Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Eurodiett (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=30)
-   -   FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19833)

Popp 14-03-10 21:51

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arkine (Innlegg 846995)
du vet jo at du ikke liker godteri og potegull ,, smaker vont, og varme vafler er jo pyton:D

Stemmer deg, bare glemte det et lite sårt øyeblikk :lol:
Jeg HATER det egentlig.

Popp 14-03-10 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 847181)

Jeg kan melde om ned 1,1 kg denne uka så da er det totalt 8.4 på nesten 4 uker. Fornøyd med det ja ;)

FANTASTIC!
http://www.getsmileyface.com/sm/happy/1074.gif

Popp 14-03-10 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 847239)
Jeg skal til Bergen neste helg, reiser torsdag og er hjemme igjen søndag. Fredagen skal jeg til Fedonlegen så å spise noe ulovlig torsdagen kommer garantert ikke til å skje.
Men jeg skal bo hos ei venninne den helga og det blir det ikke spytta i mat eller snopeskåla for å si det sånn. Hun har gått ned 60 kg selv så hun vet absolutt hva jeg går igjennom, men jeg kan jo ikke nekte de å spise når jeg er der liksom. Maten er egentlig ikke noe problem, er verre med sjokoladen som jeg vet kommer på bordet.
Derfor lurer jeg på om dere har noen tips på hvordan jeg kommer meg gjennom helga på ED-produkter og ett måltid. Et annet problem er vel at jeg ikke har nok ED produkter til ut neste uke og har vel egentlig ikke penger til å kjøpe inn før i april. Men jeg kan selvsagt bestille og så spørre om jeg kan får betale når jeg får lønn....

Kos deg i Bergen, bare husk at alt du skal spise må planlegges i forkant. Det er mitt tips. Ellers gjelder regelen fra min kloke mor: Ikke tenk på at du skal eller vil ha det. For du skal ikke ha det. Egentlig så liker du ikke sjokolade lenger. Mye av dette er ren selvsabotering, og vi må bevise at vi er bedre enn som så.

JollyJ 14-03-10 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 847181)

Jeg kan melde om ned 1,1 kg denne uka så da er det totalt 8.4 på nesten 4 uker. Fornøyd med det ja ;)

Supert Fungirl.. Det er jammen meg mye. :heia:

Popp 14-03-10 22:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av mokki (Innlegg 847419)
Da er jeg på sporet igjen. Hadde en tung uke dene uken, der jeg slet med maten hele tiden, og det toppet seg på fredag da jeg hadde en studievenninne her og vi koooste oss med ferske rundstykker.. Fortsatte galskapen i går med pizza og softis og havregrøt og hotdog......

Alt det der, på en gang..? Hvordan taklet magen din det??

Et lite tips som jeg leste i et ukeblad sist uke da jeg var på Fedon klinikken. Man bruker 3-4 dager på å komme i ketose, mens man bruker 10 min på å komme ut av den, om man spiser annen mat. Dette gjaldt en lavkarbodiett, men regner med at det er det samme med ED. Det får meg til å tenke meg om hver gang det ligger en fristelse foran meg. Som f.eks de muffinsene i kjøleskapet som har ligget der siden torsdag. De skal akkurat NÅ legges i fryseren. Tilbake om 2 sek.

JollyJ 14-03-10 22:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 847783)
Det er mitt tips. Ellers gjelder regelen fra min kloke mor: Ikke tenk på at du skal eller vil ha det. For du skal ikke ha det. Egentlig så liker du ikke sjokolade lenger. Mye av dette er ren selvsabotering, og vi må bevise at vi er bedre enn som så.

Nå reddet du meg fra en forbipaserende sjokolade!!!! Hadde noen venner på besøk som hadde med seg sjokolade. fy så farlig.... Tror jeg må be min kjære mann spise den opp eller kaste den, bra trening for selvkontroll hvertfall, hihi

Fungirl 14-03-10 22:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 847777)

Tusen takk :klem:

Fungirl 14-03-10 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 847793)
Nå reddet du meg fra en forbipaserende sjokolade!!!! Hadde noen venner på besøk som hadde med seg sjokolade. fy så farlig.... Tror jeg må be min kjære mann spise den opp eller kaste den, bra trening for selvkontroll hvertfall, hihi

Er nok ikke sjokoladen og potetgullet som plager meg mest, er vel det å se på at folk spiser mengder av god mat i 4 hele dager. Torsdagen blir nok ingen problem, jeg skal jo til legen fredags morgen, og da er det jo ikke aktuelt å sprekke for å si det sånn :)

Problemet er vel at det blir vandring i Bergen by hele fredagen og det er jo ikke så lett å få laget seg noe mat, men jeg skal nok få det til :)
Barer og kjeks funker ikke som måltid tidlig på dagen så jeg må nok tenke nytt.
Håper jeg får varene mine på onsdag eller torsdag, da skal jeg få laget en plan :)

mokki 14-03-10 22:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Popp (Innlegg 847791)
Alt det der, på en gang..? Hvordan taklet magen din det??

