Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

j88 02-08-13 13:27

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1452861)
Jeg er sånn at jeg må ha det NÅ og ikke i neste uke... :o Heldigvis hadde de flere inne så nå har jeg kost meg glugg og puttet på plass teposer og tesiler og gleder meg til å vise den frem når jeg får besøk om noen timer. :) :D

Så fint at de hadde den inne. :) jeg har hatt min lenge, og er veldig fornøyd, akkurat den type stil jeg liker

TrillTrall 02-08-13 13:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av j88 (Innlegg 1452865)
Så fint at de hadde den inne. :) jeg har hatt min lenge, og er veldig fornøyd, akkurat den type stil jeg liker

Jeg lurer på om jeg skal feste en snor på hver side slik at lokket kan stå oppe, på min må det legges helt ned og da tar det stor plass på bordet når den er åpen.

Kanutten 02-08-13 18:59

Noen flere som har opplevd stooooor forbedring etter nye kosttilskuddsvaner etter hårmineralanalyse? Jeg har i løpet av to måneder med endel større doser enn det jeg vanligvis tok blitt MYE bedre på mange områder, ja kanskje omtrent alle og lurer på om flere har opplevd det?

Supera 02-08-13 23:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1452806)
Jeg ønsker meg så veldig en slik:

http://www.petersofkensington.com.au...partments.aspx

Altså et teskrin med plass til mange teposer! Sånne med fire rom er alt for lite. Noen som vet et nettsted hvor de ikke koster skjorta? Dessverre blir det fort toll og tull om jeg skal bestille fra utlandet og da blir det dyrt da... Må ikke være fra Twinings, men det er nå den beste teen da, synes jeg. :)

Evt. har noen sett trehvite/hvite slike på Nille / Europris / Jysk e.l. nylig? Jeg har saumfart nettet i en tidlig morgentime, men finner nada... :(

Jeg kjøpte en i ubehandlet tre fra Søstrene Grene. Sånn DYI-greie. Så får du lakke/male/dekorere som du vil. Den hadde bare 6 rom da, men tror den bare kostet 50 kr. Ser ca ut som disse.

Photobscura 03-08-13 08:47

Noen som kan forklare meg hvorfor facebook for mobil, altså android, oppfører seg helt tullete? Jeg bruker ikke facebook på mobilen særlig ofte, men logger meg heller ikke ut, men slår heller av wifi-en når jeg ikke bruker nettet på den. De gangene jeg er inne på facebook, så er innleggene øverst gjerne opp til et døgn gamle (jeg krysser alltid vekk toppnyheter, og velger nyeste først), nye innlegg kommer nesten aldri opp selv om den liksom oppdaterer, og varsler (notifications) kommer sjelden eller aldri, og i hvert fall ikke med en gang som på pc-en. Har vært inne på innstillinger, men finner ingenting som ser ut til å hjelpe ...

Sanney 03-08-13 11:29

den er tullete. jeg må hele tiden gå inn og velge most recent på nytt for at den skal oppdatere seg riktig

Photobscura 03-08-13 11:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1452967)
den er tullete. jeg må hele tiden gå inn og velge most recent på nytt for at den skal oppdatere seg riktig

Jeg gjør det, men det hjelper ikke ... :o

Sanney 03-08-13 11:52

det hjelper bare der og da for meg. må inn og gjøre det hver gang... eneste jeg liker bedre med fb mobil er at den fremdeles are hide post funksjonen. istedenfor pc fb hvor man må fortelle den hvorfor du ikke vil se det og håpe at det virker...

Cyan 03-08-13 12:36

Jeg slet litt med det etter forrige oppdateringen, mye etter oppdateringen før det igjen. Nå har det nylig vært en ny oppdatering for et par dager siden og den er gull for min del. Ser dog at det er mange som klager på den. Jeg bruker fb kun på telefonen - jeg gjør faktisk alt på telefonen eller nettbrett siden laptopen har blitt så innmari kranglete :)

Photobscura 03-08-13 13:13

Aaaa, mulig jeg avviste en oppdatering her, i ren vanvare. Skal sjekkes ut! Jeg blir tullete av den lille skjermen og orker ikke å bruke nettet mer enn i nødstilfeller på mobilen. Men så funker lapotopen min helt fint, da.

Photobscura 03-08-13 13:19

Meh. Jeg finner ikke ut hvordan jeg skal oppdatere manuelt. Jeje ...

Carisma 03-08-13 13:28

Søk den opp i Google play, da får du spm om å oppdatere.

Veit ikke om det funker på tlf, men på nettbrett går jeg via nettleser og www.facebook i stedet for m.facebook. Da får jeg pc-versjonen.

Cyan 03-08-13 14:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1452989)
Veit ikke om det funker på tlf, men på nettbrett går jeg via nettleser og www.facebook i stedet for m.facebook. Da får jeg pc-versjonen.

Funker dårlig på telefon, det blir for smått. Appen er bedre. Men på nettbrett gjør jeg det samme som deg.

Photobscura 03-08-13 14:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1452989)
Søk den opp i Google play, da får du spm om å oppdatere.

Prøvde, men det sto ingenting der om oppdatering, bare at appen alt var installert ...

Photobscura 03-08-13 14:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1453005)
Funker dårlig på telefon, det blir for smått. Appen er bedre. Men på nettbrett gjør jeg det samme som deg.

Google play har egne mobiltilpassede sider, ellers går det jo an å zoome inn på siden med fingrene. :)

Cyan 03-08-13 15:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1453007)
Prøvde, men det sto ingenting der om oppdatering, bare at appen alt var installert ...

Det burde bety at du har siste oppdateringen, men hvis du ikkehar oppdatert den de siste dagene er det merkelig ... Har du satt telefonen på automatisk oppdatering når du er tilkoblet Wifi?

Carisma 04-08-13 02:01

Hvorfor må alltid de fineste bringebærene befinne seg inne i det største brenneslekrattet?!

Julie 04-08-13 02:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1453085)
Hvorfor må alltid de fineste bringebærene befinne seg inne i det største brenneslekrattet?!

Fordi brennesler liker bringebær. :p :lol:

TrillTrall 05-08-13 13:56

http://www.adressa.no/nyheter/nordtr...cle8042147.ece

Jeg hadde gjerne tatt imot en skrott. Kjøttet er nok like godt det selv om det har fått seg noen dunk inne i hengeren og kanskje til og med har fått litt luft på seg! Oj oj...

smgj 05-08-13 15:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Julie (Innlegg 1453088)
Fordi brennesler liker bringebær. :p :lol:

Eller fordi begge er "branntomtvekster" som gjerne gror der hvor det er en del næring i jorda og godt med lys.... :D

Bønna200 05-08-13 19:15

Noen som vet om en neglelakk som sitter godt? En som ikke flasser etter et par dager...

vaskeklut 05-08-13 19:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1453333)
Noen som vet om en neglelakk som sitter godt? En som ikke flasser etter et par dager...

for at en lakk ikke skal flasse raskt bør du bruke underlakk og overlakk :) ellers vil de aaaaller fleste flasse etter noen dager. men ellers har jeg mye god erfaring med Essie og OPI sine. Ruby Kisses er heller ikke dum.

I tillegg kan det handle om selve neglen. Mine negler er skjøre og hos meg flasser lakk ganske raskt uansett - samme dagen om jeg ikke bruker over- og underlakk.

Bønna200 05-08-13 20:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1453335)
for at en lakk ikke skal flasse raskt bør du bruke underlakk og overlakk :) ellers vil de aaaaller fleste flasse etter noen dager. men ellers har jeg mye god erfaring med Essie og OPI sine. Ruby Kisses er heller ikke dum.

I tillegg kan det handle om selve neglen. Mine negler er skjøre og hos meg flasser lakk ganske raskt uansett - samme dagen om jeg ikke bruker over- og underlakk.

Takk, kluten. :) Jeg har vel aldri vært så nøye med under -eller overlakk... Og liker veldig godt billige på salg. :p Disse merkene har jeg ikke hørt om. :rodme: Men jeg skal sjekke dem ut nå. :D

Photobscura 05-08-13 23:33

Essie er bra!
Ellers kan enhver neglelakk sitte greit med noen forhåndsregler, i hvert fall hos meg. Selv gidder jeg ikke å bruke under/overlakk, men er nøye på å vaske hendene skikkelig og skrubbe med neglebørste og ikke smøre hendene med noen krem i forkant. Så legger jeg to tynne lag og lar dem tørke skikkelig mellom hvert lag. Om jeg ikke biter på dem eller spiller gitar e.l., varer lakken gjerne i en uke. :)

Lava 05-08-13 23:53

Har 3 katter, en kattunge på ca 14 uker. Han har funnet ut at han kan tisse i alt han kan gå oppi... baljer, dusjen, og hundens seng...

Hva gjør jeg for å stoppe dette?

Alle kan gå ut, men de må hoppe litt fra taket, og det klarer ikke denne enda. Litt kort i beina. :p

Og ja, han har to kasser med kattesand inne, som tømmes/ryddes flere ganger om dagen.

BenteR 06-08-13 00:33

Jeg fjerner alt som kan virke fristende og tisse på; spesielt myke ting som tepper, etc er utrolig fristende for en liten nybegynner. I tillegg får ikke kattunger hos meg være på mer enn et rom (stua) frem til jeg ser de er stuerene.
har katten først begynt og tisse spesielle steder så må lukten fjernes slik at den ikke tror det er doen sin. Etterpå dekker jeg til "den nye doplassen" med aluminiumsfolie og følger med som en hauk slik at jeg får plassert den lille i doen så snart jeg ser den planlegger noe.
Siden katter er naturlig renslige dyr og i tillegg hater og gå på aluminiumsfolie, har det gått greitt og få dem stuerene her i huset.
Men jeg håper jeg misforstår; du lar ikke en 14 uker kattunge gå fritt ut så snart han blir lang nok i bena?

Lava 06-08-13 01:00

Har hatt den ungen siden han var 6 uker, de har fritt område bak huset, ingen trafikk og ingen folk, de må bare hoppe litt.
Han har brukt kassen fra dag 1, og det er nå han begynner å gå andre steder.

Alle mine katter er vaksinerte, chippet og kastrerte, de har det bra her!

BenteR 06-08-13 06:01

Har skjønt at kattene dine har det bra.
Om katten plutselig har begynt og tisse overalt og UVI er utelukket, så ville jeg brukt folie over de nye doene frem til han skjønner at de er forbudt område.
Brukte folie i vinduskarmen min i et par måneder før kattene her gav seg og lot meg få lov til og ha blomstene der.

Lillemy71 06-08-13 07:44

Sitat:

Jeg bruker Isadora sine lakker, de sitter godt (med blank under/overlakk på plass) og er lette å legge. Er også viktig som Photo påpeker at neglene ikke er fettete før du begynner å legge på. God tid er også essensielt slik at lakken får tørket skikkelig mellom lagene.

Photobscura 06-08-13 08:55

Og angående neglelakk må jeg nesten komme med et tips som jeg selv bare ramlet over. Kjøpte neglelakkfjerner på Rema 1000 av alle steder. Kjente ikke igjen designet, men det sto neglelakkfjerner, så jeg bare raska jeg den med meg. Den var genial! Den har en slags skumpute med et hull i midten i boksen, så man putter bare fingeren nedi og dreier om et par ganger, og lakken er all gone! :D Maybelline ekspress, mener jeg den heter. Måtte bare tipse, for jeg har sølt så mye neglelakkfjerner utover meg selv, nedi vasken, dratt neglelakk utover fingrer og trykt så hardt med bomullen at jeg har fått vondt i fingertuppene. Så dette var litt sånn revolusjonært for meg.

Lemen 06-08-13 11:44

Støtter Photo her. I <3 Maybelline express neglakkfjerner! (Men, denne er ikke noe særlig i kombinasjon med lakker med glitter i. Jeg har forelsket meg litt i sugar crush serien til IsaDora i sommer, og ødelagt svampen i Maybelline boksen pga glitteret i de lakkene.)

Et annet tips for å rengjøre neglene før man påfører lakk er å ta en kjapp runde med neglelakkfjerner først.

vaskeklut 06-08-13 12:05

enkel fjerning av glitterlakk: fukt en pad med lakkfjerner, legg på neglen, dekk fingertuppen med alu.folie og vent i ca fem min. ta av folien og dra (ikke løft!) paden ut og av neglen. voila.

Bønna200 06-08-13 13:55

Takk for mange negltips. :blomster:

Jeg er nøye på at neglene er rene og tørre før jeg lakker. Jeg kunne kanskje hatt litt mer tålmodighet mellom lagene, ser jeg...
Så nå skal jeg prøve det, pluss de merkene som dere har foreslått. :)

smgj 06-08-13 14:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1453447)
Takk for mange negltips. :blomster:

Jeg er nøye på at neglene er rene og tørre før jeg lakker. Jeg kunne kanskje hatt litt mer tålmodighet mellom lagene, ser jeg...
Så nå skal jeg prøve det, pluss de merkene som dere har foreslått. :)

En hurtigtørkende topcoat kan være lurt for den utålmodige (og klumsete :o) ...

Veronicakar 06-08-13 14:11

Hvorfor får man alltid ekstra lyst på de tingene man ikke kan få? (mat. godteri. mannfolk.. osv.)

Butterfly83 06-08-13 14:56

Sitat:

Depend gellack :) Sitter i ca 14 dager på meg uten å flasse. På andre opptil 3 uker.

Kanskje 06-08-13 17:36

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan noen forklare meg litt hva Ebay er og hvordan det virker? Selges man brukte ting og utstyr der, eller selges nye butikk ting? Hvordan vet man hvor dyrt det blir å få varen tilsendt? Kan man kjøpe ulike varer fra en butikk, eller må man finne en og en ting og kjøpe hver ting fra ulike selgere? Og hvordan betaler man ? Dette er jo fra utlandet.

TrillTrall 06-08-13 19:33

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1453473)
Kan noen forklare meg litt hva Ebay er og hvordan det virker? Selges man brukte ting og utstyr der, eller selges nye butikk ting? Hvordan vet man hvor dyrt det blir å få varen tilsendt? Kan man kjøpe ulike varer fra en butikk, eller må man finne en og en ting og kjøpe hver ting fra ulike selgere? Og hvordan betaler man ? Dette er jo fra utlandet.

Når jeg har handlet på ebay så pleier det å stå på hva summen blir i norske kroner i tillegg til pund/dollar og om selgeren sender til Norge og evt. porto. :) Jeg bruker paypal til å betale, utrolig enkelt, bare noen få tastetrykk - man får hele tiden beskjed om hva man skal trykke. Det eneste negative er at det tar 2-3 dager å få inn pengene fra vanlig bankkonto og over på paypal-kontoen, det er nemlig ikke alltid jeg har så mange kronene på den.

Photobscura 06-08-13 20:11

Noen som vet ca hvor mye det koster å blokke ut en sølvring? Jeg fikk den av kjæresten min og er ment å være på lillefingeren, men synes den er litt i veien ...

vaskeklut 06-08-13 21:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1453492)
Noen som vet ca hvor mye det koster å blokke ut en sølvring? Jeg fikk den av kjæresten min og er ment å være på lillefingeren, men synes den er litt i veien ...

Sist jeg spurte om noe av det samme fikk jeg beskjed om ca 200,- Men det er ganske lenge siden...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.