![]() |
Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren
Sitat:
|
Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren😊
Vekt idag: 105.6 kg - ned 200 gram.
Er veldig fornøyd. :) Har alltid hatt store problemer med sjokolade. Har vært en ekte sjokoman. Helt avhengig. Endelig har jeg kontroll over sjokolade. Eneste jeg har smakt nå er noen biter med Cloetta mørk sjokolade (72%) uten tilsatt sukker. Det har gått helt bra, har nesten vært som metadon for meg. Kroppen og hjernen er ikke lenger avhengig av sukker :D Men fikk litt vann i munnen igår da jeg så at det kommer ny melkesjokolade med japp. Japp og melkesjokolade var to av mine store favoritter tidligere. Og nå skal de selvfølgelig smelte de sammen. Det er så dårlig gjort! Men jeg har lovet meg selv at jeg ikke skal ha det. Det er ikke verdt det, for jeg risikerer at hele opplegget mitt sprekker. Det er det som har skjedd hver gang! Jeg skal være sterk!!! ;) |
Ned 600 g til i dag :)
06.01: 75.3 13.01: 74.1 (-1200 g) 20.01: 73.5 (-600 g) 27.01: 72.6 (-900 g) Totalt: -2.7 kg |
Vekt idag: 105,4 kg - ned 200 gram.
Ønsker alle sammen en herlig dag! :) |
Vekt idag: 105,3 kg - ned 100 gram.
Håper at jeg kan komme meg under 105 kg i løpet av denne uka. Blir et lite delmål det også! ;) |
I dag gjorde vektpila et lite hopp ned og det føles godt å se at kroppen er med på notene. To uker nå til lørdag, så da blir det spennende å se om det blir mer nedgang.
Godt å kjenne at formen er stigende og at ulvehungeren som følger med høykarbokost er borte igjen. Lavkarbo er helt klart best for meg! I dag har jeg laget bringeber curd og den skal testes til kvelds sammen med Tyrkisk yoghurt og cottage cheese. Jeg har aldri greid å spise mye cottage cheese, men med curd av ulike slag er den helt uimotståelig! Til nå har jeg laget bringebær, blåbær, lime og sitron curd. Det må dere bare prøve! |
Sum uke tre er en kilo ned! Det er jeg godt fornøyd med, siden jeg har vært tre dager på reise med en hel haug med fristelser, pluss at jeg er griseforkjøla! :)
|
Vekt idag: 104,9 kg - ned 400 gram
Jippi. Er kjempefornøyd! Jeg klarte også mitt lille delmål, om å komme ned under 105 kg i løpet av denne uka! Ønsker alle sammen en strålende helg! |
Wannabe, du gjør tydeligvis mye riktig! Noen tips? :)
|
Turid42: Ett kilo ned er jo supert da :D Og hvertfall med sykdom og reise :)
Wannabe: Gratulerer med bestått delmål :D Må være deilig :) |
Sitat:
Jeg følger i utgangspunktet ketolysekuren, men teller ikke karber nøyaktig. De karbene jeg spiser kommer stort sett fra grønnsaker og bær. Spiser så mye ren mat som mulig; kjøtt, fisk, fugl og egg. Spiser grønnsaker til hvert måltid. Målet mitt har vært å få sukker (les:gift) ut av kroppen. Jeg har vært ekstremt avhengig av sukker og sjokolade, men når jeg får det ut av kroppen, og har et stabilt blodsukkernivå så klarer jeg å følge planen. Tåler heller ikke meieriprodukter så det er endel oppskrifter som jeg må styre unna, eller så erstatter jeg med kokosmelk. Jeg holder meg også unna kunstig søtning så mye som mulig. Sliter med å kutte ut pepsi max, men drikker mye mindre enn tidligere. Lager grønn te (løs) i presskanne hver dag. Koker vann til 65-70C, tilsetter løs te, sitron fra flaske, litt pepper og noen ganger finhakket ingefær og lar dette trekke. Skal ikke påstå at det er den beste leskedrikken, men det er garantert en av de sunneste. Tenker at det er min medisin ;) Mitt beste råd er planlegging! Bestem deg for hva du skal spise neste dag, til alle måltider. Bestem om du skal gå en tur, og hvilken løype du skal ta. Bestem om du skal trene, og evt hva og når. Jeg føler at planlegging hjelper meg mye. Når jeg bestemmer hva jeg skal spise og trene neste dag, så ligger dette i underbevisstheten helt til neste dag. Da blir det mer naturlig å gjennomføre alt. Lykke til videre! |
Sitat:
Det er en liten seier. Satser på at mange små seire gir stor suksess ;) |
Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren��
Sitat:
Ellers så synes jeg at dere alle her inne er veldig flinke! Utrolig hvor mye og jevnt og trutt dere går ned, inspirerende! Jeg har veiedag i morgen, men jeg har ikke kommet meg helt i gang ennå. har begynt nedtrapping av karber og mengde mat.... Men sliter veldig med magen generelt sett. Men denne uka har jeg hatt i meg en del linfrø og sannelig virker det som om magen har kommet på gli. |
-1,2 kg denne uka. Det må jeg si meg fornøyd med siden det kun er de siste dagene jeg har tatt meg sammen. Neste uke skal jeg se 70-tallet igjen!
|
1,7 kilo ned denne uken. :) Og da har jeg tatt av det som kom på i løpet av desember/januar. Veldig fornøyd.
15 kilo lettere siden april/mai i fjor. Det er veldig inspirerende å se hvor flinke dere er! Jeg finner forresten mange inspirerende bilder og oppskrifter på Instagram. Lavkarbokost er mye lettere for meg nå enn da jeg startet. I dag blir det gratinert blomkål med ostesaus og skinke til middag. Cottage cheese og bringebær curd til lunsj. |
Vekt idag: 104,7 kg - ned 200 gram.
Er veldig fornøyd. Gleder meg mye til jeg kommer ned under 100 kg. Skal klare det iløpet av februar! Ha en fortsatt fin weekend :) |
Hei alle! :)
Så flinke dere er! Her går det kjempeseint...men men..går iallefall rette veien! :) Kunne nok vært mye flinkere, inntar nok kanskje for mye meieriprodukter og kunstig søtning enn jeg burde, men er ikke helt nazi, tar det litt rolig nå i begynnelsen. Om det går for langsomt, får jeg bare sette inn støtet, og kun kjøre ketolyse :) Det har iallefall funket for meg før. Ville jo helst vært tynn i fjor liksom!! :D Badevekten jeg har er ikke helt pålitelig tror jeg, hopper litt for lett opp og ned når jeg står på den... så nå har jeg funnet frem den andre vekten min fra boden, den de kaller motivasjonsvekten :) Den registrerer vekten din første gang du går oppå og viser kun differansen + eller - når du veier deg i etterkant :) Har registrert meg i dag. Har veiedag mandager og skal ta utgangspunkt i det vekten viser fra i morgen av! :) Ha en nydelig søndag og lykke til alle sammen! :) |
Vekt idag: 104,6 kg - ned 100 gram.
Jeg var ikke sikker på at jeg skulle gå ned i vekt til idag, fordi jeg spiste mer mat enn jeg pleier igår. Men jeg er fornøyd. ;) |
5.1: 111,8 kg
12.1: 109,3 kg 19.1: 107,6 kg 26.1: 105,8 kg 2.2: 104,4 kg Ned 1,4 kg siste uke. Totalt 7,4 kilo siden 5.januar. :) |
Veldig bra, Wannabe! Hva er trikset ditt? ;)
|
Sitat:
Har ingen store hemmeligheter, men jeg skrev et innlegg på samme tråd den 30.januar som du kan lese. ;) (innlegg nr #171) |
Jeg vil bli med!!
Begynte min vektreise i slutten av 2012, da viste vekta 111 kilo.. Til sommeren året etter var jeg nede på 79👍 etter det har det gått litt opp og ned.. Problemet mitt er at jeg overspiser, så når jrg først ramler av lasset så gjør jeg det med et brak! Men så tar jeg meg i det igjen og går litt ned igjen, og sånn går no dagan.. Har vært nede i 72 kg, og da syns jeg at jeg kunne gå ned litt til, så en foreløpig matchvekt tipper jeg er 68 kg (er 1,72 høy)😀 Innveiing i dag viste 83😔 Meeeeeen vet av erfaring at mye av dette er vann, så i løoet av en ukes tid er jeg nok rundt 4-5 kilo lettere😊 Mine erfaringer med lavkarbo er at energien er på topp, søtsuget forsvinner, og trangen til småspising blir også vekk. Jeg blir generelt lettere til sinns (myyyye lettere til sinns faktisk!), kropp og sjel fungerer i det hele tatt supert! Jeg har hatt best erfaringer med ketolyse tidligere, med et energiintak på rundt 1300-1400 kcal (vet man liksom ikke "skal" telle kalorier, men erfaring sier meg at det funker for meg👍), et proteininntak på rundt 70 gram per dag(mer på treningsdager), inntak av næringstette grønnsaker som brokkoli,grønnkål,avocado++, og selvsagt litt fett. Målet er som sagt 68 kilo😃 Dette nås nok ikke til sommeren, men da tar vi det til jul😉 |
Sv: Nytt år- ned 10-20 kg til sommeren
Velkommen:) Jeg også merker at det enorme matsuget/søtsuget jeg kan ha til tider blir borte når jeg spiser lavkarbo/ketolyse. Men allikevel ramler jeg noen ganger uttpå, som sist uke, og da til gangs:mad: Gikk opp 4 kg på en uke! Mye er nok vann og jeg har allerede gått ned 2 kg siden i går:) Skal prøve å finne ut hvorfor jeg får tilbake dette matsuget noen ganger. Om det er stress, enkelte matvarer, bestemte tider i mnd etc.
Du har jo virkelig bevist at du kan gå ned mange kg på lavkarbo, virkelig god jobba:) |
Vekt 104,3 kg - ned 100 gram.
|
søren...opp 0,8 kg siden registrering på nye badevekten søndag... :( Men men.. tror nok det er mest vann.. spiste rømmegrøt med en del salt spekemat søndag kveld, og salt binder jo vann... grrr.... blir litt oppgitt. Føler det går så treeeegt.. kanskje ikke kroppen lar seg så lett "lure" denne gang, siden jeg gikk ned 13 kg første gang på lavkarbo? :D Men gir ikke opp! Går eventuelt over til streng ketolyse kost om nødvendig :) DET funker for meg! :)
Lykke til videre alle! Og Wannabe: WOW! Du er jo skikkelig inne i et godt spor! Blir helt imponert! Og piiiittelitt misunnelig....! :D Hehe! Stå på! |
Ikke veldig fornøyd i dag, men ned er ned! -200 gram denne uka. Spist pinnekjøtt et par dager så det binder vel litt vann, i tillegg til midtveis i syklusen!
06.01: 75.3 13.01: 74.1 (-1200 g) 20.01: 73.5 (-600 g) 27.01: 72.6 (-900 g) 03.02: 72.4 (-200 g) Totalt: -2.9 kg |
Sitat:
Jeg har fremdeles 17 igjen ;-) |
Sitat:
Jeg har funnet et riktig spor ja. Utrolig digg. Prøver å ikke fokusere for mye på vekt, selv om jeg veier meg hver dag for å ha kontroll. Jeg klarer alltid å lure meg selv hvis jeg bare skal veie meg en gang i uka - da kan jeg jo bare skeie ut litt fordi jeg ikke skal veie meg på mange dager. Tenker at dette er min nye livsstil og at jeg spiser denne maten for å være frisk :) Bare stå på videre så får du veldig bra resultater du også! |
Sitat:
Jeg trykket bare på program/model knappen øverst til venstre og gikk oppå vekta :) etter et par sekunder kommer det opp OK på displayet. Da er vekten registrert :) |
Vekt idag: 104,0 - ned 300 gram.
Kjempefornøyd selvfølgelig! |
Sitat:
|
En liten tur innom for å si hei og heie på dere alle :heia:
Dere er jo så flinke alle sammen! Her går det litt trått, men jeg henger med. Jeg har ikke hatt nedgang siden 20.jan , men i dag var det endelig -300g. Synderen er nok pizzaen 23.jan, men det regnet jeg egentlig med på forhånd. Ønsker dere en riktig god natt og en super torsdag:) |
Flere enn meg som ikke sover?! :) Det går trått for meg også, og jeg vurderer veien videre.
Ha en fin torsdag, folkens! |
Bianca og Safran, jeg antar tickeren deres er fra januar? Synes dere virkelig 4-5 kilo på rundt en måned er trått? Selv har jeg da "bare" gått ned 3,8 siden 7. Januar, men det er jeg superfornøyd med jeg, assa! Så lenge det går ned og ikke opp er jo alt såre vel i mine øyne. Så ikke bli altfor motløse, da! :)
|
Vekt 103,8 kg - ned 200 gram.
Idag er det nøyaktig en måned siden jeg la om kostholdet. Jeg føler meg så mye bedre! Formen er bedre, selvtilliten min øker, klærne begynner å bli store, jeg er mer positiv, jeg sover bedre om nettene, jeg koser meg med den maten jeg kan spise.. Nå gleder jeg meg til våren og sommeren! I løpet av denne måneden har jeg gått ned 8 kilo. Er så glad. Jeg kunne sikkert gått ned enda mer, men det er ikke noe mål i seg selv. Jeg har lagt om livsstilen. Gjør det som er riktig for meg. Og jeg spiser mat som jeg koser meg med! Stå på alle sammen. Sommeren nærmer seg :D |
Så bra, Wannabe! Jeg ligger på ca halvparten av deg, men er strålende fornøyd lell! Bare å stå på videre! :)
|
Sitat:
|
Ah, skjønner at det er frustrerende, ja! Men har lest noe om at uke 4-6 kan være kronglete, og at mange opplever stillstand/går opp i denne perioden. Så se an ihvertfall over denne kneika?
|
Takk for peppen! Jeg skal på ferie til utlandet neste uke, og vurderer å hoppe av for en stund da. Det handler ikke bare om manglende vektnedgang, altså.
Er i tenkeboksen. |
Jeg henger meg på. Jeg har ca 14 kilo igjen og håååper at de er borte til September. Jeg har spist lavkarbo i noen år nå, men vært litt av og på. Men nå ser jeg at det nærmer seg mål :-)
Har gått ned 1,5 kilo de første to ukene og meget fornøyd med det. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19. |