![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Tror heller jeg tar bussen til Tønsberg gitt.
|
Sitat:
Morgan, en katt jeg hadde tidligere før han traff en bil :( fikk egget med skall og det hele, akkurat som jeg gir til bikkjene og til ilderen guttungen hadde. Det var visst toppen av lykke. Mine fisefine katter nå elsker egg om jeg steker det litt for dem først; lager ei skikkelig halvstekt eggerøre av egg og fløte og blander inn finhakket rå kyllinglever. Bortskjemte kattedyr :love: Muffin, vår eldste katt, er også veldig glad i speilegg, men etter han slengte klørne rett oppi et av mine speilegg (jeg liker speileggene med flytende plomme) og sannsynligvis brant seg litt da foten splattet hele plommen, har han iallefall sluttet og stjele speileggene mine :) |
Eneste her som spiser stekt egg, eller rester av omelett er hunden. Har prøvd å gi både rått upisket egg, pisket rått egg og lettkokt egg til kattene. bare unntaksvis spiser kattene litt... hehe
Men, de får godt med avskjær på rå kylling, og det har vi ofte, der holder hunden seg borte. Ellers får nok mine katter mest fòr fra enten Veterinær, eller vanlig butikk. Utvalget her er ganske så dårlig, hvis man regner dyrefòr fra Vet som "dårlig" i forhold til Vom og hva annet som er anbefalt. Men så fikser begge de voksne kattene påfyll til maten selv da. :p Siste fangst fra gutten var to tomme plastikk "pølser" etter noens kos med filet av noe slag! hahaha Det var en eldre dame som sa at jeg ikke gav nok mat til kattene mine, om de måtte ut og fange maten selv, for "huskatter" var ikke jaktdyr... :lol: og nei jeg lurte ikke på noe... sorry. |
Jeg har lagd en tråd om dette med dyr og kosthold og sånne ting, her jeg! Kanskje vi kan diskutere videre der? Det hadde vært gøy å høre mer om de til tider fisefine matvanene :D
|
Takk Vaske!
Kanskje mitt spørsmål burde vært der da? Jeg lurer nå på hvordan min døve katt kommuniserer med andre når han ikke hører dem? Tok ham nettopp nå, med hjelp av hunden, i en krangel med en annen katt. Min døve katt kan jo lett bli overrasket av andre lettbeinte katter, og han holder seg stort sett rundt huset. Men på kveld og natt regner jeg med han går litt lenger. Er det nok for ham å SE kroppsspråket, eller mister han mye pga han er døv? |
Døve katter skal ikke være utekatter nettopp fordi de ikke kan høre signaler fra andre dyr og ikke minst trafikk.
Katter er verbale dyr, og selv om kroppspråket sier mye, så vil katten være handicappet i forhold til friske katter. |
Døve katter har absolutt en bakdel i sin kommunikasjon med andre katter, men noe vil også være individuelt og man kan se mye på kroppsspråket. Jeg ser fortsatt mest på kroppsspråket på mine katter som er hverken døve, stumme eller blinde :) Spørs også litt hvor du har en døv katt, for i mitt byggefelt er det veldig mye katt som er veldig territoriale, men hos min mor hvor jeg hadde en hankatt som var døv, var det ikke et problem.
Han var en svær, hvit katt som var døv og så litt lite (albino), men fader så tøff han var. Han fanga mus og småfugl, som broderen overtok når han var ferdig-lekt med de, han var nabolagets skrekk og jaga nesten alle nabokattene og beskytta broderen. Glemmer aldri den dagen da skjæra fant ut at de skulle plage han, hvit som han var, viste han jo godt igjen ute på jordet. Fuglene surra rundt hodet hans og skreik, du kunne se på ørene at han var litt irritert men gikk videre i velkjent overlegen, stil med halen i været. Så var det en av fuglene som var helt ned i ryggen på han, katten hoppa en meter rett opp og måkte til skjæra så fjøra føyk, etter det fikk han alltid gå i fred og skjære tok heller på andre katter. Han var en flott kosepus av rang :) |
Jeg har en haug med pensumbøker fra uni som jeg vil prøve å kvitte meg med, noen som vet hvor det beste stedet for å selge dem er?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Noen som har kjennskap til trikilogi? Kom over det nå da jeg (for millionte gang) søkte på nettet om hårtap. Sendte en mail til klinikken her i Oslo. Det er jo alltids en usikkerhet om noen kan hjelpe akkurat meg, men om noen har erfaringer å dele så hadde det vært ålreit å høre!
Ikke minst så er det spennende å høre hvor mye de tar for det. :cool: |
Jeg hadde en Iphone4, men kjøpte nettopp en Samsung galaxy S4.
Simkortet ble flyttet over for over en uke siden. Iphonen er altså UTEN simkort. I går ringte jeg en kar siden jeg ikke fikk tak i ham jeg helst ville snakke med. Men jeg snakker med denne karen hører jeg at det er noen som ringer meg og jeg sier til denne karen at jeg må ta denne telefonen i fall det er ham jeg VILLE ha kontakt med. Det var det. Dette foregår mens jeg er på jobb, ca 12.30. Når jeg kommer hjem titter jeg på Iphonen og ser at det er kommet inn en melding til meg??? Fra denne karen jeg snakket med for han lurte på om det var rette vedkommede som ringte.... Men hvordan i all verden kan jeg få en sms inn på en telefon som ikke har simkort?? |
ifølge min ekskjæreste som jobber i et mobiltelefonselskap på driftsiden, skal det ikke være mulig å motta tekstmelding uten simkort..
|
Sitat:
|
det hadde han ingen forklaring for.
|
Sitat:
Kan det gjøres uten sim? Altså at iphoner kan sende seg i mellom uten sim? Skal på bytur i morgen og da skal jeg jaggu dra innom apple. |
Hvordan er det egentlig mulig å fortsatt på fantomsmerter i en tann som ble rotfylt for over fem år siden, og samtidig erklært fullstendig død og tom for nerver? Arrrg. :(
|
Apple har sitt eget meldingssystem, iMessage, der man sender gratis meldinger via wifi/3g, og som man ikke trenger sim-kort for å bruke, og som kommer opp som en sms med med blå boble. (Sms'er via telenettet har grønn boble.) Så, når iMessage er aktivert så vil automatisk den sendingsmåten gå fremfor sms når begge er online på et Appleprodukt (iMessage virker også mot f.eks iPad). Det du må gjøre er å gå på instillingene på iPhonen og slå av iMessage, da får du tilsendt meldingene fra iPhonebrukere via sms og til telefonen du har sim-kortet ditt i.
Se i link #2 hvordan man slår det på, så ser du hva du skal gjøre for å slå det av. http://m.macworld.no/article210418.ece http://www.apple.com/ios/messages/ |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Takk enda en gang. |
Sitat:
Jeg har masse fantomsmerter i tenner, å ikke noen tenner igjen:eek: Å på mine fantom smerter så hjelper smertestillende, på en annen side så er det fascinerende med fantomsmerter:confused::rolleyes: Men jeg vet ikke hvordan det er mullig:p |
Sitat:
|
Men er det ikke det som er greia med fantomsmerter...? De oppstår i noe som er dødt/borte? :o Så om dere har fantomsmerter i noe som ikke er der sååå... Vel. Da er det nettopp fantomsmerter da :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg sa til tannlegen ar jeg hadde vondt i tannen han hadde rotfylt, men da han sjekket, var det ikke vondt i tannen, men i vevet rundt! Kunne lurt meg, gitt!:p |
Sitat:
Nå har det kommet og gått i over fem år som sagt. Har ellers aldri hatt problemer med tannkjøttet, og tviler på at det er et annet hull. Har ikke hatt hull på atten år, og de jeg har hatt fikk jeg da jeg hadde reggis og tvilsom tannhygiene ... :cool: |
når fysiotimen min må avbestilles 24 timer i forkant (ellers må den betales i sin helhet uten refusjon) og jeg har time klokka ni i morra.... jeg har ikke behov for den, men de har ikke åpent på søndager - kan jeg da ringe de ved åpningstid og avlyse, eller måtte jeg ha gjort det på fredag?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
men den blir mindre når jeg tar for andre ting. Så det blir en goe "bivirkning" :D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40. |