![]() |
Sv: Den store håndarbeidstråden!
Sitat:
|
Jeg bare tenker fremover til flere eventuelle kjolestrikkemanier: Finnes det noe lett garn for pinne 3-4 som ikke er så varmt? Jeg liker Sandnes Duo temperaturmessig, men det ble veldig tungt. Alternativt kunne jeg ha strikket med Alpakka, men det er innmari varmt igjen, og lever gjerne sitt eget liv fasongmessig. Forslag?
Ellers lurer jeg på om det er andre som har erfaring med knitpro-pinner. Har litt lyst på utskiftbare rundpinner. :o Har forstått at Symfonie (gjerne dreamz) er bestselgeren, men jeg ser stadig Nova dukke opp som favoritt. Skal man først bruke 4-500 kroner er det greit å gjøre litt research. :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg har knitpro symphonie. Er veldig godt fornøyd. Men har forstått at man kan være uheldig og treffe på noen mandags-varianter innimellom. De er også slett ikke så dyre som du vil ha det til om man går på ebay. ;) Jeg tipper forresten at du ikke trenger å velge ... det ser ut som at både nova, (karbonz) og symphonie bruker samme kobling. ;) Skal jeg gi deg et tips så er det å kjøpe et startsett i enten symphonie/nova og så legge til den sorte wiren - den er nemlig mye bedre å jobbe med enn den rosa. Edit - jeg sikler på karbonz, jeg da. Tror liksom at jeg skal strikke så mye kjappere da.... :p (not! Jeg er bare utstyrfreak... ) |
Sitat:
Sitat:
Oi, er det forskjell på kablene óg? Har allerede falt for den lille rundpinnen min med rosa kabel. :3 |
2 Vedlegg
Elgsokker. :p
|
Nå har jeg vaska lua på 40 grader, og tørka den i trommelen og den har blitt ... større!?! Hvor snålt er ikke det? :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.ebay.co.uk/itm/Knitpro-Sy...item3a7ea88943 Ellers så har du jo dette - for å kjenne forskjellen http://www.ebay.co.uk/itm/KNITPRO-IN...item232999e7c3 Men jeg liker denne wiren bedre http://www.ebay.co.uk/itm/KNITPRO-BL...item564b34a96b fordi den ikke beholder oppbevaringssnurren like mye som den rosa. |
Hmm... jeg kjenner jeg må ha deluxe set altså. :p Så får jeg eventuelt kjøpe svarte kabler etterpå. 40-cm-kabler følger jo ikke med uansett. Så det må man jo skaffe seg.
Ellers... sånn godt uti Selbuvott nr 2 innser jeg at jeg holder på å strikke to høyrevotter. :( Fortjener en premie altså... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ååå. De finnes ikke i metall, da? Jeg er en av disse rare som ikke er kjempebegeistret for bambus- og trepinner. Foretrekker mest av alt de blanke metallpinnene.
|
Sitat:
Men det sies at Symfonie (de av tre) er av en helt annen verde, så akk, valgets kvaler. :p |
Sitat:
|
Knitpro Nova er metall, knitpro karbonz (finlace-strikkerne sverger til disse, virker det som) er karbontuppet og knitpro symfonie er i tre. Jeg blir så kald på fingrene av å strikke med metall, så jeg foretrekker tre. :)
Min (ene) nova med fast wire i 2.5mm frister ikke til gjenkjøp... Det er b-vare med A-pris og hakk ved begge wirefester. :( Og så er symfonie blitt såpass vanlige at den lokale garnbutikken også har de vanligste størrelsene om det blir helt krise. Vel og merke - ingen av de utbyttbare er mindre enn 3mm - på grunn av at 3mm er sånn ca tykkelsen på sammenskruingen også.. . |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg ante ikke at det med strikkepinner er en hel vitenskap... ;) |
Jeg tror jeg foretrekker metall fordi de glir bedre. Det er ett unntak, og det er når pinnene blir VELDIG tykke - da snakker vi typ 9-10 mm og oppover. Da er bambus/tre noe bedre.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Prøv å strikke genser med 20 mm pinner. Jeg garanterer senebetennelse :o
|
Sitat:
|
Jeg elsker mine 12 og 15 pinner! Da går det jo faktisk unna, tålmodigheten min sliter med noe særlig tynnere :rolleyes:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg koste meg innmari mye da jeg strikket meg hals med 15mm-pinner da. Det gikk som en lek. |
Jeg leste en hekleoppskrift i dag, på en stor rund gulvmatte. Den skulle hekles med når nr. 15 !!!
Så stor heklenål har jeg aldri sett :eek: |
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Du har vel ikke link til oppskrift vel ? Jeg kunne tenke meg å hekle noen matter til soverommene til hytta. |
Sitat:
|
Sitat:
Den var jo kjempefin. Har endel Paris liggende, kanskje jeg skal teste litt. |
Noen som har erfaring med Sportsragg fra Sparkjøp ?
Det var veldig mykt og fint da jeg sjekket det ut i dag. Skal hekle pledd, og det har både den rette tykkelsen og den rette prisen ;) |
Jeg la in dette spørsmålet i "Lurer på tråden", men prøver meg her også.
Ha nemlig tenkt å kjøpe garn i dag :o Jeg skal hekle et pledd i en annen garntype/tykkelse enn det oppskriften sier. Dermed kan jeg ikke forholde meg til det anntall nøster som står oppført. Blir det riktig å rekne meter ? Så hvis oppskriften sier 10 nøster = 1650 m, så kan jeg kjøpe 22 nøster av det jeg skal bruke, som også tilsvarer 1650 m :confused: (Jeg kjøper noen ekstra da, for sikkerhets skyld. Må jo ha samme innfarging på hele pleddet) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:51. |