![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Hvorfor går det alltid mer balsam enn shampo:confused:
Jeg har ikke noe særlig lengde på håret, å det går alltid (sånn ca) 2 balsam flasker til 1 med shampo:eek: |
Sitat:
Jeg har langt hår og her er det heller en liten skvett balsam igjen, etter at shampoen er slutt. |
Sitat:
trodd det skulle være sånn. Tror jeg kanskje har trodd inne i hode mitt at mer balsam gir bedre hår:p Må kanskje prøve å bruke mindre:) |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.kinsarvik.no/products/340...0-kapsler.aspx |
Noen som kan fortelle meg hvor i alle dager jeg har lagt blodsukkermåleren min? har lett "overalt", også under sofaer, i skuffer, i nedpakkede esker osv.. men borte vekk er den o.O
|
Jeg vet jeg har badet i saltvann med relativt fersk tattis for mange år siden, men er dette egentlig særlig smart? Har som regel lagt sånne begivenheter til høsten eller vinteren nettopp på grunn av sol og bading, men hva er det verste som kan skje? Kommer til å smøre den med sunblock, altså. Men burde jeg f.eks. bruke et vanntett plaster? Men det er en viss størrelse på den.
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som er flinke på Internett Explorer ?
Etter å ha installert den på ny, så måtte jeg også tilpasse den på ny, og her har jeg nok gjort noe feil. Jeg vil ha: Brukernavn og passord skal være lagret så jeg slipper logge på flere ganger om dagen. Adresser skal ikke lagres oppe i adressefeltet. Jeg har valgt å ikke lagre i logg. Men: Jeg må skrive passord og brukernavn flere ganger om dagen, f.eks på FB. men også her og andre forum. Når jeg begynner å skrive inn en adresse i adressefeltet så foreslår den sider . Jeg har gått inn på alternativer for internett, men jeg har tydeligvis ikke valgt de riktige innstillingene. |
Kanskje, nettleseren min er på engelsk, da, men:
Tools --> Internet Options --> Content --> (AutoComplete) Settings --> fjern haken ved siden av "Address bar", og huk av ved "User names and passwords on forms", og "Ask me before saving passwords" om du vil. :smile: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sa jeg skulle til Hellas om 20 dager og det var ikke noe problem! Tenker at så lenge vi ikke ligger i bløt i timesvis, passer på å la den tørke godt og smøre ofte så er det ikke noe problem. Min sitter nemlig på ankelen, så det nytter ikke å bare vasse en gang!:p |
Sitat:
Takk for svar. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Noen ganger blir jeg bare så oppgitt. :o Han har blitt flinkere til å si hva han ønsker, og det er jo bra. :D Skal vel bare være glad jeg ikke behøver takle verre ting, som alkohol og narkotika, hærverk og slikt tøys ungdommer kan finne på. :p (mener ikke å tulle med de overnevnte, er seriøst nok for dem det som opplever det) |
Dere som har hund og eller katt, hvor ofte vasker dere gulvene? Litt lei av å dra over hver dag...
Har en slik kjekk støvsuger, som er håndstøvsuger på skaft liksom. :p Bruker den til å ta støvdotter og forsøker meg på disse klutene til mopp. Men de er jo bare våte på litt av gulvflaten? Blir fort "tørre" syns jeg. Så det ender jo med å bruke bøtte, langkost og fille. Har gammel parkett, rent tre, og det er mattere enn jeg liker, så noe galt gjør jeg... Trenger vasketips, selv om jeg er gammel husmor og kan det meste. Vet ikke hva jeg skal bruke på dette gulvet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Støvsuger en til to ganger i uken. Plukker lo hvis jeg ser det. I røytetiden så går jeg gjerne over med en feiekost av og til. Går over med mopp en gang i uken. Vrir den opp i varmt vann og vasker over. De der fuktige papirgreiene de fungerer ikke, de tørker med en gang. bruker av og til en sprayflaske med vann og såpe og sprayer gulvet, hvis jeg bruker slike. |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er absolutt ikke av dem med støv på hjernen, så hos meg trivst faktisk hybelkaninene ganske godt. Jeg støvsuger et par ganger i uka og vasker gulvene en gang i uka cirka. For og få parkett blank og fin, så bruker jeg enten microfiberkluter/mopper med kun rent vann, altså ingen såpe. Eller så bruker jeg litt zalo i vannet, vasker med klut eller nopp og drar en tørr mopp over golvene etterpå. Bruker du f.eks. grønnsåpe, så vil de etterlate ei hinne som gjør at parketten ser matt ut (og den blir også fortere skitten igjen. Når helsa mi ikke samarbeider, så er det mannfolka som regjerer over bøtter og kluter. De velger oftest og gå over gulvene med en tørr microfibermopp, og så tørke bort eventuelle flekker med en våt microfiberklut. |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vasker nesten aldri gulvet, tar støv-mopp over en rask tur nesten hver dag. Vi har laminat på gulvet. Og vis det er flekker så kan jeg kanskje gå over disse med en fuktig klut. Det funker fint her, har en katt og så er vi 2 voksne, å 2 nesten voksne. Å så er søsteren min her en del med 2 hunder. |
Sitat:
eller skrubbe over med håndkleet etter på heller! :p |
Sitat:
|
Takk for råd, uansett!
Nå måtte tatovøren utsette det til onsdag, så da håper jeg å rekke en dukkert i morgen mens det ennå er godvær. :) Jeg har veldig godt grokjøtt, og tatoveringene mine har som regel mista skorpa etter ei uke, pluss minus. Når skorpa først er av, så kan man i alle fall smøre med sunblock og vannavstøtende salve. |
Sitat:
Nå har jeg mye færre stikk, ingen leddsmerter, og kiloene forsvinner smått om senn. Fascinerende hvordan ting påvirker kroppen syns jeg! |
Sitat:
|
En venninne av meg sa opp jobben sin som bartender for en liten tid tilbake. Ikke mange ukene etterpå fant hun ut at hun var gravid, og hadde kanskje vært det en ukes tid da hun leverte oppsigelsen. Hun har nå fullstendig avsluttet arbeidsforholdet med en måneds oppsigelse. Hun er vel nå ca åtte uker på vei.
Nå har hun blitt kjempedårlig! Så dårlig at hun ikke er i stand til å ta seg ny jobb. Hun har fått antatt en bok, men den vil hun ikke bli forskuddert på før tidligst nyåret. Hun har hatt noen uheldige opplevelser med svangerskap før (fosteret døde ved to tilfeller), og er sånn sett kjempebekymret. Legen hennes er på ferie, og det er ingen vikar. Hun vet ikke hva hun skal gjøre med penger heller, samboeren er frilanser, og inntekten er sånn sett usikker. Hvilke rettigheter har hun egentlig i forhold til f.eks. støtte fra Nav? Og kan de hjelpe henne med tidlig ultralyd på f.eks. legevakta, ettersom hun ikke kommer seg til sin egen fastlege før i august? |
Jeg har en ganske anseelig kolleksjon med vintage-klær (typisk 50-60-70-tallet) som jeg nå har ryddet opp i og skal selge deler av. Snakker om ganske mye og ikke minst kvalitetsvarer. Har bl.a. en del merkeklær fra 60/70-tallet.
Har pleid å bruke ebay for å selge slike ting før for det er den eneste plassen det går an å selge slikt uten at forventer at det skal være tilnærmet gratis, siden det jo er "gamle", "brukte" klær. Synes det er litt mye stress for det er som oftest folk fra utlandet som byr og det koster mye og sende osv osv. Så jeg bare lurte på om det er noen her på forumet som kjenner folk som selger vintage (har butikk) her i landet og er villige til å sette meg i kontakt med de for et evt kjøp/salg. Send meg gjerne en PM om du vet om noe. |
Sitat:
|
Sitat:
Når det gjelder ultralyd er det bare å oppsøke en privatpraktiserende gyn. Da kan hun nesten få time på dagen. |
Sitat:
|
Sitat:
Ellers kan hun etter 8 ukers karantene får arbeidsledighetstrygd som vel også gir rett til fødselspenger. Var i nesten samme situasjon selv i -93, bare at jeg ikke fikk fornyet vikariat. Det er mange steder man kan få tatt ultralyd så og si på dagen om man bare betaler selv. Ellers må man henvises og det tar uansett tid om det ikke er akutt. Alle fastleger skal ha en avtale med vikar! |
Mener å huske at det er 8 ukers karantene fra man melder seg hos Nav,
ikke fra når man sluttet i jobben! Så hun bør oppsøke Nav så fort som mulig. |
|
Takk for svar! Skal overbringes. :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |