Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Huldr 03-02-12 16:45

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skjønner kjempegodt frisørangsten din, Nellie! Men når frisører får se et flott hår, så blir de veldig glade og entusiastiske :D. Så du har den fordelen på din side!

Photobscura 03-02-12 16:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1295734)
Ikke elastisk i det hele tatt:nei: På vinteren er det kanskje ofte fuktigheten som forsvinner? Hjelper ikke akkurat at jeg grer av meg en hårbørste full av hår hver gang jeg har sovet heller:p

Nei, da er det nok kanskje ikke proteiner du trenger, men fukt. Hvorfor ikke bare bestille Joico billig fra Lookfantastic om du synes den hjelper?

Jeg må si jeg "ler" litt av dette med vinterhår ... For til sommeren igjen er det også krise fordi sol og saltvann sliter på håret. Alltid evig krise! Hver sesong! Hår er vel hår, og Norge har fire sesonger. Personlig er den eneste forskjellen jeg selv merker er at det er litt mer elektrisk når det er kaldt.

nellie 03-02-12 16:51

Egentlig hadde det vært best å bare kappe av seg alt. Det knuter seg noe så inni f. Men jeg tenker at jeg snart begynner å bli så gammel at jeg ikke kan ha langt hår lenger.

Photobscura 03-02-12 16:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1295752)
Egentlig hadde det vært best å bare kappe av seg alt. Det knuter seg noe så inni f. Men jeg tenker at jeg snart begynner å bli så gammel at jeg ikke kan ha langt hår lenger.

Kjør på med kur! (Prøv kokosolje også, om du har! ;) og få noen du stoler på til å stusse det litt i tuppene. :)

Photobscura 03-02-12 16:59

Og FYI, jeg er seks år eldre enn deg og spaaaarer! :p Hvorfor kan man ikke ha langt år når man er ... "gammel"? Etter min mening er det for mange "gamle" damer med kort hår. :cool:

nellie 03-02-12 17:01

Jeg bare tulla.:p Sånn "Åh, stakars meg, så tjukt og langt hår jeg har", liksom.

nellie 03-02-12 17:02

Jeg kommer nok til å ha langt hår langt ut i 90-åra.

Photobscura 03-02-12 17:07

Good good! Jeg kan med trygghet si at jeg kunne ha drept litt for å ha sånn hår som deg. I mellomtida bøtter jeg nedpå b-vitaminer og masserer hodebunnen til jeg blir nummen i fingrene. Suuukh.

nellie 03-02-12 17:12

Jeg er bare ikke noe flink til å ta vare på det. Behandler liksom isteden for å forebygge.

Photobscura 03-02-12 17:14

No time like the present!

Bønna200 03-02-12 19:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1295716)
Nei nei, bare kikke innom og liksom bare spørre! Sånn har jeg gjort stadig vekk, og later som om jeg eeeegentlig skal kikke etter et eller annet, og så går jeg uten å ha lagt igjen ei krone. :cool:

Olivenolje er visstnok alt for tungt for håret, noe med at det er for mange molekyler i fettet or something like that.

Jeg har brukt olivenolje i håret i tjue år. Det passer veldig godt for håret mitt, hvertfall:)

Dietta 04-02-12 01:36

- om vi ikke skulle hatt en "etter midnatt skravletråd". Legger merke til at jeg ikke er den eneste som er skravlesyk så sent på kvelden. Det er tydeligvis flere natteravner her inne :p

langaard 04-02-12 01:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1296046)
- om vi ikke skulle hatt en "etter midnatt skravletråd". Legger merke til at jeg ikke er den eneste som er skravlesyk så sent på kvelden. Det er tydeligvis flere natteravner her inne :p

No livnar det i lundar:D

Dietta 04-02-12 01:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1296051)
No livnar det i lundar:D

Ja her har det laugast i li lenge........
Tror jeg oppretter den jeg. Hvor burde den ligge da ? for ikke å sovne mener jeg ;)

Huldr 04-02-12 02:21

Sofakroken er et godt sted :) (selv om det kanskje er litt for mykt og godt :p)

Men jeg tusler til sengs altså ;) God natt!

langaard 04-02-12 02:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1296072)
Sofakroken er et godt sted :)

Men jeg tusler til sengs altså ;) God natt!

Natta Huldr:)

Carisma 04-02-12 03:06

Sånne strykebrett i skuff på kjøkkenet eller vaskerommet. Har IKEA slike? Evt fås de kjøpt som løse innsatser noe sted?

KarMa40 04-02-12 10:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1294351)
Naboen over har installert skyvedør, og den kan umulig være riktig montert. Høres ut som et lite jordskjelv, evt avgangen til en F16 nede hos oss hver gang de bruker den... :eek: Hvordan fortelle dem det? (Vi kjenner dem ikke, men har reddet katten deres engang den var låst ute i gangen)

Ring på en gang du ikke er sinna!!! Smil smil smil smil og be om unnskyldning for at du forstyrrer og si at du lurer på om de har skaffet noe nytt som lager bråk nede hos deg? og ungen våkner og du skvetter i sofaen etc etc etc og vil noen komme ned og høre?

Og snart, i tilfelle det er noe garanti el lignende?

Bønna200 04-02-12 15:57

Er det koffeinen som gjør kaffe og te vanndrivende?

Kitt 04-02-12 16:16

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1296268)
Er det koffeinen som gjør kaffe og te vanndrivende?

Det sies at det te og kaffe slett ikke er vanndrivende i det hele tatt, men at det mer renner tvert igjennom!:p
Altså at det den mengden du drikker kommer fort ut, men den tar liksom ikke med seg mer enn det du opprinnelig drakk, sånn som feks alkoholholdige drikker gjør.

Photobscura 04-02-12 16:19

Etter å ha lest øyet stort og tørt (eller var det vått) om temaet en gang i tiden, så skal visst koffein ha en svakt vanndrivende effekt, dersom man ikke er vant til koffeinholdig drikke.
Ellers er det visstnok som Kitt sier. Og det skal være fordi kroppen ikke behøver å varme opp kaffe og te, sånn at det går fortere gjennom kroppen.

Bønna200 04-02-12 16:23

Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag og:) Har bestandig hørt at det er vanndrivende.

Men jeg tenkte som så, at da kunne jeg kanskje drikke koffeinfri te istedetfor vann hele tiden. Er så lei vann:p
Men da går jo ikke det...

Photobscura 04-02-12 16:31

Hadde kaffe i alle tilfelle vært vanndrivende, hadde jeg ikke til en hver tid hatt 3-5 kilo vannsamling i kroppen, for å si det sånn. ;)

Huldr 04-02-12 19:05

Å, den diskusjonen igjen ... :p

Det er ikke noen motsetning mellom vanndrivende og å ha vann i kroppen, nødvendigvis, bare som en sidenote.

Og på meg virker kaffe svært vanndrivende, i noen tilfeller har det ødelagt en kinoforestilling for meg å drikke en kopp kaffe før forestillingen (selv om jeg har gått på do før filmen begynte). Det har nok mye med hormonelle forhold å gjøre, kaffe fremmer veldig adrenalin hos en del mennesker, deriblant meg. Og da tisser jeg - mye! Og blir veldig tørst.

Du kan nok drikke koffeinfri te, det renner da ikke noe fortere ut enn vann, hvis det er det som er saken? Dvs, jeg har ikke hørt om det før nå, men skal ikke avvise det altså ...

Men det er jo garvestoffer og annet i te også, så det kan jo ikke akkurat erstatte vannet, det kan vel egentlig ingenting gjøre. Vannet vi drikker renner også stort sett rett igjennom (men er nyttig for det, til å hjelpe nyrene å filtrere). Urtete er jo nyttigere sånn sett. Og det er lurt å spise mye vannholdig mat, som grønnsaker og supper - for kroppen tar opp det vannet, heller enn at det renner rett igjennom.

Bønna200 04-02-12 19:11

Okay:) Da får jeg bare prøve meg fram, da. Jeg synes det hadde vært godt med te innimellom!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.