![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Er det skadelig på noe vis å bruke den laktosefrie da? Jeg har ikke sett en med laktose med god holdbarhet. Er laktose sunt i seg selv? |
Sitat:
Jeg blinkset, det ser ikke ut til at det er langtidsholdbar kremfløte med laktose. Så hvis du sliter med å bruke den opp, så kan du jo enten kjøpe den laktosefrie eller så kan du fryse ned restene i isterningposer? Det pleide jeg å gjøre før lavkarbo. Så hadde jeg alltid en klatt å putte i supper og gryter. |
Ja der var jo et godt tips :) takk :)
|
Er Atkins barer på noen måter SUNNE? Noen fordeler med å spise de?
|
Sitat:
Sjokolade finnes det antioksidanter i, nøtter har gode fettsyrer og en del mineraler -i de barene som det er denslags i, men det er i grunn ikke noe noe man ikke finner i mørk kvalitetssjokolade og rå nøtter, eller heeeelt andre matvarer, for den saks skyld. Atkinsbarer er utelukkende godteri for meg. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kan noen anbefale en rødvin uten for mye restsukker og garvesyre som er grei til ost?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Elin |
på iherb koster de helt ned i 30 kr boksen... jeg var faktisk heldig og fikk en boks inn i landet før jeg fant ut det ikke var lov.. den ble ikke fakka i tollen heller.
så ja, det er nok grisebillig i usa i forhold til norge. og om hun har legeerklæring og ikke kjøper for mye skulle det nok gå bra. |
Sitat:
Hvis det er veldig dyrt i Norge så kan det kanskje være en ide å bestille det fra et EU-land senere. Så lenge det ikke er reseptbelagt i avsenderlandet og det er innenfor EU, skal det gå greit gjennom tollen (fortsatt med begrensninger på mengder). |
Sitat:
Sitat:
Lovlig innkjøpt vil si over disk hos en godkjent forhandler, kvittering må kunne fremvises. Dette vil også gjelde dersom man tar med seg når man er ute på reise, så kjøp for all del hos en anerkjent drugstore i USA, kun for 3 mnd forbruk og spar kvitteringen i tilfelle man blir stoppet. Meg bekjent er all Melatonin(-preparater) nå reseptbelagt i hele EU/EØS, mener at det er få eller ingen land som selger dette over disk lengre. Grunnen til det er at det er stilt store spørsmål ved bruk av melatonin over lang tid. Se også den tråden jeg har startet her |
Kjøpte en nydelig håndlaget skinnveske på Kreta sist jeg var der. Denne vesken var tydeligvis ikke behandlet med noe for jeg fikk en del vannflekker etter litt regn.
Noen som har gode tips om hvordan jeg kan bli kvitt disse flekkene før jeg smører inn veska? |
Takker for svar:)
Elin |
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har tips om lavkarbobrød/rundstykker som er både lavkarbo og glutenfrie, og som ikke inneholder "spesialting" slik som proteinpulver?
Minsten min skal teste ut om mage og hudproblemene blir bedre av og kjøre rent glutenfritt, og han lever allerede lavkarbo (ca 100 karber pr.dag). Eneste oppskrifta jeg har er rundstykkene til Lene Beatrice med mandler, solsikkekjerner, sesam, linfrø, bakepulver og eggehviter. Hadde vært greitt og ha noe og variere med..... |
hm, de jeg baker er det mandler, solsikkekjerner, linfrø, bakepulver, egg, smør og ost i... glutenfritt antar jeg?
|
Høres glutenfritt ut det, ja. Har du oppskrift / link?
|
jeg har funnet den her inne, men jeg husker ikke hvem som posta den...
25g mandler 25g linfrø (jeg bruker ferdighakka, de knuses bedre da) 50g solsikkekjerner bruker nøttehakkeren til stavmikser og lager mel av det ovenfor. 3 egg 100g revet ost (osten gjør smaken, norvegia gir en nøytral smak, sterkere ost gir mer smak) 50g smelta smør 1 ts bakepulver. bare klæsjer alt oppi en bolle og tar vispen på stavmiksern og kjører det glatt. 180 grader i 15-20 min jeg har jumbo amerikanske muffinsformer i silikon og får 8 rundtsykker i passelig størrelse |
Tusen takk alle dere som svarte på om Atkinsbarene er sunne eller ei :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |