![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Charliiie: ja, jeg er ikke sikker altså. Jeg vet bare at mine bekjente som er veldig friluftsmennesker har brukt å måle rygg mtp ryggsekkjøp!
|
Sitat:
Si forresten i fra om du vil ha fremgangsmåte for å fjerne hun der talestyringsdamen om du er så uheldig å dobbelt-trykke på home-knappen. |
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg finner jo ikke noe tilsvarende de funksjonene som jeg hadde på mobilen før oppdatering. Bare dårlige ubrukelige programmer som har masse reklame nederst. :o Buuu. Og så prøver jeg å finne ut om det går an å endre visning av sms. Det kommer jo ikke opp noe vindu som fører meg direkte til meldinga, men bare en boble på skjermlåsen, og så når jeg låser den opp så er det et symbol på meldingsikonet. Mulig det ikke går, men det hadde også vært kjekt. :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Kom forresten på at jeg sikkert kan laste ned adblock på mobilen også, så slipper jeg å få de ramsalte advarslene om at NOEN HELT SIKKERT HAR HACKA MOBILEN MIN som stadig dukker opp nederst på skjermen når jeg kjører et eller annet gratisspill. :p |
Sitat:
Jeg fikk en øl over min første S2, klarte å tørke den nok til å få liv, men skjermen virka ikke. Men jeg klarte å koble den til Kies og få tatt en backup, så da den nye S2 kom fikk jeg lasta over backup med alle bilder selv om mestparten ble lasta ned fra googlekonto ved oppstart. Var lite jeg mista heldigvis og ingenting av viktighet. Er likle viktig med backup av mobil som pc, men mange tenker ikke over det før det er for sent. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Det samme med at det jo ikke er standard på å ha en "avslutt/quit"-knapp! Hva er greia med det? Kommer jo sikkert til å venne meg til å måtte gå inn på oppgavebehandling for å lukke dem, men likevel. Ble helt lykkelig i sjela mi da jeg lasta ned winamp, og den faktisk hadde en lettilgjengelig funksjon som heter "quit". :D Chrome-nettleseren har i det minste mulighet for å lukke faner, men ikke selve nettleseren. Sukk. |
Android fungerer litt annerledes. De fleste programmene avsluttes når du ikke ser på dem, og resten finner du i Active (langt trykk på home, og velg kakediagrammet). Langt trykk på home gir deg også de sist brukte applikasjonene.
Opera har exit-knapp, også i android. ;) |
Sitat:
Vurderer liksom opera, nettopp av denne grunn. Chrome var litt av gammel vane. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Lurer på om jeg klarer å navigere min S2 jeg, når jeg får den tilbake fra service. Den har kjørt gingerbread helt fra jeg kjøpte den, og servicesenteret har oppgradert den til siste fw for S2... Ei på jobben kjøpte sin litt senere med ice cream sandwich, og jeg sliter med å finne fram på hennes mobil når hun trenger hjelp.. blir jeg irritert nok må jeg vel nedgradere... enkelte ting er faktisk bedre på gingerbread.
|
Sitat:
|
Ummm ... Hva er gingerbread og ice cream sandwich ...? :o
|
android versjoner. de gis tullete navn. gingerbread er 2.3, nyeste er jellybean som er 4.etellerannet
|
Sitat:
|
Sitat:
Får å avinstallere talekommando-dama måtte jeg gjøre følgende: - Installere GO laucher - Sette den til default home-program - Så slette Talekommandeo (og evt. andre forhåndsinnstallerte program som man ellers ikke får slettet) - Avinstallere Go launcher (siden jeg ikke liker den, men foretrekker den som hører med mobilen.) Sitat:
|
Øh, noen som vet hvilket sykehus jeg skal til når jeg er henvist til "Endokrinologisk poliklinikk, Seksjon for spesialisert endokrinologi" i Oslo? Det står ingenting på arket med timeavtale, bare "Oslo universitetssykehus", som refererer til hele sulamitten (Aker. Rikshospitalet og Ullevål), såvidt jeg har skjønt. :o Litt vanvittig at de ikke har oppgitt dette noe sted, igrunn - jeg som tilfeldig pasient har da ingen anelse om hvor det er logisk at dette befinner seg, heh!
|
Sitat:
http://www.oslo-universitetssykehus....der/enhet.aspx Veldig rart at de ikke oppgir noen adresse du skal møte opp på. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Og mobilspørsmålene tar aldri slutt. :p Har lest i manualen, altså. Men finner ikke noe svar
Da jeg var i sentrum i dag prøvde jeg å koble meg på flere åpne nettverk, men selv om signalstyrken var oppført som bra, så lasta ingen nettsider. Er det en eller annen innstilling som gjør at telefonen nekter å bruke usikra nettverk? Det ene var jo til en kafé, f.eks. |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg bruker Windows Live mail.
Nå er jeg lut lei av at den sender mailer opp igjen til meg ! Jeg får mailvarsel fra flere forum og fra facebook, og det kan bli veldig mange i løpet av en dag ofte om samme tema. Så jeg sletter og sletter, og leser og går videre på noen. Nå de siste par dagene så har jeg fått to utgaver av hver mail. Og i går da jeg logget på og skulle laste inn mail, så lastet den inn nesten 400 :eek: mailer som hadde dato lang tid tilbake, som var slettet for lenge siden ! Dette har hendt et par ganger før for lenge siden Fikk jo en helsikes jobb med å sortere og slette alt dette. Er det noen som vet hvorfor den sender flere kopier av samme mail (står ikke kopi foran, men mailen er lik, Dvs den linker til samme innlegg i en tråd). Og hvorfor den av og til bare pøser på med gamle mailer som jeg fikk for flere uker siden som for lengst er slettet ? |
Sitat:
|
Nesten ingen åpne nettverk er reelt åpne lenger, man trenger en kode for å komme inn på nettsider som vanskeklut sier. Har nok ingenting med telefonen å gjøre.
|
Hvorfor har jeg så mye leddsmerter for tida? :confused: har ikke hatt sånne på sikkert ti år, men de siste dagene har jeg til og med hylt rett ut et par ganger på jobb fordi det hugget til i enten håndledd eller ankler! :flau:
|
Hva mener dere med reellt åpne? Når det står at passord ikke er nødvendig, så er det da ikke mulig å skrive inn passord, eller? Jeg vet jo f.eks. at Kafé Sør sitt er åpent, og jeg sto to meter unna uteserveringa ... Hmmm ...
|
Sitat:
|
Sitat:
Når jeg har fått time, så står det alltid et telefonnummer jeg ka ringe om f.eks. ikke timen passer eller om det er noe jeg lurer på. Ellers kan kanskje navnet på legen gi deg litt hjelp hvor du skal. |
Sitat:
Men man trenger ikke alltid betale. Ofte står innloggingsinfoen på kvitteringa man får når man kjøper noe (evt sjekker inn om det er på hotell). Sikkert for å hindre at folk bruker plassene som "kontor" og sitter der hele dagen uten å kjøpe noe. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11. |