![]() |
Sv: Auguststartere 2014
Sitat:
5,2 kg på 5 uker er jo kjempebra! Det er jo 1 kilo i uka ca :D |
Takk for fine tilbakemeldinger :)
Og ja, jeg skal prøve å være mer fornøyd, og tenke på at jeg allerede har gått ned 25% av det jeg skal ned.... |
Hei!
Begynte i begynnelsen av august, men slet litt med å komme tilbake, men har gått ned ett kg, og merker motivasjonen er tilbake. Jeg gikk jo ned 5 kg før sommeren, og de resterende 6 kg regner jeg med å ta av før jul. Rart hvordan de virkelig "overflødige" kiloene renner av, selv om man ikke har så mye å ta av. Sist bokstavelig rant kiloene av - fra 73,5 kg til 66,5 kg. Helt unødvedige kilo som bare lå på magen - det er der jeg legger på meg. Nå står jeg på 68 kg, og merker det går saktere, men det er helt greit. Mitt merketall er 70 kg, det er en grense jeg aldri skal over igjen - og jeg er både glad og overrasket over at jeg ikke har gått over det tallet i sommer, med tanke på alt jeg har spist. |
Nå har jeg slitt med motivasjonen i en ukes tid, men nå ser given ut til å være tilbake. Deilig.:) Håper på litt nedgang snart.
|
Igår ble det en utskeielse jeg ikke helt hadde planglagt. :o
Middag på restaurant med en venninne-litt mer karber enn det som var lurt både i middag og dessert. Skjer heldigvis ikke så ofte. Gikk en 8km tur etterpå så håper det hjelper noe konsekvensene:) |
Sitat:
|
Jeg liker å gå tur, men ikke så motivert når jeg går alene.:o
Det slo meg derfor at det kanskje finnes flere som meg her og som bor i Oslo - og som kan tenke seg å møtes av og til for en rolig gåtur?:liste: En gjeng med felles mål kunne gjort turen enda hyggeligere :D |
Vekta har ikke gått ned, men heller ikke opp. Det er kanskje ikke så rart? Snart 2 uker på lavkarbo og jeg har spist masse ulovlig. Ene dag hos svigers med 3 retters som var langt fra lavkarbo og festival forrige helg, med alkohol, chips, grandiosa, kebab og en del smågodt. I tillegg til Cola og Solo, som tilfeldigvis var det første jeg så da jeg våknet dagen derpå.. Sier meg veldig fornøyd med at vekta har stått stille tror jeg :rolleyes:
Nå er det heldigvis ingenting spesielt som skjer fremover, bortsett fra den faste middagen en dag i uka hos svigers. Får heller prøve å begrense meg litt mer da :p Heldigvis flink til å holde meg unna ting ellers :-) |
Re: Auguststartere 2014
En stund siden jeg har vært inne her nå. Vekta står fortsatt på 76 gjort det i noen uker, men det er fordi det skjer så mye i helgene. Går ned i uka, litt opp igjen i helga. I morgen er det fest så blir vel litt øl og chips.
Skal heldigvis ikke noe i september så satser på mer nedgang da. Har endelig begynt på spinning igjen så det er da noe. God hælj folkens. |
Endelig løsna litt her etter forrige helgs utskeielse, så det tok faktisk en uke!
Men siden 07.08 så har jeg gått ned 5,2 kg, så er veldig fornøyd med det! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Etter sommerens utskeielser sliter jeg med å komme i ketose! Det gikk rask og enkelt i perioden før sommerferien men nå har jeg spist fornuftig i 3 uker og kommer ikke i ketose ! :-( spiser ikke annerledes enn jeg gjorde da jeg var i ketose tidligere, noen gode råd til meg ? Er det vanskeligere andre gang tro ?
|
Er det forsent å slenge seg med i august-gjengen?
På mandag er det 2 uker siden jeg startet på ketolysekuren. Jeg har aldri spist lavkarbo før, så jeg bruker mye tid på planlegging og omlegging i hodet:) Jeg veier meg kun på mandags morgener (gjør det lettere å holde stien fri gjennom helgen), så jeg går i spenning og venter på at mandag skal komme. Merker det veldig godt på klærne, så kanskje jeg skal måle meg også? Gjorde det nemlig kvelden før jeg startet. Jeg gikk ned 4.9 kg første uken (vet at det er mye vann), og ble selvfølgelig supermotivert til å fortsette! Lykke til alle sammen:)) |
Sitat:
|
Ja ja….100gram ned etter en uke. Vet at kroppen min bruker lang tid på å bli lettere, men hadde håpet på mer.
0,9kg på 2 uker!! :hjelp: Men det positive er at jeg er 1,5cm mindre rundt magen Her er det om å holde fokus på det postive så jeg ikke mister motivasjonen.:visemuskl |
Sitat:
|
Hvordan vet dere om dere er i ketose eller ei da?
|
Sitat:
|
Spis det dere skal, trim, kos dere og slapp av, så går det seg til. :)
|
Sitat:
Besøkte forresten bloggen din i full fart…så fantastisk flink du har vært:heia: |
Tusen takk!:)
Var flink en gang, men siden har det vel bare hoppet opp og ned.:p Jeg føler ikke at jeg er i ketose, selv om inntaket av karbohydrater er relativt lavt. Men samboeren sier jeg har ketoseånde. Kanskje det er årstiden.:p |
Sitat:
|
Sitat:
Litt er bedre enn ingenting, det må du ikke glemme :-) Og så lenge du går inn rundt magen, så viser det jo at det hjelper selv om vekta ikke spiller på lag. Hurra for deg :klem: |
Uke 1: -2,1 kg
Uke 2: +1 kg Camping og lite kustus på meg selv var ikke noe sjakktrekk.... Denne helgen gikk det litt på trynet. Men, jeg har tatt alvorspraten med meg selv og er back on track. Så bedre resultater forventes neste mandag. To skritt frem og ett tilbake er ikke noe jeg har tenkt å fortsette med! |
Sitat:
|
Vektfremgang:
23.07: 97 27.07: 95.7 28.7: 95.0 29.7: 94.5 30.7: 94.4 05.8: 95.9 06.8: 94.4 07.8: 94.2 09.8: 94.1 13.8: 93.3 15.8: 92.9 01.9: 92.7 Raaaaser ned her.:p |
Er Olden med eplesmak godkjent på lavkarbo? Skal ikke i ketose eller noe, og er ment som en kosedrikk i stedet for pepsi max av og til :)
|
Olden eple har litt karbohydrater. Ikke mye, men. Man velger selv.:) Jeg hadde gjort det på sånn ikke veldig streng lavkarbo:)
|
Sitat:
....men vi går ned, nellie:) |
Sitat:
Ja, det er enda godt!:) Forteller jo alle andre om hvordan det er helt normalt at det står stille, men ikke så lett å huske selv.:p |
Sitat:
|
Ja, og har i grunn ikke vært noe overdrevent flink, så er fornøyd jeg. Bare kjedelig å se samma tallet +++ i flere uker.:)
|
Kan jeg få henge meg på ?:) Må ned 5kg etter masse dårlig mat i ferien :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
så flinke dere har vært allesammen :heia:
|
Sitat:
|
Synes dere er flinke jeg. På stedet hvil her. Men det er på grunn av utskeielser så min egen feil.
|
Da er første uke på an igjen etter ferien over. Synes det har gått greit. Litt mørk sjokolade, samt småspising av ulovlige varer, men har kompensert ved å kutte ned på porsjonene.
Oppstart: 26.08 - 68,9 kg Veiedag 02.09 - 66,5 kg Minus 2,4 kg |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40. |