![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Har fått Furadantin mot uvi og disse skal tas sammen med mat 3 ganger om dagen. Vel - akkurat nå på sommeren blir det litt vanskelig å få til det sånn rimelig jevnt fordelt utover dagen. Så stort sett tar jeg en tablett kl. 9:30, en kl. 16:30 og en rundt kl. 21-21:30, men nå er jeg kjempesulten og det er i grunnen litt tidlig for kveldstabletten...
Men hvorfor må de egentlig tas sammen med mat? Og hva er det viktigste - at de tas sammen med mat eller at de tas sånn rimelig jevnt utover dagen? |
Sitat:
De bør tas med mat for å være snill mot magen, men for mange spiller det ingen rolle. Tåler man det ikke, blir man dårlig i magen nesten uansett! Men samme med mat, trenger heller ikke bety noe annet enn noen få nøtter eller en skive salami eller 2 feks. |
Sitat:
|
Så nå i butikken at det har dukket opp et nytt søtningsmiddel. Canderel har kommet med et slags steviasukker. Så det var sukrin i også. Noen som har prøvd og kan si noe om smak og sånn?
|
Kooooost spørsmål, meeen.. Eggeløsningsslim. Kommer det før, under eller etter selve begivenheten?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Googla det og fant ut at det kommer før.:) EL kommer når det ikke kommer noe mer EL-slim. Sikkert forskjell, men.:) |
Sitat:
|
Jeg driver og kartlegger syklusen min og synes det med regelmessighet er veeeldig fascinerende! EL-slim kom på AKKURAT samme tidspunkt og dag denne syklusen, som forrige og gangen før. Sykt.
|
Jeg var regelmessig i mange år før jeg brukte ppiller og også lenge etter siste fødsel i -99 (25 og 27 dager). Så deilig at det var så forutsigbart.:)
Men en vakker dag var det brått slutt på morroa og jeg måtte innse at jeg var i ferd med å bli gammel!:eek: ;) |
Håper det er lenge til jeg blir så gammel.. He he. Neida. Du er vel ikke gammel, Kitt!:)
|
Sitat:
Blir 46 om en uke, så sånn i forhold til syklus etc begynner jeg å gå ut på dato! ;) Ellers er alder bare et tall! Har jo en sønn på 3 som holder meg ung! Det er de eldste som gir meg grå hår! :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Synes "stevia" sukettene er tipp topp, jeg.:)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Hehe, ok. Her var det delte meninger! Men nå var dette et pulver, da. Vet ikke om det har noe å si, men sukettene må vel ha et bindestoff, så ikke sikkert det smaker likt. :)
|
Sitat:
|
Sitat:
Med slik sykehistorie bør hun raskt til oppfølging på en fødeavdeling, jeg gikk hver 14. Dag fra uke 13 pga pcos og mulige komplikasjoner. Ang NAV er det nok desverre ikke så mye annet å gjøre enn å gå og snakke med dem. De foreldrestønadsgreiene er helt umulig å skjønne. |
Sitat:
Jeg har sånne små porsjonsposer med pulver fra NuNutrals. De er perfekte og dra med seg eller ha liggende på hytta som du sier. En pose er perfekt til en stor latte som jeg liker ganske søt, mens jeg bruker en halv pose i en stor kopp med te. Veldig greit med disse for siden pakkene er små forringes ikke kvaliteten. :) |
Noen som har prøvd solkremen Rieman P20?
Har snakka med mange som anbefaler denne på det varmeste og ser også på en del forum at folk skryter den opp i skyene. Samtidig finner jeg flere tester som tilsier at UVA-filteret ikke er godt nok i det hele tatt og folk som er blitt skambrent selv om de påstår at de har brukt den riktig. Jeg har en lys, sart nordisk hud med masse fregner, men har aldri brukt mer enn faktor 15 på alle mine Kretaturer og har aldri blitt brent. MEN jeg smører også på mye og ofte. Har som oftest brukt Lancaster. Har vurdert å prøve P20, men begynner å bli litt skeptisk og lurer i så fall på om jeg bør gå opp i faktor? I følge alle råd og tabeller burde jeg hatt SPF50, men da hadde jeg ikke fått fregner en gang. http://www.dagbladet.no/2013/06/12/t...krem/27644822/ |
Sitat:
Jeg bruker p20 i syden. Det er viktig å vite at den virker 100% fram til den (relativt brått) får nok på kvelden. Når den "får nok" hjelper det ikke å smøre seg mer med samme solkrem. Da må du ha en ekstra solblokk av en annen type eller klær/skygge. P20 smører du om morgenen ca 20 min før du går ut i sola. Smør godt og ikke ta på klær får den har trukket inn. Så er du klar for sola. Det jeg har å utsette på p20 er at det kan være vanskelig å kjenne når det tidspunktet "at du må ta på klær" kommer. I Thailand vil det for meg f.eks være etter ca 1/2-3/4 dag på stranda i begynnelsen før jeg har fått eget grunnlag. Jeg er brunhåret og tar farge relativt lett. Etter 4-5 dager varer den hele dagen for meg. Jeg hadde sagt - ta med en vannfast solblokk i tillegg og bruk den hver dag etter 1/2 dags soling med p20 til du begynner å få farge. Da kan du vente lenger og lenger før du kler deg/bruker alternativ solbeskyttelse. :) Og du får mye raskere farge med p20 enn andre kremer. |
Sitat:
Sitat:
Mobiler bruker ikke satellittdata direkte. Flere av Color Lines båter (og mange andre ferjer og cruisebåter) har en liten "mobilmast" ombord fra for eksempel MCP. MCP er en teleoperatør gjennom satellitt. Altså at deres "mobilmast" ombord på båtene er koblet til ei satellittantenne som står på båten. Derfor er prisene noe helt annet enn vanlig land-priser. Det er som utenlandspriser. Mobilmastene deres er styrt av GPS og skal skru av nettverket når de kommer nærme kysten slik at man ikke skal kunne bruke MCP-nettet når det finnes vanlig landmobilsignal. Vanlige mobiltelefoner er ikke i stand til å bruke satellitter annet enn til lesing og da bare hvis signalet er veldig sterkt (for eksempel GPS). Carisma har rett i at det er på en annen frekvens. Lytte på signal fra satellitt er mye lettere enn å sende signalet til satellitten. Det skal tross alt reise ca 36000 km og treffe mottakeren der oppe... Mobilene vil slite med å lage et så sterkt og retningsbestemt signal. |
Sitat:
|
Sitat:
PS - man må slippe igjennom stråling om man skal få brunfargen, altså... ;) |
Sitat:
|
Hah, ringte telenor nå, ja jeg vet, treigt hehe. men fikk beskjed om at de ikke lenger deler opp regninger, og at mitt eneste valg da var å utsette regningen helt en mnd, eller evnt betale halvparten nå, og halvparten i august.
Heldigvis fikk vi ordnet det annerledes ved hjelp av familie. Familie <3 |
Hva kan jeg gjøre med at det stinker fra sluket i dusjen? Det er rensa, det er vann i og vannlåsen er skjult (superpraktisk løsning!)...
|
Tipper du har problemer med luftingen av kloakken, slik at undertrykk suger ut vannet eller overtrykk presser inn luft. Her er det enten lufting over tak, eller en Durgo ventil (en hvit sopp på toppen av et rør). Slike Durgo ventiler klistrer seg iblant fast, en god rengjøring så bør den funke igjen...
|
Noen som vet hva den møll/nattsvermer-arten som pleier å fly rundt utelamper på Østlandet heter? Er det fjærmøll, mon tro?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
hvor ble det av tordenværet vi lissom skulle få? >:(
|
Sitat:
Eller, altså, jeg vil gjerne ha litt regn til hagen nå! Alt er så tørt og jeg har ventet og ventet på alt regnet og tordenværet!:p |
Regnet kom til Bergen og omegn, men torden fikk vi ikke :lol:
|
Noen som vet om det er noe man kan gjøre for å hindre immunforsvaret imot å skru seg helt av på natten? Skal på nattevakt i natt og det ser ut til at type mellom 12 og 06 så skrur det seg totalt av.:p Blir ALLTID småsyk på og etter nattevakt. Noen ganger blir jeg bare litt sår i halsen og noen ganger blir det til forkjølelse.
|
Har jobbet natt i mange år uten å oppleve det der, annet enn om man må på akuttnattevakt og dermed ikke får sovet først. Så det eneste jeg kan bidra med er å spørre om du sover godt før vakt:):o?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |