![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Planteolje til øre rens
Skal prøve det gamle trikset med olivenolje i øret, for å rense opp. (Klør i øret, og hører forskjellig på ørene. Kan være en vokspropp der?) Er det noen som har erfaring med slik "rens" med matolje? Har det noe å si om jeg bruker rapsolje i stedet for olivenolje? Har aldri prøvd dette før, har bare hørt det er et godt råd. Bruker mye Q-tips i ørene, så mulig jeg dytter voksen inn. Please gi råd til en halvdøv uvitende... |
Sitat:
|
Sitat:
Både jeg og gangen min ble vasket samtidig, tror han klarte å riste av seg 2 liter vann i gangen... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Trenger ikke varmes, romtemperatur holder fint. Kjøpte en slik øreballong på apoteket og fikk has på propper i ørene på Prinsen ved å bruke olje 2-3 ganger i uken og så bruke ballongen når han badet neste dag. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/i...Fi8_DhHMmQGcBA Får du ikke orden på det, snakk med fastlegen, så får du nok hjelp til å fikse det om det er vokspropper som er problemet eller noe annet! :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan man spise "for mye fett", og hva gjør det i såfall med kroppen?
Bortsett fra fettdiarè da. Som sikkert ikke er "farlig", men ubehagelig? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Umm ... Det er mulig det er noe jeg innbiller meg, men det er et ord jeg tror jeg bare ikke klarer å huske hva er, noe fullstendig ordinært! Altså en kjøtt- og rotfruktsuppe, omtrent som betasuppe/lapskaus/sodd-aktig ...
|
Sitat:
Lapskaus er mer gryteaktig med en jevnet saus, og ikke suppe slik jeg er vant til det. |
Sitat:
|
Hehe, nei, et helnorsk vanlig bokmålsord som slutter på -suppe. Som sagt, mulig jeg bare roter, og trooor at dette er et ord jeg ikke kommer på. Lapskaus føltes plutselig bare ikke dekkende nok. :p
|
Etter en natt med hodet i doen og en dag i sofaen er magen fortsatt ganske urolig... noen tips til hva jeg kan/burde spise/drikke/gjøre for å roe den? Kosten går for øyeblikket i sånne små salte kjeks (i gul forpakning), knekkebrød og vann, pluss litt yoghurt i går kveld. Tok også en Pamol i natt rett før jeg la meg (i ett-tida) da jeg hadde veldig vondt i hodet og var veldig svimmel - dette var rett etter at jeg hadde spist yoghurten og en del knekkebrød.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Spikersuppe?
|
Hehehe. Jeg begynner å tro at jeg har ment lapskaus hele tida, men plutselig kommet på at den knapt nok er suppe. Jeg kaller det kjøttsuppe, tenker jeg. Hjernen, ass.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen her inne som har kvikksølvforgiftning eller kjenner noen som har det?
Fikk diagnosen kronisk kvikksølvforgiftning tidligere i uken da prøvesvarene bekreftet legens mistanke, og nå prøver jeg og finne ut mest mulig om det. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi fikk TVen vår tilbake fra reperasjon for to uker siden. Det kosta over 2000 kr. I dag så var den død igjen, på samme måte som før vi leverte den.
Må vi betale full pris for ny rep, eller åssen funker det? (TVen er ikke mer enn litt over to år gammel heller, så den røyk akkurat rett etter garantien gikk ut. :rolleyes:) |
Sitat:
Jeg synes du skal ta kontakt med butikken igjen, og si at du mener du burde få reklamere på tv-en, som sagt med mindre dere selv har ødelagt den. Uansett, når den først er reparert, uansett grunn til skaden, kan jeg ikke se noen grunn til at dere skulle ut med mer når jobben tydeligvis ikke er helt adekvat utført. |
Sitat:
Da tven vår røyk, hadde vi 5 års garanti på den og fikk ny da de hadde prøvd å reparere den en gang allerede. Det lønte seg ikke å reparere den en gang til! |
Jeg blir altså ikke helt klok på denne nye sjokoladen fra Cavalier med stevia. Har kjøpt en boks med små belgiske konfekter, men litt usikker på om jeg tør prøve.
Før var det jo greit - ett søtstoff, altså maltitol; polyoler og sukkerarter. Men her er søtstoffene mange og forvirringen stor, og ettersom de ikke er merket på norsk, så blir jeg også usikker på kostfibrene. Uansett. Det står i næringsinnholdet at den inneholder: 26,6 gram karbohydrater, hvorav 13 gram sukker, 8,6 gram polyoler og 22.7 gram fiber. Av interesse i innholdsfortegnelsen står det: Alimentary fibre: (som vel er kostfiber) (Dextrin, inulin, oligofructose) Sweeteners (eryhtritol, stevia glucosides). Ellers er det jo diverse melkepulver, proteinpulver og nøtter og sådant, men det kommer en del lenger ned på lista. I noen av disse sjokoladene virker det jo til å være tilsatt ekstra laktose, men ser ikke sånn ut i denne. Det er heller ikke tilsatt noe sukker. Noen som klarer å deschiffrere? Jeg synes det er maks forvirrende. |
Fikk ikke noe svar sist, så spør igjen. Hvor lenge bør man gå uten tilskudd av diverse saker og ting før man skal ta en sånn generell test av vitaminer, mineraler osv? Skal spes sjekke stoffskifte, D-vit, jern og B12.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Men man skal jo heller ikke ta tilskudd av jern og vit- D uten å ha fått påvist mangler, så spørsmålet blir jo feil uansett for min del...... |
Nå anbefales det daglig inntak av tran nettopp for og få d-vitamin tilskudd, så jeg skjønner ikke helt hvordan det skal være skadelig, tatt i betraktning at de aller fleste nordmenn har lave verdier av d-vitamin, spesielt i vinterhalvåret.
|
Sitat:
De fleste som lider av vit- D mangel pga malabsorpsjon gjør det selv om de tar tran i hvert fall! Om man mistenker malabsorpsjonsproblematikk bør man ikke ta tilskudd for da kan man jo skjule en potensielt farlig situasjon! |
Sitat:
Vi fikk bare beskjed om at det var to års garanti. :o Da får vi prøve en gang til! Vi har ikke herpa TVen, den bare plutselig nekta å slå seg på... |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |