![]() |
Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!
Svineknoke! NAM!
|
Vi prøvde noe nytt, bønneburgere fra en vegetarkokebok. Det lager vi IKKE igjen, for å si det sånn..
|
Idag må det nok bli stekt laks, siden jeg prøver å spise mer fisk. blitt litt vel mye biff og egg de siste dagene:p
Ellers tenkte jeg å grille kyllingvinger i ovnen rullet med bacon. nam! med litt cherrytomater, avocado og isbersalat til. |
Helstekt entrecôte med blomkålris og charlottløk. Hadde hvitløksbåter i forma med biffen og det lukter helt herlig :) Anbefales!
|
snurrebiff! med hva grønt jeg finner i kjøleskapet
|
Kyllingfilet med peanøttsaus! :)
|
Curryfiskekaker. Har stått å stekt i evigheter nå.
|
Nærmer seg kanskje mere kveldsmat enn middag siden klokka er over 22? Planen er i alle fall flesk og kålstuing :sikle:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Biff stroganoff med indrefilet og blomkålstappe.
|
I dag blir det sushi med fileter av villaks! Gleder meg intenst. Lager blomkålris som sushiris og blander i litt majones for å få den til å holde sammen, serverer med ingefær, soyasaus, avokado og paprika.
|
Jeg har akkurat spist egenkomponert indisk chicken malai.. Kyllingfilet med masse gode kryddere i kokkosmelk,fløte og cashewnøtter.. mmmmm... Servert med kokte kikerter.
Til dessert ble det key lime cheesecake ;) (Har forresten lagt ut oppskrifter på begge deler om noen skulle være nysgjerrige ;) ) |
Fastelavnsboller!
|
legger ut linker jeg til oppskriftene, siden jeg fikk forespørsel om hvor oppskriftene lå ;)
Tonje's indiske chicken malai: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41488 Key lime cheesecake: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=766 :D |
Jukseloffskive (av egg og salt)oljet inn, saltet og påført dijon-sennep, med masse salatblader, agurkskiver,litt løkringer og tomatskiver over, pluss ost og kylling.
Vann og kaffe. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Torskefilet med blomkål,brokkoli & ost gratinert i ovnen.. :) Gjerne med 1 dl fløte og litt krydder på fisken ;)
|
Pizza med squashbunn=)
|
Jeg spiste stroganoff til lunsj og er enda ikke sulten, så da hopper jeg over middagen i dag. Får spise noe egg og bacon til kvelds tenker jeg.
|
Varm pasta salat med bacon, shampingjong og hvitløk.
|
Løvbiff med sopp, løk, paprika, hjemmelaga bearnaisesaus. Litt salat også kanskje.
|
Kokt torsk i hvit saus med masse sitronpepper, og kokte grønnsaker :)
|
Stekt kylling, kål, litt løk, litt purreløk, masse spinat, fetaost og fløte.. namme nam.. litt som stuing med masse god smak :D
Dette ble tar hva jeg har middag :p |
Sellerirotmos, falukorv og peppersaus til sambo.
Dessert; kokosmelk/fløtepannacotta med limegelè lokk :D :sikle: |
Jeg skal bake mer eggeloff og ha som bunn for salat og osteterninger. Dere bare må prøve den jukseloffoppskriften om dere ikke har gjort det. Ingen partystopper der: kun stivpisk eggehviter sammen med litt salt. Så pisk inn plommene. Stek inntil 15 min på 200 grader nederst i ovnen. Kjemperaskt og enkelt. Bruk 6 egg til en langpanne.
|
Kyllingfilet, surra grønnsaker & kyllingsaus er dagens middag her i huset;)
|
Jeg skal ha middagen som Marijusen la ut på oppskrift forumet i går jeg.. Kyllingfilet, bacon, sellerirotmos med snøfrisk og kokte grønnsaker.. Gleder meg :)
|
Hendene mine er ikke helt i tilstand til å tilberede mat med i dag, så blir osteknekkis med Stabbur-Makrell og Stabbur-Laks med majones på til middag.
|
I dag blir det hamburger, uten brød.
Lager også lc-fastelavensboller, så det blir spennende :) |
http://img220.imageshack.us/img220/7488/080320111.jpg
Dette er en squash med litt smør og fløte, og masse krydder og litt ost. Egentlig OK tilbehør til kjøtt eller fisk, men jeg ble mett av en halv porsjon. Jeg brukte bare så vidt 1/2 dl fløte, men det kom mye væske ut av squashen. Senere på kvelden så spiste jeg opp resten, hehe... det var ganske godt. Jeg er veldig mett i kveld, men har sannelig ikke fått i meg særlig mye av noe som helst :-) |
Hjemmelaget tomatsuppe med kokte egg og hjemmelagede kjøttboller med fetaost og alskens krydderier jeg fant i skapet.
|
Marijusens ostelasagne med salat, en favoritt her i huset! :D
|
Vi har nettopp spist hjortestek med brokkoli og fløtegratinerte jordskokker, og det var nyyydelig!
Hadde aldri spist jordskokk før og ante ikke hvordan den så ut engang :o Men dette kommer vi til å spise mye mer av :p |
Kylling og coleslaw :)
|
I dag blir det meksikanske kjøttboller med kremet kinakål :)
I går: kalkun med fløtesaus, waldorffsalat og smørdampet rosenkål og brokkoli. |
Sellerirotmos, falukorv, broccoli og blomkål.. soppsaus til..:D
|
Ovnsbakt kylling surret i bacon, på en seng av stekt blomkålris med sopp og smårettbacon. Fløtesaus med blåmuggost topper det hele :D
|
Stekt kjøttdeig med krydder og rømmesaus. Det enkle er ofte det beste (hvertfall godt)! :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:25. |