![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg skjønner kjempegodt frisørangsten din, Nellie! Men når frisører får se et flott hår, så blir de veldig glade og entusiastiske :D. Så du har den fordelen på din side!
|
Sitat:
Jeg må si jeg "ler" litt av dette med vinterhår ... For til sommeren igjen er det også krise fordi sol og saltvann sliter på håret. Alltid evig krise! Hver sesong! Hår er vel hår, og Norge har fire sesonger. Personlig er den eneste forskjellen jeg selv merker er at det er litt mer elektrisk når det er kaldt. |
Egentlig hadde det vært best å bare kappe av seg alt. Det knuter seg noe så inni f. Men jeg tenker at jeg snart begynner å bli så gammel at jeg ikke kan ha langt hår lenger.
|
Sitat:
|
Og FYI, jeg er seks år eldre enn deg og spaaaarer! :p Hvorfor kan man ikke ha langt år når man er ... "gammel"? Etter min mening er det for mange "gamle" damer med kort hår. :cool:
|
Jeg bare tulla.:p Sånn "Åh, stakars meg, så tjukt og langt hår jeg har", liksom.
|
Jeg kommer nok til å ha langt hår langt ut i 90-åra.
|
Good good! Jeg kan med trygghet si at jeg kunne ha drept litt for å ha sånn hår som deg. I mellomtida bøtter jeg nedpå b-vitaminer og masserer hodebunnen til jeg blir nummen i fingrene. Suuukh.
|
Jeg er bare ikke noe flink til å ta vare på det. Behandler liksom isteden for å forebygge.
|
No time like the present!
|
Sitat:
|
- om vi ikke skulle hatt en "etter midnatt skravletråd". Legger merke til at jeg ikke er den eneste som er skravlesyk så sent på kvelden. Det er tydeligvis flere natteravner her inne :p
|
Sitat:
|
Sitat:
Tror jeg oppretter den jeg. Hvor burde den ligge da ? for ikke å sovne mener jeg ;) |
Sofakroken er et godt sted :) (selv om det kanskje er litt for mykt og godt :p)
Men jeg tusler til sengs altså ;) God natt! |
Sitat:
|
Sånne strykebrett i skuff på kjøkkenet eller vaskerommet. Har IKEA slike? Evt fås de kjøpt som løse innsatser noe sted?
|
Sitat:
Og snart, i tilfelle det er noe garanti el lignende? |
Er det koffeinen som gjør kaffe og te vanndrivende?
|
Sitat:
Altså at det den mengden du drikker kommer fort ut, men den tar liksom ikke med seg mer enn det du opprinnelig drakk, sånn som feks alkoholholdige drikker gjør. |
Etter å ha lest øyet stort og tørt (eller var det vått) om temaet en gang i tiden, så skal visst koffein ha en svakt vanndrivende effekt, dersom man ikke er vant til koffeinholdig drikke.
Ellers er det visstnok som Kitt sier. Og det skal være fordi kroppen ikke behøver å varme opp kaffe og te, sånn at det går fortere gjennom kroppen. |
Jøss, da lærte jeg noe nytt i dag og:) Har bestandig hørt at det er vanndrivende.
Men jeg tenkte som så, at da kunne jeg kanskje drikke koffeinfri te istedetfor vann hele tiden. Er så lei vann:p Men da går jo ikke det... |
Hadde kaffe i alle tilfelle vært vanndrivende, hadde jeg ikke til en hver tid hatt 3-5 kilo vannsamling i kroppen, for å si det sånn. ;)
|
Å, den diskusjonen igjen ... :p
Det er ikke noen motsetning mellom vanndrivende og å ha vann i kroppen, nødvendigvis, bare som en sidenote. Og på meg virker kaffe svært vanndrivende, i noen tilfeller har det ødelagt en kinoforestilling for meg å drikke en kopp kaffe før forestillingen (selv om jeg har gått på do før filmen begynte). Det har nok mye med hormonelle forhold å gjøre, kaffe fremmer veldig adrenalin hos en del mennesker, deriblant meg. Og da tisser jeg - mye! Og blir veldig tørst. Du kan nok drikke koffeinfri te, det renner da ikke noe fortere ut enn vann, hvis det er det som er saken? Dvs, jeg har ikke hørt om det før nå, men skal ikke avvise det altså ... Men det er jo garvestoffer og annet i te også, så det kan jo ikke akkurat erstatte vannet, det kan vel egentlig ingenting gjøre. Vannet vi drikker renner også stort sett rett igjennom (men er nyttig for det, til å hjelpe nyrene å filtrere). Urtete er jo nyttigere sånn sett. Og det er lurt å spise mye vannholdig mat, som grønnsaker og supper - for kroppen tar opp det vannet, heller enn at det renner rett igjennom. |
Okay:) Da får jeg bare prøve meg fram, da. Jeg synes det hadde vært godt med te innimellom!
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19. |