Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Kanutten 07-06-13 18:33

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1446374)
Det var det jeg og kom fram til... Men, jeg har ingen i Østerrike. Tror jeg. Men var det slik at de juksetelefonene ble problematiske hvis man ringte dem tilbake eller allerede hvis man tok telefonen? Tror at det kanskje var når man ringte tilbake, og da kan det jo ikke skade å svare neste gang hvis de ringer.

Da bør du være veldig kjapp hvis noen ringer deg fra utlandet. For du betaler for det også.

milena 07-06-13 18:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1446379)
Da bør du være veldig kjapp hvis noen ringer deg fra utlandet. For du betaler for det også.

Man betaler ikke for samtaler man mottar fra utlandet. Det er jeg 100% sikker på.

Kanutten 07-06-13 18:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1446381)
Man betaler ikke for samtaler man mottar fra utlandet. Det er jeg 100% sikker på.

Ikke hvis du har tele2, da betaler du.

Photobscura 07-06-13 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1446381)

Jeg vet ikke om det har endret seg, men det pleide å være sånn at om du er i utlandet med norsk abbo, og mottar telefon fra utlandet, så betaler du litt for samtalen. Tviler på at det er sånn om du er i Norge med norsk abbo, og får telefon fra utlandet, da hadde det vært dårlig bissninss å legge f.eks. markedanalysebyråer til Nederland, som jeg vet noen har gjort. :)

milena 07-06-13 18:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1446384)

Hvor fant du det? Jeg har Tele2 og har blitt oppringt fra utlandet mange ganger og det har jeg ikke betalt som jeg har fått med meg. Man betaler å ringe til utandet og å motta samtaler i utlandet. Ikke å motta fra utlandet mens man er i Norge.

Kanutten 07-06-13 18:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1446385)
Jeg vet ikke om det har endret seg, men det pleide å være sånn at om du er i utlandet med norsk abbo, og mottar telefon fra utlandet, så betaler du litt for samtalen. Tviler på at det er sånn om du er i Norge med norsk abbo, og får telefon fra utlandet, da hadde det vært dårlig bissninss å legge f.eks. markedanalysebyråer til Nederland, som jeg vet noen har gjort. :)

På tele2 har vi fått regning uansett så lenge mottaker/oppringer er i utlandet.
Det et derfor jeg alltid bruker skype mår jeg vil ha kontakt i utlandet.

Kanutten 07-06-13 18:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1446386)
Hvor fant du det? Jeg har Tele2 og har blitt oppringt fra utlandet mange ganger og det har jeg ikke betalt som jeg har fått med meg. Man betaler å ringe til utandet og å motta samtaler i utlandet. Ikke å motta fra utlandet mens man er i Norge.

Kanskje det har noe med abonnement å gjøre?

milena 07-06-13 19:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1446387)
På tele2 har vi fått regning uansett så lenge mottaker/oppringer er i utlandet.
Det et derfor jeg alltid bruker skype mår jeg vil ha kontakt i utlandet.

Det er noe feil der! Jeg har nå skrevet til dem for å sjekke. Jeg bruker alltid skype for det da blir gratis for både de som ringer og meg som mottar. Men, jeg er fortsatt overbevist om at man ikke betaler for å motta samtaler fra utlandet:confused:. Venter spent på svar fra tele2.

milena 07-06-13 19:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av milena (Innlegg 1446389)
Det er noe feil der! Jeg har nå skrevet til dem for å sjekke. Jeg bruker alltid skype for det da blir gratis for både de som ringer og meg som mottar. Men, jeg er fortsatt overbevist om at man ikke betaler for å motta samtaler fra utlandet:confused:. Venter spent på svar fra tele2.

Her er svaret fra Tele2. Ingen betaling for mottak av samtaler fra utlandet:

Hei!
Ved mottak av samtaler fra utlandet med et norsk abonnement i Norge betaler man ikke for mottak.
Man blir kun belastet for mottak av samtaler med et norsk abonnement når man befinner seg i utlandet og blir oppringt.
Du kan lese mer om dette her https://www.tele2.no/kundeservice/1018.aspx.

Takk for at du henvendte deg til Tele2 Kundeservice.
Ha en fin dag.

Med vennlig hilsen
Linn Berg
Tele2 Norge AS
Tlf. Privat 02000, Tlf. Bedrift 02200
Tlf. Utland: +4721314951, Faks 21319898
tele2.no, Org. nr NO 974 534 703 MVA, Kontonr 5010.07.58900

Carisma 07-06-13 21:38

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1446384)

Tele2 er noen banditter uansétt. De hadde jeg ikke vært kunde oss om de hadde betalt meg! :cool: har jobba hos et konkurrerende selskap, og de drev med MYE snusk!

Lava 08-06-13 00:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1446412)
Tele2 er noen banditter uansétt. De hadde jeg ikke vært kunde oss om de hadde betalt meg! :cool: har jobba hos et konkurrerende selskap, og de drev med MYE snusk!

Jeg har vært kunde hos tele2 i mange år, og har ingenting negativt å si om dem!

Marella77 08-06-13 20:34

Er det mye å spise 4 kyllingfilet og salat på en dag?

vaskeklut 08-06-13 20:48

Det kommer jo an på hvem som spiser det og hva man eventuelt spiser i tillegg?

Marella77 08-06-13 20:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1446553)
Det kommer jo an på hvem som spiser det og hva man eventuelt spiser i tillegg?

Jeg skjønner... Jeg spiste bare 3 kom jeg på nå også, så da var det vel ikke så ille. Har bare aldri spist så mye kyllingfilet før på en dag...

vaskeklut 08-06-13 20:54

Hva skriver man inni kortet til en gave man gir til et brudepar?

Rin 08-06-13 20:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1446550)
Er det mye å spise 4 kyllingfilet og salat på en dag?

Vet ikke hva "salat" eventuelt inneholder, men om vi antar 4 kyllingfileter á 150g, og feks 600g hjertesalat, og ingenting annet, så er det under 700 kcal, og dermed altfor lite energi for et, øh, generelt sunt dagsinntak. Det er dog temmelig mye protein, som kan være et problem for noen kropper, og helt ok for andre. Spørs hvem det handler om!

Kitt 08-06-13 21:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1446556)
Hva skriver man inni kortet til en gave man gir til et brudepar?

Enten finner man på noe personlig eller så holder det med "Til lykke med dagen og fremtiden" feks!
Vi fikk noe sånt som 100 kort. De ble ikke lest så veldig nøye akkurat den gangen! :p

Kitt 08-06-13 21:04

Dersom jeg er 169 høy og bruker 40/42 i bukser, hvilken størrelse må jeg se etter i tommer?
Har ikke brukt den typen jeans på snart 30 år og aner ikke hvor jeg skal begynne en gang! :o

vaskeklut 08-06-13 21:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1446558)
Enten finner man på noe personlig eller så holder det med "Til lykke med dagen og fremtiden" feks!
Vi fikk noe sånt som 100 kort. De ble ikke lest så veldig nøye akkurat den gangen! :p

Takk! Nei, regner ikke med det blir lest så veldig nøye.

Jeg fikk en kiste som oldemor har hatt stående på loftet i maaaange år (hun lever enda altså!) for et par år siden - der lå alle telegrammene, kortene og blomsterkortene hun og oldefaren min fikk til bryllupet sitt! Samtidig hadde hun tatt vare på alt det samme fra mormor og morfars bryllup i den kista. :love:

Cyan 08-06-13 21:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1446559)
Dersom jeg er 169 høy og bruker 40/42 i bukser, hvilken størrelse må jeg se etter i tommer?
Har ikke brukt den typen jeans på snart 30 år og aner ikke hvor jeg skal begynne en gang! :o

Jeg brukte 32 i livet og 32 eller 34 i lengde da jeg var i underkant av 70 kilo fordelt på mine 166 cm. Husker ikke helt klesstørrelsen jeg brukte da, men mener det var 38 eller 40.

Men du kan jo bare måle deg i livet det buksa skal sitte og konvertere til tommer. Da har dj jo et utgangspunkt :)

amritam 08-06-13 21:26

Sitat:

Jeg gjetter på et sted mellom 30 og 32.

vaskeklut 08-06-13 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1446564)
Jeg brukte 32 i livet og 32 eller 34 i lengde da jeg var i underkant av 70 kilo fordelt på mine 166 cm. Husker ikke helt klesstørrelsen jeg brukte da, men mener det var 38 eller 40.

jeg brukte 33/34 da jeg var str 42/44 tror jeg..

Anne 08-06-13 22:00

Sitat:

Det kommer selvfølgelig an på buksefasongen også.:)

Kitt 08-06-13 23:08

Takk for svar! :klem:
Vet det er mange variabler, men hadde liksom overhodet ingen peiling annet enn at Gubben bruker 36/36 i 501 og de er både alt for store og alt for lange!
Da skal jeg se etter bukse på mandag mens Prinsen er på samvær! Greit å ha noe å slå i hjel halvannen time med! :)

silje21 09-06-13 03:58

Hvordan penest mulig vekke min mann som har sovnet på do O.o`?

Dietta 09-06-13 08:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1446598)

:lol:
(Lurer litt på hvor han sover nå ;))

Kanutten 09-06-13 09:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1446598)

:lol: Har du også en slik en som kan sovne overalt?

Cyan 09-06-13 11:33

1 Vedlegg
Hvorfor trives ikke balkongblomstene mine i år? Jeg har små stemor og noen oransje jeg ikke vet hva heter (se bilde). Jeg har tjukt lag i bunnen med leca, så de skal være godt drenerte, de har ikke fått tørke ut og jeg kniper av de visne blomstene etterhvert. Likevel er de stusslige, blomstrer knapt og vokser ikke slik de har gjort årene før. Har lagt merke til at jorda liksom aldri blir tørr men er litt sånn fuktig og hard på en måte. Men jeg har et par potter med margeritter og en annen blomst med samme jorda, og de trives som bare det. Noen grønnfingrete som har noen tips på å få disse balkongkasseblomstene til å trives?

Kanutten 09-06-13 12:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1446624)
Hvorfor trives ikke balkongblomstene mine i år? Jeg har små stemor og noen oransje jeg ikke vet hva heter (se bilde). Jeg har tjukt lag i bunnen med leca, så de skal være godt drenerte, de har ikke fått tørke ut og jeg kniper av de visne blomstene etterhvert. Likevel er de stusslige, blomstrer knapt og vokser ikke slik de har gjort årene før. Har lagt merke til at jorda liksom aldri blir tørr men er litt sånn fuktig og hard på en måte. Men jeg har et par potter med margeritter og en annen blomst med samme jorda, og de trives som bare det. Noen grønnfingrete som har noen tips på å få disse balkongkasseblomstene til å trives?

De oransje heter tagetes.
Kan det tenkes ar de får for mye vann?
Selv om de er godt drenerte med leca kan det likevel bli for mye vann i kassen. Kan du lage et lite hull eller to 2-3 cm over bunnen på utsiden av kassen? Da vil ev for mye vann renne ut samtidig som det fremdeles er fukt nok i kassen.

TrillTrall 09-06-13 12:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Cyan (Innlegg 1446624)

Kanskje du har litt lite jord og litt for mye leca? Vanskelig å se hvor dyp kassen er.

Marella77 09-06-13 13:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1446557)
Vet ikke hva "salat" eventuelt inneholder, men om vi antar 4 kyllingfileter á 150g, og feks 600g hjertesalat, og ingenting annet, så er det under 700 kcal, og dermed altfor lite energi for et, øh, generelt sunt dagsinntak. Det er dog temmelig mye protein, som kan være et problem for noen kropper, og helt ok for andre. Spørs hvem det handler om!

Tusen takk for svar!! :) jeg går iallefall ned på vekten nå :) ps, spiste litt dressing og Valnøtter, samt pinnekjærner og fetaost også ;)

Marella77 09-06-13 14:04

Noen som har smakt sjokoladene fra CALALIER Belgian chocolate med STEVIA? Det er ca 30 karbohydrater i dem, hvor 17 er sukkeralkoholer, og 8 polyoler. Er det kun 8 jeg skal regne med da?

Cyan 09-06-13 17:05

Det er mer enn nok jord, så da tror jeg heller på for mye fukt. Nå er de godt drenert med både leca og hull i bunn, så tror jeg bare lar de tørke ut litt først og ser før jeg evt begynner å bore hull i sidene.

Zillah 09-06-13 18:22

OK, no slår panikken meg.
Eg skal reise og besøke forloveden min. Supergleder meg heilt vanvittig (vi har jo ikkje sett kvarandre på snart 8 mnd), men no ser eg at det er beramma streik eller gå-sakte-aksjon eller vettasøren kva dei meiner, men i alle fall så blir det trøbbel i flytrafikken i Frankrike. (Seriøst, når tid er det franskmennene ikkje streiker?!?) Det står her i denne nyhetsmeldinga at det er industrial dispute from June 11 up to June 13, 2013 - up to, betyr det til og med 12. juni kl 23:59 eller er den 13. også medrekna? Vanlegvis så står det vel "up to and including" - så no er eg usikker og engsteleg her, for eg skal reise via Paris nettopp den 13. og forbanner meg sjølv for å ha vald å stole på franskmenn berre fordi det gikk så innmari greit sist :mad: og om eg ikkje kjem meg på flyet til Salt Lake så blir eg superfortvila og Forloveden kjem nok til å ta sin død eller ikkje langt om.

Andre som har reist under slike forhold og har gode råd å kome med?

Kanutten 09-06-13 21:02

Hva er det i dill og persille som er verd å ta med seg?
Jeg kjøper en urtepotte av hvert slag ca hver dag og spiser rett fra potta... Hørtes feil ut... :rolleyes:
Men jeg har såååå lyst på det! Jeg spiser dill, persille, agurk, tomat og tørrfisk hver dag. Det er stort sett det eneste jeg har lyst på. Jeg vet at medisinen jeg bruker gir meg annerledes smak og lyst på noe annet, men det får da være måte på? Middagen min kan være en pose tørrfisk og to-tre tomater. Hvorfor???

Dilly 09-06-13 21:57

Hmm.. jeg vet ikke, men fikk plutselig veldig lyst på tørrfisk :)

Dietta 10-06-13 08:33

Hvorfor begynner jeg å nyse så voldsomt når jeg dusjer (eller akkurat når jeg er ferdig og skal tørke meg) ? Får raptuser hvor jeg kan nyse 20-30 ganger før det gir seg :o

index 10-06-13 08:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1446713)
Hvorfor begynner jeg å nyse så voldsomt når jeg dusjer (eller akkurat når jeg er ferdig og skal tørke meg) ?

Sikkert for å riste av deg vannet, slik hundene gjør:D:D:D!

Dietta 10-06-13 08:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1446714)
Sikkert for å riste av deg vannet, slik hundene gjør:D:D:D!

:lol:
(shake, rattle and roll :p)

silje21 10-06-13 10:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1446607)
:lol: Har du også en slik en som kan sovne overalt?

ikke til vanlig nei, han pleier som meg ha problemer med å sovne, men ikke denne gangen nei hehe

fikk vekket han, veldig forsiktig hehe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.