![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ketoner brukes jo som brennstoff i kroppen og vil vel da pr definisjon gå over til varme (siden energi ikke kan forsvinne). |
Sitat:
|
Jeg lurer på om man får strikketøy OG pinner med gjennom sjekken på flyplassen?
I håndbagasjen.. Så nemlig en dame som satt med håndarbeid på flyet i høst, og kunne tenkt å tatt med ett lite arbeide selv... :p |
Jeg tenker det går bra om pinnene er i plastik :ja:
|
Sitat:
|
Sitat:
Andre plassar har eg høyrt at ja eg kunne ta dei med fordi dei var av plastikk og var korte....(Det var i Norge.) |
Hva kan en klump rett under øreflippen, ved overgangen mellom hals og kjevebein tyde på? Den sitter ganske fast, men er noe myk å trykke på.
Jeg spurte legen en gang, det var ikke så lenge siden jeg hadde oppdaget det da, og han sa at det kunne være en hoven lymfekjertel, og at det gjerne kommer og går, og at jeg ikke skulle ta for mye på den. Det har jeg heller ikke gjort, men jeg kjenner jo innimellom at den fortsatt er der, og større også, synes jeg. Jeg har den bare på én side. (Høyre). Jeg har hypothyerose, om det skulle ha noen sammenheng. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig så gjekk eg også gjennom sikkerhetskontrollen i Brussel med ei halvliterflaske cola light 3 dagar etter at "idiotposen" (som eg likar å kalle den) vart tatt i bruk. Det stod jo skilt og greier om at det og det og væsker ikkje var lov, men ingen la merke til at det klunka så fint i topploket på sekken min! :D Ikkje eg heller, før 10 minutt seinare, då la eg merke til lyden. Men systra mi vart stoppa på Gardermoen og trua med fråtaking av eggesalat (!) som ho hadde i ei boks som skulle vere niste til turen. Dei enda opp med å ete salaten før dei gjekk gjennom kontrollen. Ein kastar ikkje god mat! ;) |
Ja, et spørsmål til. Jeg tror jommen meg jeg har fått omgangssyken eller noe som ligner, det renner i begge ender, for å si det sånn ... :o. Hva spiser man da? Tenkte på å kjøpe blåbær, f.eks. Men noe annet?
|
Jeg lurer på om det virkelig bare er 0,5 gram karb i 100 gram avokado? Det står her http://www.matvareguiden.no/sokemask...type=produkter men det virker for godt til å være sant...:p
|
JEG har sjeldent spist potetgull til vanlig-før jeg begynte på dette her- men når jeg hadde omgangssyke før i tiden spiste jeg det og drakk vann og farris. Men NÅ ville jeg valgt bacongull og vann og farris. Det er hva
JEG ville valgt, noe som jo er ok ifølge ketolyse hvertfall:rolleyes: GOD bedring! |
Takk for tips, men hva godt gjøre bacongull?
|
Det er salt og fyller opp magen., mer forlanger ikke jeg når jeg er SÅ dårlig hvertfall;)
|
Sitat:
|
Ja, nei. Høykarbomat er uansett fullstendig utelukket. Jeg er überfølsom for karber, og tror det vil gjøre vondt verre. Ææææsj, Cola :p. Det er noe av det verste jeg vet. Jeg tror jeg skal karre meg på butikken etterhvert og kjøpe farris og noe fiberrik og salt pålegg av noe slag.
|
Hvis du har tenkt å innta blåbær mot omgangssyke så få tak i tørket blåbær.
|
Sitat:
Da ble vi "stengt" inne på ett rom i påvente av å bordre flyet. Får se om jeg prøver meg eller ikke :p |
Sitat:
|
Sitat:
Kan man få så mye muskler av yoga at det slår ut på vekta? Altså at man veier mer, men likevel blir smalere? Jeg har med vilje ikke trent noe museklbyggende, men kroppen min har endra seg helt på et par uker, selv om vekta vipper opp og ned samme kiloen... :rolleyes: |
Nei, men den er der hele tida! Det er ikke sånn at den kommer og går i forbindelse med sykdom, og jeg er også syk heller sjeldent, så den er der konstant. Som sagt, jeg kjenner ikke etter hele tiden, men det hender jo sånn sporadisk en gang eller to i uken at jeg kommer bortpå der, og da er den der, og det har den vært i et år eller to ... :o
Og skal ikke lymfeknuter sånn egentlig være bevegelige? |
Sitat:
|
Jeg lurer på om kokosnøtt-tomatsuppe kan bli godt? Jeg hadde noen kyllingfileer som jeg la i stekeform i ovnen i går med en boks kokosmelk og litt ekstra smør, samt godt krydder. Når det var ferdig tok jeg kjøttet ut, det har vært frokost og skal bli lunsj i dag. Men kraften tok jeg vare på. Hva om jeg blander den med tomat i kveld, blir det godt?
|
Jeg lurer på hvorfor man egentlig skal "riste" nøtter og frø før man har det på maten? Hva er nytten?
Slik som pinjekjerner, ristede valnøtter, etc. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08. |