![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Svarte deg i den andre tråden, jeg.
Merkelig det her med garntykkelser. Jeg liker best å både hekle og strikke i middelstynt garn. Er ikke så glad i sånn tjukt garn/arbeid. Selv om det blir pent så har ikke jeg samme gleden av å gjøre det, rett og slett. |
Har muligens fått i oppdrag å strikke mariussokker for en venn av en folkehøgskolevenn :eek: Hva skal man ta seg betalt for sånn da?
Gosh.... tenk at noen vil ha sokker av meg :3 |
Sitat:
:) |
Sitat:
|
Ja, 200,- virker som det generelle konsensus. Jeg syntes det var mye først, men det koster jo 116,- for fire nøster Peer Gynt-garn, så jeg får ikke mye igjen for det. Kan på en annen side få i Østlandsgarn for en femtilapp da. Det spørs vel hva hun vil ha.
Også jeg som bare har strikket et par sokker før :o |
Når det står i en oppskrift om økning etter vrangbord: "Strikk 2 m r i hver av de 4 rett-m (= 8 m)", hvordan vil dere da i praksis gjøre det? To kast rundt pinnen? Begynte med å hente opp masker mellom som jeg vanligvis gjør ved økning, men ser ut som om det blir litt forskjøvet da.
(Det er snakk om denne oppskriften.) |
Sitat:
Her er en fin oversikt over økninger. http://www.knittinghelp.com/videos/increases |
Sitat:
|
Kfb er veldig fin måte å øke på syns jeg, og nærmest "usynlig". Bruker den når jeg strikker trekantsjal :)
|
Lenge siden jeg har vært innom her nå ser jeg! Så masse fine ting og flinke folk! :-)
Og så er det noen som strikker Jette-sokker :D Kult! Det er så moro hver gang jeg ser noen har strikket dem :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Problemet med alle sokker er at det er 2 av dem....
Enn så lenge er det masse fine genseroppskrifter/jakkeoppskrifter i stedet. |
Sitat:
Problemet med gensere og jakker, er at de har to armer :p |
Sitat:
|
Jeg liker luer og skjerf jeg :p
...og telefonsokker. :D |
Sitat:
|
Sitat:
Norsken min forvitrer. |
Sitat:
Jeg har brutt UFO-løftet mitt og begynte forrige uke å strikke en slags "kjekkas"-genser til kjekkasen min, i dobbel perlestrikk, i ultramarineblått garn. Faktisk bare helt vanlig viking sportsragg, men fargen er bare å, så nydelig og dyp og vakker atte hjelp! |
Jeg har sydd meg en sommerkjole, faktisk ganske fornøyd.
http://i246.photobucket.com/albums/g...ps3c7b9bcf.jpg |
Den var jo nydelig - og nydelig på deg også! Så flink du er med symaskina!
|
Helt enig med smgj jeg, den var rett og slett nydelig. Virkelig flink er du :heia:
Seriøst Imse, den var virkelig flott, du er råflink - og jeg som ikke kan sy annet enn rette sømmer til gardiner er veldig misunnelig :D |
Kjempefin, Imse!
|
Tusen takk smgj, Cyan og Dietta:klem: Den var virkelig ikke vanskelig å sy.
|
Kjempefin kjole! Herregud jeg skulle ønske jeg kunne sy.
Jeg har forøvrig også brutt UFO-løftet og strikke et par post-eksamen-sokker. Mønsteret sjokkerer vel neppe noen. :p http://i.imgur.com/7IlJfzZ.jpg |
Flotte sokker - og så stilige farger :D
|
Herlige sokker ja! Mariusmønsteret er virkelig fint!
|
Nydelig (og veldig kledelig) kjole, Imse :) Her snakker vi skills ved symaskinen!
|
Lekre sokker, Ziltoidia (fikk jeg nicket ditt riktig nå, tro?) :) Sprekt med rødt!
|
Sitat:
Men tusen takk for skryt, det varmer! |
Takker. :p
Ble endelig ferdig med mitt andre par uglevotter, og begynte på et par space invaders-sokker... som er for trange til å få over hælen. Woops. Snart hiver jeg meg uti en stor genser til en kamerat. Eek! |
Sitat:
|
2 Vedlegg
Jeg ga opp å finne noe på nettet, så jeg komponerte min egen Hello Kitty-vottedesign til niesa mi som er fryktelig råååsa og svoren tilhenger av den japanske katta. Men. Hun er fire, snart fem år, men ganske så liten for alderen, så hun ser mer ut som om hun er tre, snart fire. Til sammenligning min hånd, men jeg har noe over snittet store hender og lange fingre (bruker typ L i hansker), så jeg lurer på, dere som er oftere eksponert for barnehender enn meg, tror dere disse vil passe?
Slenger inn et bilde av innsiden også. Tante lurer inn barske elementer. Får være måte på nusselighet. :cool: |
Sitat:
|
Hei, jeg prøver å sy jeg :P
Har en syblogg http://lillemydesign.net har vert stille en liten stund, men jeg har bare rett og slett ikke hatt tid og nå i ferien så er andre ting prioritert :) Mye fint her i tråden, skulle ønske jeg kunne strikke.. Sukk.. |
Takk, Cyan! Sendte mms til moren min, og hun mente de var helt passe. :)
|
Sitat:
|
Er det noen her som er drevne på magic loop og brukt det på vanter? Hvordan gjør dere det ved tommeløkning? Bare forflytter masker, eller er det en annen lur teknikk som ikke gjør alt så komplisert?
|
Er det noen som vet om noen prosjekter lignende som dette:
http://www.prosjektmalawi.no/ Der man strikker luer (og annet sikkert) til premature og nyfødte? Fortrinnsvis i utlandet, leste en gang om prosjektet der man kan strikke til fødeavdelingene her i landet, men der var det jo så strengt med overlevering mener jeg å huske. Dessuten har jeg inntrykk av at de får inn i lange baner? Har strikket til Malawi tidligere og har lyst til å strikke til noen annet nå. Små babyluer går så fort og er koselig å strikke. :) Edit: jeg fant denne: http://strikkforlivet.wordpress.com/ så når jeg er ferdig med den løshalsen jeg holder på med skal jeg strikke babytøy! :) Føles godt å kunne gjøre noe for barn som mangler alt. |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24. |