Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

vaskeklut 29-01-12 14:36

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1292046)
Link?

om du søker etter "silicone molds" på ebay.com så får du mange og varierte resultater. du kan jo ev. slenge på "cupcake" for å begrense.

ToreH 30-01-12 00:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1292063)
om du søker etter "silicone molds" på ebay.com så får du mange og varierte resultater. du kan jo ev. slenge på "cupcake" for å begrense.

Spank you! :)

Yrla 30-01-12 18:51

Finnes det en oversikt over hvor mye man bør finne i blodet ved blodprøve, av de forskjellige vitaminer, mineraler, sporstoffer og en oversikt over hormoner også? Takknemlig til tusen om noen finner en oversikt, finner ikke selv. Ønsker å sammenligne resultatene mine.

Kitt 30-01-12 18:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Yrla (Innlegg 1292921)
Finnes det en oversikt over hvor mye man bør finne i blodet ved blodprøve, av de forskjellige vitaminer, mineraler, sporstoffer og en oversikt over hormoner også? Takknemlig til tusen om noen finner en oversikt, finner ikke selv. Ønsker å sammenligne resultatene mine.

Mener du sånn som denne: Fürst
Klikker du på listen til venstre på siden får du opp detaljer om den blod/urin- prøven!

Yrla 30-01-12 19:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1292925)
Mener du sånn som denne: Fürst
Klikker du på listen til venstre på siden får du opp detaljer om den blod/urin- prøven!

takk, du er en engel

BenteR 30-01-12 20:33

Det er forskjell alt etter hvilket labratorium som har utført prøvene, så ikke alltid at fürst vil vise nøyaktig samme referanseområde som labratoriet der prøven ble tatt, går utifra.

Lava 31-01-12 21:58

Hvem er denne personen jeg prater med om dagene? Jeg er jo her helt alene ... :confused: :p

TigerTove 31-01-12 21:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1293678)
Hvem er denne personen jeg prater med om dagene? Jeg er jo her helt alene ... :confused: :p

Jeg snakker stort sett til bikkja eller en av kattene jeg (uten å være sikker på at det er så mye bedre :lol:)

Lava 31-01-12 22:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1293679)
Jeg snakker stort sett til bikkja eller en av kattene jeg (uten å være sikker på at det er så mye bedre :lol:)

ja jeg prater til dem og, men det er ikke det jeg mener.. tror jeg går for mye alene, kanskje jeg holder på å klone meg selv? :eek: :lol:

TigerTove 31-01-12 22:03

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1293681)
ja jeg prater til dem og, men det er ikke det jeg mener.. tror jeg går for mye alene, kanskje jeg holder på å klone meg selv? :eek: :lol:

Gjør det du! Kan jeg ønske meg en Lava å ha i vinduskarmen til jul? ;)

Gratulerer med innlegg nr 17.800 forresten :heia:

Bønna200 31-01-12 22:12

Sitat:

Uff... Har du kommet dit alt?! :stuart:

Lava 31-01-12 22:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1293683)
Gjør det du! Kan jeg ønske meg en Lava å ha i vinduskarmen til jul? ;)

Gratulerer med innlegg nr 17.800 forresten :heia:

Yeyh! Så mange innlegg! :eek:

Og litt mer :eek: jeg er IKKE liten nok til å sitte i vinduskarmen, men jeg kan sitte i sofaen og prate :ja: Året rundt! :D

Lava 31-01-12 22:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bønna200 (Innlegg 1293693)
Uff... Har du kommet dit alt?! :stuart:

Ja uff, begynner å minne meg selv om min mor. Hun er er grei dame altså :p

Bønna200 31-01-12 22:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1293704)
Ja uff, begynner å minne meg selv om min mor. Hun er er grei dame altså :p

:lol:

TigerTove 31-01-12 22:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1293701)
Yeyh! Så mange innlegg! :eek:

Og litt mer :eek: jeg er IKKE liten nok til å sitte i vinduskarmen, men jeg kan sitte i sofaen og prate :ja: Året rundt! :D

Det kommer vel ann på vinduskarmene ;)

Jeg lurer forøvrig på hvorfor det står så mye rart i bruksanvisninger. Vi har fått varmepumpe og i blekka som fulgte med står det bla at du ikke må sette deg på den (da kan du nemlig skade deg når du ramler ned, drit i varmepumpa til 20.000 lissom), du må bruke den til oppbevaring av mat (WTF?) og hvis små barn og åndssvake personer skal betjene den må det være med en sikkerhetsansvarlig :lol:

Lava 31-01-12 22:25

Sitat:

Her er svaret:

Sitat:

Føler ikke at jeg er gal bare fordi jeg snakker til meg selv noen ganger, og heller ikke når jeg svarer meg selv. Det er de gangene jeg spør meg selv om jeg kan gjenta det jeg sa fordi jeg ikke fulgte godt nok med, som bekymrer meg litt.....

Lava 31-01-12 22:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TigerTove (Innlegg 1293707)
Jeg lurer forøvrig på hvorfor det står så mye rart i bruksanvisninger. Vi har fått varmepumpe og i blekka som fulgte med står det bla at du ikke må sette deg på den (da kan du nemlig skade deg når du ramler ned, drit i varmepumpa til 20.000 lissom), du må bruke den til oppbevaring av mat (WTF?) og hvis små barn og åndssvake personer skal betjene den må det være med en sikkerhetsansvarlig :lol:

:eek: :confused:
Glad jeg ikke har varmepumpe, eller småbarn eller mat som må oppbevares slik!

langaard 31-01-12 22:30

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1293712)
Her er svaret:

Da hadde jeg blitt bekyrmra også:lol:

Photobscura 31-01-12 22:32

Noen som kan si meg om det finnes en pulverkur som er noenlunde lavkarbo, ikke for lavkalori (helst), og som man ikke trenger et kurs eller en resept for å kjøpe? Jeg venter på innkallelse som kan komme når som helst nå på en operasjon av spiserøret, og kommer til å måtte spise flytende mat en stund ... Ok, jeg kan lage meg smoothier, men det er også en grense for hvor mye kokosmelk jeg orker å drikke (tåler ikke meieriprodukter særlig godt).

Lava 31-01-12 22:32

Dessuten;
For to uker siden vasket jeg ned badet, og tok alt på hyllene og div og satte det i en plastboks. Jeg har tatt inn igjen ting etter som jeg trenger dem, og tenker nå å kaste det som ikke har blitt brukt på de 2 ukene.
Er ikke det ok? :)

Carisma 31-01-12 22:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lava (Innlegg 1293731)
Dessuten;
For to uker siden vasket jeg ned badet, og tok alt på hyllene og div og satte det i en plastboks. Jeg har tatt inn igjen ting etter som jeg trenger dem, og tenker nå å kaste det som ikke har blitt brukt på de 2 ukene.
Er ikke det ok? :)

Jeg har ting jeg bare bruker to ganger i året kanskje, men Gud som jeg savner det de gangene jeg trenger det! :o. Også har jeg ting som er backup i tilfelle jeg går tom for andre ting. Som en sjampo som jeg ikke er ehlt fornøyd med, men som jeg kan bruke intil jeg får fylt opp med den vanlige etc.... Så slik kasting hadde satt meg ganske ut av spill.
Man alt det andre det kan du kaste. :D

Lava 31-01-12 22:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1293740)
Jeg har ting jeg bare bruker to ganger i året kanskje, men Gud som jeg savner det de gangene jeg trenger det! :o. Også har jeg ting som er backup i tilfelle jeg går tom for andre ting. Som en sjampo som jeg ikke er ehlt fornøyd med, men som jeg kan bruke intil jeg får fylt opp med den vanlige etc.... Så slik kasting hadde satt meg ganske ut av spill.
Man alt det andre det kan du kaste. :D

Ja ser den. Har frisørdatter så har nok sjampo og slikt, og tenker litt på årstider og evt bruk. Men hårgele, og annet fjas som jeg en gang brukte.. det kan gå ut. vanskelig å kaste. Tror det kan få stå litt til :p

Carisma 01-02-12 00:06

Vi flytter til ny kommune 2 mnd etter fristen for barnehagesøknad, men i god tid før barnehagestart. Må vi gjøe noe spesielt annet enn å dokumentere ny adresse og flyttedato på søknaden?

Yrla 01-02-12 01:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1293729)
Noen som kan si meg om det finnes en pulverkur som er noenlunde lavkarbo, ikke for lavkalori (helst), og som man ikke trenger et kurs eller en resept for å kjøpe? Jeg venter på innkallelse som kan komme når som helst nå på en operasjon av spiserøret, og kommer til å måtte spise flytende mat en stund ... Ok, jeg kan lage meg smoothier, men det er også en grense for hvor mye kokosmelk jeg orker å drikke (tåler ikke meieriprodukter særlig godt).

Det er oppskrifter på smoothier med egg her inne. Hva med melk av andre nøtter?

Rin 01-02-12 05:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1293729)

Smoothie supplert med kraft/buljong, nøttegrøt og stavmikser-mosa suppe kan vel rekke en stund? Ikke-melkeprotein-basert proteinpulver til shakes, kanskje? (Fabulerer og gjetter at kanskje Proteinfabrikken øverst i storgata rett ved Anker kan ha et visst utvalg.) Hadde et vagt minne om en bekjent som en gang i tida prøvde å knytte herbalife-shakes til lavkarboprinsipper, men kan ikke finne noe relevant næringsinnhold. :cool:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:24.