![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Dette med at babyer ikke skal ha kanel, er det pga kumarinen i juksekanel? At de kan ha litt om man bruker Hindu?
|
Sitat:
|
Noen som veit hvorfor Shopping4net ikke selger kosttilskudd lenger? Bestilte derfra seinest i midten av januar, men nå finner jeg ingenting der.
|
Jepp ... jeg fikk mail derfra i går. De har fått problemer med tollen, og bestillingen jeg har ventet på i over en uke med multivitaminer, sink, C-vitaminer og D-vitaminer var blitt kansellert. De skrev at de har tatt vekk all helsekost for norske kunder inntil videre. Tidligere i vinter fikk jeg mail om at norske myndigheter hadde nektet Shopping4net å sende både tollpliktige og tollfrie pakker til Norge, så prisene (og portoen) ble plutselig enormt mye høyere da de måtte bake inn de økte avgiftene i dem. I tillegg strammet de inn slik at man ikke kunne bestille C-vitaminer på 1000 mg før det har gått tre måneder siden forrige kjøp. Og nå altså dette. Virker som norske myndigheter har bestemt seg for å ta rotta på denne helsekosthandelen over grensa ...
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noe så eitrande! Jeg fikk endelig d-vitaminene mine etter to og en halv uke, men nå dette? Jeg er jo helt avhengig av kosttilskuddene derfra ... :o
Jaja. Jeg får høre med faren min hvor i Sverige han bestiller ting over momsgrensa, og ordne det via det, ettersom jeg ikke har så mange muligheter for å komme meg til Strømstad. Kjenner jeg ble skikkelig sur nå. Og så jeg som følte meg så heldig som fikk Sink i dobbel dose av hva som er lovlig fra iherb! (Det var jeg nok også forsåvidt). |
Si gjerne ifra om du finner er lur løsning, Photo.
|
Vi får ta en fellesbestilling til poste restante og ta en harry-tur folkens!
|
Sitat:
Ellers er det jo fortsatt mulig å bestille fra iherb, så lenge man passer på mengdene?! Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Og ja, det kan jo løse seg med Shopping4Net også. De har visst klaget på vedtaket, og de gir seg vel ikke med det første. Kanskje man skulle hatt en brevkampanje rettet mot myndighetene i Norge angående dette ... spamme dem med klager ;) Sitat:
|
Sitat:
|
Fant en nettbutikk som ser ut til å sende til Norge her :)
|
Skal ikke påstå noe her men jeg tror tollmyndighetene har endret på hva som er lov å ta inn for jeg fikk en mail fra BigVits der de informerte om at det nå ikke er lov å ta inn bl.a. D-vitamin med styrke 10 000 IU til Norge (klassifisert som medisin), men alt under 5000 IU er ok. I tillegg er tollen blitt ekstremt detaljert i sjekkingen så lite går gjennom dersom det ikke er "lovlig" ihht lovverket.
Jeg har bestilt mye fra BigVits som aldri har blitt stoppa eller har betalt toll for, har ingen problemer med å finne varer under 200 kr, men jeg må bestille det i mange pakker med tilhørende frakt. Blir allikevel billigere og jeg får tak i "sterkere saker" enn her hjemme. Ellers hamstrer jeg alltid når jeg er Aberdeen :D |
Hvordan er det egentlig med å bestille kosttilskudd fra iherb? Er det greit så lenge det er innenfor lovlige doser? Jeg synes det er vanskelig og uoversiktlig, og aner ikke hvordan dette ligger an når man bestiller fra statene ...
|
Ok, nå føler jeg meg ekstremt blond her..... Vi har jo faktisk hus i Sverige, men jeg har aldri tenkt på å sende ting hit, av den enkle grunn at vi ikke har postkasse her..... (rødmer)
Mulig det er litt enklere, og billigere å kjøpe en postkasse her, og få det på postkontoret som er 700 m unna :rolleyes: Nå er jeg faktisk grunnleggende provosert over meg selv, har bare ikke tenkt på det for vi bruker dette som hytte.... Noen som vet hva eventuelle tollgreser i kr er inn i Sverige, fra f.eks USA? |
Sitat:
Jeg må huske å sjekke i Spania til uka tror jeg om de har noe spennende tilskudd. Noen som vet om noen helsekost på gran canaria? Eller er det bare på apotek? |
Noen som vet hva som er riktig kh-innhold i sjampinjong? Jeg finner så mange forskjellige tall.
|
Sitat:
Når det gjelder under 200 kr tenker jeg konkret på multivitamin/mineraltilskudd, fant ikke noe under 25 pund der :) |
Sitat:
Men hvis noen lurer så fant jeg svar på mitt eget spørsmål, tollfritt / mva fritt inntill 1400 sek (1165,- nok akkurat nå) fra land utenfor EU. Land innenfor EU regnes som innenrikshandel, og er derfor toll/mva fritt. Så da er det bare å bestille!:D |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Mine Hyaluronic Acid ble stoppet og returnert til Iherb. Første gang dèt har skjedd :/
|
Sitat:
Hva med å event låne den på biblioteket? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |