![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg likte forresten også tapeten på det ett av de små soverommene :snill: : http://supera.blondie.no/files/2010/...Gjesterom1.jpg Det ble litt for mye i hele rommet, men det var søtt mønster. Så jeg sparer kanskje igjen en vegg. :snill: |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Sitat:
|
Herlig! :). Jeg er en skikkelig retrodame, altså!
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Sånn sofa hadde vi i grønn! |
More bugly stuff for me :heia:!
|
Sitat:
|
Hva er forskjellen på cola light og cola zero? Er den ene "bedre" en den andre i innhold, eller er det bare smak som er forskjellig? Drikker det ikke uansett, men skal snart på sydentur og veit at jeg i utlandet vil få problem med så mye vann som jeg drikker nå da jeg ikke syns det smaker særlig der...
|
Sitat:
Coca-Cola Light: NæringsverdierPr. 100 ml: Energi (kcal) 0,4 Energi (kj) 1,5 Protein (g) <0,1 Natrium (g) 0,02 Ingredienser Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende midler (E 338, E 339), aromaer (inkl. koffein), søtstoff (aspartam, acesulfam K). Inneholder en fenylalaninkilde. Coca-Cola Zero: NæringsverdierPr. 100 ml: Energi (kcal) 0,3 Energi (kj) 1,4 Protein (g) 0 Natrium (g) 0 Ingredienser Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende middel (E 338, E 331), søtstoffer (Aspartam, Acesulfam K), aromaer (inkl. koffein), konserveringsmiddel (E 211). Inneholder fenylalaninkilde. Zero inneholder E211 natriumbenzonat, og det står ikke oppført på light. Light inneholder surhetsregulerende middel E339 (natriumfosfat) mens Zero E331 (natriumsitrat). "Aromaer" er nok også litt annerledes. Søtstoffer og aromaer har byttet plass i mengde-anvisning, men vet ikke om det betyr at det er mer aroma i light eller mindre søtstoff i zero. Light var en periode søtet med sukralose, men de har gått tilbake til aspartam og acesulfam K. Zero har alltid vært søtet med aspartam og acesulfam K så vidt jeg kan se. Men hva som skal være best av disse vet jeg ikke... Vi vet jo ikke helt sikkert hva som er i, det er jo superhemmelig. :geip: Og i Coca-Cola-verdenen finnes forresten sukker-fett og mettet fett-karbohydrat: :lol: Karbohydrat (g) 0 (hvorav mettet fett (g) 0) Fett (g) 0 (hvorav sukker (g) 0) |
takk for et utfyllende svar, samme smørja begge deler ser det ut til! ;)
|
Sitat:
Det betyr sikkert at cola light er mye bedre for oss *spekulerer i at alt som er godt er dårlig for oss*:eek: |
har og merket meg at zero smaker best! hehe
|
Sitat:
|
Cola Light eller Zero smaker pjuk uansett.
|
Noen som vet hvordan jeg må gå fram for å få til sånne krøller i håret?
Tenkte jeg skulle gjøre meg litt ekstra fjong til søttende mai :D. http://summertownsun.com/Ladies-Phot...tiesSepiab.jpg |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er en Zero-fan selv. :) |
Sitat:
Vann, syre (karbondioksid), farge (E 150d), surhetsregulerende midler (E 338, E 339), aromaer (inkl. koffein), søtstoff (aspartam, acesulfam K). Inneholder en fenylalaninkilde. |
Sitat:
Bestemoren min lærte meg det da jeg var liten, men jeg har aldri gjort det. På gamlemåten er det slik: Ha leggevann i håret. Håret må være gredd slik at det er helt glatt. Begynn med å gre fra hodebunnen. Dra kammen (med håret) bakover der du vil ha den første bølgen. Fest med hårklips. Før kanmmen nedover og framover der du vil ha den neste bølgen. Fest håret med klips. La det tørke og fjern klipsene. Hårspray!!! Tror faktisk de sov med hårnåler og klips!! I dag er det så mange hårprodukter at det sikkert er mange lettere metoder, hehe. Har du krølltang? Tror du kan lage bølger med den (Holdes på en plass, deretter snur du tanga og kliper osv Uansett blir det nok stilig på deg :) (Edit: Jiiizzz for en god forklaring....) |
Sitat:
Sitat:
Jeg innbiller meg også at jeg kommer til å kle det godt :D. Håret mitt er ikke så veldig tjukt og det når til midt på halsen, så om jeg skal lage sånn sveis så tror jeg dette er det beste tidspunktet. |
Hva er hensikt med vanndrivende medisiner? Er de reseptfrie? Virker de fort, eller er det egentlig farlig å bruke dem?
|
Sitat:
|
Sitat:
Man gir diuretika når man har for mye væske i kroppen. Hovedproblemet er at da sliter hjertet alt for mye! Mye væske i kroppen kan gi høyt blodtrykk og derfor er ofte diuratika første medisin man prøver mot det. Gis ved hjertesvikt for å lette hjertets jobb. Vanndrivende er trygge å bruke når man har fått dem av legen mot spesifikke problemer og skal ALDRI brukes uten i samarbeid med lege. Eneste unntak er naturlegemidler som er mildt vanndrivende, men selv disse bør ikke overdrives! |
Sitat:
|
Sitat:
Litt flaks, da. Er her på tilmålt tid med mobil bredbånd for tiden!:eek: |
Problem solved ;)
|
Har oppdaget en fiffig ting.
Hvis jeg veier meg på morgenen (etter do) så veier jeg feks. idag 70,7! Altså opp over en kilo i fht forrige uke. MEN det fiffige er, hvis jeg drikker kaffe, sover litt til, etc så veier jeg mindre! Idag 70,1 kg. Og det kan jeg tåle med tanke på dårlig mat i helgen...og at jeg har vært sjuk i over en uke. Spørsmålet er da: Lurer jeg meg selv nå??? :D (lurer på om ikke den nye rekorden med 69,6kg er litt *luresegselvvannkilo* Vil så gjerne være under 70kg!! :heia: |
Sitat:
( Jeg vet at det er lett å si, for det er mye psykologi i den vekta!!) Uansett, jeg spiser ikke lenger for å gå ned i vekt, men jeg veier meg hver dag av gammel vane. Vekta kan variere med opp til to kilo fra dag til dag, selv om den vanligvis er bare et par 100 g opp eller ned. Jeg passer akkurat like flott i klærne mine, uansett dag, hehe :cool: |
Haha, det jeg trodde. VET jo at det er cm som er viktigst, men hjelper jo ikke når det er vekt og BMI "alle" er opptatt av. Og mest er det jo psykisk som du sier, hyggelig med nytt tall. :)
|
Kor lenge held hardkokte egg (i skal) seg i kjøleskap?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sånn grønne blir de vel etter typ en dag?!
|
Sitat:
|
Kan man ta bort, fjerne en utvekst med å knyte en tynn tråd rundt?
Altså, at den ikke får blod og dør? Ikke føflekk, men en annen slags hud-greie. Hørte nemlig noen gjorde det.. |
Sitat:
Det er nok mange kjærringråd som virker, alt etter hva det er. Ha på karlsonlim (vorten får ikke luft og dør) Smør på diverse saker som eddik, sitronsaft....padder:rolleyes: knyte tråd rundt vorter Det kjappeste og mest effektive er nok legen ;) |
Padder! :eek:
den står jeg over! :lol: Joa, legen kan ta det han, men da må man sy.. har spurt før, og det var ett par sting for den lille hud filla.. men, får vel heller gjøre det da, har klødd på det og må ha plaster på, er redd for å klore det bort :lol: Da var jo problemet borte! Haha :lol: |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49. |