Et lite tips som jeg leste i et ukeblad sist uke da jeg var på Fedon klinikken. Man bruker 3-4 dager på å komme i ketose, mens man bruker 10 min på å komme ut av den, om man spiser annen mat. Dette gjaldt en lavkarbodiett, men regner med at det er det samme med ED. Det får meg til å tenke meg om hver gang det ligger en fristelse foran meg. Som f.eks de muffinsene i kjøleskapet som har ligget der siden torsdag. De skal akkurat NÅ legges i fryseren. Tilbake om 2 sek.

Magen taklet det helt superfint den. desverre. Skulle blitt driiitkvalm.. det hadde vært mye bedre..
Dagen i dag har gått fint. Pannekake til frokost. salat med soyanøtter til lunsj, så en bar rett før konserten jeg spilte og så ble det egg og litt bacon (selv om det ikke er eurodiet...) til kvelds/middag. har drukket masse vann også. I morgen er planen pannekake eller noe slikt til frokost, skal lage salat med pasta til lunsj, suppe til middag og bar eller kjeks til kvelds.. Vann til alle måltid. Har desverre blitt glad i pepsi max siste uken.. den uvanne skal bort...

grotingeling 14-03-10 22:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 847800)
Er nok ikke sjokoladen og potetgullet som plager meg mest, er vel det å se på at folk spiser mengder av god mat i 4 hele dager. Torsdagen blir nok ingen problem, jeg skal jo til legen fredags morgen, og da er det jo ikke aktuelt å sprekke for å si det sånn :)

Problemet er vel at det blir vandring i Bergen by hele fredagen og det er jo ikke så lett å få laget seg noe mat, men jeg skal nok få det til :)
Håper jeg får varene mine på onsdag eller torsdag, da skal jeg få laget en plan :)

Salat er tingen når en er ute hele dagen, og det er faktisk bedre å ta en salat med kylling enn å kaste seg over alt mulig annet i fase 1. Da kan du jo spise ute sammen med de andre også :p. Alternativ ville jeg gått for grillet fisk, og da er det en fantastisk fiskerestaurant på kjøttbasaren ikke langt unna Fedon-klinikken.

JollyJ 14-03-10 22:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 847800)

Sjokoladen er helt klart den tøffeste for meg. Siden min store hobby er å lage kaker så har vi to kaker i kjøleskapet, men de intereserer meg ikke en gang, utrolig rart, før hadde det plaget meg skikkelig.

Vandring i Bergen by ja, sånn synes jeg er litt vanskelig også. Når man skal med sånne type sosiale ting. Men har du begynt på fase 2 da?
Da blir det litt lettere, kan alltids få kjøpt litt salat og kylling eller noe.
Så deilig å dra til Bergen da, digger den byen..:)

Fungirl 14-03-10 22:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 847811)
Salat er tingen når en er ute hele dagen, og det er faktisk bedre å ta en salat med kylling enn å kaste seg over alt mulig annet i fase 1. Da kan du jo spise ute sammen med de andre også :p. Alternativ ville jeg gått for grillet fisk, og da er det en fantastisk fiskerestaurant på kjøttbasaren ikke langt unna Fedon-klinikken.

Begynner jo på Fase 2 på fredag så regner med at ett måltid ute skal gå fint, men jeg spiser ikke før timen på fredag og da blir det mange timer i bergen by, men det går helt sikkert fint. Må bare planlegge litt ;)

Fungirl 14-03-10 22:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 847815)
Sjokoladen er helt klart den tøffeste for meg. Siden min store hobby er å lage kaker så har vi to kaker i kjøleskapet, men de intereserer meg ikke en gang, utrolig rart, før hadde det plaget meg skikkelig.

Vandring i Bergen by ja, sånn synes jeg er litt vanskelig også. Når man skal med sånne type sosiale ting. Men har du begynt på fase 2 da?
Da blir det litt lettere, kan alltids få kjøpt litt salat og kylling eller noe.
Så deilig å dra til Bergen da, digger den byen..:)

Jepp begyner i Fase 2 på fredag regner jeg med, får se hva legen sier, men da har jeg gått nesten 5 uker i Fase 1 så regner med hun mener det er på tide å hoppe til neste fase.
Skal nok gå fint, men det verste blir vel festen på lørdagen og den påfølgende dagenderpå på søndagen ;)

JollyJ 14-03-10 23:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 847842)
Jepp begyner i Fase 2 på fredag regner jeg med, får se hva legen sier, men da har jeg gått nesten 5 uker i Fase 1 så regner med hun mener det er på tide å hoppe til neste fase.
Skal nok gå fint, men det verste blir vel festen på lørdagen og den påfølgende dagenderpå på søndagen ;)

5 uker i fase 1, hjelpes meg så flink du er. Du får legge inn et ønske om ED vin:rolleyes: Vinen som slanker.. ugh, blir dårlig bare å tenke på det, hehe

Fungirl 14-03-10 23:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 847851)
5 uker i fase 1, hjelpes meg så flink du er. Du får legge inn et ønske om ED vin:rolleyes: Vinen som slanker.. ugh, blir dårlig bare å tenke på det, hehe

Skal nok ha i meg sprit tenker jeg, men satser på at jeg ikke drikker så mye, har egentlig planer om å ta det ekstremt rolig (ikke at jeg normalt sett er så flinkt til det da men :D )

arkine 14-03-10 23:10

ja de er vansklige de selskapene ,,men en kan jo ikke mure seg inne heller
du er tøff om du klarer og motstå alt du ikke skal ha
jeg har viljestyrke lik en mygg eller noe , når det kommer til sånt .
da kobler den sunne fornuften helt ut ,, desverre ,og angrer som en hund dagen derpå,men trøster meg selv at livet går vidre ,og at jeg bare har utsatt slankinga litt,,

arkine 14-03-10 23:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fungirl (Innlegg 847852)
Skal nok ha i meg sprit tenker jeg, men satser på at jeg ikke drikker så mye, har egentlig planer om å ta det ekstremt rolig (ikke at jeg normalt sett er så flinkt til det da men :D )

forsiktig med spriten om du ikke har spist noe ,jeg blir full på to drinker når jeg bare har spist ED ,,egentlig bare på en drink,,ikke drita ,menveldig godt påseila kan du si

grotingeling 15-03-10 07:39

WOHOOOO 88,9 er dagens tall..... 88,9 http://www.33smiley.com/smiley2/sports/gymnastics/8.gif

Solange 15-03-10 08:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av grotingeling (Innlegg 847931)
WOHOOOO 88,9 er dagens tall..... 88,9 http://www.33smiley.com/smiley2/sports/gymnastics/8.gif

Da er du på 88-tallet:D:D:D Kjempeherlig!!!!!!!

Jeg har endelig løsna litt jeg også, riktignok bare 300 gram.........Men var redd jeg hadde stoppa opp heeelt etter Franriketuren forrige helg, så jeg er veldig fornøyd;)

grotingeling 15-03-10 08:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Solange (Innlegg 847955)
Da er du på 88-tallet:D:D:D Kjempeherlig!!!!!!!

Jeg har endelig løsna litt jeg også, riktignok bare 300 gram.........Men var redd jeg hadde stoppa opp heeelt etter Franriketuren forrige helg, så jeg er veldig fornøyd;)

Da gikk det jo bra jo http://www.33smiley.com/smiley2/emotions/positive/3.gif, og nå er det bare å kjøre på videre.

Popp 15-03-10 09:58

http://www.cheesebuerger.de/images/more/bigs/a130.gif
GRATULERER!!! Deilig å komme på 88-tallet!

BECAUSE YOU DESERVE IT!

JollyJ 15-03-10 11:53

Sitat:

Grattis!!! Knallbra!!!:heia:

Fungirl 15-03-10 12:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av JollyJ (Innlegg 847790)
Supert Fungirl.. Det er jammen meg mye. :heia:

Tusen takk, så ikke denne før i dag :)

Fungirl 15-03-10 12:19

Sitat:

:heia: Knallbra :)

arkine 15-03-10 19:07

gratulerer med 8 tallet , superbra

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.