![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
For meg er heller ikke te (vanlig) noen tørstedrikk, jeg må ha vann ved siden av. Jeg blir tørst av garvesyra. Men å drikke varme/tempererte drikker er bedre for kroppen, særlig nå som det er så kaldt - kroppen får jo kuldesjokk av det kalde vannet. (Egentlig vil jeg tro at varm væske tas bedre opp i kroppen jeg da - men det er nå meg ... :cool:) |
Ja, nå sier jeg ikke at dette er en absolutt regel, og at det sikkert er noen som er godt vant med koffein som fortsatt opplever en grad av vanndrivende effekt. Jeg bare gjengir det jeg fant på pubmed og forskning.no i hin tid da det ble diskutert sist, og det er ikke funnet noen sammenheng mellom koffein og økt vannlating, annet enn marginalt hos de som ikke drikker te/kaffe hver dag. Dette blir jo da som en hovedregel, og ikke et faktum for hvert eneste menneske.
Og det at varm væske går fortere gjennom kroppen enn kald, stemmer nok. Det må jo ikke varmes opp til kroppstemperatur først før det taes opp. |
Men et viktig poeng, ja, er jo at å ha vann i kroppen er ikke det samme som at man er hydrert. Når jeg har mye ødemer er jeg som regel veldig dehydrert ... :o Kaffe gjør ikke noe fra eller til, tyvärr. :(
|
Høh - hadde te vært entydig vanndrivende så hadde jeg vært en rosin. Jeg drikker vanligvis kun te. All annen væske kommer fra mat.
Edit - og jeg klarer også å samle væske ... |
Det finnes så mye ymse forskning på det, at jeg tillater meg å ikke tro på akkurat det - og marginalt er det nok ikke! Men at man som stordrikker av kaffe har vent seg til det er jo en annen sak. Alle stoffer man venner seg til har en annen virkning enn de ellers ville hatt.
Og jo da, kroppen bruker nok litt tid på å varme opp vannet, men det betyr ikke at det tas opp :). Om det renner ut etter fem eller ti minutter spiller jo ikke så stor rolle ... |
Sitat:
Og det er en god nyhet:D Så jeg prøver meg på litt mer og ser om kroppen reagerer på det. |
Sitat:
|
Jeg holder på med en Holter-registrering. Problemet er at jeg tydeligvis reagerer på limen i elektrode-teipen. Skinnet er ildrødt, og væsker litt etterhvert, det brenner og klør, og jeg skal visst holde på med dette enda en og en halv uke.:(
Noen som vet om jeg kan bruke noe salve eller noe for og beskytte huden litt? Vurderer sterkt og ringe sykehuset om spør om jeg kan slippe hele greia etterhvert.... |
Ring og spør om de har andre elektroder evnt!
Jeg tåler heller ikke den tapen og holdt på å bli sprø etter bare noen timer da jeg lå på overvåkningen for noen uker siden! Har opplevd å få heftige betennelser i operasjonssår pga feil tape!:eek: |
Takk!
Skal ringe dem. |
Sitat:
|
Var litt sånn Ola Dunk og ringe;
Sykehuset sa jeg skulle ringe legevakt, de satte meg over til sykehus, men de mente dette var noe legevakten skulle vite for de ante ingenting.......:confused: Fikk iallafall beskjed om at hvis jeg syntes det ble for ille, så skulle jeg bare ta det av og så ringe på mandag, men såvidt jeg forstod da de koblet det på, så må måledingsen kobles til en data samme dag som jeg fjerner det for at de skal kunne lese det av..... |
Ok, jeg vet at man kan få ødemer av for lite progesteron, men jeg lurer på om man ikke kan få det av for mye progesteron også? Har gjort noen funn på google som kan tyde på det, men ikke akkurat flust av info den veien.
Har alltid slitt litt med vann i kroppen, men det siste året har det vært helt ekstremt. Så slo det meg at dette veldig mulig startet for alvor da jeg i fjor begynte på hormonbehandling med bioidentisk progesteronkrem, og at jeg muligens ikke trengte dette?! Før jul og fram til siste menstruasjon brukte jeg det ikke, og det ble noe bedre -mindre ødemer og sånn, men jeg begynte med det nå i denne syklusen igjen, og alt er tilbake. Tre kilo vann opp både rett før og nå flere dager etter mensen. Gah. Er det noen logikk her? Jeg tror uansett jeg gir eff i den kremen framover ... |
Sitat:
Jeg vet altså fint lite om dette - tenker bare høyt her. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Er ikke venner med Google for tiden, men du kan jo gjøre det helt selv...:D |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Får sjekke inne på IKEA, og ikke bare på nettsidene kanskje. |
Jeg trenger litt bakehjelp her!
Broren min har bursdag neste uke, så jeg lovte å lage kake. MEN kjæresten hans er allergisk mot nøtter, gluten og laktose. Hvordan kan jeg lage kake da? O_O Gluten var tydeligvis ikke så alt for farlig å få i seg, men resten kan hun bli utrolig dårlig av. Noen tips til oppskrifter? |
Kladdkaka?
http://forum.lavkarbo.no/picture.php...070300&thumb=1 Trykk på bildet for å komme til oppskrifta :) |
Sitat:
Min pode får illrødt utslett av vanlig barneplaster, og merket sitter i ukesvis etterpå... |
Sitat:
Tenk på hvor stikket til strykejernet må være, og hvor du vil stå og stryke, høyre- eller venstrehendt. Har for noen år siden sett veldig grunne høyskap til å ha strykebrettet i? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47. |