![]() |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
går direkte hos meg og. men det er fordi at jeg har lagt inn visakortet da, ikke sånn at jeg overfører fra banken til paypal. sjelden jeg handler på ebay da, bruker amazon mye mer...
|
Sitat:
|
Sitat:
Det vil som oftest stå ved varen hva frakten er for den spesifikke varen. Ikke alle sender til Norge og noen har variabel porto slik at man må sende en forespørsel på hva porto blir før man evt byr på/kjøper varen. Finner du alt du vil ha hos en selger kan du kjøpe alt under ett og be om å få en samlefaktura (request total), som oftest får du da gode rabatter på frakt. Ebay har også en funksjon der man kan legge varer i handlekurven selv om de er fra forskjellige selgere og betale alt under ett dersom man bruker paypal. Mange selgerer godtar kun betaling via paypal fra utenlandske kjøpere. Paypal er trygt og man har en del garantier dersom noe skulle gå galt med kjøpet, slik at man kan klage og få penger igjen eller ny vare. Det er bare å gå inn på paypal og opprette konto og legge inn de opplysningene og betalingsmetode du foretrekker. Jeg har handlet på ebay i mange år og aldri hatt problem, men vær forsiktig. Se på hvor mange "stjerner" (positiv feedback) en selger har, om de er "top-rated" og ikke minst klikk deg inn på feedback og se hva andre har sagt om selger og varer. Tenk også litt på hvor varene sendes fra, spesielt dersom det dreier seg om noen form for kosmetikk, er det i fra asiatiske land er sjansen for at det er fake ganske stor. Gjelder det merkevarer (som f.eks LV, Louboutin m.m.) og selger har flere i ulike størrelser, er sjansen for at det er fake ganske stor. Er du usikker send alltid en mail med dine spørsmål til selger. De som er seriøse svarer, etter min erfaring, ganske raskt og skikkelig på dine spm. Ellers gjelder jo 200 kr grensen for toll/momsfritt kjøp herifra også. Noen selgere er villige til å skrive en mindre verdi på pakken enn det du har betalt, for at du skal slippe toll men ikke alle. Noen gjør det automatisk, andre må du sør om de vil gjøre det. Lykke til med handelen.:) |
Jeg har tenkt å bruke et tomt cocosa-glass til noe, og vil derfor fjerne etikett og lim. Jeg har fått vekk etiketten, men det "#€%#& limet sitter som limt (he. he. he. :D )! Varmt zalovann virka ikke, ei heller neglelakkfjerner med aceton. Jeg har ikke plasterfjerner og har ingen planer om å kjøpe det. Hva annet kan jeg ha hjemme som fjerner? Hjelp! :hjelp:
|
Sitat:
http://www.dinside.no/875375/derfor-...vidundermiddel Majones! <3 |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Takk for svar om Ebay :-)
Lurer på en ting, hvorfor er det slik at noen sider "henger fast" når man prøver å klikke på tilbake pil knappen? Jeg søker med Google, og da hender det noen ganger at siden jeg åpner ikke vil slippe meg tilbake igjen til Google. Den bare åpner seg gang på gang når jeg klikker. Hvis jeg trykker sakte og holder litt på tilbakepilen, kommer listen over sider jeg har besøkt opp, og jeg kan velge å gå tilbake til Google. Det er eneste måten å gjøre det på, og det virker litt rart synes jeg . Bruker Explorer. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Vil anta at også rødsprit vil fungere til å fjerne limrestene. Må nok gnikke litt med det også, men har god erfaring i at det fungerer på gjenstridige limrester etter en veldig klissete prislapplim vi har på jobb.
|
Jeg forsøkte majones-trikset, siden jeg ikke har rødsprit og ikke ville kaste bort den svindyre cocosaen min på dette... Og, det virka! Måtte gnukke litt med en svamp i varmt såpevann for å få vekk det siste, men ellers var det helt fabelaktig :ja:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hva tar man på brannsår, blemmer, når aloe vera
planten er tørr?? Svir som bare pokker, har vært under kjølig vann lenge! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Lavendelolje eller lavendelgele hjelp også, om du har det.
|
Finnes det et norskt ord som tilsvarer verbet "to interact (with)"?
|
Sitat:
|
oppbevaring av kokte egg i kj;leskap, med eller uten skall?
|
Sitat:
|
jaja, f[r ha gr;nne egg da xD
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hvis du skal spise med en gang og ikke vil ha dem kalde holder det med rundt 20 sek i kaldt vann, da løsner skallet lettere. |
nei, dem var ikke grønne idag. men jeg kjølte dem ned i kaldt vann når de var ferdigkokt.
|
Hva gjør man når man har en pode som er blitt 16 år som begynner på videregående og som gjerne vil holde styr på stipendet sitt selv når han ikke har bankkort?? Ikke får han bankkort heller for faren vil ikke signere de papirer som er nødvendige. MÅ han virkelig få utbetalingskort? Fortidsgrums...
Og hva skal til for å få faren bort fra delt ansvar slik at jeg alene kan fikse kort?? |
Kanutten: opprett en konto i hans navn som han kan gå i banken og ta ut pengene fra?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Så rart, jeg har opprettet bankkort for mine jenter, med stefar og min sin underskrift i 2 ulike banker:confused: Far har ikke vært involvert
|
Sitat:
|
ok:o
|
Sitat:
|
Sitat: