![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som vet noe om hvor det lønner seg å kjøpe varmtvannsbereder?
|
Sitat:
Hva med en rørlegger butikk, se om du finner noen som har tilbud. På posten.no har de tilbuds blad fra forskjellige bedrifter, sjekk der |
Sitat:
|
Sitat:
Har du mulighet til å hente i Oslo, kan du kanskje bestille rett fra Ozo på Grefsen. |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som vet om noe forum på nett hvor man kan få psykisk hjelp? Dvs hvor man kan skrive, og få gode råd, eller bare at noen "lytter"?
Føler at jeg holder på å gå ut av meg selv nå, har bare lyst å gråte, holder på å bli sprø, alt er ute av system og ikke slik det bruker å være, og jeg er opprørt og stressa og lei meg , og alt mulig på en gang. Trøstespiser, og har en veldig uro inni meg nå. Var for mange år siden medlem av et forum men nå husker jeg ikke hva det het, og aner ikke om det lenger finnes heller. har ingen jeg kan snakke med heller. Begynner snart å klatre i gardinene eller dunke hodet i veggen ......:eek: |
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
http://www.vektoperasjon.no/forum/im...s/storklem.gif |
Jeg har vært stabil så lenge og ikke trengt noe hjelp, og de jeg kjenner der har ferie nå. Men i dag har alt bare vært forferdelig, og jeg kjenner jeg takler det ikke. Tenkte på om jeg kunne dra på legevakten, men får vel ikke skrevet ut beroligende, valium eller lignende der for det er så strengt :-(
|
Sitat:
Lykke til! :klem: |
Nå har jeg tatt valium jeg fikk for lenge siden, de t hjalp litt, nå er hodet bedøvet og liksom likegyldig, og det er en herlig følelse, for jeg har hatt så vondt inni meg i hele dag. Og den uroen og alle tankene. Nå har jeg bare lyst å legge meg og flyte avgårde og håpe på tomhet i hodet mitt.
Har ikke hatt behov på flere år men nå kræsjer alt litt for jeg må føye meg for å få bort uroen, og eg vet det er feil å føye seg, jeg bør stå på mitt, Men jeg takler ikke at de er sure på meg. Har vært så redd for å havne i sånn situasjon at jeg står på mitt og de blir sure, for jeg vil så gjerne de skal være fornøyd med meg. Men da må jeg gi slipp på meg selv og det som jeg virkelig ønsker selv. Beklager at jeg surrer |
Kjære Kanskje! Jeg synes du burde ta deg en tur på legevakten, eller om du klarer å holde ut til i morgen; be om en akutt-time hos legen din (eller en annen lege). Legen vil høre på deg, og deretter ta en avgjørelse på dette med beroligende.
Du kan også ringe Mental Helse (åpent hele døgnet) på telefon 116 123, Kirkens SOS på telefon 815 33 300. Her har du en link til Rådet for Psykisk Helse med flere telefonnumre dersom det skulle være aktuelt. Jeg håper av hele mitt hjerte at du får det bedre raskt! |
Den valiumen virket bare en kort stund den merkelig .... :-( . Jeg skal ringe lege i morgen hvis jeg er like ustabil da, og be om en akutt time. Men det er ikke sikkert det går an å komme til. Skulle så gjerne hatt noe som bedøvde hjernen min, sånn at den sluttet å tenke, og ble full av bomull eller annen fyllmasse ! Blir sprøøøø av å tenke !
takk for hjelp :) |
Sitat:
Ønsker deg alt godt!! |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
Med fortid som psykiatrisk sykepleier, vet jeg at det å snakke med et ordentlig menneske faktisk er det beste for de aller fleste. Hun sier hun ikke har noen å prate med. En avtale med en psykiatrisk sykepleier kan være til stor hjelp i en slik situasjon. At du tror det ikke er noe for deg, betyr ikke at (du og ) andre ikke kan ha STOR nytte av det! Et nettforum kan ikke skrive ut resepter eller liknende! |
Sitat:
|
Sitat:
Håper ting roer seg ned for deg ganske kjapt :klem: |
Er det normalt å få intravenøs kontrastvæske ved MR av rygg og skulder?
|
Sitat:
|
kan jeg bare hive jordbær i frysern eller må jeg varmebehandle dem først? kjipt å kaste en halv kurv bare fordi jeg trodde jeg kom til å spise dem opp før jeg dro på ferie..
|
Sitat:
De vil jo få en helt annen konsistens når de tines opp igjen men kan like fullt brukes til mye! |
regner med at hamsen er det grønne greiene?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg fryser jordbær. Har jordbær i hagen, så hver sommer havner mellom 60 og 80 kilo jordbær i fryseren for så og bli fortært om vinteren.
Jeg bruker dem f.eks. i smoothie, eller bruker stavmixeren på dem når de er halvfrosne for og bruke "de rørte bærene" enten som en dessert sammen med blanding av CC og pisket fløte eller på vafler eller i kaker etc. Så lenge bærene som fryses ikke er overmodne eller dårlige, så blir det topp kvalitet og smak selv om de har vært i fryseren. Og bruke frosne bær til pynt er derimot ikke noe, fordi utseendet og konsistensen forandres etter en tur i fryseren. |
hadde ikke tid til sånt, jeg skar opp mesteparten og heiv det i frysen. så får jeg se hva som skjer om 3 uker :p
|
Det var noen her (Smgj?!) som anbefalte en gratis mobilapp for å holde orden på syklus! Noen som husker hvilken det var snakk om ?
|
Sitat:
|
Sitat:
Og en ting ... Jeg har installert chrome nettleser på mobilien, og skjønner ikke hvordan jeg skal stenge nettleseren når jeg er ferdig (eller en del andre aktive programmer for den saks skyld) når jeg er ferdig uten å bruke oppgavebehandling (eller, task killer som jeg installerte nå). GÅR det? (Jeg har en samsung galaxy). |
Sitat:
Jeg har en vane for hver gang jeg legger fra meg telefonen på å holde midtknappen inne (kommer da til oppgavebehandling) og tømme ram. Da lukker du alle programmene i en smell og sparer strøm. |
Sitat:
En ting til. :p HVORFOR spør facebook på mobilen min meg hver gang jeg logger på om jeg skal synkronisere kontakter? Jeg vil jo ikke det, og skjønner ikke hvorfor jeg liksom skal det heller. Går det an å få vekk dette, sånn at jeg slipper å svare på det hver eneste gang jeg logger inn? Ikke at jeg kommer til å bruke facebook på mobilen SÅ mye, men jeg irriterer meg over alle unødvendigheter. :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Leser og leser i manualen uten å finne noe klart svar. For å sende mms må jeg tydeligvis ha på mobilnett og dataroaming, men jeg foretrekker så langt å slå av wifien når jeg ikke bruker internett på mobilen av batterihensyn. Kan jeg ha på mobilnettet, som jo trekkes fra min regning ved bruk, uten at jeg blir trukket for noe annet som surrer og går? Og er det noen måte å stille inn sånn at det er gratis wifi som brukes automatisk når jeg går på nettet, eller må jeg stille det inn manuelt for hver gang for å ikke risikere å tømme kontantkortet mitt? Om noen skjønner hva jeg mener. :p
|
Glem det. Fant ut av det! Jeg må tydeligvis aktivere mobilnettet (pakkedata) hver gang jeg både skal sende en mms, og tydeligvis også når jeg mottar en. Teit. :cool:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: