Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Yrla 19-03-12 00:40

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1317223)
spørsmål:

Noen som kan tipse om en bra omega-3-tablett som er billig å kjøpe, men likevel rik på omega -3? Gjerne via nettet...

sjekk på iherb.com, den fra Now foods er billig ihvertfall

vimsen85 19-03-12 01:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1317744)
Ene søstera til gubben har endomitriose og har hatt det siden ungdommen. For henne ga det veldig store mens-smerter (type sykemelding med sterke smertestillende) og problemer med å bli gravid. Etter et prøverørsbarn klarte hun og bli gravid normalt etterpå.
Hun har aldri levd lavkarbo, så hvordan det virker inn vet jeg ikke, men såvidt jeg vet har hun mye mindre problemer med eggstokker og menssmerter nå, enn i ungdommmen.
God bedring og stor klem :klem:

Har i perioder også hatt forferdelige menssmerter. Jeg håper at dette skal være det værste som skjer meg iforhold til dette. Det med at man kan ha problemer med å få barn har jeg hørt.

Tusen takk for svar og klem. :klem: tilbake :)

fiaborinorge89 19-03-12 12:11

Jeg lurer på om betalingsanmerkninger forsvinner straks man faktisk betaler regningen?

Huldr 19-03-12 12:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vimsen85 (Innlegg 1317743)
Hei. Jeg ligger på sykehus etter nesten to døgn med veldige magesmerter og en operasjon i går. De trodde det var blindtarmen, men det viste seg å være en stor blodfyllt cyste på eggstokken som hadde sprukket. De har derfor åpnet meg opp og fått fjernet den helt. Mistet litt av eggstokken, men de hadde vært bekymret for at de måtte ta hele. Jeg har nå fått diagnosen endometrriose. Jeg har googlet det og skjønner det er mange måter det manifisterer seg. Er det noen som kjenner til denne tilstanden? Er du eller den du kjenner veldig plaget? Kan lavkarbo ha positiv effekt på dette på samme måte som med PCOS?

Jeg har ikke så mye innspill å komme med, men ville bare gi deg en stor klem jeg også og ønske god bedring! :klem:

Photobscura 19-03-12 13:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av fiaborinorge89 (Innlegg 1317844)
Jeg lurer på om betalingsanmerkninger forsvinner straks man faktisk betaler regningen?

Jepp! (Altså, det hjelper ikke å betale den opprinnelige regningen, men inkassoen med alle de salærer og diverse avgifter som kan ha løpt, hvilket du sikkert vet. Prøv å ring inkassoselskapet og se om du kan få til en gunstig avtale?!)

Reason 19-03-12 16:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1317111)
Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt lommebok ala denne?

Har lett på alle butikker og mange nettbutikker, men finner ikke noe som ligner :(
Denne var litt i dyreste laget :p

Disse to er i ekte skinn, og omtrent samme størrelse og form, i tillegg til å koste under 200 kr:

http://www.ebay.com/itm/Womens-Genui...item5f79fe9297

http://www.ebay.com/itm/New-Genuine-...item3cbc5150b6

De er langt unna å være blå, da. Denne er blå, men ikke kongeblå, men endel dyrere:

http://www.ebay.com/itm/Tumi-Blue-Ca...item4601eb8773

Rin 19-03-12 18:09

Sitat:

Hei. Jeg ligger på sykehus etter nesten to døgn med veldige magesmerter og en operasjon i går. De trodde det var blindtarmen, men det viste seg å være en stor blodfyllt cyste på eggstokken som hadde sprukket. De har derfor åpnet meg opp og fått fjernet den helt. Mistet litt av eggstokken, men de hadde vært bekymret for at de måtte ta hele. Jeg har nå fått diagnosen endometrriose. Jeg har googlet det og skjønner det er mange måter det manifisterer seg. Er det noen som kjenner til denne tilstanden? Er du eller den du kjenner veldig plaget? Kan lavkarbo ha positiv effekt på dette på samme måte som med PCOS?

Huff, stakkars! :klem: Jeg kan ikke svare, jeg heller, men jeg kjenner de som har slitt fælt med endometriose - forferdelige greier! Enda godt du ble lagt inn og fikk diagnosert det hele - jeg vet det kan være vanskelig å i det hele tatt bli tatt på alvor når problemet er "menssmerter" :(

(Men, jeg er sånn 98% sikker på at i alle fall en av dem jeg kjenner utviklet de verste smertene mens hun også levde lavkarbo - uten at jeg helt vet hvor "strengt". Er ikke helt sikker på at dette fungerer som PCOS, altså...)

kennygirl 19-03-12 20:04

Tusen takk Reason :) Har prøvd å finne på ebay selv, men er visst ikke så flink :P

Lillemy71 20-03-12 09:44

Sitat:

Oi føler med deg :klem:
Vet egentlig ikke mer om dette en en god kollega og venninne som har diagnosen har fortalt meg. Og at sykdomen er ekstremt forskjellig fra person til person. Kanskje lurt å ta kontakt med endometrioseforeningen så kan du utveksle erfaringer med andre som har sykdommen.

Venninna mi har hatt nytte av å justere på kostholdet og sendte meg denne linken som et grunnlag. Hun har prøvd å feilet litt for å finne det som passr henne best, men slik som jeg ser det spiser hun a la Fedon men minimalt med glutenholdig mat og meieriprodukter. Virker som lavkarbo fungere for mange men med enkelte justeringer. Lykke til, håper det går greit for deg :)

Marella77 20-03-12 11:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1317747)
sjekk på iherb.com, den fra Now foods er billig ihvertfall

Takk Yrla :)

Marella77 20-03-12 11:38

Vet ikke om denne tråden skal være for bare lavkarbo-spørsmål men, her kommer et om noe annet...

Noen som har prøvd løsvippene fra HM? Lurer på om det limet svir på øynene, og hvordan det er å få av...

Photobscura 20-03-12 11:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1318339)
Vet ikke om denne tråden skal være for bare lavkarbo-spørsmål men, her kommer et om noe annet...

Noen som har prøvd løsvippene fra HM? Lurer på om det limet svir på øynene, og hvordan det er å få av...

Her kan du i grunn spørre om alt!

Jeg har prøvd dem, limet svir ikke, og det var bare å dra dem av etterpå -ta tak i den ene enden og dra forsiktig -løsna lett. Nå hadde jeg dem bare på i et par timer i forbindelse med en fotoshoot, men hadde ingen problemer med dem.

Makat 20-03-12 12:27

HVA kan jeg bruke I STEDENFOR soyaproteinpulver??
Skal bake rundstk og i oppskrifta står det 100 g s.p.pulver. Har ingen slike pulver, jeg...Og vil gjerne bake NÅ! :-D HJELP! Noen?

Lillemy71 20-03-12 14:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1318339)

Jeg svir av dette limet, men det er jo tydeligvis individuelt. Fjernet vippene med vanlig sminkefjerner (dro de ikke av altså) og det gikk helt fint.

Supera 20-03-12 14:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Makat (Innlegg 1318355)
HVA kan jeg bruke I STEDENFOR soyaproteinpulver??
Skal bake rundstk og i oppskrifta står det 100 g s.p.pulver. Har ingen slike pulver, jeg...Og vil gjerne bake NÅ! :-D HJELP! Noen?

Hva har du da? Bakepro? Proteinpulver? Mandelmel? Kokosmel? Fiberhusk?

Makat 20-03-12 14:37

Oookei, Takk!! Da kan jeg prøve å bytte ut med mandel- eller kokosmel eller noe fiberhusk, for det har jeg! Ingen bake-pro eller proteinpulver her i skuffa, bare carob...men d er vel kakao'ish;)

Kanutten 20-03-12 15:18

Hvorfor blinker blitzen på iphonen min når noen ringer? Det gjelder ikke alle innkomne samtaler, bare noen. Det er iphone 4.

vaskeklut 20-03-12 15:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1318413)
Hvorfor blinker blitzen på iphonen min når noen ringer? Det gjelder ikke alle innkomne samtaler, bare noen. Det er iphone 4.

Aliens :eek::eek::eek:

Kanutten 20-03-12 15:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1318415)
Aliens :eek::eek::eek:

Nææ, DET vil ikke jeg ha på min telefon. :p

vaskeklut 20-03-12 15:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1318417)
Nææ, DET vil ikke jeg ha på min telefon. :p

:lol:

Charlott 20-03-12 16:06

Jeg lurer på hva som skjer, jeg KJEDER meg :eek:

Og jeg som er uoffisiell totenmester i å ALDRI kjede meg.....

andrineandrine 20-03-12 17:22

Jeg må begynne å tenke på hvor jeg skal på ferie i år! Skal reise med kjæresten og tenker å være borte i en uke ca. Fram til nå har vi bare vært i Sverige på tur. Vil til et sted hvor man kan oppleve varme, hvor det er noen butikker, men hvor det ikke er for turistifisert. Hva er ditt beste tips?? :confused:

elien 20-03-12 19:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1318413)

Vis det bare gjelder noen, så kan det være du har fått det til i kontakter. Nå har jeg Samsung Galakse S2, å på den er det diverse valg på kontakter. De som jeg har mest med på mobilen har alle egne ringelyder.

Elin

Kanutten 20-03-12 20:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av elien (Innlegg 1318525)
Vis det bare gjelder noen, så kan det være du har fått det til i kontakter. Nå har jeg Samsung Galakse S2, å på den er det diverse valg på kontakter. De som jeg har mest med på mobilen har alle egne ringelyder.

Elin

Kan nok stemme det for de det blinker hos har egne ringelyder! Men det er ikke noe alternativ hvor jeg kan kutte ut blinkinga. :p

Catwoman 20-03-12 20:51

Hvorfor har jeg begynt og se på Paradise Hotell?????? :o

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.