne tilbake til samme inspirasjonen å iveren til å holde på. Så vis noen kunne hjelpe meg med et lite spark bak? |
Sitat:
Anbefaler deg å lage en journal, føre opp dagens mat, opplevelser osv. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24. |