![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Dette høres ut som en vond sak og jeg føler med deg (og barna dine) :klem: Noen foreldre må sloss med nebb og klør for å få delt ansvar mens andre har delt rett og allikevel ikke bryr seg om barna. Må jo være fælt for ungene også og ha en far som ikke bryr seg, selv om de kanskje ikke gir noe uttrykk for det akkurat nå. Kan du prøve å skrive et brev til han og gi uttrykk for at det kanskje er like greit at du har foreldreretten alene, siden det blir så vanskelig med slike offentlige ting som pass, bankkort m.m.? Eller vil det i såfall gå rett i søppla? Er det mulgihet for at et slikt brev, gjerne med en antydning om at du tar saken videre til advokat hvis han ikke samarbeider kan få han på gli? Dessverre tror jeg eneste måten for deg å prøve dette på (dersom eksen ikke kan snakkes til) er å gå til en advokat og gå til sak der du krever full foreldrerett. Har en venninne som gikk igjennom det og det er utrolig vanskelig for det skal liksom være barnets beste og ha mest mulig kontakt med begge foreldre. Tror nok en advokat er den beste til å hjelpe deg her og svare på om du har en sjans for å få eneretten. Lykke til videre. Håper det ordner seg til det beste både for deg og barna :klem: |
Tusen takk for svar Lillemy, men jeg har prøvd advokat. Eksen er i sin fulle rett til å nekte bankkort og det skal visst mye til før foreldreansvaret fraskrives. Men jeg fant i dag en eldgammel konto som ble opprettet på poden da han var liten. Jeg skal dra til den banken i morgen og spørre om den fremdeles er operativ for da kan det kanskje gjøres noe med den?? :meditere:
|
Denne kan si at han har rett til det selv?
http://www.finansportalen.no/Tips+og...tille-bankkort |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Mail er sendt til forbrukerrådet. :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg lurer på om nøtter er ett "bedre" alternativ til helgesnopet?
|
Sitat:
|
Sitat:
I tillegg finnes det en del "lovlig" snop man kan lage selv, dersom du trenger erstatninger for å unngå sprekker, du finner oppskrifter på mye godt her inne. Bla.a Bounty, karameller, brownies, osteknekkis m.m. |
Jeg lurer også på hva deres favoritt lørdagssnop er! hihi
|
Et par glass rødvin og eller noen ruter mørk mørk mørk sjokolade. Men jevnt over bruker jeg ikke å spise snop i helgene lenger.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og om man er glad i salt snacks, er det utrolig godt å koke hasselnøtter og mandler i (svært) saltet vann, så tørke dem i ovnen med litt olje og ekstra salt på. ..Ble sulten, jeg nå.. :o |
Scenario: Holder på å dø av sult, og står utenfor Rimi/Rema/Ica som er det eneste stedet med mat tilgjengelig i mange mils omkrets. Jeg går inn. Hva kan jeg spise "rett fra hylla" (som er "lovlig" lavkarbo) for å ikke svime av ;) ?????
|
Sitat:
Dette er kanskje umulig for deg å få til hvis du allerede har hatt endel dialog med banken, men tenkte jeg ville skrive det. Banken spurte aldri noe mer ang dette, tror ikke de tenkte over det engang. Vi har også alltid hatt delt foreldreansvar. Skrev under eget skjema den gangen barna ble født siden vi aldri var gift. Lykke til, håper det ordner seg :) I dagens samfunn "Må" man jo snart ha kort. Ps: Tror ikke du kan endre delt ansvar uten at pappan skriver under på det. Meeen, hvis han er så lite interessert i barna hadde jeg nok spurt han om han ville. Med fare for at jeg tar feil her..... Selv om han skriver "fra" seg delt foeldreansvar, slipper han ikke unna evt bidragsplikter tror jeg. |
Hva er lov å spise på indisk restaurant?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Mitt spørsmål: Har vært bortreist hele uken og kommer hjem til en kattunge som virker hard og stor i magen.. De har ikke vært alene, sønn har vært her. Katten virker ok, men har jo bare vært hjemme noen timer, han er veldig kosete og fiiiser på meg! :p Skal nok se det an og evt ringe dyrlegen på mandag. Han har hatt litt trøbbel med magen før og blitt sjekket opp. Fikk ekstra ormekur og slikt. Er det kanskje noe jeg kan gi ham å spise som er ekstra bra for magen? |
Sitat:
|
Sitat:
Det er etter som jeg forstod innhold med Biola lignende bakterier. Vi har brukt det ved diaré hos katten vår Tror også den er å få kjøpt på apotek, vis det er lettere tilgang på apotek vs dyrelege kontor nå i helgen |
Sitat:
Ellers tenker jeg orm. Nå aner jeg ikke om du ga tre-dagers kur med panacure sist, hvis du ikke ga det anbefaler jeg og gi en tre dagers kur. Det er det eneste som tar både egg, larver og voksne dyr. Enkelte ormekurer tar bare de voksne ormene og da er eggene snart klekte og så er det på an igjen. |
Katten har ikke fått melk, den spiser mat for kastrerte katter, og har fått alt ekstra orme ditt og datt, fra Veterinær.
Fikk litt "hull" for jeg gav litt våtfor.. han har basjet 2 ganger :p |
Sitat:
|
Finnes det noen steder i Oslo sentrum man får kjøpt skikkelige rottefeller?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Finnes ikke Obs i Oslo sentrum. :o Jeg må rydde ut kjellerboden hvor alt er halvveis oppspist av rotter, og få opp et hyllesystem, men skal det være til noen nytte, må jeg nok også sette opp feller ... Huseier er satt på saken, forsåvidt, men ingen vil ha rottegift der nede, så jeg aner ikke hva de kommer til å gjøre, så da fikser jeg sjøl! Skikkelige rottefeller dreper i alle fall fort. |
Hei! :) Jeg har et FACEBOOK spørsmål. På innboksen min får jeg mail fra venner. Men under innboksen får jeg også mail fra "annet". Der får jeg mail fra forskjellige som skriver til meg, som jeg ikke kjenner. Det står ofte sånt smiger som at jeg er fin og at de vil bli kjent med meg og sånn... fra gutter. Jeg går på profilen dems, og ser noen bilder men ellers er veggen låst. Spørsmålet er; Er dette mest sannsynlig spam? Virus? Skjer det noe når jeg trykker på deres profiler? Noen som vet noe om dette?
Jeg åpner aldri ukjente mail på gmailen min, eller på hotmailen, for da vet jeg at det er spam. Men er det også sånn på facebook? Eller er det noen som har sett bilde av meg via venner som har lyst til å bli kjent? |
Sitat:
|
Det Carisma sa.
|
Enda et spørsmål om stevia. Jeg vil ha Stevia i pulverform og muligens flytende. Hvor får jeg tak i det i vanlig norske dagligvarebutikker? Man får jo alt på nett, men jeg lurer på om dette finnes i dagligvarebutikker...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |