Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 05-03-12 18:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Zincite (Innlegg 1311231)
Siden jeg ikke kan poste videoen som blir etterspurt her, så kommer jeg med et helt annet spørsmål i stedet :p

Har fått tak i svart vlieseline, men glemte å spørre hvor varmt strykejernet må/bør være for at det skal feste/lime seg på et bomullstoff?

Jeg bruker knallsterk varme, men jeg bruker også ha et bomullsklede (kopphåndduk) mellom strykejernet og det som skal festes med vliselinen.
I nødsfall fukter jeg kopphåndduken.

Kanutten 05-03-12 18:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1310867)
Vil se den videoen, Knutten:D

Den sletta han fort! :eek: :lol:

Kanutten 05-03-12 18:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1310770)
He, he. Mener å ha fått med meg at vi ikke er så langt fra hverandre i alder, men "shit happens" i vår alder også ;)
Skulle gjerne vært flue på veggen under den seansen i går ja - eller når videoen ble vist i dag.
Jeg lurer på om jeg ikke skal bli flue på veggen i mitt neste liv :p

Flue på veggen høres ut som et flott nesteliv! Bare de ikke bruker sånn flueklister da... :(

Dietta 05-03-12 18:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1311233)
Jeg bruker knallsterk varme, men jeg bruker også ha et bomullsklede (kopphåndduk) mellom strykejernet og det som skal festes med vliselinen.
I nødsfall fukter jeg kopphåndduken.

Akkurat sånn gjør jeg det også. Full varme og full damp. Har bestandig et kjøkkenhåndkle mellom strykejernet og stoffet :)

Dietta 05-03-12 18:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1311235)
Flue på veggen høres ut som et flott nesteliv! Bare de ikke bruker sånn flueklister da... :(

- eller fluesmekker :eek:

Kanutten 05-03-12 18:30

Hvor lang tid etter oppstart på nye medisiner må man regne med bivirkninger???

Jeg begynte torsdag forrige uke, men jeg blir så inni gamper... trøtt og svimmel av dem!

Zincite 05-03-12 18:33

Takk begge to. Da kjører jeg på med full guffe :)

Kitt 05-03-12 20:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1311240)
Hvor lang tid etter oppstart på nye medisiner må man regne med bivirkninger???

Jeg begynte torsdag forrige uke, men jeg blir så inni gamper... trøtt og svimmel av dem!

Noen bivirkninger kommer med det samme, andre tar det litt tid før man merker!
None bivirkninger forsvinner etter 2-3 uker, andre trenger opptil 3 måneder (vanligst) på å forsvinne. Atter andre må man leve med om medisinene er nødvendige for viktigere ting!

Kan ikke gi nærmere råd om jeg ikke vet hva det er. Noen kan det lønne seg å gå ned på dose for å venne seg til saktere, andre må man bare la det stå til og en sjelden gang må man bare innse at akkurat den typen ikke passer for deg!:)

Kanutten 05-03-12 20:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1311348)
Noen bivirkninger kommer med det samme, andre tar det litt tid før man merker!
None bivirkninger forsvinner etter 2-3 uker, andre trenger opptil 3 måneder (vanligst) på å forsvinne. Atter andre må man leve med om medisinene er nødvendige for viktigere ting!

Kan ikke gi nærmere råd om jeg ikke vet hva det er. Noen kan det lønne seg å gå ned på dose for å venne seg til saktere, andre må man bare la det stå til og en sjelden gang må man bare innse at akkurat den typen ikke passer for deg!:)

Det er diovan comp 160 og albyl-e 75. Jeg har spydd hver dag klokken 17.00.... Jeg tar pillertene mine til rett tid hver dag. :o

vaskeklut 05-03-12 20:44

dersom jeg skulle kjøpt pølser på rema, hvilke burde jeg kjøpt? mtp næringsinnhold.. de sesonggrillpølsene er utelukka, ettersom vi bare er i mars enda :p

langaard 05-03-12 21:44

Dampepølse:)

vaskeklut 05-03-12 21:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1311456)
Dampepølse:)

men er ikke det sau? jeg liker ikke sau...

Kitt 05-03-12 22:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1311355)
Det er diovan comp 160 og albyl-e 75. Jeg har spydd hver dag klokken 17.00.... Jeg tar pillertene mine til rett tid hver dag. :o

Har aldri hørt om noen som har blitt dårlige av Albyl i hvert fall.
Diovan finnes i mindre styrker også. Mulig du bør ned på den minste og øke til neste først etter at du tolererer den dosen. Eller rett og slett få et annet preparat!
Svimmelheten kan komme når effekten er på topp, men du får ikke vedlikeholdseffekten før etter noen uker/måneder, tenker jeg, så du bør nok snakke med legen om hvor sterke bivirkninger du skal behøve å tolerere!
:klem:

Carisma 06-03-12 09:13

Når man slutter å amme, hvor lang tid tar det sånn ca før man sluttet å produsere melk? Junior nektet å ta puppen lenger for en drøy mnd siden. Jeg pumpet et par ganger om dagen i en ukes tid for å holde produsksjonen oppe om han skulle ombestemme seg, men det gjorde han ikke. Men det renner fortsatt såpass mye at jeg må bruke innlegg, og jeg begynner å bli litt lei... :o

Kitt 06-03-12 09:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1311708)
Når man slutter å amme, hvor lang tid tar det sånn ca før man sluttet å produsere melk? Junior nektet å ta puppen lenger for en drøy mnd siden. Jeg pumpet et par ganger om dagen i en ukes tid for å holde produsksjonen oppe om han skulle ombestemme seg, men det gjorde han ikke. Men det renner fortsatt såpass mye at jeg må bruke innlegg, og jeg begynner å bli litt lei... :o

Ring legen din å få piller, så stopper det på et par dager!
Jeg kunne renne over i opptil et år etterpå hvis jeg hørte små babyer eller sånt!:p
Da hadde snuppa hengt i puppen i over 20 måneder!

Kanutten 06-03-12 09:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1311483)
Har aldri hørt om noen som har blitt dårlige av Albyl i hvert fall.
Diovan finnes i mindre styrker også. Mulig du bør ned på den minste og øke til neste først etter at du tolererer den dosen. Eller rett og slett få et annet preparat!
Svimmelheten kan komme når effekten er på topp, men du får ikke vedlikeholdseffekten før etter noen uker/måneder, tenker jeg, så du bør nok snakke med legen om hvor sterke bivirkninger du skal behøve å tolerere!
:klem:

Takk for svar, vakreste fineste Kitt :klem: Jeg har gått i ca et år på den laveste dosen av diovan comp, den tåler jeg veldig godt. Jeg har prøvd ut ymse andre blodtrykksmedisiner legen vil jeg skal ta i tillegg til diovan siden blodtrykket ikke gikk noe særlig ned. Men jeg fikk bare ubehag av dem alle. Derfor økte han bare dosen på diovan. Svimmelheta går nok over, det er bare jeg som er utålmodig. Jeg knasker i tillegg diural som om det skulle være smådrops for dem tåler jeg veldig godt uansett hvor mye jeg tar. Jeg er ikke i mærheten av å bli dehydrert. Diural sammen med albyl-e har omtrent fjernet trykket i hodet; det er deilig! Men albyl-e'en får magen til å gjøre opprør. Jeg må kanskje få økt dosen på nexium. :( Og jeg som hadde planlagt å bli medisinfri i år!! Jeg endte i stedet opp med å kjøpe større dosett. :mad:

smgj 06-03-12 09:49

Kanutten - spiser du magnesium? Det har vist seg å virke blodtrykkssenkende i visse tilfelle....

Kanutten 06-03-12 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1311755)
Kanutten - spiser du magnesium? Det har vist seg å virke blodtrykkssenkende i visse tilfelle....

Jeg tak min 600 mg om dag, i tillegg tar jeg bvit som også skal virke senkende.

Kitt 06-03-12 14:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1311723)
Takk for svar, vakreste fineste Kitt :klem: Jeg har gått i ca et år på den laveste dosen av diovan comp, den tåler jeg veldig godt. Jeg har prøvd ut ymse andre blodtrykksmedisiner legen vil jeg skal ta i tillegg til diovan siden blodtrykket ikke gikk noe særlig ned. Men jeg fikk bare ubehag av dem alle. Derfor økte han bare dosen på diovan. Svimmelheta går nok over, det er bare jeg som er utålmodig. Jeg knasker i tillegg diural som om det skulle være smådrops for dem tåler jeg veldig godt uansett hvor mye jeg tar. Jeg er ikke i mærheten av å bli dehydrert. Diural sammen med albyl-e har omtrent fjernet trykket i hodet; det er deilig! Men albyl-e'en får magen til å gjøre opprør. Jeg må kanskje få økt dosen på nexium. Og jeg som hadde planlagt å bli medisinfri i år!! Jeg endte i stedet opp med å kjøpe større dosett. :mad:

:suss::hearts:
Diovan finnes i 80mg også, tror jeg! Er du sikker på at ikke noen av alle disse medisinene kanskje ikke passer sammen? Jeg slet med to medisiner leeenge, og så viste det seg at hver for seg oppførte de seg pent. Sammen ble det bare krøll da den ene dosen ble doblet!:( Det mptte jeg finne ut selv, for fastlegen min bare skrev reseptene, han, uten å sjekke interaskjoner!:mad:

Det kan nok hende du må ta medisiner lenge, vennen, men det spilelr vel ingen rolle så lenge du blir i go'form! :love:
Er jo derfor vi har medisiner!;)

Lava 06-03-12 23:24

Hva heter sånn dumphuske på engelsk?

Lava 06-03-12 23:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1312149)
Hva heter sånn dumphuske på engelsk?

Fant; see-saw :p

(sønn hadde trøbbel med "draw something" )

kennygirl 06-03-12 23:42

Jeg skal lage et flygeblad, og lurer på om noen vet et enkelt program jeg kan bruke til dette?
Gjerne noe jeg kan laste ned gratis...

Photobscura 06-03-12 23:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av kennygirl (Innlegg 1312155)
Jeg skal lage et flygeblad, og lurer på om noen vet et enkelt program jeg kan bruke til dette?
Gjerne noe jeg kan laste ned gratis...

Mener Adobe Illustrator/Indesign skal ha trialversjoner.

kennygirl 07-03-12 00:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1312157)
Mener Adobe Illustrator/Indesign skal ha trialversjoner.

Takk for raskt svar Photo :) Skal prøve det i morgen :)

nellie 07-03-12 10:24

Hvordan vasker man KJEMPEmøkkete, delvis hvite joggesko?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.