Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 13-02-12 21:55

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1301537)
Right ...

Og du er bra statseid når nav kan kreve at du flytter fra oslo til gokk hvis du er arbeidssøkende og vil beholde dagpenger ev lønn.

Huldr 13-02-12 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1301538)
Det er sant. Hver kommune får tilskudd hvert år på hvert hode som bor det.
Bare sjekk.

Å hevde at jeg (og andre mennesker) er eid av staten er ikke akkurat saklig, Kanutten. Det har ikke noe med overføringer fra stat til kommune å gjøre. Og jeg ser ikke hva det har med statlig eierskap i SAS å gjøre.

Let's stop the sillyness.

Kanutten 13-02-12 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1301550)
Å hevde at jeg (og andre mennesker) er eid av staten er ikke akkurat saklig, Kanutten. Det har ikke noe med overføringer fra stat til kommune å gjøre. Og jeg ser ikke hva det har med stalig eierskap i SAS å gjøre.

Hva gjør det om staten eier noe i sas? Jeg er mye mer bekymret for om staten bekymret for om staten lar rec gå ad undas.

Kanutten 13-02-12 22:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1301550)
Å hevde at jeg (og andre mennesker) er eid av staten er ikke akkurat saklig, Kanutten. Det har ikke noe med overføringer fra stat til kommune å gjøre. Og jeg ser ikke hva det har med statlig eierskap i SAS å gjøre.

Staten eier så mangt. Blant annet atomvåpenprodusenter. Da foretrekker jeg sas.

Kanutten 13-02-12 22:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1301559)
Staten eier så mangt. Blant annet atomvåpenprodusenter. Da foretrekker jeg sas.

Og for ikke snakke om kongsberg våpenfabrikk som lager tennsatser til miner og bomber.
Næhh, greitt det.

Glorfinia 15-02-12 01:27

Er det noen forskjell på salmalaks og annen laks? Er det en spesiell type laks kanskje? Eller er den behandla på noen annen måte en annen laks? Smaker den annerledes? Det hender jeg kommer over oppskrifter som spesifiserer salmalaks, kan jeg da ikke bruke vanlig laks?

Carisma 15-02-12 01:29

Salmalaks er den fineste Og ferskeste laksen du finner. Den ka spises rå uten noen form for behandling først (annen laks må fryses i 24t).

http://www.salma.no/om-salma/hva-er-salma-laks

Glorfinia 15-02-12 01:48

Se der ja, takk for link! Godt noen gidder å google for meg. ;)

Glorfinia 15-02-12 04:02

Nytt spørsmål sånn på rappen til dere matflinke: jeg har planer om å lage ricottagnocchi. I oppskriten står det 4-5 spiseskjeer fint mel, tror dere det funker å bruke kokosmel i stedet? Det skal i blant annet parmesan og Gamle Telemark, og muskat, salt og pepper. Er det nok til å kamuflere kokossmaken tro? Er eventuelt proteinpulver et bedre alternativ? Hilsen kjøkkennoob. :snill:

Lava 15-02-12 04:34

Når får jeg de 10 millionene jeg syns jeg fortjener?
Tenker å få telefon eller brev fra norsk tipping eller en ukjent onkel i utlandet... :p

Dietta 15-02-12 08:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1302027)
Når får jeg de 10 millionene jeg syns jeg fortjener?
Tenker å få telefon eller brev fra norsk tipping eller en ukjent onkel i utlandet... :p

Ah du venter du også ja ;) da er vi flere...... *utålmodig*

vaskeklut 15-02-12 14:10

Hvorfor blir knivblad sløve om de vaskes i oppvaskmaskin?

Gerd 15-02-12 14:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1302185)
Hvorfor blir knivblad sløve om de vaskes i oppvaskmaskin?

Fordi at vannet som spyles rundt i maskina "polerer" og de blir sløve :ja:

vaskeklut 15-02-12 14:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Gerd (Innlegg 1302187)
Fordi at vannet som spyles rundt i maskina "polerer" og de blir sløve :ja:

Oh, skjønner!

Catwoman 15-02-12 15:20

Hvorfor er immunforsvaret mitt på ferie store deler av året??
Bläh :(

vaskeklut 15-02-12 15:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1302216)

Fordi ferie er digg! Hadde ikke du også dratt på ferie ofte om du hadde mulighet? :D:rolleyes::p

Catwoman 15-02-12 16:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1302222)
Fordi ferie er digg! Hadde ikke du også dratt på ferie ofte om du hadde mulighet? :D:rolleyes::p

Men jeg vil jo gjerne väre med!! :D

vaskeklut 15-02-12 17:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1302234)
Men jeg vil jo gjerne väre med!! :D

:lol:

Yrla 15-02-12 19:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1302216)

Jeg har hangla i over et halvt år, sånn skjedde ikke da jeg trente, ond sirkel det der, siden det ikke blir trening når jeg er syk. Nå skal jeg begynne å trene tre ganger i uka og håper det bedrer seg pluss at jeg skal begynne med jerntilskudd. C vit har jeg begynt med. Er lei av å være på felgen. Godt å se du skrive dette fordi jeg har vurdert å spørre dere om det er flere enn meg som er syk gjennom hele vinteren.

Kitt 15-02-12 20:21

Skal være med Gubben til Sverige i morgen og lurer på om noen kan fortelle meg hva det senteret heter som kommer et stykke etter at man har passert Töcksfors i retning Stockholm?
Tenkte jeg skulle søke det opp for å se om det var verdt et lengre besøk!:)

vaskeklut 15-02-12 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1302328)
Skal være med Gubben til Sverige i morgen og lurer på om noen kan fortelle meg hva det senteret heter som kommer et stykke etter at man har passert Töcksfors i retning Stockholm?
Tenkte jeg skulle søke det opp for å se om det var verdt et lengre besøk!:)

Jeg aner ikke, men bor ikke Lena Beatrice/Dreamy sånn ikke veldig langt unna Töcksfors? Kanskje hun vet?

nellie 16-02-12 11:14

Kan man ha lungebetennelse uten å være syk? Eller. Har man lungebetennelse er man vel syk, men allmenntilstanden er på topp. Bare stikker noe så veldig der lungene ligger.. Også har jeg en litt sånn kald følelse der? Mamma har mykoplasma og jeg har vært sammen med henne, så kan være innbildning også:p

Photobscura 16-02-12 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1302515)
Kan man ha lungebetennelse uten å være syk? Eller. Har man lungebetennelse er man vel syk, men allmenntilstanden er på topp. Bare stikker noe så veldig der lungene ligger.. Også har jeg en litt sånn kald følelse der? Mamma har mykoplasma og jeg har vært sammen med henne, så kan være innbildning også:p

Få det sjekka ut, da! Ikke alltid man får symptomer på mykoplasma før det har gått en stund (og så kan det gå over av seg selv, men i mellomtiden er man jo en smittekilde ...). Jeg har ei venninne som nettopp lå fire dager på sykehus med knapp lungekapasitet på grunn av uoppdaget mykoplasma, så det kan gå skikkelig ille. Det vises ikke nødvendigvis på de samme prøvene som man gjør for vanlig lungebetennelse, som crp og sånn. Si at du har hengt med folk som har mykoplasma. Uansett, kom deg til legen! :)

nellie 16-02-12 11:30

Får se om det fortsetter å stikke ut over dagen. Jeg er hjemme med både syk mann og sykt barn her.:p

Cyan 16-02-12 11:39

Så var det meg og dette passet igjen da :p Vi skal være med på en bursdagsfeiring på Kielbåten. Vi har funnet ut at mannen sitt pass er utgått, og poden har vi enda ikke ordnet pass til. Vi gidder ikke å gå i land når båten ligger i Kiel, og mannen påstår at da trenger vi ikke pass. Jeg regner med og tror at han har rett, men kan noen av dere verifisere dette? På Color Line sine sider står det bare at pass er eneste gyldige legitimasjon i utlandet, men vi skal jo ikke i land.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.