![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Og, hvorfor får jeg ikke lagt inn bilde tatt med mobilen?
Har tatt bilder med mobilen før, og brukt som avatar, men dette går ikke.. og jeg lastet det opp/ned :p på photobucket, men da sier lavkarbo at det er for stort?? Har hele tiden bare lagret alle opplastede bilder fra mobilen på samme måte, så jeg skjønner ikke hvorfor dette ene ikke går gjennom. Og jeg som hadde lyst å ha meg selv som avatar uten å rekke tunge... :p |
Hvilken nettside er best å bruke til å legge inn det man spiser? Jeg registrerte meg på mylog, men likte ikke den siden så godt. Det var vanskelig å legge inn egne varer, og da blir det litt håpløst når man spise ketolysebrød, sauser man har laget selv osv..:confused:
|
jeg bruker mylog, syns det er den beste jeg har prøvd! hva er det du syns er vanskelig? Om du lager ketolysebrød feks legger du først inn alle tingene du har i brødet som et måltid, du får da opp totalinnhold i hele greia. Deretter går du på "legg til matvare" og legger inn det som sto av karbo, protein etc. og kaller det ketolysebrød. Deretter er det bare å finne det på lista hver gang du har spist det og skrive mengde ikke noe problem i det hele tatt?
|
Sitat:
|
Kan man fryse hjemmelaget kokosboller? Uten at de blir seige og slikt.
Laget igår, men er jo litt mange å spise opp på en dag. 16 stykker, halvparten vanlig sjokolade, halve med "min" sjokolade... |
Holder ikke kokosboller ganske lenge i skapet?
Jeg trenger tips om symaskinreparatør i oslo/bærum... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
utrolig fin tråd dette her gitt..!
har begynt med maisgrøt til lillemor på 6mnd for en uke siden, og nå lurer jeg på hvor lenge jeg må vente før jeg kan introdusere mer mat til henne. hva er lurt å fortsette med.. |
Kan høyt blodtrykk samt ødemer forårsake at man IKKE går noe særlig ned i vekt??
Jeg har nå begynt med kraftige vanndrivende medisiner og har gått ned endel kilo som seff er vann. Men det det jeg lurer på er: Kan hjertet bruke såpass mye energi på pumpe blod gjennom en kropp som er ganske så ødemøs at den ikke klarer nyttigjøre seg alle godene ved lavkarbo/ketose?? |
Denne tråden mener jeg sier endel bra om opphoping/utskillelse av vann: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30287
|
Kan jeg spise kålrot forresten? Jeg er nemlig litt sær ift grønnsaker og synes det er vanskelig å finne noen jeg liker, men kålrot synes jeg er veldig godt. Og om noen har forslag til grønnsaker så tar jeg gjerne i mot, for alle de grønnsakene jeg liker virker det som jeg ikke får spise, slik som mais og gulerøtter (sukk!). Og tomat og salatblader er utelukket, jeg får brekningsfornemmelser bare av tanken (liker dog tomater i f.eks hjemmelaget tomatsaus osv). Jeg går på Lindberg, bare sånn til informasjon.
|
Sitat:
|
Sitat:
Det er ganske mange tråder her om grønnsaker, feks denne! Scroller du helt neders på siden i den tråden finner du mange flere tråder om grønnsaker!:) |
Okay, kjekt å vite. Jeg liker nemlig ikke blomkål, men da kan jeg jo bruke karbene mine til f.eks kålrotmos i steden for. ;)
|
Sitat:
|
Noen som vet hvordan jeg regner ut ett populasjonsstandardavvik? Med kun 1 populasjon og 10 observasjoner takk.
|
Jeg er ny med LCHF. Det jeg lurer på er hvor mye fløte, rømme og ost som kan brukes i en porsjon mat? Har vel lest at nybegynnerfeil er for lite fett og for lite vann, men hvor mye er egentlig for lite da? :confused:
Takker for svar!:):):D:D (jeg har prøvd å finne svar med søk, men går litt treigt med meg når jeg er ny på forumet... :D:D) |
Jeg lurer på - hvor får jeg kjøpt sånne ildfaste engangsformer? Har blitt tipset om Europris, men det er veeeldig utenfor allfarvei for meg (for de har vel ikke en sjappe på Sofienberg lenger, såvidt jeg har oppfattet?). Andre butikker som kan tenkes å ha dem?
Dustesyk og har rett og slett ikke sterke nok hender til å rengjøre vanlige ildfaste former :o |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg handler sånne på Staples (Binders)...de har i ulike størrelser m/lokk til å skrive på. Veldig kjekt når jeg lager posjoner til mannemannen og fryser ned... Du kan se et eksempel på bloggen min... http://www.madebymanne.com/blogg/
|
Takk! Skal huske å se etter det på Binders neste gang jeg er ute ved Alnabru også, da - foreløpig fant jeg akkurat det jeg trengte på Nille. :) Ovnsbakt laksemiddag i vente!
|
Rema 1000, Nille, jernia....:ja: Lurer faktisk på om jeg ikke har sett det på bohus også.
|
De siste dagene har jeg bare spist og spist, og greier ikke stoppe. Jeg klarer å holde meg til lovlige ting, men det blir alt for mye mat. Jeg venter mensen, trodde den skulle kommet for noen dager siden, så jeg lurer på om det kan være derfor?
En annen teori er at det er fordi jeg har gått tom for krom (for et par uker siden). Krom regulerer jo blodsukkeret, så kan det være derfor? Jeg hadde ikke tenkt å kjøpe ny pakke, for det er jo ganske dyrt med alle disse kosttilskuddene, men nå lurer jeg på om jeg kanskje bør gjøre det likevel. Noen som har noen innspill? |
Sitat:
Er saker som f.eks Krom viktig å ta...eller er det bare det at det kan hjelpe mot søtsug osv? Spurte på Helsekosten, men der fikk jeg jo bare beskjed om å kjøpe ett helt lass med saker...så jeg lot heller være med hele innkjøpet til jeg har sjekket med dere o'store kilde... :D |
Sitat:
Sitat:
|
Hvor mange kalorier er det i en Atkinsbar? Jeg så bare på forsiden hvor det står 2,6 karbs per serving. Og dumme meg trodde det gjaldt hele greia (60 g). Så ser jeg inni at det står 31 karb/100g hvorav 1,6 er sukkerarter og 27 er sukkeralkoholer. Hva er det jeg skal regne? Beklager hvis dette er et spørsmål dere har svart på maaange ganger før, men jeg sliter litt med å forstå dette her..:o
|
Du er ikke så dum likevel ser du for det er riktig det som står foran (net carbs) og det er for hele greia (60gr) :) Sukkeralkoholer kan du alltid trekke fra .
|
Sitat:
Fikk litt panikk her, for jeg spiste en i dag og trodde jeg hadde gått laaangt over karbegrensa! :rolleyes: |
Jeg var innom helsekost i går, og på noen av sjokoladene der sto det ikke sukkeralkoholer, men ett eller annet poly-ett-eller-annet - er det sukkeralkoholer som man kan trekke i fra? Der også var det litt misvisende med antallet, nemlig.......sukkerarter skjønner jo jeg også er sukker, men alt det andre som står under karbohydrater er det værre med :o
|
Lurer på en ting til - lagrer man mye vann i dagene før man blir syk? Den siste uka har vekta gått litt opp og litt ned, men mest stått omtrent stille - i dag var jeg plutselig 500g ned fra i går, og utover dagen har jeg blitt megaforkjøla.....kan det være at kroppen min har lagra vann, og at det nå slippes når sykdommen har slått ut?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
"Vannstanden" varierer med saltinntak, hvor mye væske du fikk i deg dagen før, karbeinntak (høykarbo gjør at kroppen lagrer mer vann), syklus. Drikker du mye vann, så skjønner kroppen at den ikke trenger å lagre vannet, fordi den har god tilgang. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02. |