![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Og jeg sender deg tonnevis av styrke:) Masse lykke til. Hvis du vil ha noe å gumle på, kan du jo bake de muffunsene vi har snakket om tidligere i uken - de er kjappe og enkle å lage, og smaker veldig godt, mmmmm - lettere å få til når du har noe du kan spise som er lovlig;) |
Bente: Gratulerer!!!!!!!! 10 kg er et vakkert tall!!! Det gir meg inspirasjon til å fortsette!
Sanna: spis deg god og mett før du kommer til kakene. Og ta med muffins eller annet ok. Skaldeman sier forresten at skulle det være så ille at vi må spise kh så ta et solid inntak av fett først slik at forbrenningen av fett er godt i gang når det tilføres kh. Tenk å få være med og feire en 102 års dag da gitt!! Her er det 25 grader; deiiiiiiilig! Har vært ute i hele dag og nytet tilværelsen. |
Sitat:
Kos deg masse i sola Dollsine-mor og nyt dagen videre. Her på vestlandet er det som vanlig regn - men jeg holder på å vaske, brette tøy og pakke til turen, så hadde nok blitt innedag uansett, så da er det jo like greit at været ikke innbyr til uteaktivitet:rolleyes: |
Sitat:
Sitat:
Tolke positivt? Da må man ha et positivt utgangspunkt :) Sitat:
Ååå, dere er så gode alle sammen! Sitat:
Vi kommer etter vi andre :rolleyes: - Tenk å våkne etter tre dager standhaftig alkoholinntak og være i perfekt form? Ikke hodepine, ikke kvalm, ikke nerver... Bare... lykke? Fått i meg litt mat og drikke, satt på en film og skal kose meg under pledd, for jeg kan ikke nekte for at jeg er litt sliten. :o Masse kos fra en tilfreds pruttis :blomster: |
Sitat:
Så deilig hå høre at du har en sånn god start på dagen - håper resten av dagen din blir like god:) |
Sitat:
Skal prøve å ikke ha dårlig samvittighet for å spise is. Jeg er tross alt i Tyrkia! Maten jeg spiser er stort sett riktig, selv om jeg begynner å bli lei. Siden jeg spiser hjemme hver kveld, så lager jeg mat som varer i flere dager. Nå er det femte dagen med squashlasagne. LEI! Og orker ikke dra på butikken heller. Får heller dra dit i morgen etter jobb. Dagen i dag har ikke vært noen dans på roser det heller, men det er mye bedre enn i går kveld. Da var kjæresten opptatt på kvelden, og vel... De fleste jeg kjenner er ute og har det gøy på lørdag kveld, de sitter ikke hjemme på face.. Dessverre for meg. Søndag kveld pleier å være bedre, så krysser fingrene! Herlig å lese at du har vært ute å hatt det gøy (oooii som jeg er misunnelig!!!), og jeg er sikker på at du har fått massevis av komplimenter. Ikke glem at ikke alle komplimenter gis i form av ord. De gis også i form av blikk og kroppsspråk. Og å danse med samme fyren i mange timer... Syns det er et kjempekompliment! Han danset jo med deg fremfor alle de andre jentene. Ikke glem det! Sitat:
Sitat:
Og bente1... GRATULERER MED 10 KILO NED! Kjempebra jobba! Men aller først så må jeg bearbeide at de andre på området (norske de også) dro ut i går, og ingen spurte om jeg ville være med. - De hadde rett og slett glemt meg. Da er det ikke lett å sitte i leiligheten helt alene, med hjemlengsel og solbrente kinn. Tror den følelsen av å bli glemt/avvist gjorde hjemlengselen enda verre. Virket som flere av de var litt lei seg for at de hadde glemt meg i dag. Tror noen av de rett og slett ikke tenkte på meg (og herlighet, man trenger ikke huske på alle hele tiden), men det virket litt som om noen av de med vilje ikke hadde nevnt meg for de andre, sånn at de andre skulle huske på at jeg også var der, og at jeg - i motsetning til alle de andre - er her helt alene. Nei, nå må jeg slutte å tenke på sånt. Det er ikke noe hyggelig. Må prøve å finne ut hva jeg skal ha til middag. Hmm.. Kanskje squashlasagne? :p |
Må skrive et innlegg til jeg, bare for å kommentere mitt forrige innlegg:
Herregud så langt! Haha :D. Ooops!:eek: |
Sitat:
Sitat:
Pruttilutt, så braaa at du har kost deg masse i helgen!=) Det trengs å herje litt innimellom=) Og jeg er heeelt sikker på at du har fått noen komplimenter jeg og, men det er som det er sagt flere ganger.. I Norge er vi eksperter på å kamuflere komplimenter.. Og pga det er vi kanskje ikke så flinke til å ta imot eller faktisk skjønne at det var et kompliment vi akkurat hørte?=) Men dette er ikke til å misforstå i alle fall.. Du er en vakker og utrolig nydelig person lille venn, og du hjelper alltid alle så godt du kan med den enorme kunnskapen du har :snill: Du er rett og slett fantastisk :love: Jeg er så sykt sliten idag, våkna klokka 16, og er fortsatt ikke helt klar i toppen.. Jeg bruker en evighet bare på å få skrevet her idag=) Har på tv'n og detter ut stadig vekk :p Men igår var en super kveld, ikke på byen da, mesteparten av tia jeg var på byen tilbrakte jeg i taxikø for å komme hjem igjen.. Heheh=) Men vorset her hjemme og båtturen fra Brevik til Langesund var supertrivelig :ja: På byen var det litt for mye sånn 18-års fest så jeg gikk rundt å prøvde å finne kjentfolk, men det var jo bare umulig når det var så stappa.. Det er vel det samme ca hvert år, jeg er så og si aldri i Langesund fordi det er der jeg hang når jeg var 15-16-17 år selv og det har ikke forandra seg stort.. Men det glemmer jeg litt bort i løpet av året og så tar jeg en tur igjen på sommeren og det er AKKURAT det sammen, bare at jeg blir eldre og eldre for hvert år :p Idag er det kun sofakos som gjelder for min del.. Spist muffinser til frokost og kosa meg med kaffe med cocosa=) Håper alle har en super dag/kveld=)=)=) |
Appelsinpiken: jeg er enten helt utafor eller gullfisk; men hva jobber du med i det store ytland? (og ja, jeg er nok litt misunnelig :p )
|
Sitat:
Sitat:
Kjekt at du også hadde en super kveld, RikkemOr:) Skikkelige partyløver her i helgen altså -oppe kl. 16 ;) - Burde vært nå du skulle ut på nattevakt, vet du, du har jo allerede snudd døgnet:D Da har jeg pakket det meste her for turen i morgen, bare noe småting igjen, så er nesten klar. Må tidlig opp i morgen så greit å ha alt klart nå i kveld. Har nettopp spist middag, lagde Biffstroganoff i dag, det smakte kjempegodt, og jeg er god og mett. Siste dag med hjemmelaget mat - spent på hvordan det går i Hellas:rolleyes: |
Sitat:
|
Bente: Gratulerer så masse med vektnedgangen :) Så utrolig flink du har vært :dulte:
Pruttilutten: Fikk du svar nå:confused: Skjønner ikke hvor de avhandlingene mine tar veien hele tiden jeg altså..... |
Jeg glemte jo selvfølgelig å si "YAY for vektnedgang!!" ... (etpar dager med ferie og hjernen går i hvilemodus... :cool: )
|
Sitat:
|
Velkommen tilbake fra ferie, manne, håper du har kost deg masse:)
|
Ja det er så sant Bente, natt-tur hadde vært perfekt nå :ja: Men så er jo jeg sånn at jeg strengt tatt alltid vil gå natt hvis jeg får muligheten til det da :p Morgenfugl jeg? NEI...=) Synes det er helt forferdelig at jeg skal gå 2 hele uker med dag nå.. Heldigvis går det fort..:o
Appelsinpiken: Håper du får en myyye bedre kveld idag enn igår.. Dumt at det ble sånn igår, er så kjipt å føle seg utafor og glemt :/ Men jeg tror heller ikke de har gjort det med vilje altså.. Det var nok bare en forglemmelse og jeg ser for meg de har ganske dårlig samvittighet idag... Nå kommer snart kjæresten din ned også, tenk hvor mye dere skal kose dere :love: Nyt kvelden i kveld og ikke ha dårlig samvittighet for en liten is, du har vært kjempeflink!=) :klem: |
Sitat:
|
Sitat:
Har dere feriert med bil? Og evt er det å anbefale noen som går å lurer på den type ferie til neste år.. |
Heisann. Stikker nesa innom en liten tur før senga kaller. Er sliten, besøk i går kveld (les: natt) og det ble seint. Og tidlig oppe. Sovna ute i sola i dag, det hjalp litt men nå er det hardt å være meg:o For ett par tiår siden var dette no problemo, og nå......:rolleyes:
Har hatt enorme mengder vann i kroppen de to siste dagene; skulle hatt en tappekran å sette på meg selv:p Nå er fingrene endelig nesten "normale" og det er godt etter at ringene har vært mer som "krympet fast". Har drukket mine 3 liter hver dag men tror trimturen jeg bruker å ha i helgene har vært tøffere enn jeg trodde. 2 t gåtur i 25 grader er heftig for en gammel skrott. De to siste dagene har jeg hatt ca 79 % fett, ca 19 % prot og 2 % kh. En god fordeling tenker jeg. I morgen er det mandag igjen; masse nye muligheter (som det er på alle nye dager, ikke bare mandager:p). Og veiedag. Ønsker dere alle sammen lykke til:) |
Nå tenker jeg at jeg logger av for kvelden, må fikse de siste tingene og prøve å få meg litt søvn i natt, blir gry-tidlig i morgen:)
Håper det er nett der jeg kommer, så vi kan skravles i morgen kveld;) Ønsker alle en god natt og en god dag i morgen. Sove godt:sove: |
Og god tur, Bente <3
|
God tur og god natt Bente, jeg håper også det er nett der du kommer :love:
|
Jeg er så avhengige av dere nå, at INGEN får være nettfrie framover. Basta. ;)
Formen fortsatt fin, drukket 3 liter vann og spist ganske lavkarbis'ish. Bestis til Fyren skal ta meg med på fjell- og hyttetur nå som jeg er sykemeldt, så det blir koselig. Høhø. Nå har jeg montert og hengt opp ei ikea-hylle, skal snart pusse gebisset og krype til korset. Natta søtinger :rolleyes: |
Sitat:
Blir snart kvelden på meg og kjenner jeg.. Blir litt trøtt dagen derpå kan man si :sove: |
GOD MORGEN!! Ikke si at dere sover ennå?
For en strålende mandag morgen! Overskyet, 17-18 grader. Perfekt gå-tur-vær. Og malevær (ser litt mørkere på den jobben da;)) God tur Bente; misunner deg ferien! Vi blir hjemme så fremt det blir ok vær. Ellers blir det å parkere seg i bilen og kjøre noen mil. Klart vi er her for deg Pruttisjefen!! God tur på fjellet med deg! Masse frisk luft håper jeg, noen gåturer osv. Her var det veiedag i dag ja, som vanlig nedtur det. Eller opptur - som en ser det. Var 1,4 kg tyngre enn sist sist mandag. Jada... Sånn går no dagan:mad: Det gjør noe med innstillingen min dette. Ikke motovasjonen, for den er absolutt på plass. Har andre gevinster med dette kostholdet så det er helt ok å fortsette. Men så var det disse forb&%€#ede kiloene da. Derfor er det så godt å ha ferie nå og ha litt god tid til å finne ut av ting og tang. Jeg har endret litt på maten og spiser mer salat med olje. Har ikke skinke eller andre proteiner i salaten enn fetaost. Der kvittet jeg meg med en proteinkilde som tok plass. Knekkebrød til frokost med ost; det hører med til fridager det. Middag; kjøtt/fisk og salat med feta og olje evt grønnsaker. Kveld: salat med feta/olje, bær med fløte eller ostekjeks alt etter hvor mye jeg har å gå på av prot/kh. Nå skal jeg lete fram fargekartene mine og finne ut hvilken farge jeg skal kjøpe i dag. Ha en god mandag alle sammen! |
Sitat:
|
Goood morgen Dollsine og alle dere andre =)
Idag våknet jeg aaaltfor tidlig, lå å vrei meg frem og tilbake fra 6 eller no og duppa av og våkna, av/på frem til 8.. Også så usannsynlig kvalm jeg er.. Trodde etterhvert at det var fordi jeg var sulten, men mat gjorde det ikke bedre... Så ligger her på sofaen og synes synd på meg selv nå da:/ Lykke til med fargevalg og maling Dollsine =) Det er gøy med oppussing og nye farger, ting og sånt :D |
Dollsine: Kanskje det er noe galt med vekta di? :rolleyes: :( Håper så indelig at det løsner snart!!
Og fjelltur blir det mulig, var jo meldt elendig vær fram til tirsdag - men var 40 grader her inne i natt, så kan umulig bli så fryktelig kaldt disse dagene. Men vi har turløyper og planer om å dra ut med båten og finne litt middag. Koke fersk fisk i byssa på båten? Må passe meg litt nå kjenner jeg :rolleyes: Rikkem0r: Ikke bli syyyyk! Fiks deg cola zero. Håper det ikke blir noe mer enn uvelheten og kvalmen, men at du slipper flere runder der-du-vet. <3 I kveld antar jeg at jeg er i ketose igjen. Jeg har 16 kroner fram til jeg får skattepengene en gang, så må vel ta turen innom NAV og si "hjeeeeeeelp". Trenger stix siden jeg ikke har vekta lengre. Og jeg trenger noen elementære ingredienser: Fløte, egg, og smør. Er flink å handle for mye, så det blir liggende mye snadder i fryseren. I nøden spiste fanden fluer? Nå skal jeg vaske søvnen bort og steke noen kjøttbullar, så ta fatt på denne merkelige dagen. |
Hei alle sammen!
Da er jeg tilbake fra ferie :D Orker ikke å lese alt dere har skravlet om den siste uka, men skal oppdatere meg i vekttråden etterpå ;) Ferien ble en ukeslang utskeielse med karbohydrater i alle former og varianter :p Jeg var heldigvis forbredt på det, og det var ikke vanskelig å stramme inn igjen igår. Vekta viste 600 gram opp, og det er HELT greit :) Hadde faktisk trodd det var mer, for magen har est ut! Men det er nok bare luft og vann! :p Hvordan er det med dere da? :D |
MariaB velkommen hjem fra ferie!=) Håper du har kost deg masse og kjempebra at du er flink og klarer å stramme rett inn igjen :)
Pruttilutt: Jeg har sluppet unna turer inn på det lille rommet foreløpig heldigvis=) Jeg la meg til å sove litt på sofaen istad bare for å slippe å være kvalm :p Hjalp med en liten halvtime der, før jeg ble brutalt vekt av tlf som ringte.. :p Er fortsatt ikke pigg, men har vært ute en tur å henta leiebil til morgendagens utreise og kjøpt litt mat.. Prøver meg på litt grilla kylling og satser på den blir i magen uten for mye krangling :o Og ikveld skal jeg koooose meg med bringebær, bare fordi jeg vet at jeg ikke får noe bær på de neste 2 ukene så da blir det litt ekstra kos i kveld :snill: Her har sola plutselig kommet frem også.. Hvis det er noen som savner vestlandsvær nå i sommer er det bare å komme til østlandet, for det er her det har gjemt seg :ja: |
Og pruttilutt, er det idag du skal på båttur/hyttetur/fjelltur?? :):):) Er'n kjek denna kameraten eller? :p
|
Sitat:
Hadde lyst å dra på fisketur, men vet ikke riktig om det blir rett å dra med han :p Nåvel, det er jo bare en fisketur og mat det er snakk om. Og jeg trenger fylle opp fryseren... Kjekk og kjekk, fru Blom. Han er morsom, søt, festlig, smart og full av tatoveringer, men han får ikke hjertet til å slå raskere. Kan jo være fordi han er bestevennen til Fyren. First thing's first. Var nede i byen i stad, innom NAV for å ordne med diverse og for å handle de mest elementære tingene jeg trenger; egg fra landlord, fløte og smør. Manglet 50 øre, men idet jeg tenkte tanken da jeg gikk mot kassen så jeg ned på gulvet og jaggu lå der ikke en liten rød en ;) Blir fettfaste nå framover med kun eggemelk og koteletter. |
Den kan jeg jo se, litt mer trivelig når man ikke drukner av å se opp mot himmelen :)
Ja first thing first men er det gjør ofte godt med litt annet å tenke på ;) Han høres uansett ut som en skikkelig åreit fyr da og det er jo supert med en fiskekompis :snill: Heldig med den 50-øra da! :) Ikke alltid "Karma's a bitch" ;) |
Han er en ganske jordnær fyr selv om han har den verste seksuelle utstrålingen jeg har vært borti. Bare så synd han faktisk ikke... nei. Glem det :p
Fisketur blir det nok, jeg vil han skal lage mat til meg. MASSE mat. Helst med gulrotstuing. Snaaaaaaaaaafs. Jeg har _alltid_ hatt gullhår når det kommer til økonomi, så selv i nøden hjelper en 50 øring stort. :rolleyes: |
Hehehe, høres ut som om du har litt å tenke på fra før der ;)
Mmmm, gulrotstuing.. Det pleier vi å ha på jobb innimellom :D Synd den er full av mel og melk.. Ooog gulrot.. Heheh :p Ja, er det 50 øre man trenger så er jo den lille penga gull verdt! :D |
Men jeg undrer... Gulrotstuing av fløte, vann, JBKM og smør? Gulrøttene synes jeg er OK. Eller? :p
|
Ja, for en gang i blandt må jo det være ok?:D Husker ikke Kh-innhold i gulrota akkurat nå jeg men husker det er litt i de, og no snakk om at den blir "verre" når den er oppvarma? Men det har vel med GI å gjøre og da er jeg innpå felt jeg har dårlig peil på :D
Men uansett litt gulrot for å lage supernamme gulrotstuing en gang imellom, DET må være lov :ja: |
Rikkemor: har du vært hjemme i fire uker allerede?! Syns nettop du kom hjem jeg!
Prutti: håper du får fisk om du drar ut da! ;) og flaks på butikken da! Tja...flink og flink... Jeg er fortsatt ikke helt i ketolyse modus, men jeg har strammet kraftig inn:) |
Jeg synes også at jeg akkurat kom hjem! :p Heheh.. Men sånn er det hver gang... Fria går så ekstremt fort, trøsten er at tia ute på jobb også går fort :snill: Og allerede neste fri begynner jeg jo på skolen, så da kommer hvertfall tiden til å fly unna! :D Gleder meeeeg=) hihihi :p Og jeg synes du er kjempeflink som strammer inn med en gang uansett jeg :ja:
|
Må bare fortelle! Nettop sittet her å storkost meg med en kaffe latte (eggmelk med dobbel expresso). Fikk Stevia i posten på fredag og du verden hvor fantastiskt deilig!
Ett dypt sukk unnslipper mens 1,5 åringen min slikker i seg skummet som ligger igjen i bunnen av koppen. Jeg elsker Stevia!!!! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:07. |