Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Photobscura 20-02-12 10:01

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1304052)
Masse lykke til Photo.:klem:
Høres nesten ut som min egen historie dette her. Jeg klarte ikke å få artium men klarte allikevel etter at jeg ble voksen og bli siv.ing og holder nå på med en doktorgrad (disputerer i april).

Husker jeg også lurte fælt på dette med alderspoeng og snitt. Etter å en oppklarende samtale fant jeg jo ut at jeg lå veldig godt ann og kom inn på førstevalget mitt. En annen sak er nå den at jeg byttet studie underveis.

Heier på deg jeg Photo, lykke til:heia:

Tusen takk for det! :)
Nå fant jeg faktisk ut at det kun er realfagene som teller for snitt, så da ble det et par hakk bedre (jeg gikk formgivningsfag, men etter reform -94, så jeg har generell studiekompetanse). Er i overkant spennende, dette! Og fem måneder til jeg får svar ..!

Zincite 20-02-12 15:27

Jeg lurer på om noen vet hvor vi kan bytte tomme 425g kullsyreflasker til bruk i brus/mineralvannsmaskiner - altså slike:
http://www.aqvia.no/media/co2flaska_...l_liggande.jpg
Kjeder eller butikker som trolig har de inne? Strekningen Oslo sentrum - E18 - til midt i indre østfold omtrent :)
Bare for å være ganske nøyaktig med lurerpåspørsmålet mitt :)

MinMort 20-02-12 15:33

Hei! Alle Kitch'n butikker fører Aga kullsyremaskiner. Vi finnes på Oslo City, Storo senteret og Aker Brygge, Fredrikstad, Moss og evt Vinterbro.
Det er andre som fører disse også, men der har jeg ikke oversikt.

Zincite 20-02-12 15:42

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MinMort (Innlegg 1304192)
Hei! Alle Kitch'n butikker fører Aga kullsyremaskiner. Vi finnes på Oslo City, Storo senteret og Aker Brygge, Fredrikstad, Moss og evt Vinterbro.
Det er andre som fører disse også, men der har jeg ikke oversikt.

Takk, da har vi noen valg :)

Egwene 20-02-12 21:02

Ingen som har noe å si om å spise spirer i lavkarbodietten?:P

langaard 20-02-12 21:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Egwene (Innlegg 1304332)
Ingen som har noe å si om å spise spirer i lavkarbodietten?:P

Spirer er supermat! Spis ivei:D (godt er det også)

Photobscura 21-02-12 14:44

Ops! Jeg bestilte sinktilskudd fra iherb i går kveld, og så slo det meg at det nok er en grense for innførsel, og jeg hadde rett. Maks dagsdose på sink er 25 mg i følge forskrift om kosttilskudd, og dagdosen på denne er 50 mg ... Er det noe jeg kan gjøre her? Iherb har ikke sendt ut pakken min ennå ... Det går jo an å håpe på det beste, forsåvidt. Jeg bestilte for kort tid siden noen hårprodukter fra UK for 250 kr, fordi jeg glemte meg og tenkte dollar da jeg skulle regne ut sluttsummen, og den kom faktisk rett i posten uten noe ekstra moms/toll, selv om summen sto på pakka.

annex 21-02-12 16:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1304628)
Ops! Jeg bestilte sinktilskudd fra iherb i går kveld, og så slo det meg at det nok er en grense for innførsel, og jeg hadde rett. Maks dagsdose på sink er 25 mg i følge forskrift om kosttilskudd, og dagdosen på denne er 50 mg ... Er det noe jeg kan gjøre her? Iherb har ikke sendt ut pakken min ennå ... Det går jo an å håpe på det beste, forsåvidt. Jeg bestilte for kort tid siden noen hårprodukter fra UK for 250 kr, fordi jeg glemte meg og tenkte dollar da jeg skulle regne ut sluttsummen, og den kom faktisk rett i posten uten noe ekstra moms/toll, selv om summen sto på pakka.

Hvis bestillingen din ikke er "shipped out" enda, så kan du jo bare slette den eller korrrigere den?
Fikk 6 pakker fra iherb i går, 2 av de var åpnet og sjekket

Photobscura 21-02-12 18:09

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av annex (Innlegg 1304654)
Hvis bestillingen din ikke er "shipped out" enda, så kan du jo bare slette den eller korrrigere den?
Fikk 6 pakker fra iherb i går, 2 av de var åpnet og sjekket

Arg! Jeg kom hjem, begynte å vaske huset, setter meg ned og ... Mail fra iherb om at pakkene mine er "shipped out" ... Jaja! Kryss fingra. :o

Kanutten 21-02-12 20:16

Noen her som har vært på et helseopplegg kalt "raskere tilbake"?

Jeg er blitt (etter STORT ønske) henvist til et helsesportsenter hvor de skal teste meg for å finne yttergrensene mine for hva jeg klarer utføre både i jobb og hjemme. Denne testen varer i en uke og jeg skal bo borte fra familien den uka. Noen her som har vært med på et slikt opplegg??

Cyan 22-02-12 09:42

Er en brukket tå noe man egentlig går til lege med dersom den ikke er skjev? Jeg tror jeg kan ha brukket en tå nå, men mener å ha lest at det ikke gjøres noe med uansett med mindre den også må brekkes på plass?

Kitt 22-02-12 10:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1304986)
Er en brukket tå noe man egentlig går til lege med dersom den ikke er skjev? Jeg tror jeg kan ha brukket en tå nå, men mener å ha lest at det ikke gjøres noe med uansett med mindre den også må brekkes på plass?

Gubben brakk storetåen for noen år siden, og den måtte gipses. Det kan være lurt å få tatt et røntgenbilde for å være sikker på at du ikke har ødelagt noe, men ellers er behandlingen av brudd i de mindre tærne å gå med sko med STIVE såler både inne og ute i 4-6 uker!

Cyan 22-02-12 10:09

Den ser ikke skjev ut (jeg har dog i utgangspunktet skjeve tær), men den har vokst til nesten dobbel størrelse og er blå og stiv og har blitt gradvis vondere etter morgenens ublide møte med spinningssykkelen :eek: Det er forøvrig tåen ved siden av storetåen det er snakk om. Min fotballspillende kollega (som har brukket noen tær selv) mener at det ikke er noe poeng å gå til legen så lenge den ikke er skjev mens min fotballspillende mann (som også har brukket noen tær) syns jeg skal gå for sikkerhets skyld. Jeg ser det litt an utover dagen tenker jeg. Blir det vondere ringer jeg :ja:

Cyan 22-02-12 10:41

Jeg bestilte time hos lege, jeg. Fant ut at det var på tide å holde mitt eget nyttårsforsett om lavere terskel for å kontakte legen. Legen er der tross alt for meg, og får betalt for det, så at jeg skal gå her og ha vondt, men ikke gå til lege fordi jeg ikke vil bry henne eller ta plassen til noen som evt trenger det mer er jo bare teit :p

annex 22-02-12 11:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1305019)
Jeg bestilte time hos lege, jeg. Fant ut at det var på tide å holde mitt eget nyttårsforsett om lavere terskel for å kontakte legen. Legen er der tross alt for meg, og får betalt for det, så at jeg skal gå her og ha vondt, men ikke gå til lege fordi jeg ikke vil bry henne eller ta plassen til noen som evt trenger det mer er jo bare teit :p

.
Håper det ordner seg, en sånn tå kan være jæ..lig vond! Og så kan man ikke gå ordentlig, blir ganske satt ut av en sånn skade.

Kitt 22-02-12 15:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1305019)

Flink jente! :suss: Hvordan gikk det? Eller fikk du ikke time på dagen?

Cyan 22-02-12 16:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1305129)
Flink jente! :suss: Hvordan gikk det? Eller fikk du ikke time på dagen?

Den var brukket gitt, men rett, så kun nødvendig å tape tåen sammen med sidetåen i 3 uker, og gå med stive sko.

Kitt 22-02-12 16:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1305150)
Den var brukket gitt, men rett, så kun nødvendig å tape tåen sammen med sidetåen i 3 uker, og gå med stive sko.

Greit å vite hva som gjelder! :)
God bedring! :klem:

Dietta 22-02-12 17:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1305150)

Huff da. Riktig god bedring :klem:

Frøken B 23-02-12 10:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1304724)
Noen her som har vært på et helseopplegg kalt "raskere tilbake"?

Jeg er blitt (etter STORT ønske) henvist til et helsesportsenter hvor de skal teste meg for å finne yttergrensene mine for hva jeg klarer utføre både i jobb og hjemme. Denne testen varer i en uke og jeg skal bo borte fra familien den uka. Noen her som har vært med på et slikt opplegg??

Hei,

jeg har jobbet litt med raskere tilbake, og synes det er noe av det mest inspirerende jeg gjør. Målet er jo å bidra til at folk raskere kan komme tilbake på jobb etter sykdom etc., ved å gi de en helhetlig oppfølging tilpasset hver enkelt. Der jeg jobber er både lege, psykolog, ernæringsfysiolog og fysioterapeut med, og dermed blir oppfølgingen solid. Håper du også møter et bra opplegg, og at du får støtte, oppmuntring og glede :)

Rin 23-02-12 12:39

Jises! Fikk en sms om at jeg har vunnet i et norsk tipping-spill, og når jeg nå vil sjekke hva det var for noe, klarer jeg IKKE å finne noe sted å logge inn på nettsida deres. Sååå frustrert, er den bare magisk borte, eller er jeg selektivt blind? :o

Kitt 23-02-12 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1305490)
Jises! Fikk en sms om at jeg har vunnet i et norsk tipping-spill, og når jeg nå vil sjekke hva det var for noe, klarer jeg IKKE å finne noe sted å logge inn på nettsida deres. Sååå frustrert, er den bare magisk borte, eller er jeg selektivt blind? :o

Heeeelt øverst til høyre? På denne siden!

Rin 23-02-12 12:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1305493)
Heeeelt øverst til høyre? På denne siden!

Hehe, dette var et browser-problem, fant jeg ut. Nyeste versjon Firefox velger mystisk nok å IKKE loade innloggingsfeltet der oppe, internet explorer klarer dét, men ikke å la meg se "mine spill" (et flash-problem) - det gikk til sist med Chrome, hvor jeg fant ut at det dreide seg om svimlende 45 kroner. :p

Kitt 23-02-12 13:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1305494)
Hehe, dette var et browser-problem, fant jeg ut. Nyeste versjon Firefox velger mystisk nok å IKKE loade innloggingsfeltet der oppe, internet explorer klarer dét, men ikke å la meg se "mine spill" (et flash-problem) - det gikk til sist med Chrome, hvor jeg fant ut at det dreide seg om svimlende 45 kroner. :p

Noe surr skal det være! Har slitt litt innimellom jeg også, bare for å oppdage at det slett ikke var min feil! Og for "gamle" damer som ikke har vokst opp med pc er det en seier i seg selv!:D

45kr er en ny sjanse, det da!:D

Cyan 23-02-12 13:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1305494)

Jeg har også slitt med Norks tipping sine sider på Firefox. Måtte registrere nytt bankkort og det bare hang seg opp. Måtte i explorer for å ordne det. Så den er ikke helt stabil denne norsk tipping siden ...

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.